Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 2644

Már meg sem lehet számolni, mert eltakarták a csatlakozó lyukjait.

 

Előzmény: f.domino_ (2643)
f.domino_ Creative Commons License 2019.03.28 0 0 2643

Ez igazából részlet kérdés, csak ha már van egy ilyen jó közeli, megemlítettem.

Maradt a fő kérdés: hogy volt mindez a 19-esen, ahol csak 2 csatlásfej volt?

Előzmény: kihúzóvágány (2642)
kihúzóvágány Creative Commons License 2019.03.27 0 0 2642

Kösz, én tévedtem.

Előzmény: f.domino_ (2641)
f.domino_ Creative Commons License 2019.03.27 0 0 2641

A középső csatlások 7 eresek voltak. (Hogy ebből mennyi volt ténylegesen bekötve, azt persze nem tudom).

Na de akkor a 19-esen miért csak kettő volt?

Előzmény: kihúzóvágány (2640)
kihúzóvágány Creative Commons License 2019.03.25 0 0 2640

Ami felül volt többeres csatlás, az eredetileg a "Távos" (RV) motorkocsik 110V feszültségű, ha jól emlékszem 18 eres csatlása volt: hangosítás, ajtó vezérés, kalauz csengő.....

A középen levő 3 csatlás egyenként 4 eres nagyáramú csatlás: motoráramok vezetésére. (a GANZ és lőrinci ikerkocsikon használták, ott csak egy kellett, esetleg egy vak-csatlás)

Előzmény: f.domino_ (2639)
f.domino_ Creative Commons License 2019.03.25 0 0 2639

Tudjuk, hogy a pótosított motorkocsik B végén 6 db csatlás volt:
- Felül egy (vélhetően) tápfesz.

- Alul egy szakadás kapcsoló, és egy
- légtömlő
- Középen pedig 3 db több erű. 


Hogy ebből hány volt erősáramú, hány gyenge (ha volt egyáltalán) azt nem tudom.
Namármost! A 62-es tűzeset képein látszik a 17-es B vége CSATOLVA. Elvileg a 17-es is (a 16-oshoz és a 19-hez hasonlóan) szólóban közlekedő, de szükség esetén csatolható kivitel volt. Látszik is a képen a sugárvető és a menetkapcsoló. Szakadáskapcsoló is van, csupán a légtömlő hiányzik. (Érthető okból, hiszen nem volt benne kompresszor)


A 19-es képen viszont csupán 2 db középső csatlásfej van! Most is így lázható a múzeumban, de a régi képeken is így néz ki). Sem szakadás kapcsoló, sem légtömlő, sem a felső csatlás. 


Ezek szerint a 19-es egyáltalán nem volt csatolható? De akkor minek van ott az a két csatlásfej? Ha igen, miért nem volt szükség a többire?

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2019.03.22 0 1 2638

Lehet, hogy csak nekem újdonság, de most először találtam a Fentről.hu-n ilyen jó felvételt a felszíni szakaszról és a végállomásról (1972). A 25-ös villamos végállomása és a Széchenyi fürdő előtt az épülő alagút is jól látszik.

 

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/130730

f.domino_ Creative Commons License 2019.03.21 0 0 2637

Igen, közben vissza is olvastam. (Még visszább :-) Láttam, hogy 2011 táján ez már volt téma, de akkor sem sikerült megoldani)
Az tévesztett meg, hogy találtam egy 69-es MTI fotót, ahol a Hungária körút alatti átvezetést betonozzák. Ebből arra következtettem, hogy - ahogyan a Hungária körút - ugyanúgy a Május 1 (Hermina) is ismét járható lett addigra. 
Mellesleg ha Rákospalota felé kirándultak, akkor is vezérkocsival a forgalmi épület felé érkeztek volna. 

A 2011-es vitában egy törölt nick, (aki vélhetően Zslevit takarja) azt állítja, hogy a kocsik szeptember végén még a Dózsa György úti telepen álltak. (Akkor pedig csak felszínen jöhettek át)
Azóta szintén ő állította, hogy látott képet az alagútban álló kocsikról, csak nem publikálhatta. :-(

 

Az a kérdés mindenképpen megmarad, hogy:

Hogyan, és főleg MIÉRT fordultak meg a szerelvények?
Ha tényleg volt erre alapos ok, miért hagyták ki a 3-83 szerelvényt?

Előzmény: gumikrumpli74 (2636)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 2636

A Hermina út nem volt járható a Thököly útig, mert a mai Kós Károly sétánynál ketté volt vágva a vonal a FAV alagút építése miatt. Tulajdonképpen ezért szűnt meg a 25-ös villamos. Tehát ez nem volt járható út.

Előzmény: f.domino_ (2633)
haromegesztizennegy Creative Commons License 2019.03.12 0 1 2635

Az egyik legszomorúbb pillanat a vonal életében...

Előzmény: norbee2.0 (2634)
norbee2.0 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 2634

Forrás: Facebook

f.domino_ Creative Commons License 2019.03.09 0 1 2633

Sziasztok!

Egy villamosos facebook oldalon kezdtük boncolgatni a régi földalatti kocsik problémáját. Talán vannak itt olyanok, akik nem tagjai annak a csoportnak, de tudnának segíteni a megoldásban.

A probléma a következő:
Több forrásból is úgy tudjuk, hogy a kocsikat 73 augusztus elsején a ligetből levitték az alagútba, majd 73 decemberében felhozták, immár a Mexikói úton. Csakhogy FAV-20 topiktárs észrevétele szerint minden eddig  megismert képen EGY KIVÉTELÉVEL (3-as) minden kocsi fordítva áll. Tehát a motorkocsi néz a Vörösmarty tér felé. Persze nincs minden kocsiról kép, főleg a sárgák esetében hiányos a felhozatal.

Kérdés:

Miért és hogyan fordították meg a szerelvényeket? 
Elég nagy macera lehetett. Tekintve, hogy a telepen belül nem lehetett fordítani, vagy a Thököly út és a Mexikói sarkán deltában, vagy a Mézeskalács téren (esetleg a Baross téren) hurokban lehetett ezt megtenni.  Mi indokolta ezt? Ha már 13 szerelvényt megfordítottak, egyet miért nem? Van-e valakinek információja róla, hogy hogyan történt mindez?

 

Másik lehetőség, hogy mégsem az alagúton keresztül jutottak el a Mexikói útra, hanem a Hermina út - Thököly út - Mexikói út - Erzsébet királyné út - Mexikói út útvonalon a felszínen. Ekkor (2 visszafogás után) pont így kellett állniuk. Ebben az esetben a 3-as (és még néhány, amiről nem találtunk képet) tényleg az alagúton át jöhetett. 

 

Mit szóltok?

csufi.rulez Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2632

Mágus23-tól ugyanezt kérdezem. Én is szeretnék egyet a könyvből. Elérhető?

Előzmény: tom sawyer (2630)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2631

Szia !

 

köszi, hogy írtál a nickemre.

Emailem :  varosi.gabor747@gmail.com

 

Megköszönöm, ha tudnál megoldást a rajzra !

Előzmény: F.J.F.V.V. (2629)
tom sawyer Creative Commons License 2018.12.06 0 0 2630

Mágus23!

 

Van még eladó példány a könyvből?

Előzmény: Mágus23 (2581)
F.J.F.V.V. Creative Commons License 2018.12.03 0 0 2629

Szia!

 

Ha még nem találtál/kaptál jellegrazot a Királyi kocsiról, akkor írj kérlek egy email elérhetőséget. :-)

Előzmény: Törölt nick (2626)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.24 0 0 2628

Szia !

 

nagyon szépen köszönöm a kedvességedet !

Előzmény: Törölt nick (2627)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.22 0 0 2627

Szia! 

 

Holnap megkérdezem neked hogy van-e az ismerősömnek jellegrajzai. 

 

További szép napot!! 

Előzmény: Törölt nick (2626)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.22 0 0 2626

Sziasztok !

Modellezéshez hol szerezhetném meg a FAV 20. pályaszámú, királyi motorkocsijának jellegrajzát ?  Google keresőben nem találni :( Köszönöm, ha segítetek !

norbee2.0 Creative Commons License 2018.10.23 0 1 2625

Sziasztok,

 

nem akarom két topikban is beírni ugyanazt a hozzászólást, úgyhogy csak ideteszem a linket, mivel az egykori felszíni nyomvonallal kapcsolatos.

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2018.09.06 0 0 2624

1968. júniusban írták a kisföldalatti tervezett hosszabbításáról: "E munkálatokkal egy időben megkezdik a vonal hosszabbítását. A Széchenyi-fürdőtől egy rövid szakaszon még a felszínen, majd a Kacsóh Pongrác útnál a Mexikói útig a felszín alatt, a jelenlegihez hasonló mélységben vezetik tovább a pályát."

 

https://fovarosi.blog.hu/2018/06/01/otven_eve_irtak_1968_junius

 

A dőlt betűs rész tévedés, vagy tényleg volt ilyen elképzelés?

GARFIELD Creative Commons License 2018.05.11 0 1 2623

Az alacsony felsővezeték miatt le kell zárni a pályát, hogy egy magasabb ember, esernyővel se szenvedjen áramütést. Így meg félbevágná a parkot.

 

Előzmény: haromegesztizennegy (2620)
John Howard Creative Commons License 2018.05.09 0 0 2622

4:10-nél az is látszik, hogy az élet bizony éjszaka sem áll meg: tanulótroli az Örs vezér terén. Kicsit későn vettem észre a szállítmányt, így sajnos nem tudok szolgálni külső képpel/videóval... :-(

Előzmény: csuklo (2621)
csuklo Creative Commons License 2018.05.09 0 1 2621
haromegesztizennegy Creative Commons License 2018.05.08 0 0 2620

Nagyon abszurd elképzelés visszaépíteni a városligeti felszíni szakaszt?

Sokat elvenne a ligetből?

Veszélyes az alacsony felsővezeték?

(a pénzt nem írom, ha akarat van, bármire van pénz...)

 

A Wünsch híd újra funkciót kaphatna... ;-)

FAV 20 Creative Commons License 2018.05.07 0 0 2619

Köszi! Nagyon jó!

Előzmény: LoviGabi (2618)
LoviGabi Creative Commons License 2018.05.06 0 0 2618

A tegnapi metrós nyílt nap vendégeinek szállítása: https://youtu.be/0l7Pg5vXbIg

FAV 20 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 2617

A királyi kocsi.

Előzmény: GARFIELD (2616)
GARFIELD Creative Commons License 2018.05.02 0 2 2616

Ma indult meg a forgalom 122 éve a föld alatt, itt Budapesten :D

BFKVV Creative Commons License 2018.04.29 -1 0 2615

Hmmm... bele-belepillantottam. Érdekes. Bár azt nem látom be, mi szükség van egy Vigadó téri állomásra... Mindenesetre a múzeumi kocsik restaurációját támogatom.

Előzmény: Snake-Mojzi (2606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!