Sajnos összetörték a kocsinkat, amit a lehető legköltséghatékonyabban szeretnénk megjavíttatni, ha valaki tud barna színű (forgalmiban ez szerepel, inkább arany színű) citroen c4 bontástól kérem jelezze, a kocsinknak az elejét törték össze, a színéről csatolok képet.
Itt valószínűleg azért nem kaptál segítséget, mert még más, aki olvasta a bejegyzést, nem futott bele ebbe a problémába.
Az utángyártott alkatrészeket nem feltétlenül kell elfelejteni, csak helyén kell kezelni őket. Az igazi probléma az utángyártott katalógusokkal van, össze-vissza referenciázza az alkatrészeket. Én is úgy rendelek valamit, hogy kinézem a gyári cikkszámát (amit amúgy ingyen te is megtehetsz a Bárdi vagy az Unix webshopjában is , ha regisztrálsz, nem kell hozzá a gyári program elérés - bár én a gyár oldalán szoktam kikeresni), majd ezzel a cikkszámmal rendelek alkatrészt. (Ha a gyári elfogadható árú, akkor azt. Néha még olcsóbb is tud lenni, mint egyes utángyártottak) Így már jellemzően nem szokott gond lenni az utángyártottakkal sem. Nyilván a gyártmányok között is vannak különbségek, én tudom, hogy milyen gyártányúakat érdemes kirendelni.
Aztán a másik probléma, hogy a gyári alkatrészek csak záros ideig rendelhetőek, ma tudtál rendelni gyári szilentet, holnap már nem biztos, hogy fogsz kapni. :-(
Nem sok segítség jött Szerencsére az Angol C4 fórum sokkal életképesebb.TANÁCSUK EL KELL FELEJTENI a BÁRDI VAGY KOVÁCS ,BÁRMILYEN BOLTI UTÁN GYÁRTOTT szarok használatát Csakis gyári Citroen alkatrészt érdemes megvenni.Márkaszerviz alváz alapján megadja a cikk számot Én is igy rendeltem.A sok szívás után 1óra alatt beszereltem a két piszok méret pontos hátsó híd szilenteket Drágább sem volt 22FT a kettő.
Tanácsot szeretnék kérni .C4 1.4 2006 ferde hátú. Hátsó hid szilent csere aktuális.Alváz szám szerint a 72 mm-es szilent jó hozzá. A szilent hely 68 mm. esély sincs oda bele nyomni.A kivet szilent is 68mm ugy hogy nincs már benne a gumi belseje.Lehet akkor nagyobb volt Létezik olyan szilent ami két méretű.71 és 74 .Valakinek volt már ilyen gondja.Minden tanács jl jönne..Köszi.
A klíma hűtőkondenzátora is pörgetheti a ventilátort. Ha a kondenzátor tele van mocsokkal, bogárral, akkor a hatásfoka rosszabb, ergo a ventilátor pörög.
A hűtőket (klíma és motor) érdemes 4-5 évente kitakarítani. Egymás előtt vannak. Legutóbb a kettő között nekem olyan volt, mintha valami fekete vattával lett volna kitömve. Gondolhatod mennyire rontotta a hatásfokot!
Ez csak egy lehetséges ok.
Az utánhűtés természetes a kocsi leállása után, ha a hűtővíz felforrósodott. Ilyenkor nem hűti a menetszél, azt átmenetileg a ventilátor pótolja.
Én először takarítanék (lásd előbb), aztán a hőmérséklet érzékelőt vizsgálnám.
Sziasztok Van egy 2014-es Grand Picasso II-esem . Az utóbbi időben szinte folyamatosan megy a hűtő ventilátor pedig a víz nem melegszik csak ahogy az előtt is . Eddig ilyet nem csinált a nyári nagy melegekben is szinte be sem kapcsolt eddig . A motor leállítása után is megy vagy 4-5 percig . Mi lehet a hiba a gomba ? Hiba jelzés nincs semmi !
Megvolt a relé "beültetés". Megy a fűtés és a klíma. Viszont jelentkezett egy másik probléma, ami összefügg ezzel és korábban is jelentkezett csak akkor nem tudtam, hogy köze van ehhez.
20-30? perces utaknál (bemelegedés?) leállítás és némi állás után újraindítva nincs vagy alig van alapjárat. Vagy teljesen leáll a motor vagy csak annyira vergődik, hogy a fordulatszámmérőn 2 vonás látszik csak. Folyamatosan gázt adva megy a motor, de alapjáraton nem áll meg. Ha kiveszem az F11-es biztit (fűtő venti, klíma), aminek a reléjét javítottam, akkor viszont rendesen megy.
Mi okozhatja a problémát? Lehet köze van a relé érintkező beégéséhez? Próbáltam logikázni, hogy ha a klíma elektronikája áramot kap, akkor a klíma kompresszor bemelegedés után lefojtja az autót alapjáraton? Nincs jól feltöltve a klíma? Csapágyas? ???
Aki nem követte: C4, 1.6 benzines, manuális klíma, 2004-es évjárat.
Tudja valaki mi lehet ennek az oka? Köszönöm előre is.
Felülről hogy forrassza be? Nem fér hozzá a lábakhoz, ha belerakja a relét. Az előtte linkelt videóban látszik, hogy 2 NYÁK van összeforrasztva több tucat tüskével, így alulról nem fér hozzá a relé lábaihoz. Én is ilyen sarus relét fogok belerakni, mert az könnyen cserélhető, ha megadja magát, ha már a kedves Citroën mérnökök úgy gondolták, hogy egy relé hiba miatt kukázni kell a teljes központi egységet. Ez a szemétség netovábbja, mert a biztosítékokhoz hasonlóan csak simán kihúznám a relét és benyomnám az újat, de ők az 500 Ft-os relén is keresni akarnak 100 ezret.
Ha a klíma van rajta, akkor sem lesz 20 másodperc, pláne nem!
Én magamnak csináltam ilyen elektronikát és az a DRL-t 3-5 mp után lekapcsolja.
Azt tudni kell, hogy a gyújtás levétele után még számos fogyasztó működik és nem csak az autó beltéri világítása, egy nyári csúcsforgalmas forró napon pl a motor hűtése.
Ha ezen kívül még további nagyfogyasztó van rajta, mint amilyen a klíma, akkor az autó menet közbeni 14,4-14,5V-os rendszerfeszültsége sokkal gyorsabban csökken 13V (lekapcsolási feszültségküszöb) alá, talán egy másodperc. Mindez az akkumulátornak semmiség.
Van ennek olyan változata, ami az autó leállításakor azonnal lekapcsol és nem 20 másodperces késleltetéssel? Menetfénynél ez oké, de klímánál már nem egészséges az aksira.
Nem találtam terhelhetőségre vonatkozó adatot, de LED-es menetfényből kiindulva, ha jól gondolom, ez nem tud 30-40A-t kapcsolni, tehát kell még utána egy hagyományos relé.
Sikerült kiszedni és "szerencsémre" csak a relé érintkezője van beégve. Megtisztítottam, de bizonytalanul érintkezik. Ha ki akarom cserélni, az elég nagy meló lenne, de meg lehet oldani egy "pótrelé" beépítésével is. Ebben a videóban az üzemanyag-szivattyúhoz való csatlakozások vannak. Neki már a gyújtás ráadásakor kell áram a reléhez, ezért az F9-es biztiről szedi le a vezérlést. Nekem viszont a fűtés/klímához csak akkor kell áram, ha már jár a motor.
Meg tudnátok mondani, hogy melyik biztosíték kap csak akkor áramot, ha jár a motor?
Sajnos ilyen leírás nincsen. Elég egyértelmű a kiszerelése, még sosem akadt gondom vele. Nézd meg jó alaposan, esetleg tükörrel is, szerintem látszanak a bepattanó fülei.
Tudna valaki küldeni egy BSM kiszerelési útmutatót a 2004-es C4-hez? Nem akarom letördelni a füleket, de nem látszik, hol van rögzítve. YT-on ehhez a típushoz nem találtam. Köszönöm.
Az alvázszámból mi deríthető ki? A vége: 09768. A BSI pontos típusát írtam. Az elég?
A problémát a BSI-ben mi okozhatja? Ha a chip vagy a memória ment tönkre, akkor egyéb helyen is kellene jelentkezzen hiba? Elképzelhető, hogy csak a fűtés/hűtés rész kapcsoló relé vagy elektronika (kapcsoló FET?) ment tönkre?
A BSI vázlatos kapcsolási rajzát el tudod küldeni? A 1018788_hutes.pdf meg van. Ez csak a fűtés/hűtés részt tartalmazza és nem túl részletes.
Nem nyert. Pont az utolsó 8 karakter a lényeg, a többit meg lehet mondani az autódat látva és a motort ismerve.
Ha a saját BSI-det javítod, nem kell programozni, így kód sem fog kelleni.
Ha bontottat veszel, azt nem tudod önmagában betenni, törölni (vagy töröltetni) kell, majd felprogramozni, amihez viszont kelleni fog a kód, de ráadásul nem csak az immo kód.
Szettben (BSI, chip vagy távirányító, motorvezérlő) lehet cserélni "egyszerűen", de ott meg a felszereltségi különbségek miatt lehetnek meglepetések.