Tapasztzalatom szerint igen, és nem kellett hozzá alkatrész csere, egyebek, csak állítani kellett rajta ("kötelező" szervíz alatt megcsinálták, ezért nem kértek plusz pénzt).
Persze nyilván nem folyton így közlekedik az ember, a mazdások megfontolt, kiegyensúlyozott figurák, amint lehet, 5-ösbe teszik városban is és úgy vonulnak a forgalommal. De néha jólesik meglepni a többi autóst :-)
Érzésre jobban gyorsul egy turbós motor, viszont ha ezzel a szívómotorral rálépsz a gázra a lámpánál és kettesben hagyod tovább pörögni, 50-60 körül látványosan kifogy a szusz a másik autóból a szomszéd sávban, ez meg csak gyorsul tovább lineárisan... A végtelenbe és tovább :-)
Az igen. Én nem mertem még 85km/ó-nál tovább pörgetni kettesben. Ezek szerint 100-ra gyorsulás mérésnél jobb az eredmény ha nem váltok harmadikba mondjuk 80-nál?
Esetleg megoldás lehet az eredeti,nem lefojtott motor, a szoftvert 100.000.-körül visszaírják,garantálnak 165 LE-t,de 4000 fordulatig semmi nem változik
(Ha nem ül bent a család) a 120-ast 60 km/h felett is kettesben kel hagyni akkor kezd el igazán élni a motor :-)
Nagyon gondolkodom rajta, hogy lecserélem az új Mazda 3-ra, de most 4,5 évesen még mindig semmi műszaki gond nincs vele. Meg a hátsó felfüggesztésen is rontottak az újban... Viszont a hátsó ablakok nagyobbak, nem olyan klausztrofóbiás talán. A franc tudja. Esetleg az X helyett a 150 lóerős hagyományos motorral?
abban a régi autóban nem a 165 LE-t érezted,hanem a 340 Nm-t,ezektől a benzinesektől azért ne várd,hogy felszedik a betont.Ha megnézed a G120,a 165,és az x teljesítmény-és nyomatékgörbéjét,kb 4000 f/p -ig nagyjából azonos.A 165-ös azért érződik élénkebbnek,mert a váltó rövidebb benne.Ez viszont azt eredményezi,hogy a gyorsulása elmarad a 120-as mellett,mert 0-100 között kell egy 3-at is kapcsolni,míg a 120-as másodikban vígan megy 110 fölé.
Van új tapasztalat a Skyactive X-ről? A netes teszteken azt lehet olvasni, hogy nem takarékosabb, mint a 120 lóerős motor, viszont nem érződik 180 lóerősnek...
Nekem a 3-as 4-es síkjánál akadt egy kicsit, de ezt egyik szervízkor jeleztem, és állítottak rajta. (igaz egy másik szervízben azt mondták ez ilyen). Lehet a jelenség nem teljesen azonos, de a szervízek hozzáértése és hozzállása sem feltétlenül azonos (még a jó szervízben sem azonos két szerelő esetében egy-egy probléma megitélése tapasztalaton szerint)
Még a 3. év gar.lejárta előtt vetettem fel ezt a dolgot a Mazdánál. Szervíz vezető ui idős autóját ajánlotta fel, hogy próbáljam ki. Mentem vele egy kört a városban és pontosan ezt tapasztaltam. Tehát az ő autójának váltója is "koccolt". Azt mondta ez teljesen jó, ilyen a váltó. Jelenleg is alkalmanként 3. fokozatba, ritkán 5-be kapcsolva vissza kell húznom az akadás miatt és megismétlem a váltást...
egy 2011-es Mazda 3-ban szeretnék fékpofákat cserélni. Ha jól látom, akkor a féknyerget két imbuszkulcsos csavar tartja (amin csúszkál a nyereg). Ezek vannak lefedve kis műanyag dugókkal.
Mekkora imbuszkulcs kell ehhez pontosan? Mintha az én készletemben nem lenne ilyen....
Tipp1:csomagtér fedelének nyitásakor a világítás bekapcsol.Ennek kapcsolója,érzékelő működik? (elalszik a cs.tér lámpa?)Tipp2:belső világítás kapcsolójának egyik állásában a mennyezetlámpa az ajtók nyitásakor kigyullad.Nyomógomb v. érzékelő?