Keresés

Részletes keresés

Adrian1122 Creative Commons License 2024.07.05 0 9 30882

Egy új vendég Székesfehérváron:

 

bis1one Creative Commons License 2024.07.05 0 1 30881

Tudtommal csak Videoton-SZKG (M19) és Videoton-Könnyűfémmű (M31) léteztek, de azok is a városközpont érintése nélkül.

Előzmény: trizs77 (30880)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.05 0 0 30880

Egy Videoton - város központ - Ikarus autóbusz vonal azért érdekes lehetett volna.

 

Vagy volt ilyen?

 

 

HumbiZozo Creative Commons License 2024.07.05 0 1 30879

A várost átszelő és két ellentétes oldalon végállomásozó járatok ötlete sok helyen felmerült, mondván így könnyebb eljutás van a város több pontja között. Azonban elemezve az utazási szokásokat, az alábbi kérdések, észrevételek biztosan felmerülnek egy ilyen változás esetén.

- Az utazások zöme a lakóhely és a munkahely, illetve a lakóhely és a kiemelt pontok (nevezzük bő városközpont) között zajlik. Csupán 5% alatti arányban van olyan utazási igény, ahol átszállásra van szükség, és ez nem marad meg egy ilyen átalakítást követően. Az egykori Ikarus környékén dolgozóknak pl. nincs értelme minden városrészből járatot indítani minden műszakváltáshoz, így oda biztos ezután is csak átszállással lehetne eljutni.

- A várost átszelő járatok kihasználtsága nem a teljes vonalon azonos, a végállomások környékén kisebb, a középső belvárosi szakaszon nagyobb, így járműkihasználtság szempontjából jó megoldás nincs. Ha rövidebb szakaszon több utazás kiszolgálására betétjárat kell, akkor növekszik a (rész)vonalak száma, a jelenleginél akár több útvonal is összeállhat. A belváros – külső kerület közötti vonalaknál a belvárosi részen van átfedés, így az utaseloszláshoz jobban igazodó menetrend van, vagy alakítható ki.

- Egy külvárosi részen megjelenő zavar esetén a város átellenes pontjában is járatkimaradás lesz, amit az ott lakók nem fognak soha megérteni. Felvázolt hálózatnál elég egy csőtörés miatt megakadó járatcsoport pl. az Orsovai útnál és máris elérhetetlenné válik a belvárosból akár csak fél-egy órára a Zsolnai út és a Püspökkertváros.

 

Személy szerint bár értem, hogy a hosszú járatokkal az a cél, hogy kevesebb átszállás legyen, de ennek közel minden lehetőséget kiszolgáló megvalósításához nagyon sok járatra lenne szükség. A zavarhoz nagyon jó példa a budai fonódó villamoshálózat. Egy Móricz Zs. körtéri zavar esetén szinte a teljes budai oldal + pesti kiskörút azonnal érintetté válik, hirtelen hatalmas mennyiségű átszervezést kell megoldaniuk az irányítóknak, hogy az onnan távol lévő Óbuda vagy Hűvösvölgy kiszolgálása megmaradjon. Ezek miatt nem ilyen típusú kialakítást tartok célravezetőnek, de ez csak saját vélemény.

Előzmény: szmcidealer (30875)
Lmf370 Creative Commons License 2024.07.04 0 1 30878

Vannak benne jó ötletek. A felvázolt tervezetnek viszont iszonyú nagy járműigénye lenne, valamint a vasút kivételével egyik végállomáson sincs tartózkodó. Valamint hiába a szűk követési idő, ha nincs utas, aki kihasználná. Az utasok ugyanakkor nem buszozni szeretnének, hanem eljutni minél rövidebb idő alatt az úticéljukba. /a példa kicsit érdekes ebből a szempontból, mert rengeteg időt vesz el, ha valaki így közlekedne. Lényegesen gyorsabb az eljutás, ha leszáll a Király sor/Géza utca megállóban, és átsétál a kórházhoz./   A biztosított átszállási lehetőségeket hiányolom a jelenlegi menetrendből, szerintem 3-4 perc menetrendszerű várakozás a csatlakozások miatt beleférne, pl az Áron Nagy Lajos téren, az Autóbusz-állomáson, esetleg a Király sor/Budai út megállóban. 

Előzmény: szmcidealer (30875)
f_k Creative Commons License 2024.07.04 0 10 30877

szmcidealer Creative Commons License 2024.07.04 0 4 30876

A térkép lemaradt :)

szmcidealer Creative Commons License 2024.07.04 0 4 30875

Sziasztok! Kicsit agyalgattam unalmamban Fehérvár tömegközlekedéséről és kiváncsi lennék a véleményetekre. Nem vagyok szakértő csak az elmúlt évek hálózataival kapcsolatosan olvasott véleményekkel gondolkodtam. Ügyebár Fehérvár (magyarországi szinten) elég kicsi, hogy saját villamosa, vagy kötöttpályás közlekedése legyen, viszont földrajzilag elég jó ahhoz, hogy be lehessen rajzolgatni pár elképzelést. 

 

Nos az én felvetésem az, hogy milyen lenne egy “metróbusz” hálózat a városban? Egy olyan hálózat amelyben van pár olyan gerincjárat, amivel simán ki lehet elégíteni a mindennapi igényeket. Csak példaképp:

1 Béla u. - Autóbusz-áll. - Vásárhelyi úti ltp. (11 + 26)

2 Kassai u. - Autóbusz-áll. - Sóstói bev. kp. (12 + 26A)

ezek körülbelül a 2021-ben is bevezetett járatok, amikre sokan írtak, hogy nagyon jók voltak. Mivel a máriavölgyi elág. és a Horvát I. u. közötti szakaszon egy az útvonaluk, már járatonként 20-30 perces járatsűrűséggel is kapunk egy 10-15 percenként közlekedő gerincvonalat a belvárosban. Másik példa:

4 Zsolnai út - Áron N. L. tér - Szalontai u. (24 + 40/41)

5 Püspökkertv. - Áron N. L. tér - Orsovai u. (10 + 25)

a Pozsonyi út/Fiskális út és a Rádiótelep között megint 10-15 percenként van busz. 

6 Hernád u. - Autóbusz-áll. - Kisfalud (22 + 36)

7 Kőrösi u. - Autóbusz-áll. - Köfém ltp. (14 + 37)

a Hármashíd és a Király sor/Budai út (kis híján mentőállomás) között megint azonos útvonal. Ezek a vonalak tudom, sok eddig érintett helyet kihagynak, és itt nem is azon lenne a hangsúly, hogy mindenhonnan minden egy busszal elérhető legyen, hanem ha kimegyünk a buszmegbe, akkor csak kényelmesen felszálljunk az érkező buszra és előtte ne kelljen a menetrendet bújni, hogy mi mikor jön és az csatlakozik-e. Így pl. a 4-es busszal nem lehet elérni a kórházat, viszont itt jönne képbe a 2021-es 8-18-as körjárat, csak most 8-9-nek hívva (Vasútáll. - Kórház - Tompa M. u. - Fecskepart - Szedreskert - Palotaváros - Aut.-áll. - Vasútáll.), szintén irányonként 10-15-20 percenként indulva. A 4-essel bemegyünk a református sulihoz, várnánk max 5-10 percet és jön a 8-as a vasút és a kórház felé. 

 

Műszakváltásokkor az 1-es és 2-es tovább tud közlekedni a Holland fasoron, Sóstó úton, a 4-es és a 7-es meg az Alba Ipari Zónát tudja felfedezni, mint a mostani 14G és a 24-es betétjárat. Csalára az 1-es tudna kijárni párszor még. Ezeken a gerinc, törzsjáratokon kívül maradhatna pár hivatásforgalmi járat az így nem kiszolgált területekre mint Börgöndre a 16-os a Csapó utcából, néha Babér utcai betéréssel. Ezen kívül a Hanon Systems-hez és a Videoton Ipari parkba (a lerövidített) 38-as (akár 18-as néven) és a Takarodó utat meg a Csapó utcából a 21-es járat tudná kiszolgálni, ami egészen a Babér utca / Alba Arénáig tudna közlekedni. De ha ennyi munkás járat nem elég mehetne még több is, szintén napi pár indulással.

 

Ez nem egy tiszta és összerakott tervezet, csak agyalgatás, mint már említettem. Tudom, hogy szürreális, csak az elképzelés alapjára lévő véleményekre lennék kíváncsi. Mint egy villamos/metróhálózat, csak buszokkal, kevesebb infrastruktúrával. :)

 

Készítettem egy térképet is, hátha átláthatóbb:

D 20 Creative Commons License 2024.07.02 0 0 30874

Javítom magam:

Nem ez, hanem a NZM-410

Előzmény: D 20 (30861)
D 20 Creative Commons License 2024.07.02 0 0 30873

Köszönöm.

Eddigiekben, mikor kérdeztem a szolnoki topikban, kaptam rá, amit kommunikáltam itt.

Viszont továbbra is furi, hogy a topikokban semmi foto.

Pedig megnézném pl Salgótarjánból a 796-ot is...

Előzmény: lahner148 (30872)
lahner148 Creative Commons License 2024.07.02 0 0 30872

A félreértések elkerülése végett mind kiadható és napi szinten ki is vannak adva forgalomba, az LNV-796 már egy ideje ideiglenesen átkerült Salgótarjánba.

Előzmény: D 20 (30871)
D 20 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 30871

Mióta ottvannak, s semmi fotó.

Azt írják az ottaniak, hogy akkora szar mind, hogy csak a 798 a kiadható.

De hogy még arra se fussa, hogy átmázgálják alul feherre...

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (30868)
dhp Creative Commons License 2024.07.01 0 0 30870

ezen a vonalon talán 4-5 járatpár megy Fehérváron a vasútig, illetve indul onnan, azokon kívül (kétszer) kettő Veszprém-Szeged vonalon érinti a vasútállomást is. lehet, hogy nem pontos, de nagyságrendileg ennyi,  a túlnyomó többség csak a buszállomások között közlekedik.

Előzmény: trizs77 (30866)
M41 2180 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 30869

Akkor ezek szerint "fejlesztések" vannak Szolnokon is :-/

Azt hittem selejtezték ezeket.

Köszönöm az infót! 

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (30868)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.07.01 0 0 30868

Tökéletesen jól láttad. :)

LNV-798 biztosan ott van.

Előzmény: M41 2180 (30867)
M41 2180 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 30867

Valaki erősítse meg hogy nem hallucináltam! 

Szolnok autóbuszállomás előtti úton mintha egy dunaújvárosi helyi flottaszínű kiskerekűt láttam volna.

Igaz lehet?

trizs77 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 30866

Pont azt vitték ki a vasútig?

Hisz az párhuzamos a vasúttal.

Előzmény: dhp (30863)
f_k Creative Commons License 2024.07.01 0 1 30865

dhp Creative Commons License 2024.06.30 0 1 30864

7315, bocsánat.

Előzmény: dhp (30863)
dhp Creative Commons License 2024.06.30 0 1 30863

7345 Székesfehérvár - Várpalota - Veszprém

Előzmény: trizs77 (30862)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.30 0 0 30862

Mi a viszonylatjelző tábla felirata ?

Előzmény: f_k (30859)
D 20 Creative Commons License 2024.06.30 0 0 30861

Elv ez a 810 nem rég óta dújv-i kocsinak számít...

Előzmény: f_k (30858)
f_k Creative Commons License 2024.06.29 0 2 30860

Közléskényszer...

Előzmény: D 20 (30856)
f_k Creative Commons License 2024.06.29 0 1 30859

Jó, hogy pár helyközi, távolsági kijön a vasútra...

Előzmény: Dr.V.ker. (30812)
f_k Creative Commons License 2024.06.29 0 2 30858

.

 

f_k Creative Commons License 2024.06.29 0 1 30857

Második kép "Kunság" 5392

D 20 Creative Commons License 2024.06.29 -1 1 30856

#ittabajmarnemkicsi, #kozleskenyszer, #annoeztenigynem 

D 20 Creative Commons License 2024.06.28 0 0 30855

Random kínzó kérdés:

Anno 1999-ben az év közepén, vagy a végén jött meg a 444, 453, 455 replikái, vagy elosztva az évre?

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.06.28 0 0 30854

Ha a regisztrált felhasználó nem írja be, akkor nem is fog odakerülni. Egy hivatkozás a tűzesettel kapcsolatos újságcikkre is elég lenne (ahogy ez néha meg is van jelenítve).

 

"Magad Uram, ha szolgád nincs". :)

 

Előzmény: D 20 (30850)
Adrian1122 Creative Commons License 2024.06.28 0 2 30853

Április eleje óta kb. a hálózatbővítésre jöttek és 2 db. (SVE-912,927)

Majd Iveco Urbanwayek fogják őket leváltani, ha egyszer megérkeznek..

Előzmény: 7down. (30852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!