Keresés

Részletes keresés

Bécus Creative Commons License 2003.05.10 0 0 7
Mondtam én.. :)) akkor helyesbítem magamat, a fazer a jobb válaszás :)

Bálna! lehet egyszer még összefutunk, és majd esetleg egy próbakört is mehecc az SV-mmel. :)

Előzmény: BlueFazer (6)
BlueFazer Creative Commons License 2003.05.10 0 0 6
"kezdésként pl. XJ vagy FZS"

Stimmel a sorrend;)
Tavaly márciusban vettem egy 2 éves XJ600S Diversion-t 7200km-el. Egy év alatt 6500km-et tettem bele. Csak a láncot spray-ztem és előre fékbetétet vettem. Nagyon jó kis gép volt. Ezt egy hónapja beszámíttattam egy FZS600 Fazer-be.
Na ez már egy fokkal ütősebb gép;)
Mindkét gép idomos. Az XJ-n kicsit jobb volt a szélvédelem (vagy jobban megy a Fazer?;),de asszem ezen nemsokára segítek a Fazernél egy magasabb plexivel. Az ülés mindkettőn kényelmes,beleértve az üléspozíciót is.
A Fazernél csak az az egy nem jön be,hogy az egyes baromi hosszú (kb.100km/h) és utána meg mindegyik fokozat pikk-pakk jön egymás után. Ez tempós motorozásnál nagyon szupi,de a városban dugóban siralmas totyogni vele:( Kb. 20-30km/h-ig csúsztatni kell a kuplungot és min. 3000rpm-en tartani a fordulatot vagy bekerreg a váltó.
Az XJ sem egy várost imádó gép,de a rövid egyese (kb.70km/h) miatt sokkal jobb volt ilyenkor.
A Fazer kanyarokban sokkal könnyebben dönthető és minden helyzetben kezesebb,mint az XJ.
Az XJ első gátlói rettentő puhák,ezért nehéz volt vele tanulni az elején,mert minden gázadásra vagy gázelvételre nagy bólintásokkal reagált;)
Az XJ-n főleg a lánc hangja dominált,míg a Fazernél a váltó a leghangosabb,mindez persze városi tempóra értendő;) 5000-6000 felett mindkettő motor megszólal rendesen,bár gyári dobokkal használom(tam) őket.
Az XJ-t főleg városban használtam bő gázzal ill. néha pályán még bővebbel;) ,így általában 6,5L átlag jött ki neki. 4L volt a min. országúton 80-90-el (majdnem bealudva;) és 7L a max. csak városban mindenhol bő gázzal. A Fazert is főleg városban használom,de lájtosan (egyenlőre;) és a túrákat is pálya mentesen,inkább jo kis kanyargós utakon döntögetve. Igy 5,5L körül alakult eddig. Az utcsó tankra 6,4L jött ki,de ebben volt most a legtöbb város eddig és azért már bátrabban is húzom neki(most lett bejáratva). Sacc ennél is 6,5L lesz a hosszútávú átlag,ha már mindenhol húzom neki.
Az XJ 17L-es (3L tartalék(benzincsapos)),míg a Fazer 22L! (4L tartalék(műszeres)) tankkal rendelkezik.
A Fazerrel 1800km környékén járok és a szerintem 100 alatt túl hosszú,100 felett túl rövid (és mindezen túl még hangos is:) váltót leszámítva full elégedett vagyok vele.
Eddig csak ez a két mocim volt,igy nincs össehasonlítási alapom más márkával és elfogult is lettem már e márka iránt;)
De asszem ha cserélnék megint,akkor valami 1000-es V2-es;) Honda VTR vagy Suzuki SV.
De ha Yamahánál maradunk,akkor Bulldog,de az nagyon vérszegény;)

"Pár" mondatban ezek jutottak eszembe a Yamahákról;)

Üdv Bálna

Előzmény: Bécus (5)
Bécus Creative Commons License 2003.05.09 0 0 5
Szeva!

Kicsit gondolkodva azon amit írtál, leírom, hogy nekem milyen tapasztalatom van. Szóval a vélegeteket írva, volt sportmotorom (gixer750), és volt crossgépen (RM250) is. Most egy túrasport gépet fogok venni (SV1000S), neh, erről még nincs tapasztalat. A gixer nagyon szuper kis járgány, de adja magát, hogy hajtsa az ember, pedig lehet azzal is lassan túrázósan menni, de ha rajta vagy, akkor úgyis azt mondod, hogy "hamár egyszer sportmotor, akkor hajtani kell". Elég nehezen lehet ráaggatni a csomagokat, és ha lassabban mész, akkor a testsúlyod jelentős része a csuklódra jut, ami ugye nem túl kényelmes. Ha okosan kezded a motorozást, és előbb megtanulsz mocizni, kezdheted mindjárt 6kilóssal, de pl. ezrest nem javaslok már, hisz abban akkora kakaó van, amelyet tényleg uralni kell. Most nincs jelentősége annak, hogy új vagy használt - pénz függő - de azt azért elmondom, hogy az utóbbi 10 évben döbbenetesen nagyot fejlődött a motortechnika, szal egy új moci az nagyon penge. Mivel látom, hogy neked inkább a cruiserek jönnek be, pl dragstar ezért végülis felejtős a sportmoci. (amúgy szerintem pont a choppereknél feljődött a legkevésbé a technika). A másik véglet a cross.. Ha jól sejtem, itt nem a versenyzésre gondoltál, márpedig ebben az esetben az enduro jobban kifejezné amit szeretnél. Szerintem fantasztikusan jó dolog az erdőben, szántóföld mellett, stb. nem szilárd burkolatú úton motorozni. Végülis elég sok cég gyárt kompromisszumos mocit, amellyel lehet repeszteni és ugyanakkor puttyogósan is menni, de a Yamahánál maradva én ezt ajánlanám: pl. WR széria pl. 450F, mert ez a moci mindent tud, vagy valami ilyesmi kaliberű moci. Szerintem az enduró nagyon jó tanulni, és izzadni :) rendesen fárad az ember keze, és ráadásul ha nem sikerül egy kanyar, és bukfenc van belőle, nem törik ripityára a gép. Sajnos pont a chopperekkel nincs tapasztalatom, pedig neked pont az kellene, de az biztos hogy nagy élmény lehet. Viszont ha lehet én leginkább a sport-túra mocira beszélnélek rá kezdésként pl. XJ vagy FZS. Ezekkel tudsz hasítani is, de tudsz lassan is menni, felfér rá a csomag is, és a barátnő is (úgy hogy nem nyavajog, hogy elfáradt a hátsó fele a kakas ülőn). Nagyon megbízható motorok, és elég erővel rendelkeznek, valamint az árukat is jól tartják. Beleugorhatsz pl egy használt néhány éves 600-be. Nah, kb. ennyit gondoltam leírni.

üdv,
Bécus

Előzmény: kwega (4)
kwega Creative Commons License 2003.05.08 0 0 4
Köszi, hogy írtál.
A történetem:
-Egy haver kb. egy éve hozott egy Yamaha motorkatalógust, amit a helyi kereskedésben kapott, valami bemutató alkalmával. Szóval addig-addig nézegettem, hogy pár hónap alatt dönéssé érett a dolog: motoroznom kell!
Tudni kell, hogy rengeteget kerékpározok kölyökkorom óta (most 29 vagyok), de mocim sose volt. Az öcsém Simsonján is vagy 10 éve ültem, akkor is vagy 2x összesen, amiből a 2. esetben elütöttem egy macskát. Ez nem szegte kedvemet, de nem is erősítette a motor utáni vágyamat. Kocsim több is volt, de ez a Yamaha katalógus felvetett bennem egy kérdést: apám, nagyapám, az ő testvérei mind motoroztak fiatal korukban. Nekem miért is nincs motorom? Sőt! Alig látni motort az utakon, mindenki kocsit vesz. De miért?
Szóval beiratkoztam egy tanfolyamra, s mivel nem akarok többé motoron tanulni, megcsináltam előtte a PÁV-ot is. Lényeg, hogy minden vizsga azonnal sikerült, 3 hónap alatt kezemben volt a jogsi. Semmi korlátozás, szóval azonnal vezethetek akát R6-t is. Egyébként egy 550-esen vizsgáztam (volt vagy 8-10 éves), elég kezes jószág volt, de nincs különösebb összehasonlítási alapom.

Milyen motort vennék? Tök mindegy. A katalógus és a Terminator 2 (a stílus miatt, egyébként tudom, hogy Harley Fat Boy volt) nagyon tetszik az 1100-as Drag Star, de szívesen mnnék pár kört egy gyorsaságival is. Pl. a Miskolc - BP út az autópályán nagyon izgi lenne folyamatos 250-es tempóban alig 1 óra alatt :)) De ez csak alkalmilag jó, egy gyorsaságival nem lehet túrázni, nem arra találták ki. Márpedig egy mocival szívesen mennék gyakram a balcsira, tengerpartra, stb. Szóval vagy túra, vagy Cruiser. Persze alapvetően sok különbség van a 2 között, de nem feltétlenül akarom 200 körüli tempóban szelni az utakat, inkább áll közelebb hozzám a nézelődés nyugodt tempóban. Egyébként egy crosst is szívesen vennék, a közeli hegyekben ki lehetne próbálni a tudását (Lillafüred és környéke). Eredetileg egy újat akartam, de lehet, hogy kipróbálok pár használtat előtte. Nem lenne jó az első napokban egy 2 millás mocit ropira törni. Lehet, hogy az első használt mocit megveszem, ami megtetszik és műszakilag rendben van, bármilyen stílus legyen is, aztán ha már van egy kis tapasztalatom, lecserélem egy újra.
Az igazi megoldás az lenne, ha 10 millát költhetnék mocira, s minden stílusból vehetnék egyet...

Előzmény: Tom85 (3)
Tom85 Creative Commons License 2003.05.08 0 0 3
Hello!
Nekem Yamaha DT 80 enduro motorom van. A kezdetekben sokat szenvedtem vele az előző tulajdonosok igénytelensége miatt, de mostanra műszakilag OK.
Ezenkívül teljesen meg vagyok vele elégedve, nagyon masszív kis gép! 91 kilómmal is elég jól elbánik, jól gyorsul és alacsonyak a fenntartási költségei (most hogy minden herótját megcsináltattam).
Jól bírja a terepezést, elég sokat szoktam vele ökörködni mindenfele.
Végsebessége 80-85 körül alakul. A 60-at még kényelmesen lehet tartani vele.
Ha sikerült felkeltenem az érdeklődésedet a típus iránt, akkor ajánlom a Yamaha DT/RD 50/80/125 fórumot.
Te milyen stílusú motort szeretnél?
csá
Előzmény: kwega (2)
kwega Creative Commons License 2003.05.08 0 0 2
Ez nagyon nem ide való!

Ha valakinek van Yamaha motorja, írhatna pár sort...

Előzmény: janagnr (0)
Bécus Creative Commons License 2003.05.08 0 0 1
Asszem ezt nem kaptad el, mert egy kicsit off :)
Előzmény: janagnr (0)
janagnr Creative Commons License 2003.05.07 0 0 0
http://www.nexus.hu/janagnr/Alfa33/Jana08.jpg
http://www.nexus.hu/janagnr/Alfa33/Jana08.jpg
kwega Creative Commons License 2003.05.06 0 0 topiknyitó
Ha van vagy volt vagy csak lesz Yamaha mocid, akkor itt a helyed!

Én a Harleykról jót nem hallottam (nem az itteni utakhoz való, drága, erőtlen), csak a legenda és a T2 feeling miatt veszik az újgazdagok.
A többi távolkeleti márkáról már rengeteget olvastam, de a Yamaháról kevés szó esik. Mivel az ár-érték aránya egész jó, ilyet fogok venni hamarosan. Addig is akinek már van, leírhatná a tapasztalatait. Mindegy, hogy gyorsasági, naked bike, túra, cruiser, chopper vagy cross...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!