Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2015.01.19 0 0 12773

Egy kivétel lesz. Nekem kell majd venni. De csak akkor adom a pénzem nekik, amikor már muszáj.

Egyik autószerelőm Maglódon lakik.

Tavaszig pöfögök a legporosabb MJV-ban.

Előzmény: nagydajab (12771)
XANTIi Creative Commons License 2015.01.19 0 0 12772

Ezt nem lehet direktben megcsinálni. nemzetiség szerinti megkülönböztetés volna. De pl. a magyarok leírhatnák az éves jövedelemadójukból.

A németek így csinálják jövő évtől.

Náluk 100 Euró lesz egy évre. A 13 000 km pálya éves használata.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12770)
nagydajab Creative Commons License 2015.01.19 0 0 12771

Ma megint jártam a központban du. egykor, nem igen láttam eredményét a matricának. Az alagút tele volt A körforgalmaknál álltak az autók mindenhol. Aki nem vett idáig az ezután sem fog venni így viszont a központ nem lett jobb egy kicsit sem. T. Mészáros kiűllhetne egy órácskára nézelödni

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2015.01.19 0 0 12770

"A polgármester üdvözölte ezt a lépést, mert, mint mondta, az M7‑es tekintetében
városunk volt az ingyenes zóna határa, ezért a szomszédos településekről érkezők
közül sokan Érden mentek fel az autópályára."

 

Lett volna egy másik megoldás is:

Ingyenessé tenni az autópálya használatot, csak a külföldi rendszámú autók fizessenek a belépéskor.

Ekkor nem terhelték volna az érdi úthálózatot.

Persze így a fideszes zsebekbe sem lehetne tömni a pénzt számolatlanul.

 

Más:

A polgármester nem azért van, hogy az érdiek érdekeit védje, és ne a fideszét?

Mert ebből jól látható, hogy a fidesz érdeke nem azonos az érdiek érdekével.

Előzmény: Kép wie Sellő (12768)
XANTIi Creative Commons License 2015.01.19 0 0 12769

Aki idáig jött a kisebb úton és itt ment fel, az majd most már nem használja a pályát. Megy nemcsak félig, hanem teljes hosszban Érden át.

Kínos és szánalmas szerecsenmosdatás ami a kommunikációban folyik.

Nincs annyi vér a pucájukban, hogy kimondják: egy új adót vezettünk be.

Előzmény: Kép wie Sellő (12768)
Kép wie Sellő Creative Commons License 2015.01.19 0 0 12768

Vótmá'?

 

"

T. Mészáros Andrást a sajtótájékoztatón
megkérdeztük,
mi a véleménye arról, hogy az
M7‑es eddig ingyenes szakaszá-
ra, illetve az M0-ás egyes részeire
is kiterjesztették a díjfizetési
kötelezettséget. A polgármester
üdvözölte ezt a lépést, mert,
mint mondta, az M7‑es tekintetében
városunk volt az ingyenes
zóna határa, ezért a szomszédos
településekről érkezők
közül sokan Érden mentek fel
az autópályára.
– A kommunikációval volt
baj, azaz a bejelentés karácsonyi
időzítésével és hirtelensé-
gével. A területi elvû autópályamatricának
az az előnye, hogy
sokkal elosztottabban, sokkal
kevesebb költséggel sokkal több
ember tud közlekedni – hangsú-
lyozta T. Mészáros András, míg
Aradszki András úgy fogalmazott:
az új rendszer igazságos
és méltányos, hiszen Budapest
környékén, az agglomerációban
van a legkiterjedtebb autópá-
lya- és gyorsforgalmi rendszer
– és eddig pont itt, a főváros
környékén nem kellett fizetni
ezen utak használatáért, míg az
ország más részein igen.
– A díj méltányos, és biztosíthatja
a fenntartás és a fejlesztés
költségeit – az M6-os autópá-
lyááért évi 60 milliárd forintos
koncessziós díjat kell fizetni az
üzemeltető részére, míg csupán
8-10 milliárd forint jött be
a matricákból. A különbséget
eddig az adófizetők pénzéből
kellett kifizetni, most ez áttevő-
dik az autópályát használókra.
Választási lehetőség egyébként
van: a régi útdíjrendszer most is
hatályos – zárta szavait Aradszki
András"

 

"– Nem tudjuk elkerülni, hogy
szót ejtsünk az Érdet is érintő
autópályadíjakról…
– Valóban, elég nagy port vert
fel az M0-ás és egyéb autópá-
lyák fizetőssé tétele, és ez Érd
szempontjából is nagyon fontos
ügy, amelyet racionálisan kell
vizsgálnunk. Mi, érdiek, nem
tehetjük meg, hogy – más településekhez
hasonlóan – az
indulatainkra, az érzelmeinkre
hallgassunk. Az nyilvánvaló,
hogy senki nem szereti, ha
valamiért fizetni kell. Másrészt
azonban látni kell, hogy eddig
Érd volt az a határ, ameddig ingyenes
volt az autópálya, innen
kezdve pedig már fizetni kellett.
Ez azt jelentette, hogy a környékbeli
településekről Érden
keresztül mentek fel az emberek
az autópályára, ezzel az
érdi utakat koptatták, nem is kis
mértékben, itt okoztak dugó-
kat és zsúfoltságot, itt okoztak
környezeti terhelést. Ez komoly
anyagi terhet jelentett a városnak,
még ha ezt nem is érzé-
kelték közvetlenül az itt lakók.
Az új rendelkezés okán ez jó
eséllyel változni fog. A területi
alapú autópálya díj a közös-
ségnek mindenképpen hasznos,
de hasznos az egyénnek is,
mert kevesebbet kell fizetnie.
Nagyon hamar ki fog derülni,
hogy aki ezentúl kikerüli az autópályát,
annak az többe kerül
benzinben, időben. Ha csak azt
tekintjük, hogy az érdiek kö-
zül sokan járnak a Balatonra,
két-három megyei matricával
el tudja intézni a díjat egész
évre. És még egy dolog: most,
hogy az M0-ás kész van, Érdről
az összes autópálya elérhető,
nem kell átmenni Budapesten.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy
vannak az autópályáknak fenntartási
költségei is. Ennek két
forrása lehet. Vannak a különféle
adófajták, jövedelemadótól
a forgalmi adóig, és ebből az
állam fenntarthatja a közösségi
szolgáltatásokat, ezek között
az autópályát is, és akkor valóban
lehet ingyenessé tenni.
A másik lehetőség, ami talán
igazságosabb, hogy aki használja,
az fizessen. Gyakorlatilag
a közösségi és az egyéni érdek
egyensúlyát kell létrehozni, és
úgy gondolom, hogy a területi
alapú autópálya-használati díj
az igazságosság felé tett lépés"

 

 

Röhög a vakbelem!

XANTIi Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12767

Aki nyilván a Pasa-parkból ilyen okos. Ezek mikor hazamennek, köpnek egy nagyot, kimossák a szájukat utána, hogy ekkora aljasságot toltak magukból?

Vagy ez van a fejükben igazából?

Vagy van az a pénz, amiért bármit eljátszik mint egy MP3 lejátszó, amibe betoltak egy pendrájvot?

Előzmény: Kép wie Sellő (12766)
Kép wie Sellő Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12766

"Most ment (gondolom ismétlés) a Házon kívül, egy államtitkár nyilatkozott a témában. Szerinte az elkerülő utak melletti településeknek JÓ a rencer, mert így az autósok bemennek, és többen látják a falut, várost!

Hihetetlen, ekkor a balfék hogy lehet valaki?!?! :)))))))))) Államtitkár!! LOL!!"

XANTIi Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12765

OFF

Nem tudom, hogy a zeu milyen projekteket fogad be, ír ki pályázatokat.

Amire itt költötték, most a lenyúlásokról ne is beszéljünk, az leginkább flancolás. Nem a versenyképesség növelő beruházás. Nem újabb értékek létrehozását megalapozó befektetés.

Jólétinek elmegy, de tartósan csak viszi a pénzt, nem hoz létre megtérülő javakat.

Nagyon káros, hogy pont a jövő egyik legfontosabb iparába, a környezetvédelemben nem hoz létre munkahelyeket, hozzáadott értéket. Sőt! Látjuk a napelemek sarcolásán, Pakson is, hogy a sötét oldalra kerültünk napi, kisstílű érdekek miatt.

Az oktatásban zsellérképzés, rabszolgaképzés irányába indulnak.

Megy a demagóg butítás az adósságokkal is. Nem az adósság általános értéke a lényeg. Hanem az, hogy mire veszik fel. Ha az hosszó távon egy pozitív szaldóval megtérülő termelési beruházás, akkor több a haszna mint a kára. Kitermeli a tőke és a kamatok visszafizetését és még haszon is marad belőle.

Ha egy teherautót veszek és van fizetős fuvarom rá, vagy egy csak avval elvégezhető jólfizető munkára használom, akkor megéri akár eladósodni is. Egy flancos sportkocsi meg biztos csak viszi a pénzt a visszafizetés mellett is.

Egy sokkal kisebb adósság is lehet károsabb, ha semmi hasznot nem hoz, csak veretésre, jópofizásra költik.

ON

Előzmény: BringasLevy (12762)
Kép wie Sellő Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12764

Okosan kitalálták ezt, a másik fórumban írnak a béka és a forró víz esetéről, sokan legyintenek a 400 forintra, de a sok 400 forint úgy megfőz bennünket, hogy észre se vesszük. Amúgy a rendszer kitalálója tényleg megsüvegelendő , amit dírrel-durral ad, azt nem ő adja (a rezsicsöki nem az áfacsökkenésből jött), amit más elvesz, az meg direktben az övé. A közvetett adókat és díjakat persze nem az emberek adják az államnak, hanem csak azt látják, hogy már megint emelt ez a bank meg biztosító a díjain, a tescoban meg felment a kenyér ára. Sok-sok ember nem lát mögé, hogy ez miért van. Az m1 híradóját sokszor örömmel nézem, Szilágyi Béla mindig megmondja a tutit, most a devizamentés a sikerpropaganda.

 

Előzmény: BringasLevy (12762)
Kép wie Sellő Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12763

Minek mész Erdélybe a 4-es úton? Menj autópályán, gyorsabb és nem szennyezed az útba eső városokat. Látom, hogy csak akkor probléma az átmenő forgalom, ha az érdeked úgy kívánja. Pár gombóc fagyival kerül csak többe, de cserébe nem kellene annyiszor megállnod tankolni.

Előzmény: Ugrik.Borbála (12747)
BringasLevy Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12762

Csak azon gondolkodom, hogy vajon zavarna-e a sok sok, havi 400Forint extra kiadás, ha közben nem azt látnád, hogy pusztulnak le a kórházak, és stadionok épülnek? Ha közben nem azt látnád, hogy a nyugdíj vagyon ellopásával lehet csak fedezni azt a gazdaság politikát, ami folyik, nem a befektetések gyarapodása miatt gazdagszik az ország? Ha közben nem azt látnád, hogy a földmutyi, trafikmutyi, stb. finoman szólva is gyanús ügyletei, közrejátszanak a munkahelyek megszűnésében, hanem azt, hogy a magyarok munkája nyomán nemzetközileg is elismert és használt termék jön létre és/vagy a globális termékekhez a magyarországi hozzáadott érték mértéke növekszik, egyre több és egyre jobban fizető munkahelyet generálva? Ha nem azt lehetne visszahallani a nemzetközi sajtó felől és a különböző EU bizottságok felől, hogy Magyarország a -vagy az egyik- szégyenfoltja a régiónak, hanem példaként és az új kiugróan teljesítő országként emlegetnék? Ha nem azt tapasztalnád minden körülmények között, hogy Magyarország nem fejlődik, ha a világ gazdaság éppen szárnyal, de megérzi a hatását, ha recesszió van? Sorolhatnám a kérdéseket...

 

Személy szerint úgy gondolom, hogy a jelenlegi elvonások növekedése sem jelentene ekkora ellenállást, ha az emberek látnák is az értelmét és nem csak kormányzati nyilatkozatokból hallanák azt a javulást, amit nem éreznek. Persze ebben lehet tévedek.

Előzmény: Kép wie Sellő (12761)
Kép wie Sellő Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12761

Pontosan, engem nem ez a havi 400 forint bosszant, hanem a sok-sok havi 400 forint, amit a rezsicsöki se fedez (tranzakciós adó, telekom adó, biztosítási adó, építményadó stb). A zemberekre egyiket se terhelik rá! 

Előzmény: BringasLevy (12752)
MagyarHunyor Creative Commons License 2015.01.18 0 0 12760
erdlako007 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 12759

Szerinted, ha az állam pénzt vesz ki ezen a jogcímen, akkor a nyertesek vagy vesztesek vannak többen? Vagy hogy van ez?

Mert bizony nem nonprofit alapon indult ez a buli!!!

Vagy úgy járunk vele, mint az egykulcsos SZJA-val? Egy kisebbség jár jól, a többi meg fizeti a jóljárásukat?

Előzmény: Ugrik.Borbála (12754)
OrvosiSegédHologram Creative Commons License 2015.01.17 0 0 12758

Igen. Az ő véleménye az, hogy te egy fizetett bértollnok vagy. Neked, vagy bárki másnak jogotok van ezzel nem egyetérteni. Ennyi. 

Előzmény: Ugrik.Borbála (12757)
Ugrik.Borbála Creative Commons License 2015.01.17 0 0 12757

Én leírtam a véleményemet, mire azt kaptam a fejemre, hogy fizetett bértollnok vagyok. Ez a reakció a véleményszabadság illusztrációja?

Előzmény: OrvosiSegédHologram (12756)
OrvosiSegédHologram Creative Commons License 2015.01.17 0 0 12756

Fogalmad sincs az alapvető szabadságjogokról. A véleményszabadság -> bárki leírhatja/elmondhatja, hogy mi a véleménye. De nem kötelező vele egyetérteni.

Előzmény: Ugrik.Borbála (12753)
bugadoktor Creative Commons License 2015.01.17 0 0 12755

Nem erről van szó!

A hír szent, a vélemény szabad!

Igen ám, csak akinek írtam, az a narancsosokat és TMA-t felmagasztalja, az ellenfeleiket sárba tapossa, itt az érdi fórumon. Nála messze nem a vélemény alkotás, hanem az "igazság" kinyilatkoztatása a fő cél, bármi áron.

 

Előzmény: BringasLevy (12751)
Ugrik.Borbála Creative Commons License 2015.01.17 0 0 12754

Te rosszul jártál, más meg jól. Hosszabb távon derül csak ki, kik vannak többen.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12750)
Ugrik.Borbála Creative Commons License 2015.01.17 0 0 12753

Ezek szerint Te  nem is érdi lakos vagy, csak megbízásból írogatsz ide!

Fizetett bértollnok!

 

Hallottál már olyanról, hogy valaki kétlaki? És akinek más a véleménye, az mindjárt bértollnok? Igazi liberális álláspont. A véleményszabadságba csak a te véleményed fér bele.

Előzmény: bugadoktor (12748)
BringasLevy Creative Commons License 2015.01.16 0 0 12752

A ritka kivételbe tartozol. Az emberek zöme lokálisan utazik munkahelyre, bevásárolni, stb. Nagyon kevesen ingáznak olyan távolságról, hogy az eddig fizetős szakaszokat csak nagy áldozattal tudták volna elkerülni. Ők eddig "ingyen" használhatták a nagyobb városok közelében lévő elkerülő és/vagy bevezető utakat.  Természetesen az adót eddig is kifizették az adott útszakasz használatáért különböző módon, mint eztán is, csak ez után útdíjat is kell fizetniük valamilyen matrica formájában. 

Persze lehet mondani, hogy évi 5000Forint nem egy nagy tétel. Ha mindössze évi 5000Forintról van szó, akkor igaz is. Azonban sajnos sok apró, relatíve kis összeggel gyarapodott mostanság az emberek kiadása és a sok kicsi sokra megy. Sok kicsi csepp, amivel egyre több embernek telik be a pohár. Ehhez párosul az a szervezetlenég, amivel a rendszer indult. Valami oka lehet annak, hogy még az oly egységes arcot mutató kormánypárt is erősen megosztott abban, ahogy ezt bevették. Arról nem is beszélve, hogy senki nem tudja megmondani, hogy mennyibe fog kerülni jövőre, vagy 3év múlva egy kedvezményes megye matrica.  Sokunk tapasztalata szerint nem ez volna az első etetés, ráadásul sokunk alapból mérges arra a kormányra, aki stadionokra költötte a nyugdíj-megtakarításunkat és nem szeretnénk újabb összegekkel finanszírozni a gazdasági ámokfutását azoknak, akik megloptak.

Magam is úgy látom, hogy elhibázott és átgondolatlan döntés volt a fizetős szakaszok kiterjesztése. Írországban pl. alapból ingyenes az autópályák használata, de egy egy szakasza (alagutak, hidak) fizetősek. Ezek a szakaszok szinte kivétel nélkül egy-egy város elkerülő szakaszain vannak. Ezen városok forgalmát nem is vezeti el az elkerülő út. Ott van ugyan a város mellett a szinte üres autópálya, de a városoknak továbbra is meg kell küzdeniük az átmenő forgalommal. Nem véletlenül voltak a "ingyenes" szakaszok eddig a városok elkerülő szakaszai. A korábbi kormányok is kutyaütők voltak és hibákat halmoztak hibákra, de legalább igyekeztek a gondosság látszatát kelteni és néha beleolvastak egy-egy hatástanulmányba. Nem ártana a jelenlegi kormánynak is visszavenni a gőgösségből és figyelembe venni a tényeket egy-egy döntés meghozatala előtt.

Ezzel együtt a megyematrica még akár dupla, vagy 3x-os áron is remek ötlet volna, ha nem változtak volna a fizetős szakaszok. Kétlem, hogy bárkinek is a megyematricával van a baja. 

 

Persze aki rendszeresen Bp és a Velencei tó között ingázik, az az egészből csak a jót láthatja. Kár, hogy kb 7-8százezer emberből csak kb1ezer ilyen.

Előzmény: Ugrik.Borbála (12747)
BringasLevy Creative Commons License 2015.01.16 0 0 12751

Én sem Érden lakom, még csak nem is Magyarországon. De azért elmondhatom a véleményem?

Előzmény: bugadoktor (12748)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2015.01.16 0 0 12750

"Nem azért fizettem, ami eddig ingyen volt, hanem azért, hogy olcsón használjam azokat a szakaszokat, amelyeket eddig nem,"

 

Azokat a szakaszokat azért nem használtam, mert nem volt arra dolgom, és most sincs.

Most kénytelen vagyok cél nélkül fel le autózni ezeken a szakaszokon is, csak azért, hogy érezzem mennyire jól jártam.

Előzmény: Ugrik.Borbála (12747)
nagydajab Creative Commons License 2015.01.16 0 0 12749

Ha te az M7-esen járkálsz, honnan tudod hogy mi van a központban? Vagy mégis arra jársz? Szóval nincs is matricád? Csak a naracsködöd van meg? vagy ezek szerint miattad (is) szívtunk idáig a sok átmenő forgalomtól, és még te jössz ide járatni a szádat? Ha van vár a pucádban, rendezzünk egy fórum találkozót az egyik nap a jövőhéten, személyesen. Kíváncsi lennék akkor is mernél-e így beleugatni az Érdiek életébe. 

Előzmény: Ugrik.Borbála (12747)
bugadoktor Creative Commons License 2015.01.16 0 0 12748

"Most bátran megyek autópályán Bp-ről a Velencei-tóhoz, eddig Érden letértem és a városon keresztül mentem."

 

Ezek szerint Te  nem is érdi lakos vagy, csak megbízásból írogatsz ide!

Fizetett bértollnok!

Előzmény: Ugrik.Borbála (12747)
Ugrik.Borbála Creative Commons License 2015.01.16 0 0 12747

Nem azért fizettem, ami eddig ingyen volt, hanem azért, hogy olcsón használjam azokat a szakaszokat, amelyeket eddig nem, mert sokalltam az évi 43 ezret, illetve alkalmanként a 3000 Ft-ot. Aki többet autózik, óhatatlanul találkozik autópályával a környékén, de nem megy rá, mert nem éri meg. Vagyis eddig nem érte meg. Most bátran megyek autópályán Bp-ről a Velencei-tóhoz, eddig Érden letértem és a városon keresztül mentem. Erdélybe is most mehetek az M5-ösön Albertirsa felé Pest megyei matricával és sorolhatnám. Nekem megéri, mert spórolok rajta. Te meg majd év végén csinálj szaldót! Ha meg nem veszel matricát, jó ücsörgést a dugóban és káromkodást a benzinkútnál a sűrűbb látogatás miatt!

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12745)
XANTIi Creative Commons License 2015.01.13 0 0 12746

Vasárnap is!

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12745)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2015.01.13 0 0 12745

Miközben tökre jól jársz azzal, hogy fizethetsz azért ami eddig ingyen volt, legalább gond nélkül beugorhatsz az érdi lehajtónál lévő vadi új interspárban is, egy olcsó bevásárlásra. 

Előzmény: Ugrik.Borbála (12739)
XANTIi Creative Commons License 2015.01.13 0 0 12744

Ne felejtse el, hogy 3 a Magyar Igazság! Holmi éhenkórász proli vesz egyet.

Előzmény: nagydajab (12743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!