Pl a 2153(?)-2172 közötti gépek másfajta hangtompítóval készültek és ez a mai napig érzékelhető a még üzemelő gépeknél. Lényegesen csendesebbek, ugyanakkor öblösebb hangjuk van. A 2174 már pont nem ebben a csoportban van.
Emlékeim szerint a 2137 volt a leghangosabb az én szubjektív érzékelésem szerint. Anno egy 11 kocsis (igen, volt ilyen és mindennapos volt) Sátoraljaújhely- Szerencs vonat utolsó kocsijában is kimondottan hangosnak éreztem.
De nagyon hangosnak tűnt a 2133, az összes 214x-es, a 2150, 2180, 2200.
Plusz más a hangjuk a hagyományos RK regulátorral szerelt gépeknek, és a Megatechnosoknak is, Valamint van két féle hangtompító, ami szintén okoz eltérést.
Lehetséges, hogy a 418 300-asokhoz (hörgőkhöz) hasonlítod a 174-est? Azok halkabb motort kaptak utólag. De talán ezt már tudod, és arról beszélsz, hogy az eredeti PA4 motorúak hangja között találsz különbséget, ez esetben nincs ötletem. Csak tisztázni akartam, hátha csupán ennyi.
Mitől lehet az, hogy egyes Csörgők sokkal hangosabbak az "átlagnál"? Tegnap volt szerencsém találkozni a 174-essel Újfaluban, és már alapjáraton sokkal hangosabb, mint az összes többi (amit én hallottam).
Amikor pedig indult P.ladány felé, közelről a mellkasomban éreztem a dübörgést.
Bizony! Sőt olyan is megtörtént ,hogy törött főtengellyel saját lábán jött be a gép (valamelyik miskolci mozdony volt, pályaszámot már nem tudok), és mikor a motor leállításra került a kúton, utána már nem lehetett beindítani. Amíg a motor üzemelt, a két fél főtengely önállóan, de egymással összeakadva még tudott forogni, viszont az újraindítási kísérletnél már nem tudta megforgatni.
Nem kell mindent elhinni. Ahhoz, hogy eltörjön a főtengely pár védelmet meg kell hekkelni.
Hibás főtengelyről hallottam, amihez még hozzá jött az anyaghibás vízköri kompenzátor is. A 2112-nek is ugyanez a problémája, de azt még időben megállították javításra, úgy hírlik.