Kb. egy éve vettem egy fékfolyadék tesztelő herkentyűt a Lidl-ben. De nem tudom kipróbálni, mert a főfékhenger sapkája alatt van egy szűrő, amit nem tudok kivenni. Eltörni nem akarom. Kivehető az egyáltalán? (Swift 2011)
meglepett volna, hogy ennyi alatt 3. kuplung kell - persze tönkretenni bármit tönkre lehet elég hamar :-) - de így értem, hogy igazából a 2. sem abszolút kellett volna most
Szerintem még a gyári kuplung volt benne, úgy értsd, hogy ÚJra (nem ujra :) ). Nem csúszott, az utóbbi hetekben egy picit a fogáspontja kezdett már hirtelenné válni (tehát szvsz pár10e-n belül úgyis kellett volna...), de lehet csak placebo bebeszéltem magamnak ha már megvettük az ÚJat bele. :))
Hát nemtom, lehet majd kipróbálom...a bemelegítős módszert próbáltam, mentem azóta vagy 80km-t de nem érzek javulást. Olyan fura, hogy nem instabilnak érzem, nem olyan mintha nem találná, nem hullámzik hanem teljes természetességgel teszi le magát 500ra...és olyan szerencsétlenkedős mert ugye innen 0 nyomatékkal kuplungfelengedésre szenved minimális gázra meg észbekap és nagy gázfröccsöt ad. Na majd meglássuk mire jutok...
Beáll az majd magától. Nem azonnal, kell neki kis idő. Ha újra leveszed a sarut, kezdődik újra a betanulás. Le nem áll, csak olyan, mintha ledadogna, de nem.
Az alapjáratot úgx kell tanítani, hogy leveszed az aksisarut hideg motornál pár percre. Visszarakod és elindítod az autót gázadás nélkül. A pedálhoz semmiképp ne nyúlj.
Hagyd felmelegedni a motort alapjáraton üzemi hőfokra, 10-15 perc. Mikor már meleg rendesen akkor adj egy gázfröccsöt és kész. Ezután beáll stabilra.
Picit túltolós hozzáállással ment a dolog, legfőképp mert tavasztól napi hosszú ingázásra használja nejem az autót, napi 120km, szóval ha így marad (persze ez mindig változhat ugye...) akkor beleszalad évi 30+e km az autóba, napi szinten kell (és hálás, olcsón fenntartható...) >>> így lehetőleg nem szeretnénk, hogy párhavonta ezzel-azzal újra le kelljen tenni szerelőnél (alap karbantartásokat meg én szoktam csinálni).
Szóval a kérdésedre a válasz: 248000km van benne. Valójában ami hibája most volt az az, hogy a bal első gátló elpisilte magát, illetve 80-110 közt nagyon halkan, de akinek van rá füle elkezdett búgni a difi csapágya. Szerelő szerint még akár halogatható lett volna a dolog valamennyit, de ugye sok méter megy bele > nem akartunk kockáztatni, plusz ez a váltócsapágy problem ez "tipushiba" az 1.3asoknál. Így a csere mellett döntöttünk...és: akkor már ha leszedik/szétszedik a váltót akkor az összes csapágyat és szimeringet cseréltettem ne legyen később másikkal baj (~30e a komplett szett, az 1 hibás csapágy meg 4e lett volna...), illetve ha már emiatt a kuplung lekerül azt is újra cseréltettem (effektíve baja még nem volt...), hogy egy munkadíjjal meglegyen ne kelljen máskor ezzel se szórakozni. A gátló ugyanez, a bal első szar, de akkor már párban cserélünk és akkor már a szemre korrodált rugókat is ledobattam, plusz a toronycsapágyakat is...így biztos vagyok benne, hogy ezek jó időre letudva és nem jön meglepetés. :) Aztán lehet túlkapás. A termosztátot meg megvettem de nem cseréltem magamnak mert szar helyen van, így kicseréltettem azt is.
Sziasztok, nincs véletlenül valakinek egy kiszerelt lambdaszondàja? A méretei érdekelnének,elsősorban a menet,és a kipufogóba menő végének az átmérője, vagyis maga a szonda rész. Köszönöm.
Alapjárat anomáliára van ötletetek? 2008 facelift 1.3-as (nem VVT) Swift. A jelenség az, hogy üzemmeleg motornál stabilan, de jellemzően extrém alacsonyan 4-500 környékén tartja a fordulatot (csuklás határán...), ritkán emeli fel 7-800 környékére. Fékezve, fék nélkül, klímával és nélküle is ez tapasztalható. Akksisaru levételes reset nem segített. Most jött vissza az autó egy váltó le, csapágyak cseréje, kuplung csere, első gátlók/rugók/toronyszilentek cseréje, plusz termosztát csere műveletről. Elvileg arrafele nem babrálták (bár a szívósort ugye le kell venni a termosztát cseréhez), előtte tökéletes volt. Van ötletetek? Hibakód nincs, olvasót rádugva sem...
Telitankoltam, a betöltő cső teljesen száraz végig, a tankba csatlakozásnál is, a tank másik oldalán, a motor felőli oldalon szivárog a benzin, de majd csak a tank levétel után látszik, hogy pontosan hol.
Vettem egy hibakiolvasót,P0420 a hiba, 200km után visszajön. mivel a fogyasztás valós 5.2 liter, kipufogó totál tiszta és inkább rozsdás, a motor szerintem tökéletes, így már csak egy kérdés van, a lambdaszonda menet az 18x1.5?
Félig tanknál nem veszed észre. Akkor látni jól ha tele tankolod a kocsit és felállsz vele egy kissebb lejtőre oldalvást, hogy a benzin kimenjen majdnem a tanksapkáig.
Ilyenkor látni, hogy hol szivárog a rozsda között. Valószínű, hogy cserélni kell a betöltő csövet.
Köszönöm szépen, majd csak holnap délelőtt tudom megnézni, de milyen alkatrész van ott ami tönkrement vagy nem működik megfelelően? Vmi tömítés vagy alátét, vagy ami tartja a benzincsövet? Nem vagyok szerelő sajnos.
2007-es gyártású 1.3-as benzines Swiftben, benzinszag érződik az utastérben, főleg bal hátul a tank közelében. Mi lehet vele? Tank szellőző/szellőztető romlott el? Ha igen, honnan lehet hozzáférni ?
Benzinszűrő ha jól tudom a tankba van beépítve ennél? Még nem volt cserélve.
Nehéz ügy lesz, 1.3asra nem annyira, inkább az 1.5öre jellemző tipikus jelenség, hogy a lambda szabályzása csak egy pillanatnyi időre küld egy határértéken kívüli jelet amire egyből ezt a katalizátor hatásfok hibát dobja de utána valójában működik rendesen, kvázi semmi se rossz, erő megvan, fogyasztás/károsanyag kibocsátás rendben. Aztán törlöd a hibát és változó mikor, de akár napokon vagy heteken/hónapokon belül megint előjön. Mi a családban az 1.5 GS-nél tapasztaljuk ezt és amúgy motorikusan teljesen rendben (sőt ki lett cserélve a lambda szonda és ugyanúgy dobálgatja néha a hibát...). A nem VVT 1.5öseknél (SX4) van is erre egy motorvezérlő szoftverfrissítés ami kezeli a jelenséget, ennél nem tudnak vele mit kezdeni. Tudtommal 1.3nál ez nemigen szokott fennálni (tehát lehet valós(abb) a hiba..).
Nem biztos, hogy katalizátor-hiba, inkább lambda-szonda lehet, azt ki lehet elvileg mérni, plusz azért azt olcsóbb cserélni. (Enyémben is volt valamikor 80.000 körül.)
Első hét és két tankolás alapján a fogyasztásmérő 2 decivel mutat kevesebbet, a valós fogyasztás így 5.5 liter lett, ehhez nem is nagyon kell finomkodni. Lecseréltem összes folyadékot, szűrőt, gyertyákat,utóbbit felesleges volt, mivel múlt pénteken felhívtam a szervizt, ahol újan vette a tulaj az autót, hogy tulajdonosként megkaphatom e az autó szervizelőzményeit. Szervizkönyv 2014ig van vezetve, de az autót 2021ig, 114.000kmig vitték oda kötelező szervizekre, és volt némi egyéb javítás is, első teleszkóp csere, abs kocka csere, valamint cserélték a gyertyákat is, amit nekem most felesleges volt 129.000kmnèl.
Viszont van egy check engine ikonom, természetesen vásárlás után 200kmrel jött elő, kiolvasva katalizátor gyenge hatásfok hibát jelez, törlés után újra kijött, megint 200km múlva, ebből gondolom hogy ez már korábban is megvolt csak kereskedő törölte. Kérdésem az, hogy 100as benzint tankolok, napi 2x100kmt megyek, van esély hogy rendbe jön, (autó utolsó 3 évben nem ment 800km, 80 éves tulaja volt,kereskedő tőle vette meg, jszp, forgalmi engedély és szervizkönyv igazolja), vagy ennek a katalizátornak már vége van? Lehetséges ez ennyi km után?