A szívósor alatt van ugye az alapjárati motor, a kartergáz lecsapató. Aztán egy vákuumcső az injetorhíd végén lévő nyomásszabályzóhoz megy, egy csatlakozás meg a tankszellőztetőhöz emlékeim alapján. Mindennek épnek kell lennie, hogy a motor jól működjön.
Ami szívás szokott lenni, az alapjárati motor pipa csöve és a karter lecsapató nívópálcába csatlakozó csöve perforál, és okoz problémát. A kisebb vákuumcsövek egyszerűen cserélhetők.
Nekem mindkét kupé tetszik. Az E36 mára kultusz lett a szememben, míg az E63 meg inkább egy nagy utazókupé. Mondjuk vezetési élményt előbb találok még mindig egy E36-ban, mint az E63-ban. Az utóbbi erős, de túl okos; az E36 meg gyenge, de kellően nyers.
Ebben nem feltétlen értek egyet. Minden hajszínnél van minden verzió. Amúgy az, ha nagyon könnyen beadja a derkát, az nálam már kiábrándító kategória. De persze szeresse, a belevalót, az nyilván alap :DDDD
Tegnap este felé hosszasan ment előttem egy E63 645i. Az a helyzet, hogy hátulról nézve nem is nagyon tetszik, túl magas. Néha eltolta neki, amikor túl közel mentem hozzá...de ami zavar, hogy hátulról nézve cseppet sem látszik sportautónak. Szerintem az E36 kupé alacsonyabb.
Én meg tegnapelőtt láttam Fehérváron tankoláskor egy nagyon szép E30 kupét. Épp a motortérben babrált a gazdá(ly)ja (melyik jé is :DDDD)
Megnéztem, levettem, hogy m52 motoros, mondta, hogy 28i, nagyszívósorral. :) megirigyeltem, mert tetszett. BBS felnik voltak alatta, a kocsi diamantschwarz színű volt.
Kérdezte is a párom, hogy mi tetszett ebben az öreg kocsiban, mondtam neki, hogy egy letűnt kor egyik nagyszerű ikonja, és nekem is volt egy hasonló, meg amúgy is felállt - a szőr a hátamon - mert mentem volne egy kört vele. Mármint az autóval :)
Megkérdezte azt is, hogy mennyir érhet egy ilyen, mondtam, talán 5 millió (tényleg gyönyörű volt), a válasz? Csak?
Nem, ezt csak azért írtam, hogy a magyar nyelvvel is foglalkozzunk. Létezhet FOLYÓszelep, meg FOJTÓszelep. A FOLYIK és a FOJT két különböző szó, két különböző J-vel, két különböző jelentéssel.
M52 motor, annál a fojtószelep potméter néha hibás, ha tudsz abból lenne érdemes egy cseredarabot próbálni, gűázbowden nem-e akad, ilyen is szokott lenni. Illetve a lambdák nem tudom, jól vannak-e, fel lehet őket cserélni, ilyenkor is szokott gebasz lenni, de ez esetben teljesítmény csökkenés is van.
Ja, és gázbowdent, illetve, ha M50, akkor a szívósor alatt a hengerfejbe csatlakozó fekete hőgombát. Utóbbi okozott nekem ilyen tünetet anno, rossz jelet adott az ECU-nak a vízhőmérsékletről és rossz lett a dúsítás. Így visszaemlékezve. Nem egy nagy tétel a csere újra. M52 motornál már 4 pólusú a jeladó, az ritkábban romlik el, de ott is lehetséges.