Eddig a napig csendes megfigyelője voltam a topicnak, vártam türelmesen a hónapokig tartó szállítást, de ami ma történt velem, olyan szinten felb%*@szott, hogy megosztom veletek.
Használom a 17Track alkalmazást, ami azért elég pontosan megmutatja merre jár a küldemény akkor is, ha "rendes" követési számmal nem rendelkezik. Történt, hogy 04.24-én megérkezett a "levelem" az NPK-ba. Teltek múltak a hetek, közben több refundot is intéztem az Aliexpressel, mondván a csomagjaim január óta nem érkeznek meg. Gyanús, hogy a végállomás minden esetben az NPK, onnan egy centit se. Persze lelkifurka meg minden, hogy hát ugyan nem az eladó hibája, én mégsem kaptam meg a csomagot, így sok üzenetváltás után végül visszakaptam a pénzem. Fent említett csomagról mai nap jött a 17Track alkalmazásban egy értesítés, idézem: XY város 1. posta, Cannot be delivered (not collected). Szerencsére ismerem a postást és gyorsan riasztottam, hogy nézze már meg nekem, hogy ez most mit jelent, ott van-e a csomagom. 10 perc múlva visszahívott és közölte, hogy nála a csomag, de a visszaküldés a feladónak zsákból bányászta ki nekem. Na most ha valaki arra vette a fáradtságot, hogy a visszaküldést berögzítse, akkor az email értesítésre miért nem?
Tanulság ismét, ne bízzatok a postában, még arra sem veszik a fáradságot, hogy emailt vagy smst küldjenek, hogy menj be a cuccodért. Szóval NPK bejegyzés után 1 héttel szerintem már a helyi postán érdemes érdeklődni, ha kell kétnaponta.
optimista vagy, de azt is számításba kell venni, hogy egyáltalán nem érkezik meg a csomag, mert éppenséggel valakinek a kicserélőben pont olyan kellett, amit mi rendeltünk. nem egyszer akadt meg ott végleg a csomagom.
az index 2020.nyara óta lényegében a narancs tulajdona, nem tudom miért nem vagytok elégedettek kedves hozzászólók, olvasók,Ti akik a Magyar Postára panaszkodtok?
A magyar postának ugyanúgy nem lesz alternatívája, mint akármi más nagyhatalomnak a közeljövőben, szóval nyugodjatok bele, hogy senki nem fogja orvosolni a problémáitokat a monopol és EU-ban legmegbízhatatlanabb, de legalább a legdrágább (3 x drágább mint a SK posta) magyar nemzeti posta zrt. által...
Április 22 óta dekkol nekem is két Alis U csomagom a NPKKban :( A később oda érkezettek
átlag 2-3 napot töltöttek ott,van ami már meg is érkezett,ezek meg pár nap múlca járnak le.Magyar posta csomagkövetője is megtalálja.Ezek egyike 22-én reggel,másik 22-én este ért oda.A rákövetkező napokban ott landoló csomagok sépen tovább haladtak.Különös....
Visszaolvastam 7-8 oldalt, és úgy látom, hogy a NPKK-al nem csak nekem van gondom mostanában.
Főleg azt nem értem, miért nem vonható felelősségre MP, ha csomagszám alapján gyakorlatilag elismeri hogy náluk van a termék, aztán meg mivel "U"-val kezdődik, jön a nagy semmi, mert nem könyvelt (vagy mi).
(Sajnos nem tudok normálisan képet feltenni, de a lényeg, hogy április 20. NPKK)
Félreértés ne essék, nem kezdő Kínai-s rendelgető vagyok, és nagyjából képben vagyok a folyamattal, de ha így megáll, az már gyanús.
Több ugyanilyen csomagot rendeltem már (nem titok:18650-es akku/10db. kb.5000Ft), és jönnek is még. (az ezután kb 1héttel NPKK-ba beérkezőt is már megkaptam)
Ennek a MO-i folyamata: NPKK...kis mozgás...VÁM szabadon engedte...kis Postai mozgás...itt van. Ez 2-3 nap.
Az a gond, ha ők bármeddig pihentethetik a csomagokat, (ha egyáltalán nem lett már más a gazdája) akkor ki garantálhatja, hogy nem fogják belecsúsztatni júli.01-be?
A másik: Igaz, hogy lehet visszatérítést kérni az eladótól, de én rossz szájízzel teszem, mert a szerencsétlen csak elküldte, és egyértelmű hogy a mi postánk barmolta el.
Na mindegy, csak szerettem volna megosztani a gondolataimat.
Sejtettem, hogy csak a remény marad, hogy egyszer csak megkapom... Az a baj, hogy itt országon belül csak a Postának vannak adatai (ha vannak), más oldalak is csak azzal tudnak dolgozni.
Egyébként UJ941032373CN, UH050827545BE, UH050822551BE az azonosítók.
Február 22-én és 23-án rendeltem Kínából 3 különböző (egyenként 5-6 dollár értékű) szerkezetet, 3 különböző eladótól.
Az egyik cucc március 11 óta, a másik kettő március 21-22 óta "aszalódik" a Nemzetközi Posta Kicserélő Központban a "A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben" státusszal.
Írtam levelet április 19-én a Postának, de a honlapjukon található tartalommal hasonlatos szöveggel lepattintottak:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
A https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal elérési útvonalon található nyomkövetési adatoknál megjelenhet az Ön által megadott küldemény beérkezése, azonban ez kizárólag belső minőségbiztosítási célokat szolgál, tekintettel arra, hogy a küldemény feladási díja a nemzetközi nyomkövetést nem tartalmazza. A jelzett küldemény postai kezelési folyamatairól további regisztrált adat nem áll rendelkezésünkre, a postai kezelése regisztrálás nélkül történik.
Az "UA-UZ + 9 számjegy + 2 betűs országkód" ugyan ISO szabványnak megfelelő azonosító, azonban kizárólag a küldemény tartalmának megkülönböztetésére szolgál.
A fentiek miatt javasoljuk, a küldemény esetleges megérkezéséről a helyi kézbesítő postán érdeklődjön."
A helyi postán azt mondják, minden csomagot, amit megkaptak, kiszállítottak, mást nem tudnak mondani.
Tud valaki mondani valami biztatót (azon kívül, hogy "Hajrá" :) )?
Bolgár postával van valakinek tapasztalata? 21-én rendeltem, 22-én került az ottani rendszerbe, másnap pedig "insert Otb&abroad". De elvileg még náluk van. MPL track-erje szerint a "Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra" státuszban van, szintén 23-a óta. Azóta semmi hír. Az MPL szokott lassú lenni, de nem ennyire. Írtam mindkét ügyfélszolgálatnak, nem is a siettetés miatt, csak hogy kapjak valamilyen infót, várhatom-e még a csomagot, vagy elakadt valahol.