A tünetek alapján egyértelmű, hogy kevés benzint kap a motor. Tisztítsd át a karburátort, a nagyobbik csavart tekerd ki amennyire csak lehet és úgy próbáld indítani. Indításnál kicsit húzd oda a gázt, ha beindul, engedd vissza. Mennie kell, mert a k35b nagyon egyszerű szerkezet, nincs benne ami el tudna romlani.
Egy működő karbi van, azzal megy pöccre indul, a másik 3 db. Nem indítja. Ill. Próbál indulni velük, degázhúzásra lefullad majd semmi. Befújásra, beöntésre pár métert menne.aztán semmi. Úsztató gomb működik, túlfolyat.
Sziasztok k 35-b karbikkal szívok, a vadiújjal sem megy a motor! Van 3 db. Úszószint gyanús, mert nem kap benzint a motor, száraz a gyertya. Minden járat, fúvóka tiszta.
Tegnap szétszedtem két ugyanolyan Riga trafót, s azt tapasztaltam, hogy nem ugyanolyan rézhuzal van bennük. Sajnos mindkét trafó külseje korrodált volt, így nem látszott rajtuk a gyártási év. A szekunder tekercsnél a drót mindkettőben 8 ezredmilliméteres volt, de a primér huzal az egyikben 2,2 tizedes, a másikban 3,5 tizedes volt. A menetszám kb. ugyanannyi mindkettőnél.
Három oka lehet ennek:
- Az elvtársak rájöttek, hogy nem igazán tökéletes a Riga trafó, ezért módosítottak, fejlesztettek rajta (nem túl sikeresen).
- A korábban sem túl jól működő trafóból kispórolták az anyagot, majdnem a felére csökkentve a drót vastagságát.
- Az elvtársak azzal dolgoztak, ami épp volt raktáron.
Ha minden jól megy, mostanában jópár trafót szét fogok szedni, s megpróbálom évszámokhoz kötni a változást.
A folyási Irakus találkozó, úgy látom, átalakult. A Csirketelepen lesz megrendezve augusztus 19 és 21 között. A belépés ingyenes, de regisztrációhoz kötött - a nem-veteránnal érkezőknek is.
Megint találtam egy csodás Riga "restaurálós" videót. A kedvencem, amikor a videó legvégén leállítja a motort: lehajol és az ujjával megnyomja a hengerfejen a dekompresszort. De az is jó, amikor a főtengelyre felmelegíti a csapágyat.
A szokásos programok közül az újfehértói gépészkovács találkozó még odébb van (június 25.), a folyási Ikarus találkozó meg még odébb - pontosan nem tudom, mikor lesz, de augusztus végén vagy szeptember elején szokott lenni.
Addig is összehozhatnánk valamikor valamit. Tavaly egy Tisza-szigeti szalonnázás került szóba. Tiszacsegei találkozó is volt már többször, de ez talán nem a legszerencsésebb, mert pl. Darusferinek elég messze van, illetve mivel a töltésen való motorozás már tiltva van, ez plusz kerülőt jelent szinte mindenkinek.
Szóval, találjunk ki valamit.
A Facebook Rigás oldalain szoktam látni néhány környékbeli Rigást - ha nagyobb találkozót akarunk, akkor ott is reklámozhatjuk, szerintem biztos jönne egy-két új Rigás.
Lassan előásom én is a motorokat (amíg még "olcsó" a benzin!).
Kíváncsi vagyok erre a motorra nagyon. Gratulálok hozzá.
Darusferivel már beszéltük, hogy ideje volna tervezni valamikorra valamit. Bár én most nagyon el vagyok veszve, beleszaladtam egy csomó munkába, idén még elő sem toltam a motorokat s egy pár hétig még nem is lesz rá időm.
A Deltánál én úgy akartam tovább csökkenteni a lánc-áttétel mértékét, hogy Mini Riga hátsó lánckereket akartam tenni hátra, a blokkba meg valami kisebb lánckereket, hogy ne legyen túlzottan leterhelve a motor. Verhovinába mondjuk nemigen lehet beletenni a Mini lánckerekét...
Az újratekert trafóra kíváncsi vagyok, hogy hogy muzsikál. Ha jó lesz, csinálok még párat, vagy nyolc-tíz darabhoz van anyagom (egyelőre). Csak persze ehhez is idő kéne...