Keresés

Részletes keresés

Filewalker011 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7790

Azt hiszem megvan a megoldás. Mégis csak a pajzsos lesz a jó az asszony autójába. Baromira rövid utakra kell, 5 percet kibír benne a kicsi, a nagynak meg egyszerűen csak nem kell feltenni a pajzsot, így egy Solution M-fix lesz belőle: http://cybex-online.com/hu/carseats/pallasmfix.html (az én autómban a nagynak egy Solution Q2 fix van, imádja a gyerkőc...)

Előzmény: punk anderson (7778)
punk anderson Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7789

Mármint mindegyikből kiszerelhető az 5 pontos.

Előzmény: punk anderson (7788)
punk anderson Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7788

Szerintem minden 9-36-os ilyen. Esetleg még ezt nézd meg: https://www.brendon.hu/Products/Details/99913

 

 

Előzmény: Filewalker011 (7787)
Filewalker011 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7787

Nem mondtam hogy ez az ülés a tuti, csak a kialakítására gondoltam hogy ilyesmit nézek. Ez az ülés típus 5 pontos övvel van szerelve, ami a későbbiekben kiszerelhető, így 1-1,5 év múlva nem kellene új ülést vennem, normálisan állítható a magassága, maga a megoldás szimpatikus. A 3 pontos isofix nem újdonság, a 2006-os S-Max-omban már ilyen van....

Előzmény: punk anderson (7786)
punk anderson Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7786

Persze, hogy nem jelenti azt hogy sz@r, ha nem tesztelték. :) Viszont ha nem tesztelték, akkor miből gondolod, hogy jó? Attól, hogy nagy márka még lehet kevésbé eltalált egy-egy ülés.

 

Amúgy ezt a Concordot pont tesztelték, most néztem. https://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/

 

Részletesebben: https://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/detail.aspx?KisiID=505&nc=True&info=CONCORD+Vario+XT-5+(Isofix)&ergo=True

 

Nem szerepelt túl fényesen.

 

Amúgy most fedeztem fel, hogy létezik 3 pontos isofix rögzítés. Pl. ez is ilyen: https://www.youtube.com/watch?v=mMJ5IGCfBGg

 

Nem is hallottam még ilyenről. Vagy az új autókban már ilyen rendszer van?

Előzmény: Filewalker011 (7784)
Filewalker011 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7785

Na én aztán tényleg nem voltam jó fizikából, úgyhogy lehet hülyeséget írok, de a teszt 64 km/órás frontális ütközés erőhatását szimulálja. Ez összehozható két 32 km/órás autó frontális ütközésével, de úgy is, ha egy autó 64 km/órával a betonfalnak csapódik. Az erőhatás mindkét esetben ugyanakkora lesz (eltekintve attól hogy az első esetben 2 autó gyűrődési zónája nyeli el az ütközés során fellépő erőket). Ha megnézed a tesztet: https://www.youtube.com/watch?v=GejxutiK250   itt csak egy autó ütközik, és bizony nem 128 km/órával csapják a betontömbnek...

Előzmény: ggabbroo (7783)
Filewalker011 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7784

Ha megnézed a teszteket http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1799/17994/179949/17994981_a5ca50ae1ba9ae2d82cef19ed5013d94_wm.jpg alig néhány márka van benne. Szerintem attól még hogy egy típus nem szerepel egy ADAC tesztben, nem jelenti egyből azt hogy sza@r.... Nálam kritérium, hogy megfelelő múlttal rendelkező gyártó legyen, ne egy 2 éves kínai cég. Nézd meg a Concord céget pl, 1978-ban alapították: http://en.concord.es/company/history/

Előzmény: punk anderson (7782)
ggabbroo Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7783

Attól hogy sokszor mondod el a hülyeséget, az még hülyeség marad. Az ADAC teszt két azonos tömegű 64km/h-val közlekedő autó frontális ütközését szimulálja. Ha esetleg fizika órán nem figyeltél, az a te személyes problémád! :)

Előzmény: merQree (7776)
punk anderson Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7782

Hanem miből indulsz ki? Tényleg érdekel, nem kötekszem.

 

Pl. ez a linkelt Concord miért került fel a listádra?

Előzmény: Filewalker011 (7779)
Filewalker011 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7781

Mert csak két éves, ahhoz még pici. Tapasztalatom szerint nem szabad 3 éves kor alatt a gyereket 3 pontos övvel csatolni. Valami ilyesmire gondoltan: https://www.brendon.hu/Products/Details/96946  Ezt ráadásul a kicsi 3 éves kora után is tudná használni, levehető róla az 5 pontos öv....

Előzmény: kridli (7780)
kridli Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7780

Ha már a kisebbik is 16 kiló, akkor miért nem 15-36-osat veszel?

Előzmény: Filewalker011 (7777)
Filewalker011 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7779

Az ADAC a lehetséges jelöltek töredékét  teszteli, nem ebből indulnék ki....

Előzmény: punk anderson (7778)
punk anderson Creative Commons License 2017.11.24 0 0 7778

Szia!

 

Hasonlót keresek én is. ADAC szerint csak pajzsos van ebben a kategóriában, ami legalább jó minősítést kapott. Lejjebb viszont olvashatsz pár negatív véleményt a pajzsos ülésekről.

Előzmény: Filewalker011 (7777)
Filewalker011 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 7777

Sziasztok!

 

Gyerekülést szeretnék venni és komoly dilemmám van: van egy családi autónk, abban 2 gyerekülés. Az egyik gyerek több mint 2 éves és 16 kg, a másik 5 éves és 19 kg. Kellene vennünk a feleségem autójába is egy olyan ülést, amibe szükség szerint mind a 2 gyerek be tud ülni (hazahozni bölcsből, oviból, vagyis olyan kell, ami mind a két gyereknek jó. Legyen isofixes, és olyan, amit a kicsi később is tud használni, így a 9-36 kg-ig használható súlycsoportot nézem. Csak márkásat szeretnék venni, ismert gyártótól. Van javaslatotok, tippetek? 

merQree Creative Commons License 2017.11.23 0 0 7776

Itt szó nincs artól, amiről Te írsz.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/08/07/adac_gyerekulesteszt_-_2017/

Javaslom keress rá a torésteszt videókra.

 

Ezeken a butaságon Te siklottál át ;-)

 

 

Előzmény: ggabbroo (7775)
ggabbroo Creative Commons License 2017.11.23 0 0 7775

"Tudni kell kezelni a tesztek eredményét, pl: frontális ütközést 64 km/h sebességgel szimulálják. Ez a gyakorlatban azt jelenti hogy két autó 50%-os átfedésben 32 km/h-s sebességgel frontálisan ütközik. Lássuk be, nem életszerű."

Kicsit furcsálom, hogy ezen a butaságon mindenki átsiklik. A szimuláció két 64km/h-val ( tehát nem 32km/h-val) haladó azonos tömegű autó frontális ütközésének felel meg. 

benerobi Creative Commons License 2017.11.12 0 0 7774

A 10,5kg-os babára gondoltam, hogy ott érdemes kikacsolni. Amíg ilyen pici, szerintem többet árt mint használ. Sőt, ekkora babát még célszerű háttal utaztatni, ha lehetséges. A többivel egyetértek.

Előzmény: SzaSza0909 (7773)
SzaSza0909 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 7773

Belső övesnél szerintem hátratolhatóságtól függ, hogy kikapcsoljuk-e. 15-36-osnál viszont érdemes bekapcsolva tartani:

"Based on the results of this study, Volvo Cars is revising its recommendations for restrained forward‐facing children travelling in car models with front passenger airbag designs as tested in this study. For these specific car models it is recommended that the airbag should be Enabled for all forward‐facing restrained child occupants (as for adults), while kept Disabled for all rearward‐facing children."

http://www.ircobi.org/wordpress/downloads/irc16/pdf-files/43.pdf

Előzmény: benerobi (7772)
benerobi Creative Commons License 2017.11.07 -1 0 7772

Ki kell kapcsolni akkor is!!!

Előzmény: kridli (7771)
kridli Creative Commons License 2017.11.06 0 0 7771

Én úgy tudom csak akkor kell kikapcsolni a légzsákot, ha hátrafelé néző ülés/hordozó van az első ülésre rakva. Előre nézőnél nem kell kikapcsolni.

Előzmény: GazdaMate (7770)
GazdaMate Creative Commons License 2017.11.06 0 0 7770

Nos hát Recaro Young Sport Hero lett a befutó. Egyenlőre a gyermek imádja. 200km-et autóztunk ma és szerintem imádta a babus. :) Aztán majd kiderül.. 3személyes kisbuszba hogyan szállíthatom a babát ? Nyilván légzsák off. 10.5kg dec 15-én lesz 1 éves.  Vagy nem is tehetem bele ? Köszi

Előzmény: kridli (7769)
kridli Creative Commons License 2017.11.06 0 0 7769

Az ilyen több méretkategóriát átölelő üléseket nem szokták ajánlani. Belegondolva elég furcsa is, hogy mondjuk szélességben ugyanaz az ülés alkalmas lenne egy egy éves 10 kiló körüli, és egy mondjuk 8 éves 30 kiló körüli gyereknek.

Ha mégis ilyet veszel, akkor annyit javasolnék, hogy vegyél isofixeset. Miután 15 kiló felett az autó biztonsági övővel kötöd be a gyereket, sokkal praktikusabb az isofixes, nem mozog üresen összevissza, nem kell üresen bekötni. Mi nem rég raktuk át 15-36-os ülésbe a gyereket, az egyik autóba isofixeset, a másikba sima öveset vettünk, és már megnántam, mindkettőbe isofixes kellett volna.

Előzmény: GazdaMate (7768)
GazdaMate Creative Commons License 2017.11.05 0 0 7768

Sziasztok. Ülés vásárlás előtt vagyunk. Brendonban amiket néztünk cybex pallas m gold , Recaro young sport , Recaro young sport hero. Igaz ez már elég húzós. Isofix nem lényeg... Szerintetek meiket érdemes és miért ? Young sportra azt írták h sok a káros anyag meg hogy közepes a tesztje. Igazából sokat utazunk szeretném ha a gyerek biztonságban kényelemben utazna. 9-36kg osak a kiszemeltek. 

coffeecup Creative Commons License 2017.10.06 0 0 7767

Sziasztok!

 

Elég sokat olvasgattam az utóbbi időben gyerekülés témában, kezd kikristályosodni, hogy mit ajánlanak ADAC törésteszt alapján, amiről, mint épp itt a fórumon megtudtam, megoszlanak a vélemények. A kérdés az lenne, hogy hallott-e valaki jót/rosszat a Cotobaby márkáról (itt elérhető áron van, de egyébként nem találtam róla sok infót). A Touragoo-t még mindig jobb kerülni? (Több ismerősnek is az van és meg vannak vele elégedve, mit lehet tudni róla azon kívül, hogy nem töréstesztelik?) A büdzsé véges, pedig én is szeretnék a BeSafe vagy Römer vagy hasonló árkategóriájú ülést venni, de erősen meg kell fontolni a dolgot, mert egyszerre két manó is új ülést kell kapjon. (Nem ikrek, de a nagynak most vált időszerűvé a csere a lestrapált, örökölt darabból, a kicsi meg kinőtte a hordozót). Még valami, a 3 éves gyerkőc csak 11 kg, de nem sokkal alacsonyabb a korosztályánál (akik közül van,aki már 9-36-os székben ül), ha 9-18-ast veszek neki, nem fog kilógni a feje belőle? Ilyen szempontból nem célszerűbb a 9-25, mert annak magasabb a háttámla-fejrésze?

A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!

Emese.  

merQree Creative Commons License 2017.10.06 0 0 7766

Egyetértek Veled, hogy mind a két helyzetet ki kell próbálni, azaz, mennyire érezheti magát komfortosan a gyermek és a kocsiban hogy fér el az ülés. Ez utóbbi nagyobb méretű kocsi esetén nem annyira releváns.

Előzmény: kelly77 (7764)
merQree Creative Commons License 2017.10.06 0 0 7765

Én látom a létjogosultságát annak, hogy áttértek a cm-re. Mert egy kis tömegű de magas gyerek nem ugyan, mint egy nagy tömegű alacsony gyermek. Mert a gyermek tömege (egy bizonyos korig) elég jól összefügg az izomzatával.

Az ülésünk 105 cm-ig jó, de otthon megnézem a leírást. Szerintem kifejezetten (pont a fent írtak miatt) rossz egy már új előírásnak megfelelő ülést származtatni/visszakonvertálni a régi módszerre. Mert mi van akkor, ha a gyerek rám hasonlít és 120 cm lesz másfél évesen? :-) (Nem voltam annyi, de a feleségem is és én is magasak vagyunk).

A biztonsági láb azért van, mert az az ISOfix talp része. Merthogy az ülés a talpba berakható mindkét irányból. De van a Cybex-nek olyan ülése, amely kifordítható, így a gyermeket még könnyebb pakolászni.

Előzmény: punk anderson (7763)
kelly77 Creative Commons License 2017.10.06 0 0 7764

Válaszolok magamnak, esetleg kis infó aki ilyenben gondolkodik.

Túl nagy kínálat ugye nincs a két irányú ülésekből. Pár fajtát ki próbálva maradtunk a milofix-nél. Egy cybex-et is néztünk még, de a gyereket bele próbálva a milofix sokkal komfortosabbnak tűnt mint a másik, ráadásul a másikban olyan görnyedten ült, hogy sokáig nem is forszíroztuk. Pajzsosat nem néztünk, mert nem akartunk olyat venni. Egy szó mint száz bele kell próbálni mindenképp a gyereket az ülésbe (az ülést az autóba) és utána dönteni. Ami még tetszik a milofix-ben, hogy egy középkategóriás autóban is marad hely az elől ülőnek, ami azért nem hátrány + a gyerek ki lát belőle. Ismerősnek van valami olcsóbb kategóriájú, na az akkora, hogy a kocsiba alig tudtam be tenni meg szinte nem lát belőle a gyerek semmit kifelé.

Előzmény: kelly77 (7754)
punk anderson Creative Commons License 2017.10.02 0 0 7763

Nincs ez sem elvetve még, de a 9-36-nak nagy előnye ugye, hogy nincs gondod rá később. Cybex pajzsos megoldásainál el tudom képzelni az átalakítás miatt, hogy kényelmes a kicsinek meg a 10 évesnek is. Pl. ez a 9-36-os http://cybex-online.com/hu/carseats/pallasmfix.html átalakítva gyakorlatilag ez a 15-36-os http://cybex-online.com/hu/carseats/solutionmfix.html

 

7762 merQree: pff. Nem tudom mi értelme mostantól centizni, ha évekig jó volt a kg.

 

Ez az ülés kvázi egy 0-18-nak felel meg, ha jól sejtem. Kicsit valóban drága, ha 9-36 lenne, akkor még szódával esetleg. Ez a biztonsági láb érdekes, ilyeneket még nem nézegettem, de szimpi.

 

Előzmény: warr (7761)
merQree Creative Commons License 2017.10.02 0 0 7762

Parasztosan: a gyereket eddig kg-ra osztályozta a szabvány, nemsokara pedig cm-ben szelektálnak.

 

Amit mi vettunk, mar nem kapható, de: https://www.brendon.hu/Products/Details/95091

Igaz, ez az ingerküszöböd felett van sajnos.

 

Nyilvan, mindenkinek mas a preferenciaja, de az en megitelesem szerint a biztonsagi ov jobban megfogja a gyereket. Lehet szadista vagyok, de mar mint itt korabban irtam, belepreselem a gyereket az ulesbe az 5 pontos ovvel, mig a pajzzsal ez nem oldhato meg. Sajat magamat is igy kotnem be...

Előzmény: punk anderson (7760)
warr Creative Commons License 2017.10.02 0 0 7761

Szerintem érdemesebb külön venni előbb 9-18-as ülést, majd egy 15-36-ost. 

A 9-36 túl tág kategória, olyan szerintem nem létezik, hogy ugyanannyira jó egy ülés egy egy/másfél évesnek, meg egy 8-10 évesnek... 

 

Előzmény: punk anderson (7760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!