Keresés

Részletes keresés

Szilva2 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 549
Szerintem írd már le, hogy Te hogyan osztanád be az órákat. Koncepció: egy héten nem lehet több a gyereknek (ha jól tudom) 32 óránál. Van matek, magyar, történelem, kémia, fizika, biológia, földrajz, informatika, idegennyelv, rajz, technika, testnevelés. Ezek a tantárgyak ált.isk. 7. osztáyltól középisk. 2. osztályig megtalálhatóak.
Osszad be légyszi 4 féle képpen: humán, reál, természettudományos és nyelvi osztályokra - ha már diploma nélkül is annyira tudod a megoldást, hogy otthon tanítanád a gyermekedet.
Becsszó szeretném látni! Ja, ne felejtsük el, hogy már a topic indításakor is a testneveléssel volt a legtöbb probléma, hogy kevés van belőle, ezért túlkínozzák a kölköket, és ha több lenne az óraszám, nem lennének túlkínozva, úgyhogy ki ne hagyd!!!!
Előzmény: komancs (548)
komancs Creative Commons License 2003.11.07 0 0 548
Mintha a pedagógusokból mint csoportból hiányozna az összetartozás érzése, az egy mindenkiért, egymásra rosszat nem mondunk, ami a jogászoknál, orvosoknál annyira nyilvánvaló.
A médiát csinálók nagy többsége szvsz tanári végzettségű, de akit behívnak 1 ilyen témájú műsorba beszélgetőtártsnak az biztosan az. S azt vélni, hogy azért mert nem a katedrán beszél már nem is lehet igaz amit mond, nagyon különös számomra.

Amit az óraszámokról felsoroltál engem igazol. Ha 10-ben is csak heti 2törióra van akkor nem tudom hogyan duplázódhat meg az Ókorra szánt idő.

Természetzesen nem a szakközéppel vetettem össze, hanem a 8-kal, hiszen ott is veszik a XX századot, és nincs érettségire készülés.

Előzmény: Lovászi (546)
Lovászi Creative Commons License 2003.11.06 0 0 546
Nehogy azt hidd hogy a saját kútfejemből merítem ezeket az ötleteket, bár ilyen okos lennék!
Én csak figyelmesen hallgatom a rádiót, meg a tv-t, olvasok ezt-azt, és sok mindenen elgondolkodom.

Gondolom azt is ismered, hogy nem az a hír, ha a kutya megharapta a postást, hanem az, ha a postás harapta meg a kutyát...

Hogy a gyerekek az ókort alaposan újratanulják, a XX századra meg nem marad idő, gimiben főleg nem, mert akkor van a tételekre való készülés.

Miért, szakközépben nem készülnek az érettségire? Dehogynem! Pontosan ugyanabból az anyagból kell nekik is érettségizniük. Az meg megint egy hatalmas csúsztatás, hogy azért nem marad idő az újkorra, mert akkor készülnek az érettségire. Ha jó a tanár, akkor erre egészen egyszerűen nincs szükség, hiszen ott vannak az órai jegyzetek, no meg egy érettségizni akaró ifjú emberkétől elvárható, hogy magától is ki tudjon dolgozni egyet-egyet... (Velünk gimiben egyetlen tanárunk sem dolgoztatta ki a tételeket, és mégis mindenki "átment", ha jól emlékszem egyetlen tantárgyból sem volt az osztályátlagunk 3,5 alatt...)

Különben itt megnézheted a kerettanterveket, és a heti óraszámokat. Idézek a történelem tantárgy 12. osztályos Ismeretszerzési és feldolgozási képességek részéből:
"Különböző típusú források összevetése.A filmek, filmhíradók értékelése, elemzése.A média forrásértékének és manipulációs jellegének felismerése, elemzése." Na pl. ezért sem rossz dolog történelmet "újratanulni".
Töriből egy 4 osztályos gimiben 9-10-ben heti 2 óra van, 11-ben heti 3, és 12-ben heti 2,5. De! Ehhez még "hozzájön" 11-ben az emberismeret és etika és 12-ben a bevezetés a filozófiába. (Heti 1-1 óra). Az iskola választása alapján lehet még tánc és dráma, társadalomismeret, mozgókép és médiaismeret órájuk is.
Az én nagylányom humán tagozatos. Neki heti 4 töriórája volt 9-ben is, és idén is. Tavaly tánc és dráma, idén társadalomismeret órájuk volt még hozzá. (+ emelt óraszámban tanul idegennyelveket is).

Előzmény: komancs (542)
bokor Creative Commons License 2003.11.06 0 0 545
Szakmámba vágó kérdéseket tárgyaltok, szóval hozzászólok. A történelem heti óraszám hatosztályos gimnáziumban 7-8-9-10. évfolyamon heti 2, azaz kettő!! óra, 11-12-ben heti három. De ahogy érnek és okosodnak a gyerekek, úgy tud nekik az ember egyre több és mélyebb információt átadni. Ha például négyosztályosban tanítok, akkor a kilencedikeseknek fele annyi idő alatt sikerül elmagyarázni nekik a folyamvölgyi társadalmak és az ókori demokráciák mibenlétét, mint mondjuk a hetedikeseknek.
Azt hiszem, azt, hogy szükség van újra meg újra megtanítani történelmi korszakokat, csak az vonja kétségbe, aki szerint történelmet tanulni felesleges. Pedig ahhoz, hogy az ember átlássa a körülötte lévő világot, felelősséggel tudjon dönteni egy választáson, vagy egy népszavazáson, értse a híreket, ahhoz szükség van a történelemre, ahol, ha nagyobb lenne egy icipicit az óraszám, behatóbban tudnánk foglalkozni társadalomismerettel, gazdaságtörténettel, forráselemzéssel, és a történelem nem az lenne, ami, évszámok halmaza...
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 544
Oraszamokhoz nem tudok hozzaszolni, de velhetoleg tobbet tudsz megtanitani egy 14 evesnek a gorogokrol mint egy 10 evesnek. Az egyetemen meg meg tobbet. Remelhetoleg. Egyszeruen gyorsabban olvas, gyorsabban tanul. Mert nagyobb az agya meg hatekonyabb.
Az okort tanitani sokkal egyszerubb, mert nagyjabol kialakult egy altalanos velemeny rola es senkit nem sertesz meg vele. A XX szazad tortenelme egy nagy tyukszemtaposo tanc.
Előzmény: komancs (542)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 543
"Ez a történelem újratanulás is 1 rádióműsor témája volt."

Ma kaptam egy e-mailt, amit most próbál a sértett fél szétszórni az országban. A tartalma röviden a következő: tegnap volt egy TV műsor (Aktív), amiben rendezvényszervezőket gyaláztak meg úgy, hogy több ilyen cég anyagát összevágták, és az egészet kizárólag az egyik cég számlájára írták. Gondolom lesz belőle nagy botrány.

Na ennyit a médiáról, hogy mit hogyan ad le a nézők, hallgatók felé a saját sikere érdekében. Gondolom így lehetett a történelemmel kapcsolatban is.

"Azzal sem vagyok tisztában, hogy 1 gimiben hány töri óra van hetente, mert ha 2 mint az általánosban akkor nem tudom hogyan sikerül duplájára növelni az ókorra szánt időt."

Tagozatfüggő. Humánon több, mint reálon.

"És ha van rá időkeret, akkor mért nem az esztétika, etika, vagy gyereknevelés, háztartásgazdálkodás, vagy ilyesmire szánják inkább."

Gimnáziumban nincs gyereknevelés tantárgy, de még csak háztartásgazdálkodás sem. Vannak viszont külön ilyen célokra szolgáló szakosított iskolák.

Előzmény: komancs (542)
komancs Creative Commons License 2003.11.06 0 0 542
Nehogy azt hidd hogy a saját kútfejemből merítem ezeket az ötleteket, bár ilyen okos lennék!
Én csak figyelmesen hallgatom a rádiót, meg a tv-t, olvasok ezt-azt, és sok mindenen elgondolkodom.
Ez a történelem újratanulás is 1 rádióműsor témája volt.Hogy a gyerekek az ókort alaposan újratanulják, a XX századra meg nem marad idő, gimiben főleg nem, mert akkor van a tételekre való készülés.
Azzal sem vagyok tisztában, hogy 1 gimiben hány töri óra van hetente, mert ha 2 mint az általánosban akkor nem tudom hogyan sikerül duplájára növelni az ókorra szánt időt.
És ha van rá időkeret, akkor mért nem az esztétika, etika, vagy gyereknevelés, háztartásgazdálkodás, vagy ilyesmire szánják inkább.
Előzmény: Lovászi (521)
zsombolya Creative Commons License 2003.11.06 0 0 541
na, valami hasonló már az én fejemben is megfordult:)
már nem görcsölök, de bevallom amikor először meghallottam a nevelési tanácsadót, félrenyeltem:) Egyébként lehet, hogy látványosabb és könnyebb egy ilyesmi gyerkőccel szépíteni a statisztikát, csak nem foglaljuk mi a helyet a valóban rászorulók elől?! De ez már nem az én gondom.
Előzmény: Törölt nick (540)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 539
Jut eszembe KÖSZI, és én is válaszoltam!
Előzmény: zsombolya (514)
zsombolya Creative Commons License 2003.11.06 0 0 537
hát nem éreztetik és én azt mondtam Neki, hogy azért járunk oda, mert olyan ügyes, hogy ott szeretné a tanítónéni, hogy még rajzoljon Neki:) Ettől megtáltosodott, imád oda járni, ott meg a tanitónéni hála istennek jó fej, nem érezteti, sokat dicséri. Viszont a fél csoport féltékeny az oviban mindenki oda akar már járni, mert enyémgyerek csupa jót mesél:::))))))
Előzmény: Törölt nick (530)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 536
Zsombolyka!!!
Nehogymá bedőlj mindenféle túldimenzionált hülyeségnek!!!!!

Hogyan különbözteted meg a pszichológust a betegétől????
megnézed, merrefelé nyílik a fiók....

Az én lányom a mai napig képes összetéveszteni a szerdát a szombattal, mert mindkettő sz-szel kezdődik. Nem tud, illetve nehezen tud ember ábrázolni, de nyert már rajzversenyt. Az idő pedig elég nehéz fogalom, a leg nehezebben azt tanulja meg a gyerek, hogy mi az a tegnap, holnap stb., a hónapról nem is beszélve. De a suliban automatikusan ráhangolódnak ezekre a kérdésekre. Ráadásul pont 5-6 éves kora körül tombolt benne legintenzívebben a hiperaktivitás, úgyhogy más egyéb dolgokat is nehezebben tudtunk feldolgozni, mint mások. Viszont voltak olyan esetek is, hogy jóval felülmúlta a korosztályát. 1000* talpraesetebb náluk, a mai napig is.

Az jutott még az eszembe ezzel a kérdéssel kapcsolatban, hogy ültünk a kocsiban, és szólt a zene. Ákos énekelt a Képzelt riportból. "Valaki mondja meg mi az hogy elmúlt, valaki mondja meg, hol maradt". Na, az én lányom, mint akit az áram ütött meg felriadt mélabús unatkozásából, és fennhangon kijelentette, hogy "NA!! Pont ilyesmin szoktam gondolkodni!!!!" 8 éves volt akkor.

Ma meg 13, tökjó tanuló annak ellenére, hogy kifogtuk a suli legszarabb alsós tanárát a számára, és 4 évig intenzíven ki voltunk bukva. Még a gyereknek is volt ősz hajszála 3. osztály év végén.

Előzmény: zsombolya (526)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 535
Be merjem vallani, hogy egy hete nincs plasztikbugyink ejszakara? :) Gumilepedo meg igen, de amugy csak pizsama. Lehet, hogy pszichologus mar nem lehet belole :)))
Előzmény: AliceCsodaországban (531)
alive Creative Commons License 2003.11.06 0 0 534
Szvl most írhatok a Mi volt ma a legcikisebb helyzet topicba :o))
Mondjuk én örülök a korai kezdésnek. Fél 8-ig be kell érni a suliba. A munkahelyem 5 percre van a sulitól, nálunk is fél8 a kezdés. Míg "pici" és én kísérem a suliba addig jó így...
Előzmény: Törölt nick (532)
AliceCsodaországban Creative Commons License 2003.11.06 0 0 531
:-)
Ja. Én is ettől féltem, bár itt nem a gyerek értelmi képességeit vizsgálta, hanem azt, hogy vajon nem azért pisil-e be alvás közben, mert mi esetleg a szeme láttára élünk éjszakánként nemi életet, mint uróbb kiderült. Ott is hagytam azonnal ezt a marhát. Nagy szakember lehet, ha azt se tudja, hogy a gyerekeknél a megbízható ágytisztaság különféle életkorra alakul ki, tiszta szerencsém volt, hogy a szomszédasszonyomnak fél évvel idősebb volt a fia, és ő is bepisilt álmában, aztán egymást vigasztalgattuk. Végtére is 4 éves korára egyik napról a másikra az lett, közben meg az ovónők olyannyira megszerették, hogy a délutáni alvásnál (mert ő aztán aludt délután, elsőnek aludt el és utolsónak ébredt) nagyon odafigyeltek, ha mocorogni kezdett, felébresztették és kiküldték pisilni. (Azért vagy 2 váltás ruha mindig volt a zsákjában, meg vagy 5 bugyi...)
Előzmény: Törölt nick (529)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 529
:))) gondolom pszihomokus beutalta rajzos gyerekedet a gyogyoba azonnal :)))
Enyemgyerek tegnap is eloadott egy masfelevesek szintjen is sirnivalo firkalmanyt, de tanneni meg nem riogat hogy mi lesz belole ha nagy lesz :)
Előzmény: AliceCsodaországban (527)
alive Creative Commons License 2003.11.06 0 0 528
Elárulod melyik suliba jár a gyereked (akár mailbe)? Mi is XIV-ben lakunk és érdekelne. Az egyik ismerősöm a környéken keres sulit. Kötetlen a munkaideje és szeret sokáig aludni "későn kezdős" sulit keres. Nálunk 7.45-kor kezdődik az első óra.
Előzmény: Törölt nick (520)
AliceCsodaországban Creative Commons License 2003.11.06 0 0 527
Marhaság.
Egyáltalán, hogyan került a nevelési tanácsadóhoz? Manapság az már kötelező? Vagy az ovodába szálltak ki?
Az emberábrázolásnál van egy afféle sztender, hogy x éves korára mit kell a gyereknek ábrázolni az emberen, azaz jelöli e a kezén az ujjakat, jelzi-e a ruhát, az arcon a füleket orrot szemet szájat stb.... de ezt egyáltalán nem kell annyira misztifikálni. Ami meg a "holnap"-ot illeti, hát még én is úgy emlékszem, hogy ebben az időben még "az egyet alszol" kifejezés volt a megfelelő, amit megértettek és felfogtak...

Ne görcsölj már, nem lesz semmi baj, higyjél inkább az ovónőknek.

Ja és ehhez képest elmesélem az én tapasztalataimat. A nagyobbik lányom 3 évesen még éjszaka bepisilt, meg délutáni alvás közben is, nahát ezért nem akarták az ovodába felvenni, el kellett vinnem pszichológushoz! Ott ez a derék ember megkérdezte tőle, hogy szeret-e rajzolni. (Fél évvel azelőtt második díjat nyert egy gyerekrajz pályázaton a "majmocska" képével). Így szólt a kislányhoz: No akkor próbáld ki ezeket a szineket - majd elétolt egy szines ceruzákkal megrakott köcsögöt. A lányom meg szépen fogott egy papírt, és minden színből csinált egy kis vonalkát, azaz kipróbálta a szineket.

A másik lányomnál meg az ovónő verte aállandóan a tamtamot, hogy a gyerek nem iskolaérett, "nem sikerült a sorminta teszt" stb, minden nap valami baljós dologgal fenyegetett, mire eljött az iskola, majdnem belém beszélte, hogy jobb lenne neki a kisegítő iskolában. Ehhez képest csakis és kizárólag az írás külalakjával volt baj, a mai napig ronda a kézírása, a második diplomát szerzi éppen...

Előzmény: zsombolya (524)
zsombolya Creative Commons License 2003.11.06 0 0 526
hát ugye,hogy ugye? Úgy kerültünk oda, hogy ebben a kerületben ezt baromira komolyan veszik, kijött az oviba a nevelési tanácsadó két munkatársa ( 1 db fejlesztő pedagógus meg 1 db pszichológist) aztán megtesztelték az iskolaköteles gyerekeket. Hogy akinek kell, annak még tudjanak segíteni a suliig. És az összes kisfiut behívták, aki nem rajzolt elég szépen szerintük. Mondanom sem kell, voltunk vagy ketten szülők, akik be is vittük őket. Most jár a gyermekem minden héten 1 órát a pedagógushoz, aki játékosan fejleszti, a gyerek imádja, én meg tudom oldani munkaidőben,gondolom ártani nem árt, de nem értem, már most nincs összhang a követelményeket illetően, mi lesz velünk később?????
Előzmény: Törölt nick (525)
zsombolya Creative Commons License 2003.11.06 0 0 524
hát én már most az elején elkeseredtem, pedig jövőre megyünk isibe. Az oviban azt mondták a gyerek mindent tud, amit az ő korában kell, ( 6 éves múlt) sőt többet is, nagyon jól munkára birható, ösztönözhető, azzal ami érdekli, több mint 1 órát is le lehet kötni, egyszóval készen áll a sulira, nem lesz baj. Erre nevelési tanácsadó megnézi az iskolaérett gyerekeket, azt mondják hát tényleg minden rendben a készségfeladatokkal, DE emberkét nem rajzolta szépen, (?????) vigyem már be és ott foglalkoznak majd vele. Bevittem, teszt, azt mondja a fejlesztő pedagógus, gyerek nincs tisztában a jövőre, tavaly, tegnap, holnap mitttudoménmivel (ovónő azt mondja 6 éves gyerek napszakokat kell, hogy tudja), aztmondja a pedagógus nem tudja "mennyit kell adni háromhoz hogy öt legyen( ovónő azt mondja, 6 évest tilos fejben számoltatni, kérdés ált.iskola második osztály), azt mondja a pedagógus téveszti néha a jobb és baloldalt, erre mondom néha én is:) Hát akkor már most az elején egyrészt okos a gyerekem másrészt buta???????
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 523
Jo majd igyekezzuk nem sokat koptatni :)))
Előzmény: zsombolya (522)
zsombolya Creative Commons License 2003.11.06 0 0 522
fiúcska a szentem, használati utasítást mellécsomagoltam, de örökbe nem adom, csak megőrzésre, köszönöm:)))))))
Előzmény: Törölt nick (519)
Lovászi Creative Commons License 2003.11.06 0 0 521
Mivel te vagy az okosabb és képzettebb magyarázd meg, hogy miben nyújtott többet töriből a gimi, és miben a főikola.

Hogy okosabb vagyok-e az nem számít, képzettebb mindenképpen.
Általános iskolában szinte minden tantárgyból az általános dolgokat tanítják a gyerekeknek, töriből pl. az ókori görögökről annyit, hogy náluk volt demokrácia, meg olimpia, meg szép, élethű szobrokat csináltak. (kb. mint a képes történelem sorozat) Gimiben már azt is tudni illik, hogy mit is jelent a demokrácia, milyen módon szabályozták az államot, ne adj' Isten mit jelent az eklészia, ki volt a türannosz és miért. Egyetemen meg megtanultuk, hogy miért így alakult a történelmük (pl. földrajzi, gazdasági okok) + filozófiai háttér, némi művészettörténet. Sőt később még azt is tanultuk, hogy milyen oktatási segédeszközt lehet használni a tanításnál, és milyen oktatási technikák vannak.
Általánosban az ókori görögök 5-6 óra és kb. 20 oldal az anyag, gimiben 10-12 óra, kb. 100 oldal, egyetemen meg egy egész félév. (Ha csak kilóra nézem.)

Már számomra az elképesztő, hogy 1 tanárnak akinek a okítás a hivatása, miért találja olyan sértőnek, ha vki nem tud vmit.

Nem Te írtad, hogy otthon akartad tanítani a fiadat? Gondoltam tisztában vagy minden olyan feltétellel és feladattal, ami ezzel jár. Ha már tanítani akar valaki...
Én 5 évet tanultam az egyetemen azért, hogy űzhessem a szakmámat. Te semmit, mégis úgy érzed, hogy csinálhatod. Hát ez az, ami "sértő". (Nem sértődtem meg, csak vicces a számomra...)

Előzmény: komancs (511)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 519
fiu vagy lany? csak a miheztartas vegett :))) johet!
Előzmény: zsombolya (517)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 518
És ha mégvisszább megyünk, akkor az általános iskola 3., 4. osztályának az olvasás órája kész történelem óra, csak még mese formában tálalják.
Előzmény: Törölt nick (516)
zsombolya Creative Commons License 2003.11.06 0 0 517
na, megvan az ideális suli. Idike, csomagként felattam a kölket:)
Előzmény: Törölt nick (515)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 516
A melysegeben a kulonbseg. A szintben. Egy 14 eves gyerek erettebb mint egy 10 eves, tehat lehet neki osszefuggeseket magyarazni. Pl tortenelembol. Vagy kemiabol altalanosban nincs biokemia, hanem levelgyujtes. Gimiben mi a kivalasztast tanultuk pl, altalanosban meg hogy hogyan soroljuk osztalyba az allatokat.
Előzmény: komancs (511)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 515
Komancs, ajanlom a gyerekem iskolajat (jo ez csak vicc, bar ha ki akartok telepulni, meg jol johet az info :) ). 9-kor kezdodik a tanitas (na jo, 8.55-kor) 12-13 orakor vege van. Meg a nagyoknak (9-11 ev) sincs semmi 15 utan, de kozben van ebedszunet. A korabban jovoknek breakfast club mukodik, teaval, keksszel es van napkozi delutan 5-ig uzsonnaval. Iskolataska nincs, hazifeladat szinten nincs. Viszont a 4.5 eveskem mar kapott az oktoberi "munkajara" egy good work pecsetet, 5 pecset=kituzo. Bar hogy ezert mit is csinalt, az nem vilagos :)

Akinek esetleg az a kifogasa lenne, hogy mit tanulnak az angol gyerekek ilyen keves idoben, annak megnyugtatasul csak annyit, hogy en sem tudom, de az angol gazdasag nincs sokkal leszakadva a magyartol, szoval valszeg ennyi iskola is eleg. :)

Előzmény: komancs (509)
zsombolya Creative Commons License 2003.11.06 0 0 514
köszönöm meg, már vissza is méltem:)
zs
Előzmény: Szilva2 (493)
Lovászi Creative Commons License 2003.11.06 0 0 513
előre hozott érettségit lehet tenni adott tárgyakból, ezért bizonyos tárgyakat le is lehet adni, persze csak akkor, mikor már a "fakultációs" időszakba lép a gyermek, tehát 3., 4. évfolyamon, amit most nem fakultásnak hívnak szerintem, mert ez így nem hangzott el, hanem minden olyan tantárgyról, amit emelt szinten tanul a gyerek, az az emelt szintű érettségire való készülést jelenti.
Ez nem iskolafüggő dolog. Előre hozott érettségit most is lehet tenni, ha valaki vállalja, vagy osztályozó vizsgát mondjuk 3.-ban olyan tárgyból, ami van 4.-ben, de nem akar az ember gyereke annyit suliba járni.
A fakultációt meg azért nem emlegette a diri, mert az emelt szintű érettségire való átállás miatt megváltozik egy csomó minden.
Itt egy link
itt meg egy másik a további nézelődéshez...

Én Apáczais voltam (s mint ahogy kiderült pasa_ is), de ha a gyerek a másik sulit tartotta szimpatikusnak oda menjen :-)))

Előzmény: Szilva2 (481)
Szilva2 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 512
Nem mindegyik gyerek igényli a 10 órás alvást, tehát nem biztos, hogy általánosságban igazad van.

Az én gyerekeim is ágyba vannak parancsolva 9 órakor, de közel sem biztos, hogy ekkor már aludni akarnak. Sokszor még kb. 1 órán keresztül olvasnak. Hajnali 6-kor kelnek, hogy beérjenek 1/2 8-ra a suliba. Otthon nem hajlandóak reggelizni, mert még nem éhesek, de egy bögre teát beléjük nyomok, majd az uzsonnatömegek a táskában landolnak. Egyik sem álmos, mire elindulunk otthonról, ami legkésőbb 1/2 7.
Felsőben semelyik tanár nem fog a lelkükkel különórában foglalkozni, csak ha valami különleges dolog miatt kikerülhetetlen. Ügyelet meg minden iskolában van, de az összes gyerek utálja. Bár ez nem biztos, de én még nem találkoztam egyel sem, amelyik örült volna neki.

Az 507-es hozzászólásodat ugye nem gondoltad komolyan?

Előzmény: komancs (509)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!