Örülök, hogy rendeződik a dolg és köszi az infót, az mindig jól jön.
Én meg apránként haladok. A lánckerék agyat kívül-belül perselyeznem kellett, a részleteket majd személyesen, mert még nincs vége a javítgatásnak. Addig is elégedj meg a képekkel a részeredményről
A központjuk van Budaakaraf@szán - a műhely maradt Cinkotán, a régi helyen!
Lakatolnak is :-)
Felviszem mindkét tankomat: a "szép belsejűt", amit egyszer már kezeltek - de most "megegyengettem" a borulásnál, és a régit is, ami kicsit porózus, de valsz szigetelhető belülről.
A tetthelyen majd közösen eldöntjük, hogy mi lesz a sorsuk :-)
Ötletek arra vonatkozóan, hogy hogyan rendszerezhetjük otthon a komplett, vagy bontott motorokat, az alkatrészeket, és az egyéb kiegészítőket, ha netalántán bespájzolnánk hosszútávra, mielőtt a gyártók leállnának az utánpótlással:
A szokásos "Évvégi vacsora" neve kicsit módosult "Téli vacsora"-ra, és mint ilyen MOST, jan 6-án, szombaton lesz!! Barátok, barátnők jöhetnek - a rendezvény nyilvános!
Rossz az évjárat! Nekem 91-es - és az nem csinálja :-) :-) Bocs...
Amúgy tányleg furi a jelenség - és van még pár hülye javaslatom, pl, hogy minek huzigálod a kuplungot, a gázzal is szépen lehet az XT-ken váltani... :-) :-) . de olyan, ami valóban előre vinne, nna olyan pont nincs :-(
Gyere el a szombati kméti vacsis talira, lesznek elegen jótanácsokkal!
Mikor ilyesmit szerelek pld most a cr-t, mindig annyit csinálok, hogy jó ronggyal meg kesztyűben megfogom a fogaskereket, azt amit ütök kompresszor 8 bar és valami légkulccsal ráveretem. Kicsit gombnyomásokkal kipihatolva hogyan lehet megfogni kézzel elfordulás ellen. De semmiképp sem a másik oldalt a generátort megfogva, mert az a főtengelyt csavarná el.
A kisgép szerelők betekerhető dugattyútámasza is egy agyhalál nekem. Akkor se találnám jó megoldásnak ha olyan hosszú tekerentyűt raknának be, hogy a főtengely 90 fokban áll. De azok a vackok olyan rövidek, hogy valahol fhp előtt állítja meg a dugót, ahol már komoly károkat lehet okozni vele. A kötél így szerintem még meredekebb, biztos, hogy egy oldalt támasztaná meg a dugót.
Szóval légkulcs, ami a kezemre veszészes, de még megvan minden ujjam. Nyomaték értékkel sosem törődtem, ha papíron 200at tud a kulcs az elég lehet. Valami 220al kellene lehúzni a DRem lendkerekét, szerintem jó ha 150el le van. Még sosem mozdult meg se az se a masik oldalt a kisfogaskerék.
Én nem maszatoltam sose össze rögzítővel, az a finom menet megáll, ha minden jó. Pld a CR úgy került hozzám, hogy a kuplung kosarat hidegvágóval húzták rá, de csak a biztosító lemez tartotta éppen.
Én a lemezt rá sem hajtom csak légkulcs. Most 10év után javítom, alig bírtam levenni.
Nem hiszek az akksis ütvecsavarozókban, de ha az van és jó, akkor azzal. Ha nincs messze gumisműhely én egyszer kitoltam a motort, hogy durrantsuk rá amit kell.
Ja még annyit szeretnék, hogy 94es Xtz660-nál ha hideg a motor, behúzom a kuplungot akkor csörög 1-2 másodpercig és abbahaggya ha meleg a motor már abszolult nem csinálja. Ránézésre hibátlan a kuplunglamella minden, kosár sincs beverődve. Mi okozhatja ezt? Köszi srácok!
Szia! Vedd ki a gyertyát, egy kötelet dugj be a hengerbe, amíg lehet, forgasd el a főtengelyt a dugattyú megszorulásáig, majd jöhet a nyomatékkulcs, Loctite (meg nekem egy sör :-))))
Sziasztok! Kuplung felöli oldalon fellazult a főtengely anya . Ki milyen mòdszerrel húzta meg, hogy ne forogjon el a motor? Akksis ütvecsavarozó jò lehet? mekkora nyomatékra kell húzni? Legjobban nyomatékkulcsal szeretném a megfelelő nyomatékra Loctite-al, de ugye a motor elforog. Köszönöm válaszotokat.Buék!
Mink' is kocsiztunk... Ráadásul a határ előtt 200 m-rel derült ki, hogy én ott "Itt úgysem jutsz át!" Úgyhogy vissza haza a papírokírt, nekifutás újra :-( :-(
Egy másikat is mondanék - még azzal is, hogy nem leszek feltétlenül népszerű vele...
Akik ismernek, tudják, hogy - régebben, ugye!! :-) :-) - estem-keltem a kisöcsi 660-nal. Én egy icipicit lazábbra hagytam a kefniben a csavarokat a gyári szorításhoz képest - pontosan azért, hogy ilyen esetekben legyen egy kis elnyelődési zóna. Aztán a tetthelyről felkászálódva, ha nagyon kajsza' a kormi, az első KRESZ tábla tövében kicsit megrángatod a kormit - és beállítod, ahogy neked a legjobb... Akár táblánként módosítható... NEM TUDOM, hogy a biztonságot EZ hogyan érinti :-( A hangsúly az ICIPICI lazításon van a "menetszakadáshoz" képest, laza nyilván nem lehet!!!
Sziasztok! Nemrég használom a kis 700 tenerét jó kis motor, múltkor terepen kicsit elestem vele.elfordult a kormányom de vissza tudtam fordítani nagyábol, az lenne a kérdésem milyen csavart kell meg lazítani hogy vissza tudjam állítani.válaszokat előre is köszönöm! Kellemes karácsonyt mindenkinek!