Ferencváros C-elágazás bejárata Józsiváros, Keleti, Ferencváros-A elágazás felől. (Az előjelző a Ferencváros - Keleti közti térközőrhelyek közül a közelebbié.)
"8.1. Az üzemben volt, azonban szükségtelenné vált és el nem távolított, továbbá az építés alatt lévő, de még üzembe nem helyezett alakjelzők árbocáról a jelzést adó alkatrészeket el kell távolítani, (...) ábra.
Az ilyen jelzőket nem kell figyelembe venni."
Csak úgy. (A karácsonyi színek véletlenek, ezt dobta a gép.)
Ez nem kampózár, hanem zárnyelves csúcssínrögzítő szerkezet. Mivel a zárnyelvet nem látod, feltételezésem szerint ezért szerelték fel a vizuális segédeszközt.
Sajnos az Androidon nem tudunk biztonsággal lejjebb menni, de az alábbi címen publikáltam a webes "developer verziót". Amit tudni kell hozzá:
- fent a jobb sarokban a földgömb mögött nincs funkció, ha rákattintunk nem történik semmi. Az éjszaka/nappal illetve a nyelv váltása viszont működik.
- ahhoz, hogy az egész képet láthassuk a bongészőt át kell méretezni úgy, hogy a magassága nagyobb legyen, mint a szélessége (portrait elrendezés)
Nagyjából ennyi, illetve a "szakmaisághoz" annyit (mert biztos lesz ilyen jellegű hozzászólás), hogy egyáltalán nem vagyunk szakmabeliek, a programot a 9 éves fiamnak készítettem, aki vasúti jelző rajongó, azzal a céllal, hogy inkább ezt nézze, mint a idétlen játékokat.
Ennélfogva lehetnek pontatlanságok (sőt! biztos, hogy vannak), de szívesen javítjuk, ha valaki úgy gondolja, hogy ellát minket információkkal. (Ez esetben sem tudom azonnalra ígérni, mert dolgozni is kell, ez meg nekünk az esti hobbi).
És nem szeretnél készíteni egy olyan verziót - kisebb tudással -, ami régebbi Androidokon is működőképes? Nem tudom, mit tud az app és ezzel melyik Android versenyképes, de én nagyon szívesen szeretném kipróbálni (egyik 5.x, a másik 4.x). :)
Igen olyan módon ismerem amiket levetített filmeket meg fotókat a lakóközösségben élő ember. Illetve kommentálta is rendesen. Eljár a brit szigetekre ahol jó pár helyen még ezen alakjelzők még működő formában megtekinthetők. Afrikában az eddigi fotók meg filmek alapján egy fakultatív módon üzemelő vasutat láttam. De ezekből a hajmeresztő állapotú pályákból luxusvonatokat közlekedtetve jó pénzeket akasztanak le.
Miért írja, hogy legalább 6.0-s Android kell neki?
Hát ha valaki egy színes háttérre szeretne kirakni különféle képeket, meg gombokat, ahhoz sajnos akármilyen régi Android nem jó... (Legalábbis az előnézet szerint ezt tudja a progi; én is csak 5.1-es nyugger vagyok, így feltelepíteni nem tudom... :)
Azt tudod ugye, hogy a briteknél társaságonként változó kialakítású jelzők voltak? És hogy a jelzők karjainak mérete is változó volt, információt hordozott? Továbbá vicces az is, hogy "németes" agynak már-már felfoghatatlan módon összevissza variáltak a jelzőkkel, a helyi viszonyoknak megfelelően módosították őket (magasabb, alacsonyabb, lecsapott szárnyú, megduplázott, külön optikával rendelkező, és még lehetne sorolni; ez az oldal pl. csupán egyetlen társaság csupán egy-két érdekesebb jelzőjét taglalja, amik fent maradtak; ezen kívül rengeteg társaság alkotott még fura dolgokat). Sok egyedi példány létezett (és létezik talán ma is). Továbbá a szabályokat is elég rendesen a helyi viszonyokhoz faragták.
Most képzeld el, hogy ezt a "rendszert" exportálják egy afrikai gyarmatra, ahol eleve alacsonyabb a munkafegyelem, jár napi két pár vonat, és a szabványokat talán csak hírből ismerik :)
Aki anno a felvételeket készítette itt van mellettem és a majdnem középen forgó somersault karjánál is rövidebb volt szerinte. Illetve a régebbi 1800-as évek beli kiosztáshoz képest is rövidebb volt. Ez utóbbi verzióhoz közelebb áll a nigériai verzió. A középen majdnem felfogatott karon a balra eső kar rész alig nagyobb mint a jobb oldali prizmás, lámpás. A prizma kiosztása sem szokványos ha somersault vagy nagy átlag angol jelzőket nézzük. Az illető több afrikai országban megfordult ahol a somersault 1:1 -ben megvan, vagy az 1920-as éveket idéző angol szabványos ami hasonló az általa fotózott nigériaihoz. Csak ott a kar tényleg hosszabb. Érdekességként visszatért oda 18 évvel később ahol az alakjelzőket teljesen ilyen karúra cserélték ki.
Miért lenne Nigériában nagyobb kar az optimális, mint máshol? Ha nem az előtérben táncoló nénihez, hanem a jelző alatt álló bácsikhoz viszonyítod, akkor ennek a karnak csak a festett része vagy másfél méter. Valószínűleg szabványos 4'0'' karról van szó, a forgáspont pedig közelebb van a kar közepéhez (kb. mint a Somersault jelzőknél).
Miért írja, hogy legalább 6.0-s Android kell neki?
A Framework, amivel az alkalmazás készült, ezt igényli. Cserébe - ha minden jól megy - iOS-ra is telepíthető lesz. A feltételes mód azért van, mert bár minden ilyen keretrendszer azt ígéri, hogy ugyazt fogjuk látni az összes telefonon, sajnos a gyakorlatban ez messze nincs így. :(
Érdekes alakjelzős megoldás Nigériából: Az alakjelzős kar maga elég rövid (sárgával jelölve a kb. optimális hossz lenne) viszont bazi nagy prizmás/lámpás megvilágítása.
Elnézést, hogy nem TOP minőség, de a napokban egy valaha Afrikában járt lakóközösségi szomszéd története volt illusztrálva Dr. Alban videoklipjeinek forgatási helyszíneként egy nigériai vasútállomáson 1989-ben. A jelzőt egy elég érdekes hajtómű húzta fel majd vissza.
Valóban, tolatásjelzőnek elég magas (emlékeim szerint egy tolatásjelző csak 5,1m körül van), nem is toldás (az árbocok fölső fele ilyen), szóval ez egy fő- (esetleg ismétlő-)jelző lehetett.
Egyébként a google-ön a légifelvételeket nézegetve a mostani Holcim területére befutó, jelenleg iparvágányként funkcionáló vonal nyoma tulajdonképpen egészen nyíltvonali jelleget mutat, nekikanyarodik az Aranyosnak, keresztezi azt egy vasúti híddal, majd hosszan folytatódik a hegyoldalban, a mai Funicular (Sikló) utcában, illetve azon is túl. Elképzelhető, hogy a nevezett árbocon hajdanán Torda állomás Y-végi bejárati jelzője lehetett? Sajnos semmit nem tudok a dologról, de majd utána érdeklődök (és beírom az Elveszett vágányokba :) ...
OFF1-2: jogos, mindkettő iparvágány. Ami fura, hogy a jelző árboca az 1. (Holcim-)vágány mögött van, ám a ráhegesztett karral a jelzőt kitekerték az 1. vágány elé. Fura megoldás. Valószínűleg az árboc még a 2-es (vegyikombinát-)vágány melletti alak-tolatásjelzőé lehetett eredetileg, ez lényegült át. Nem igazán értem, hogy ha már úgyis körbeásták, hiszen el kellett forgatni, és valóban fedezi a Holcim-vágányt is, miért nem rakták ki a vágány elé...
OFF. Az elhelyezkedés alapján nekem mindkettő iparvágánynak tűnik.
OFF2 Már azért is mert egy negyvenezer fölötti lakosságú városról beszélünk, ahol nincs vasúti személyforgalom, így az egész ide vezető vonal csak teherforgalmi célokat szolgál.
Én csak arra próbáltam utalni (láthatóan alacsony hatásfokkal), hogy a magyar vasúthálózaton kétféle haladós állomás van. Az egyiken nem értik, hogy miért lepődnek meg azon, hogy rendszeresen használják, a másikon meg nem értik, hogy miért várják, hogy használják.
(sorompós kérédés: az itt kevéssé érdekes fényjelző elhelyezése látszólag választ ad.)
Nyilván a jelzőn van a hangsúly, de azért felmerülhet a kérdés, milyen vonatnak húztak haladót (amúgy valami borulás volt a 100-ason, és a budapesti vonatrész később jött).