Keresés

Részletes keresés

Kawa1000 Creative Commons License 2021.06.27 0 1 1119

Helló. Van egy csomagom ami 05.18. óta a posta kicserélő központba van. A telefon hivásra válasz, hogy u betűvel kezdődő csomag és nincs Magyarországon nyoma. Tehát ezt bárki elrakhata és így jártam? Van esély ennyi idő után megkapni egy csomagot? 

gxy_gfx Creative Commons License 2021.06.18 0 0 1118

FYI:

 

https://telex.hu/zacc/2021/06/18/csomag-airtag-magyar-posta-egyesult-allamok-magyarorszag

 

Mondjuk egyik leírt jelenség sem új, azt mondják erre, hogy „megszokhattuk”.

 

Az viszont érdekes műsor lesz, amikor ezzel a módszerrel horogra akad az első orgazda. Vagy amikor a címzett átnyúl a posta feje fölött és magától kezd érdeklődni pontos helymeghatározással, amíg a posta által hibásan címzett vámkezelési értesítő (nálam volt konkrétan ilyen) kering az ismeretlenben, és a raktárban egyre csak közeleg a sorsdöntő huszadik nap.

 

Persze van erre egy elegáns káeurópai módszer: betiltják. Ha van humorérzékük, pont azért, mert sérti a posta jó hírnévhez való jogát.

drk2010 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 1117

méh = még (elnézést kérek!)

Előzmény: drk2010 (1116)
drk2010 Creative Commons License 2021.05.31 -2 0 1116

(off) Az "ugyanaz" méh mindig egy szó. És én még úgy tanultam, hogy nem túl szép dolog ló betűkkel üvölteni, legyen az akár html-ben szerkesztet is. Na, de mindegy.  (on)

NAV 
" A_kis_ertek__kuldemenyek_afamentessegenek_megsz_nesevel_kapcsolatos_tudnivalok.pdf "
forrás:
https://nav.gov.hu/data/cms515466/A_kis_ertek__kuldemenyek_afamentessegenek_megsz_nesevel_kapcsolatos_tudnivalok.pdf


Magyar Posta Zrt.

forrás:
https://www.posta.hu/vam2021

[ a "Mennyibe kerül majd a postai vámkezelés 2021. július 1. után?" fül alatt ]

"Ha a megrendelt terméked június 30-át követően érkezik az országba, már az új jogszabályok értelmében vám elé kell állítani, az áfán kívül vámkezelési díjat is kell fizetned."   (Ezek' mióta tegeződnek velem?!) 

"Díjelőnyt jelent majd, ha a díjat a vámkezelést követően megküldött postai elektronikus értesítés alapján online fizeted [..]"

"Egyes külföldi webáruházakban a magyarországi áfát már megrendeléskor kifizetheted, viszont ebben az esetben is - a jogszabályi elvárásoknak megfelelően - vám elé kell állítani az érkezett küldeményed, melyet postai vámkezelési díj fog terhelni."
Na most a NAV pedig ennek szerintem az ellenkezőjét írja a fenti pdf-ben, mivel ha valamit nem terhel áfa, (és vám sem), akkor nincs jogalapja a MP Zrt.-nek díjat szednie, az ilyen vámeljárás a nemzetközi csomagforgalom szolgáltatói kötelezettsége és így ezt - saját bevételei terhére - a postaszolgáltató kell állja:
"1. IOSS (Import One Stop Shop) Az IOSS alapelve az, hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen - például online piactér, platform, portál -, így az árut harmadik országból (tehát az Európai Unión kívülről) behozó gazdasági szereplőknek már nem kell áfát fizetniük a behozatalkor. Ehhez azonban az eladóknak egy különleges áfa-azonosítószámmal kell rendelkezniük. Ezt a különleges áfa-azonosítószámot a szabad forgalomba bocsátásra vonatkozó vám- árunyilatkozaton kell bejelenteni, amit a vámhatóság ellenőriz. Ha az áfa-azonosítószám érvényes, az illetékes vámhatóság (Magyarországon a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, továbbiakban: NAV) nem szabja ki az áfát a vámeljárásban."


??? (nem tudom azonosítani ennek az időpontját...)
https://posta.hu/static/internet/download/Maganszemelyek_reszere_Tajekoztato_level_1116.pdf


Ugly Bob Creative Commons License 2021.05.30 0 0 1115

Lehet h az vagyok de mint tudjuk a remény hal meg utoljára....

 

volt már sokszor,hogy nem érkezett meg a csomagom olyankor ha lehetett visszakértem

a pénzt persze volt olyan is,hogy addig csűrték csavarták a dolgokat míg nem kaptam meg

sem a pénzt sem a csomagom és ez nem az itthoni postával történt hanem a feladókkal.

 

Várjak várjak persze persze újra küldik stb... ok küldd újra mondtam én persze nem küldte

és kicsúsztam az időből,hogy reklamáljak.

 

Már csak 3 csomagot várok érdekes módon az egyik amiről már lemondtam mert a feladás

ténye van csak nyomkövetésben és semmi más,hogy úton lenne vagy hol jár olyan nincs

emiatt gondoltam el sem küldte csak dobott egy kitalált számot és kész... erre pénteken

megkaptam a státusza ugyan az a külföldi oldalakon sőt nem is látják, na ez ám az X akta!

 

és ami még érdekes ebben a dologban,hogy háromszor címkézték át mire ideért.

 

A kicserélőben nekem is áll egy csomag több mint egy hónapja egy meg még úton van de

a rendszer azt sem látja, szóval még várok remélek hátha.

 

A kicserélőben lenyúlják-e a csomagot??? hát szeretném azt hinni,hogy nem viszont van sok

olyan csomag ami rosszul érkezik cím nélkül név nélkül és hasonlóak ezekről a postások tudnának 

mesélni, nekem már vagy 3-4 alkalommal hozta úgy meg a csomagom a postásom,hogy nem volt

rajta a cím csak a város az irányítószám meg a telefonszámom de ő ennyiből tudta,hogy az az enyém

hozzáteszem nem tucat vezetéknévvel élek de ha valakinek tucat neve van a postása nem tudja

beazonosítani mert egyszerűen nem tudja akkor az ilyeneket visszaküldik a feladónak azaz sosem fogjuk

megkapni és erről nem a helyiek tehetnek, mint írtam már több alkalommal jött meg így a csomagom.

 

Szívesen szétnéznék ettől függetlenül a kicserélőben, hogy mit hogyan csinálnak :)

 

 

Előzmény: Boby913 (1108)
drk2010 Creative Commons License 2021.05.29 0 1 1114

Vitáznom kell Veled :)

A MP Zrt. a világon a legátláthatóbb, legnépszerűbb, leggyorsabb, legpontosabb, legolcsóbb, legjobban felszerelt, az alkalmazottait a legjobban megfizető és még ennél is jobban megbecsülő egyetemes postaszolgáltató, mely' a postahelyi kézbesítőket konzumációra sem kényszeríti, így különösen sorsjegyek, biztosítási és banki termékek, ill. a bolti áraknál amúgy jelentősen olcsóbb non-food és food  termékek kötelező kvótákat teljesítendő értékesítésére sem zsarolja meg őket, így fizetésmegvonással és a munkaviszony megszüntetésével sem kecsegteti alkalmazottait ezekre az esetekre a messze nem egymilliókat kereső középvezetés (postavezetők és helyettesek), míg mindeközben a még véletlenül sem a mindenkori (jelenleg 11 éve adott) kormányzat pénzmosodája minden más tekintetben is a P.C. és az összes más etikai és pü normák szerint jár el különösen amikor a Díjbeszedő Holding Zrt. és Díjnet Zrt., ill. közvetetten a Díjbeszedő Faktor Zrt. tulajdonosaként ezek által sem csicskáztatja a 9,87 millió magyar polgárt. Ugye! Is. 8-)

Előzmény: edantes (1104)
drk2010 Creative Commons License 2021.05.29 0 0 1113

Az elérhető (nemhivatalos', de hivatalos: egységes tartalmú) közlemények szerint:

"Július elseje előtt az áfamentesség azokra a termékekre vonatkozik, amelyek _szabad forgalomba bocsátását eddig az időpontig kezdeményezik_ a vámhatóságnál. "
ÉS
"A július 1-jéig megrendelt, de ezen a napon vagy ezt követően _az EU vámhatárára érkező csomagokra_, amelyeket ekkor jelentenek be szabad forgalomba bocsátásra, az új szabályok szerint vámáru-nyilatkozatot kell benyújtani és áfát kell fizetni 
"

Tehát szerintem ha a hazai nemzetközi kicserélőben (MP Zrt.) a július 1. napja előtt már ott van az áru, akkor még nem vonatkozhatna rá az új ÁFA-szabályozás, mert a vámkezelést kötelesek (lennének) haladéktalanul megkezdeni.

Tehát azokban az esetekben, amikor az  áru már M.o. területén van, de a vámügyintézés kezdeményezésének csúszása miatt az új szabályokat alkalmaznák, a MP Zrt. köteles (felhívásra) az okozott kárt megtéríteni. Célszerűen az ÁFA (és eljárási díj) fizetési felhívásra válaszul lehetne ezt alkalmanként a MP Zrt. elleni beszámítással elintézni.

Érdekes' módon a hétvégén az egyetemes postaszolgáltató oldalai nem elérhetőek "karbantartás" miatt, ugyebár 30 nappal korábban ki kell (!) tenni a nyilvános közlésre az új ÁSZF-et (ÜSZ-t), így tartok tőle, hogy hétfőn mér "okosabbak" leszünk. 
 
Ref.: 
"Az a gond, ha ők bármeddig pihentethetik a csomagokat, (ha egyáltalán nem lett már más a gazdája) akkor ki garantálhatja, hogy nem fogják belecsúsztatni júli.01-be? "

Előzmény: 21Július01 (1102)
drk2010 Creative Commons License 2021.05.29 -1 0 1112

( off) Tisztelettel kérek szépen mindenkit, hogy a -val/-vel ragokkal a kellő odafigyeléssel bánjon: nem NPKK-al, hanem NPKK-val. Ahogy nem Ft-al (és nem ft-al), hanem Ft-tal. Köszönöm minden magyarul beszélő, értő és író fél nevében. ( on )

Érdemben: tessék mondani, a július 1-től bevezetendő új (22 EUR alatt is fennálló) ÁFA-szabályokkal itt miért nem foglalkozik senki? Vagy csak én nem látom?

Előzmény: 21Július01 (1102)
P.P2000 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 1111

Hasonló eset volt már velem is, igaz szerencsére csak egyszer fordult elő ilyen. Éppen a városba tartottam, amikor összefutottam a postással. Kérdezte tőlem, hogy hogy működik amit rendeltem? Mondom mire gondolsz? Hát amit nem hozhattam ki a mérete miatt és az untracked miatt, beraktam a megfelelő helyre amiről sms-t kell küldeni. Mondom én nekem nem jött semmi sms és papír sem. Bementem (éppen amúgyis a postára mentem volna) és mondtam hogy ez a helyzet. Elsőre nem értették meg és majdnem elhajtotottak, de én mondtam hogy addig el nem megyek innen amíg ki nem adják a csomagot. Kb 15 perc után jön a nő, hogy nincs meg. Újra visszament majd közben már a postás nevét is elkérte tőlem, akit telefonon felhívott. Kiderült, hogy benti dolgozók kavarták el mert a postás a helyére tette. Megint vagy 10 perc mire kiadta a nő a csomagot, majd elnézést kért a történtek miatt.

 

Hála az égnek olyan rendes postásunk van, hogy szó szerint mindent kihoz, szóval semmiért sem kell bemennem a postára. Ezt azóta csinálja így mióta volt ez a kellemetlenség. Ő megmomdta, hogy az ügyfel ne menjen a vírusos időben a postára olyan miatt amit a címen is meg lehet oldani. Nálunk vlaki általában mindig van itthon délelőtt, ha pedig véletlenül nincs akkor értesítőt ír kézzel majd azzal kiváltom a postán. Remélem sokáig fognak még dolgozni ilyen rendes és becsületes emberek mint amilyen ő is. 

Előzmény: Melindaemm (1110)
Melindaemm Creative Commons License 2021.05.28 0 0 1110

Sziasztok!

 

Eddig a napig csendes megfigyelője voltam a topicnak, vártam türelmesen a hónapokig tartó szállítást, de ami ma történt velem, olyan szinten felb%*@szott, hogy megosztom veletek.

Használom a 17Track alkalmazást, ami azért elég pontosan megmutatja merre jár a küldemény akkor is, ha "rendes" követési számmal nem rendelkezik. Történt, hogy 04.24-én megérkezett a "levelem" az NPK-ba. Teltek múltak a hetek, közben több refundot is intéztem az Aliexpressel, mondván a csomagjaim január óta nem érkeznek meg. Gyanús, hogy a végállomás minden esetben az NPK, onnan egy centit se. Persze lelkifurka meg minden, hogy hát ugyan nem az eladó hibája, én mégsem kaptam meg a csomagot, így sok üzenetváltás után végül visszakaptam a pénzem. Fent említett csomagról mai nap jött a 17Track alkalmazásban egy értesítés, idézem: XY város 1. posta, Cannot be delivered (not collected). Szerencsére ismerem a postást és gyorsan riasztottam, hogy nézze már meg nekem, hogy ez most mit jelent, ott van-e a csomagom. 10 perc múlva visszahívott és közölte, hogy nála a csomag, de a visszaküldés a feladónak zsákból bányászta ki nekem. Na most ha valaki arra vette a fáradtságot, hogy a visszaküldést berögzítse, akkor az email értesítésre miért nem?

Tanulság ismét, ne bízzatok a postában, még arra sem veszik a fáradságot, hogy emailt vagy smst küldjenek, hogy menj be a cuccodért. Szóval NPK bejegyzés után 1 héttel szerintem már a helyi postán érdemes érdeklődni, ha kell kétnaponta.

hesoyam Creative Commons License 2021.05.27 0 0 1109

Sziasztok!

 

Lehetséges, hogy amit várok küldemény, 2021.05.04-e óta "Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra" státuszban van, és azóta nem változott? 

 

 

Boby913 Creative Commons License 2021.05.25 0 1 1108

optimista vagy, de azt is számításba kell venni, hogy egyáltalán nem érkezik meg a csomag, mert éppenséggel valakinek a kicserélőben pont olyan kellett, amit mi rendeltünk. nem egyszer akadt meg ott végleg a csomagom.

Előzmény: Ugly Bob (1107)
Ugly Bob Creative Commons License 2021.05.24 0 0 1107

Úgy néz ki a vámon pihen....

 

2021-05-21 19:03

A tételt a vámhatóság dolgozza fel.

2021-05-21 19:03

A tétel a vámnál van.

2021-05-21 19:03

Az árucikket a rendeltetési országban dolgozták fel

 

ez eltarthat pár napig de akár tovább is.

 

nekem április 10-én adtak fel egy kis csomagot április.22 óta a kicserélőben

van.... és várom....

 

szóval pár nap és akár egy hónap között bármikor, HA! nem vámolják meg

mert akkor tovább fog tartani.

 

 

Előzmény: tmbence (1106)
tmbence Creative Commons License 2021.05.22 0 0 1106

Bocsi lemaradt a csatolt kép

tmbence Creative Commons License 2021.05.22 0 0 1105


Valaki tud mondani erre valamit hogy kb mennyi idő mire kézhez kapom?


edantes Creative Commons License 2021.05.07 -3 1 1104

olvasom itt a tavlay óta tett bejegyzéseket...

 

az index 2020.nyara óta lényegében a narancs tulajdona, nem tudom miért nem vagytok elégedettek kedves hozzászólók, olvasók,Ti akik a Magyar Postára panaszkodtok?

 

A magyar postának ugyanúgy nem lesz alternatívája, mint akármi más nagyhatalomnak a közeljövőben, szóval nyugodjatok bele, hogy senki nem fogja orvosolni a problémáitokat a monopol és EU-ban legmegbízhatatlanabb, de legalább a legdrágább (3 x drágább mint a SK posta) magyar nemzeti posta zrt. által...

 

jogok nélküli diktatúra ON

 

vajrapanihun Creative Commons License 2021.05.05 0 0 1103

Április 22 óta dekkol nekem is két Alis  U csomagom a NPKKban :(  A később oda érkezettek 

átlag 2-3 napot töltöttek ott,van ami már meg is érkezett,ezek meg pár nap múlca járnak le.Magyar posta csomagkövetője is megtalálja.Ezek egyike 22-én reggel,másik 22-én este ért oda.A rákövetkező napokban ott landoló csomagok sépen tovább haladtak.Különös....

21Július01 Creative Commons License 2021.05.04 -1 1 1102

Üdv!

 

Visszaolvastam 7-8 oldalt, és úgy látom, hogy a NPKK-al nem csak nekem van gondom mostanában.

 

Főleg azt nem értem, miért nem vonható felelősségre MP, ha csomagszám alapján gyakorlatilag elismeri hogy náluk van a termék, aztán meg mivel "U"-val kezdődik, jön a nagy semmi, mert nem könyvelt (vagy mi).

 

 

 

(Sajnos nem tudok normálisan képet feltenni, de a lényeg, hogy április 20. NPKK)

 

Félreértés ne essék, nem kezdő Kínai-s rendelgető vagyok, és nagyjából képben vagyok a folyamattal, de ha így megáll, az már gyanús.

Több ugyanilyen csomagot rendeltem már (nem titok:18650-es akku/10db. kb.5000Ft), és jönnek is még. (az ezután kb 1héttel NPKK-ba beérkezőt is már megkaptam)

 

Ennek a MO-i folyamata: NPKK...kis mozgás...VÁM szabadon engedte...kis Postai mozgás...itt van. Ez 2-3 nap.

 

Az a gond, ha ők bármeddig pihentethetik a csomagokat, (ha egyáltalán nem lett már más a gazdája) akkor ki garantálhatja, hogy nem fogják belecsúsztatni júli.01-be?

 

A másik: Igaz, hogy lehet visszatérítést kérni az eladótól, de én rossz szájízzel teszem, mert a szerencsétlen csak elküldte, és egyértelmű hogy a mi postánk barmolta el.

 

Na mindegy, csak szerettem volna megosztani a gondolataimat.

 

Késésmentes, megérkező csomagokat mindenkinek!

 

 

 

 

 

Ugly Bob Creative Commons License 2021.05.02 0 1 1101

A külföldi oldalak is azt mutatják mint a postáé sőt még van ami régebbit.....

 

sajnos csak azt tehetjük, hogy várunk. (meg gyakran emlegetjük a posta vezetését)

 

:) hátha csuklanak és végre intézkednek, hogy legyen elég ember meg valami gépi

fejlesztés az ilyen küldemények beérkezését elősegítendő.

 

A vezetők helyett dolgozót kéne felvenni amúgy is egy vezető fizetéséből nagyon

sok dolgozóé kijön.... :)

Előzmény: kendre256 (1100)
kendre256 Creative Commons License 2021.05.02 0 0 1100

Sejtettem, hogy csak a remény marad, hogy egyszer csak megkapom... Az a baj, hogy itt országon belül csak a Postának vannak adatai (ha vannak), más oldalak is csak azzal tudnak dolgozni.

Egyébként UJ941032373CN, UH050827545BE, UH050822551BE az azonosítók.

Előzmény: Ugly Bob (1098)
Ugly Bob Creative Commons License 2021.05.02 0 0 1099

hát igen ez igaz, van amit értékelnek és nyilatkozni kell róla...

Előzmény: Zozzantoz (1095)
Ugly Bob Creative Commons License 2021.05.02 0 0 1098

 

sajnos nincs rá semmi biztató :( ha gondolod írd ide a küldemény azonosítókat

hátha több szem többet lát alapon ki lehet valamit deríteni,

 

én a postáén kívül még vagy 4-5 oldalt nézek de többnyire ugyan azt mutatják

 

sok küldeményt újra címkéznek és van, hogy hiába nézed az addigi azonosítót

az nem mutatja csak egy részét a szállításnak.

 

nagyon sokan rendeltek a júliusi dolgok miatt és biztosan ezért nagy a torlódás

én már leálltam kb. 2 hete nehogy belecsússzak a plusz költségekbe, már

csak azokat várom amik úton vannak.... van ami több mint két hónapja :(

Előzmény: kendre256 (1097)
kendre256 Creative Commons License 2021.05.02 0 0 1097

Sziasztok!

Február 22-én és 23-án rendeltem Kínából 3 különböző (egyenként 5-6 dollár értékű) szerkezetet, 3 különböző eladótól.

Az egyik cucc március 11 óta, a másik kettő március 21-22 óta "aszalódik" a Nemzetközi Posta Kicserélő Központban a "A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben" státusszal.

Írtam levelet április 19-én a Postának, de a honlapjukon található tartalommal hasonlatos szöveggel lepattintottak:

 

"Tisztelt Ügyfelünk!

 

Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.

 

A https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal elérési útvonalon található nyomkövetési adatoknál megjelenhet az Ön által megadott küldemény beérkezése, azonban ez kizárólag belső minőségbiztosítási célokat szolgál, tekintettel arra, hogy a küldemény feladási díja a nemzetközi nyomkövetést nem tartalmazza. A jelzett küldemény postai kezelési folyamatairól további regisztrált adat nem áll rendelkezésünkre, a postai kezelése regisztrálás nélkül történik.

 

Az "UA-UZ + 9 számjegy + 2 betűs országkód" ugyan ISO szabványnak megfelelő azonosító, azonban kizárólag a küldemény tartalmának megkülönböztetésére szolgál.

A  fentiek miatt javasoljuk, a küldemény esetleges megérkezéséről a helyi kézbesítő postán érdeklődjön."

 

A helyi postán azt mondják, minden csomagot, amit megkaptak, kiszállítottak, mást nem tudnak mondani.

 

Tud valaki mondani valami biztatót (azon kívül, hogy "Hajrá" :)  )?

mv93 Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1096

Sziasztok!

 

Bolgár postával van valakinek tapasztalata? 21-én rendeltem, 22-én került az ottani rendszerbe, másnap pedig "insert Otb&abroad". De elvileg még náluk van. MPL track-erje szerint a "Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra" státuszban van, szintén 23-a óta. Azóta semmi hír. Az MPL szokott lassú lenni, de nem ennyire. Írtam mindkét ügyfélszolgálatnak, nem is a siettetés miatt, csak hogy kapjak valamilyen infót, várhatom-e még a csomagot, vagy elakadt valahol.

Zozzantoz Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1095

Azt majd megtudja, kell-e róla nyilatkoznia. Az is mindegy milyen összeg van csomagra írva.

Előzmény: Ugly Bob (1089)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1094

OK, bár nem tudom, rajta lesz-e a csomagoláson a fizetett összeg. AliExpress... meglátjuk.

 

Köszi

Előzmény: Ugly Bob (1089)
Soká Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1093

ON: köszi

 

OFF: természetesen ne zavartasd magad ha nem tudod a telefonodon beállítani a számodra olvasható betűméretet...

Előzmény: Ugly Bob (1091)
Ugly Bob Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1092

Ez az ordítás! ez csak jobban olvasható mint ez.

Előzmény: Soká (1090)
Ugly Bob Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1091

sajnos a feldolgozó üzem malmai lassan őrölnek nekem is van ami már majdnem 2 hete ott van

és összességében 69 napja van úton.

 

egyikek beérkezett 13-án és 21-én kaptam meg ami 20-ától ott van azt még

nem kaptam meg.

 

várom...

 

de csak azt tekintsd használható nyomkövetésnek ami megjelent posta oldalán

a külföldiek nem mérvadóak csak közelítőleg megfelelők.

Előzmény: Soká (1088)
Soká Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1090

(állítsd már be a betűméretedet normálisra, a többiekhez igazodva, légyszi, teljesen felesleges "ordítani") :) Köszi!

Előzmény: Ugly Bob (1089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!