Keresés

Részletes keresés

nemeza Creative Commons License 2023.11.17 0 0 57390

A szóló hibrid Volvok nem számítanak Budapesten?

Előzmény: 18-09 (57389)
18-09 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 57389

Budapesten 50db (papíron, gyakorlatilag 45db) Van Hool New A330 CNG is forgalomban van még, amiből 33db megy ki forgalomba munkanapokon. Hétvégén 7-8db.

Előzmény: mc figyelo (57387)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.11.17 0 0 57388

A pesti Volános CNG-k szólók és nem csuklósok, Zalaegerszegen az AA-GL-eken felül még vannak NCE rendszámmal CNG kocsik (még ÉNYKK beszerzés, előző generációs Lion's City, 6 darab), illetve a BKV-nál még mindig járnak CNG kocsik (itt darabszámot hirtelen nem tudok).

Előzmény: mc figyelo (57387)
mc figyelo Creative Commons License 2023.11.17 -1 0 57387

Megpróbáltam összeszedni, hogy ma hány alternatív hajtású autóbusz fut közforgalomban itthon.

 

Feltételezve, hogy

- a mintegy 8 500 tagú hazai regisztrált autóbusz állományból csak a városi-elővárosi forgalomban résztvevő ~3.000 kocsi közt található nem-dízel hajtású, továbbá hogy

- ezen a 3. 000 tagú flottán belül a 140-re becsült kisvállalkozói üzemeltetésű állományban nincs alternatív hajtású busz utasforgalomban

- hagyományos hibrid hajtású Kecskemét 25 db Mercedese és Budapest kivonta a Van Hoolokat. míg a sűrített földgáz üzem 3 városi közlekedési társaságnál, illetve a Volánbusznál 4 körzetben működik

 

Következzék a Ver 1.0.

 

Üzemmód              Helyszín       Midi              Szóló            Csuklós            Összesen

Hibrid üzem            Kecskemét      -                   -                   25 db                25 db

                            

CNG üzem               Miskolc           6 db              40 db           35 db                 81 db

                              Nyíregyháza                        36 db             5 db                 41 db

                              Kaposvár                             25 db           15 db                 40 db

          Volánbusz     Szeged-                               10 db             -                      10 db

                              Zalaegerszeg                       39 db             -                      39 db

                              Szolnok                               40 db             -                      40 db

                              Budapest                              -                  75 db                75 db

LNG üzem                                                                                                       -

HÜC üzem                                                                                                       -              
Összes nem elektromos: 8 helyszín   6 midi + 190  szóló + 155 csuklós= 351 db

 

Összes elektromos:       10 helyszín 26(?) midi + 158  szóló + 0 csuklós= 184 db

 

Köszönöm a javításokat, kiegészítéseket.

 

trizs77 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 57386

Az egyik fehér REFORM ide került Zuglóba a BVSC uszodához a Szőnyi útra.

Uszoda program busza.

 

Reggeltől (kb. 7,30-tól) egész nap kóvályog.

Általában 3-20 utassal.

Iciri távolságokon.

De jön-megy.

 

Nyilván kicsi lesz az éves futása, hisz Budapesten belül jár ráadásul nem is a külvárosok felé ahol menne bele a km.

 

 

 

torqmatic Creative Commons License 2023.11.09 0 1 57385

Más menetfény, más tükrök, más ajtók, kb ennyi...

Előzmény: Ikarus 120e (57381)
kristoof Creative Commons License 2023.11.09 0 0 57384

Amúgy most ezek is tolják kifele az udvarra a sok buszt, amit legyártanak? 

Előzmény: Ikarus 120e (57381)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 57383

Nem tűnik semmiben sem másnak mint a többi. Valaki?

Előzmény: Ikarus 120e (57381)
kristoof Creative Commons License 2023.11.05 0 0 57382

Az ARMCOM és a CURRUS szakemberei. 

 

(Amúgy nem. Nem ott fogják beszerelni épp azon gondolkodnak, hogyan lehetne hasznosítani azt a csarnokot.)

Előzmény: Ikarus 120e (57380)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.11.05 0 0 57381
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.11.01 -1 0 57380

Kaposvár ezután is megmarad, ott fogják beszerelni a komm rendszerek és az egyéb ilyen rendszereket. 

Előzmény: kristoof (57379)
kristoof Creative Commons License 2023.11.01 0 0 57379

Eddig Kaposváron gyártották a semmit, ezek után majd Győrben fogják gyártani...

Előzmény: MCA-001 (57378)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 57378
Előzmény: Dante001 (57331)
Dante001 Creative Commons License 2023.10.29 0 3 57377
kristoof Creative Commons License 2023.10.29 -1 0 57376

Én nem bírtam végig nézni. Sok butaságot mond sajnos... :(

Előzmény: MCA-001 (57375)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.29 0 1 57375

Az IKARUS tündöklése és végzete - Endrédi Zoltán a Visszapillantóban
https://www.youtube.com/watch?v=PSAamNyIFqg

Sorry, ha volt már:)

htibor Creative Commons License 2023.10.28 0 0 57374

Néhány válasz az itt mindig előjövő mennyit fogyasztanak az e-buszok kérdésekre:

https://magyarbusz.info/2023/10/28/a-villanybusz-flotta-eddigi-uzemeltetesi-tapasztalatai-a-volanbusznal/

trizs77 Creative Commons License 2023.10.22 0 3 57373

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/10/21/a-lengyelek-megmentettek-mi-csodbe-vittuk-a-sajat-teherautogyarukat/

 

Jooóó

 

A szerző második jó cikke már a héten..........................:-))

 

autóbuszokat, pontosabban Magyarországon készült buszokat csak nyomokban tartalmaz (érthető okokból) de amúgy jól összeszedett írás.

 

 

mc figyelo Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57372

Szerintem mostanában Pécs 162, Miskolc 153, Debrecen 133, Kecskemét 70, Veszprém 47, Szombathely 30, Paks 10.

 

A többi (Tatabánya 42, Kaposvár 42), így a summa kb. 689.

 

(Városi tulajdonjog Debrecenben 12+2?, Kecskeméten 25?, a többi ITK?)

Előzmény: trizs77 (57371)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57371

Egy évvel ezelőtti dátummal ilyet találtam:

 

a BKK szervezésében a
. a BKV kb. 1049 autóbuszt üzemeltet,
- az ARRIVA kb. 449 autóbuszt futtat a fővárosban.

Vidéki városaink közül :
- Miskolc kb. 148 db,
- Debrecen kb.168 db,
- Kecskemét kb. 75 db,
- Pécs kb. 193 db,
- Kaposvár kb. 43 db,
- Veszprém kb. 51 db,
- Szombathely kb. 34 db,
- Tatabánya kb. 42 db

 

adta Veszprémért olvtárs.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Azóta a BKV például lecsökkent 890 db-ra.

Máshol is lehetett,  volt változás.

 

Ennek a leírásnak az is hibája, hogy ezek állományi számok.

Például Pécsen vagy Debrecenben sok busz még papíron állományban van, noha a valóságban már nem fog közforgalomban részt venni.

 

A pontos naprakész állományi listákat kezelőknek ezek nem jó számok.

Nekem annyi elég, hogy körülbelül 2800-2900 helyi autóbusz járhat Magyarországon.

 

Hasonló a helyzet a Szerződéses buszokkal is.

Arról is csak annyit tudok, hogy körülbelül 2000 db helyközi (helyi) szerződéses busz dolgozik Magyarországon.

De nem tudom, hogy a kb. 2000 db az a valóságban 1800 db, vagy 2100 db ?

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mc figyelo (57370)
mc figyelo Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57370

Kösz látom, csak érdekel, ki a tulajdonos, így adatszolgáltató a konstrukcióban?

Más szóval mekkora lehet az ITK városi busz flottája?

 

Emlékszem, néhány éve a midi és annál nagyobb osztályú városi közszolgálati busz létszám 2 800 körül volt.

 

Az sem egyértelmű, hány fut ma forgalomban és hány passzív / donor van regisztrálva a könyvekben.

 

Előzmény: trizs77 (57369)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57369

Az ITK buszait (Debrecen és Kecskemét) hozzá adtam, bele számoltam.

De mivel nem a saját bázisból dolgoztam (az se teljes) hanem fejből, így lehetnek, biztosan vannak is bene hibák.

 

 

Előzmény: mc figyelo (57367)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57368

Hát az ilyen kis cégek pont ideális terepet jelentenek a használt buszok üzemeltetésére: nem kell nagy (egységes) flotta, alacsony futásteljesítmény, fix személyzet, stb és egy 10-15 éves busz jóval olcsóbb, mint egy zsír új (még ha magyar is). 

Most például az Isaszegen nemrég forgalomba állított használt midi Van Hool testvérét kb két millió forintért hirdetik, míg egy új, kisebb befogadóképességű elektromos Ikarus szerintem alsó hangon 80 milla lenne - a negyvenszeres(!!!) vételár különbség megérné?

Előzmény: trizs77 (57365)
mc figyelo Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57367

Köszönöm, nagyon gyors és egyértelmű voltál.

Évekig 2800 volt a konszenzusos összlétszám.

Egyszer már városi bontásban szóló / csuklós leosztást is csináltunk...

 

Az "Egyebek" klubnak nem tagja az ITK?
Csak üzemeltetik Debrecen és Kecskemét önkormányzati tulajdonú buszait?
Nekik csak úszásoktatás transzfert és Fehérvárt szolgáló saját buszaik vannak?

 

Összlétszám szempontjából amúgy mindegy.

Előzmény: trizs77 (57365)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57366

Olvtársaink, itt :

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9222460

 

kb. 900 hozzászólásban tárgyalták és tárgyalják ki a "kicsik" helyi járatos tevékenységét.

Nem tudom van e valamelyiküknek összesítő táblázata.

S ha van is neki, azt őrzi, vagy közkinccsé kívánja tenni ?

 

A kicsik flottáiban igen kevés lehet már a Magyar Busz.

Ez nyilván a megfizethető hazai - használt - városi buszok hiányára vezethető vissza.

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.10.18 -1 1 57365

Pontos számokat nem tudok.

Részben objektív okokból.

Például folyamatos a selejtezés ami egy természetes folyamat.

Nem ennyire folyamatos az új járművek beszerzése a helyi, városi flottákba.

 

Vannak nagy dömpingek a városi beszerzéseknél is, elsősorban a nagy cégeknél.

 

A legrosszabb helyzetben a kicsik vannak.

 

Náluk ugye alig van 10 év alatti autóbusz.

Majdnem minden kocsijuknál ők még csak nem is a második tulajdonosok/használók hanem a sokadikok.

 

A mindenkori kormányzat jó 30 éve hirdeti (mindegyik), hogy célja a kis és közepes hazai  vállalkozások támogatása.

 

Az elmúlt 30 évben egyetlen pályázatot se írtak ki, kicsi (max. 9 busz alatti) cégek, helyi járatú autóbusz beszerzésének állami támogatására.

 

Pedig itt, ebben a szegmensben labdába rúghatnának a hazai autóbusz gyártók is.

Még a kicsi buszgyártók is.

Még talán azt se kell megkövetelni,, hogy végig alacsonypadlós legyen az a szóló busz, vagy városi midi busz, amiből 100-120 db-t - állami támogatással - sec.perc alatt felszívna a hazai piac.

 

 

Előzmény: mc figyelo (57363)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57364

Amikor 2010-ben csináltam a Volántip-2010-t még elég volt 20 telefon és típus bontásban megadták.

 

Ma már azon is elméláznék, hogy a cégek tudják e egyáltalán, hogy menyi az annyi ?

 

Sac per kábé olyan 2600-3000 közé tenném a számot.

S itt nem a rendszám fetisiszta gyerekek a kerékkötők, hanem inkább a járműgazdálkodási előadók céges bázisainak hiánya.

 

azért össze szedhető :

 - BKV...............................................kb. 900 db,

 - Arriva............................................kb. 460 db

 - Volánbusz......................................kb. 800 db.

 - Egyebek** ....................................kb. 600 db,

 - kicsik****.....................................kb. 140 db.

 

összesen kb. 2900 db.

 

De ez csak fejből írva, nyilván nem pontos.

 

** = az egyebek = Miskolc, Debrecen, Kecskemét, Pécs, Kaposvár, Veszprém, Szombathely, és Tatabánya. Már ha nem hagytam ki valakit ?

 

**** = Kicsik = van kb. 40-60 település, hol város, hol falu ahol sok-sok magánvállalkozó, jellemzően 2-8 db autóbusszal helyi járatot üzemeltet a városi önkormányzat részére.

 

 

Előzmény: mc figyelo (57363)
mc figyelo Creative Commons License 2023.10.18 0 0 57363

 

Tudsz segíteni legalább becslés szintjén?

 

-Hány városi busz van (regisztrálva / forgalomban) ma Magyarországon?

(Esetleg -VolánBusz:

             -városi cégek:

             -Arriva, ITK:)

 

Többször nekifutottunk, de friss hivatalos adatot nem találtunk, a korszerűsödő / csökkenő állományok miatt a régi számok nem érvényesek.

 

Előre is kösz

Előzmény: trizs77 (57362)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.17 0 0 57362

Köszönöm.

7-es troli Creative Commons License 2023.10.17 0 0 57361
Előzmény: trizs77 (57359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!