Üdv mindenkinek, gyakran benézek ide, különösen most, a katasztrófák idején.
Sajnos a magyar utazási irodák mentalitását nagyobb katasztrófának tartom, mint egy kis szökőárat.
Van itt egy topik korrekt utazási irodák címmel és húsz bejegyzéssel és nulla egyetértéssel.
Nincs viszont feketelista.
Legyen!
Így van. Akkor ezt így is gondoltam, illetve Green közeli körökből is hasonló információ jött. Láthatóan sosem volt a szívem csücske ez az iroda (sem) Viszont sem én, sem más nem ezt várta tőlük.
Megkövetem magam, és belátom ez akkor hibás vélemény és tévedés volt a részemről.
ezen (és a párhuzamos török) fórumon háromféle típus lelhető fel
az egyik típus az, akik befizettek és elutaztak, nos ők először bepánikoltak hogy mi lesz, de a visszaérkezés után mind elégedetten számolnak be a tapasztalatokról, ők pozitív eredménnyel kerültek ki a dologból
vannak akik befizettek, de nem utaztak el, ők nyilván kétszeresen vesztesek, tehát ennek megfelelően nyilvánítanak véleményt
aztán vagyunk mi, kibicek, akiknek senki sem kíváncsi a véleményére :-)))))))))
Manapság a magyar irodáknál amik a nemzetközi piacon teljesen jelentéktelenek már nem működik a kontingens foglalás. Pár éve még volt ilyen, pl a Best reisen az Alba hotelekre. Most utazás előtt jó esetben 2 héttel véglegesítenek, vagy foglalnak, esetleg van olyan hogy tudnak opciózni. Ennek viszont bizony ez a hátránya hogy az utas nem oda kerül ahová szeretne. Jó esetben kap jobbat és megfelel neki, rosszabb esetben lemondhatja, ekkor visszakapja a pénzét+a jegybanki alapkamatot arra az időszakra, ami szinte egyenlő a nullával. sajnos ez a jogszabály :-(
Nagy nemzetközi irodákban még van annyi kraft hogy némelyik hotelekbe kontingenst foglaljanak, de ők sem mindbe.
Lehet hogy te ahhoz vagy szokva hogy bármit át nyomnak a torkokon es bárhova elutazol. De alap nemcsak Thomas cooknal hanem bárhol, hogy oda visz, ahova befizetett, függetlenül attól hogy olcsó/akciós volt-e vagy nem. Es ha tenyleg ez az igazság, hogy ez az iroda sakkozki a befizetett pénzekkel, akkor szerintem nem fogjak a szezont kihúzni.
Sziasztok!Olvasom milyen sokan vagyunk,akit becsapott az iroda.Én is azok között vagyok aki nem utazott el a felajánlott útra.Nem bánom,mert közbe lejöttem a Tiszára és van időm hajókázni.Csak azt szeretném mondani,hogy visszakaptam a teljes összeget,de nem tudom hogy pereskedjek vagy sem?Az ügyvéd szerint belemehetek de a szerződésükben állìtòlag le van írva hogy a befizetett összeg 20/ kapom vissza.Ennyiért nem érdemes idegeskedni...(szerintem).Ha valaki tud ennél jobb megoldást akkor szívesen beszélek vele!
Teljesen igazad van! Amennyiben akkor fizetnek a hotelnek akkor ez nem fordulhat elő. Igen etikátlan, és ez igazán finoman van fogalmazva. Más ajánlatot nem lehetett kiharcolni?
Tervezett utazásunk 2017.06.24-én lett volna Törökországba, Alanya városba.
Az indulhatunk.hu 2017.06.22-én értesített, hogy a szálloda nem fogad bennünket. Mindezt lazán, 1,5 nappal az indulás előtt úgy, hogy még februárban 100 % összeget fizettünk.
A felajánlott szálloda nem tetszik, azt forgalmas út választja el a tengerparttól. Kimondottan gyerekek igényeire szabva választottuk ki még télen azt a szállodát, ahová szerettünk volna menni, amire a választásunk esett és ahová befizettük a pénzt.
Nem hiszem, hogy most derült ki, hogy nem fogadnak bennünket. Nem azért van a foglalás, valamint az előleg, jelen esetben a teljes összeg befizetése,hogy az ember azt a szolgáltatás kapja, amiért fizetett?! Etikátlannak tartom azt, hogy kényszerválasztási helyzetbe hoznak gyerekes családokat. Kezedben a döntés:
Előttem meg írták egy részét. Továbbá az irodák kínálatába szereplő hotelek kb 80%-ba még előző nap is lehetséges foglalni. Mondjuk a holnapi dátum Törökország esetén és az azt követő 2 hét pont necces a ramadan vége miatt.
A többi utazási iroda hogyan oldja meg, hogy oda viszi az utasait ahova hónapokkal korábban befizettek? Ha mindenhol ez lenne a rendszer, hogy csak 1-2 héttel korábban foglal az iroda, senkit nem tudnának a lefoglalt helyre vinni csak a maradékra.
Ha valaki ránézett a Titanic oldalára, láthatta hogy már 2 hete fullon van, legközelebbi szabad időpontjuk Július 21!!! Az iroda nem fog konkrétan foglalni, max az utazás előtt 1-2 héttel, esetleg ahol engedik ott foglal majd opciósan.
Akkor, csak az utazási iroda a felelős. Ez esetben pedig hazudnak, ugyanis azt írja "Pár perccel ezelőtt érkezett az értesítés,hogy a Titanic Deluxe Belek szálloda nem tudja fogadni 06.24.-ével a utasainkat." Azért érdekelne, ha ebből nem lesz utazás, kit terhel a felelősség. Gondolom senki nem lesz aki kártérit, ugyanis ebben az országban bármit meg lehet csinálni...
Sziasztok! Úgy látom nem vagyunk egyedül... Leírom a saját verziómat. (Indulhatunk.hu, Emagon keresztül BFD) Tegnap(06.22.) délután ír az utazásunkat szervező hölgyike egy levelet, hogy a Titanic Deluxe sajnos nem tud fogadni minket. Szombaton utaznánk, a pénzt már tavaly decemberben!!!! kifizettük. Felajánlottak egy másik alternatívát, szintén 5*, ultra all inclusive ellátás, nem rossz a hotel, az értékelések is rendben vannak, de eléggé túlzsúfolt lehet a hely. 750 szoba, szorozzuk fel 2 fővel, az 1500 ember... Azt írtam elfogadjuk, ha kompenzálásképpen tengerre néző szobát kapunk. Ezt még tegnap 16:00-kor megírtam, azóta várok a válaszra. Nagyon érdekelne egyébként, hogy kit terhel a felelősség. Amikor tavaly decemberben kifizettük a pénzt, úgy érzem előfoglaltunk, akkor most kamuzik az utazási iroda, vagy a Hotel volt gané és akik kevesebb pénzt fizettek, azt csak úgy visszamondják utazás előtt 48 órával?
Mivel 4-en utaztok ha jól rémlik, mindenképp 100-120ezer ft felé taksálnám a kompenzáció mértékét. Ugyanis elég sok dolog van ami felsorolhatóan hátrányosan érint benneteket.
Tegnap a felajánlott opciót elfogadó levelembe belefogalmaztam, hogy a két szállodát nem tartom egymás alternatívájának, de mivel belekényszerítettek egy ilyen helyzetbe az utolsó pillanatban, nincs más választásom, mint elfogadni azt (gyerekek, szabadság). Azt is beleírtam, hogy szándékomban áll a kialakult helyzetről a helyszínen jegyzőkönyvet felvetetni és hazaérkezés után megtenni a szükséges lépéseket.
Nincs standard erre. Kint jegyzőkönyvet vetess fel az idegenvezetőnél hogy miben ért hátrány, nem gond ha ezt előre itthon is jelzed az irodának (talán így megpróbálnak még inkább a kedvedben járni) hogy amennyiben bármi hátrányt érzel az eredeti foglaláshoz képest, kártérítési igénnyel állsz elő. Lemondani nem szeretnéd, mivel előre tervezett nyaralás, helyettesíteni nem tudod, így kénytelen vagy elfogadni a felajánlott szállást, viszont kompenzációra tartasz igényt bármiben is hátrányt érzel. Aztán majd hazajövetelnél lehet számolgatni hogy mit tartasz reálisnak a 2 hotel között. Jegyzőkönyved feltétlenül legyen és elküldött e-mail-ed!
Hazaérkezés után a kártérítési igényemet annak az irodának címzem, ahol az utazást befizettem minden egyéb fél bevonása nélkül?
A kártérítési összegre van valami standard vagy az ügyfél határozza meg az igényeit? 2 felnőtt és 2 gyerek utazik. Ebben az esetben mi lehet reális összeg?
Bocsánat a sok kérdésért, ez az első eset, hogy ilyen cipőben járok. :(
Velünk ugyanez a helyzet. A Titanic Deluxe Belek helyett mehetünk a Maritim Pine Beach Resortba, ráadásul négy fővel a legolcsóbb, legkisebb klubszobába a főépületen kívül. Időpont változtatásra nincsen mód. Sajnálják, ez van!
Két hete még volt olyan Titanicos, akit a Papillon Zeugma villaépülettel kárpótoltak, most mi meg apró retró bungit kapunk és fogjuk be, mert még jól is jártunk, mert közvetlen parti szállodába mehetünk, nem úgy, mintha a Titanicba mentünk volna. :(
A kártérítés alól kibújhatnak azzal, hogy az 5* helyett 5*-ot adnak? Bár az ellátás szintje azért így sem egyezik (high class AI / ultra AI).