@bigi: igen ez így van. ezért gond a cipőfűző. mert mind a réz, mind az ezüs oxidálódik, szobahőmérsékleten Hpa 1010-nél. (is :)) ergo, ha a felületén megyen a milivolt és ott van oxidáció az nembiztos, h oké. a híres kínai kábelkészítők teszik tefloncsőbe+vmi mexikói kaktuszolaj a dielektrikum. sztem a vákum lenne a legszuperabb, de hogyan? a réz vs ezüst harc folyik épp nálam, de olyan ezüstkábelt (DIY) még nem hallgattam a cuccomon aminek akkora tere lenne mint egy jófajta réznek. viszont nem mos, és szebbek e magasak ez tény. én az egy érben hiszek (IC), ha tudnék szerezni 1 mm átmérőjű ezüstkábelt azzal próbákoznék..most itt tartok.
az is igaz. amíg a forrásom nem tökéletes addig felesleges (lenne) kábelezni..dehát akkora élmény! :P
@spacc: értem én, de ha monokristályos akkor miért nem mindegy a megmunkálás minősége? hidegen vs. melegen? asszem' nemcsak a kristályszerkezetre, hanem az előállítás helyére, évére stb. légköri viszonyokra stb. stb. lehet fogni az adott kábel hangját. is. valamikorolvastamvalahol (a pontos forrás) de nem emléxem, h bizonyos bálnaevő kábelfelhasználók kergetnek rajta át... vagy nagyfeszt, vagy nagyampert - amikor ha némiképp melegszik a kábel biztos változtatja a tulajdonságát ha másnem metallográfiailag - gondolom.
Az alapanyag már megvan, de tartom magam ahhoz az elvhez, hogy a kapkodás nem vezet semmi jóra. De ha lessz, aki sürgessen, akkor egy-két év alatt elkészül. :)))))
Oxt mint tudjuk, baromira nem a kábel belsejében mén a fexej, hanem a külsején. No mostan tökre nem mindegy, h miwel wan xigetelwe az adott drot. Szwsz senki sem tudja, h a feszejnek milyen ráhatása wan a xigetelésre, holott wan wmi. A xigetelés nem egykristályos walami, hanem teljesen más anyag. Lehetséges, h ezek együtt felelösek a jo hangért, aminek az elérése a lentebb irt ideig tart kb.
Tapasztalataim xerint a legjobb, ha nix xigetelés.
Sajna ez elég macerás.
A köwetkezö fokozat a walamilyen gyapjubol kéxült, pl cipöfüzöbe behuzni a drotot.
Aztán pl a teflon.
Ezután jön az öxxes többi.
De ezek bizony nüansznyi különbségek, és igen-igen hoxxu idö alatt mutatják meg a joságukat.
Szwsz elsösorban a lejácco berendezés komponenseit köll jol öxxewálogatni, illeszteni, oxt ha ez megwan, akkor lehet a különféle drotokat probálgatni.
Addig tök felesleges.
Különben is az ezüst (lehetöleg jo régi) drot a legjobb.
A vörösréz ehy fém, ami igen jól vezeti az áramot.
A vörösréznek van kristályszerkezete. De ennek ellenére úgyviselkedik mint egy egykristályos (avagy monokristályos) anyag. Ez azért van, mert Nincs kitüntetett vegyérték elektronja a vörösréz kristálynak, ezárt viselkedik úgy, mintha egész anyagában egyetlen kristály lenne. Ezekután a kristályszerkezetére fogni bármit is enyhén szólva dőreség.
Viszont. Ha egyfolytában fogod halgatni - pihenés, alvás nélkül - akkor sokkal rövidebb idő alatt jutsz ahoz az állapothoz, hogy úgy érezd, hogy már bejáratódott. Na erre kössél csomót.
egyébként, hogyan lehet rövid idő alatt 'járatni' a kábeleket? feltételezem, h a kristályszerkezet miatt van rá szükség, a tapasztalatom olyan 50-100 óra közé tehető átlagosan, utána 'beáll' a hangja. ezt, hogy lehetne lerövidíteni?
inkább amper vagy inkább sok volt kéne a kábelnek? vélemyény??
Jó régen szedhettél szét fej/fülhallgatót... én a Sonynál találkoztam vele '94 környékén (18 éve), és azóta szép lassan a gyártók nagyobb része áttért erre a technikára. 10x jobban bírja a strapát. Hogy ki alkalmazta elsőként, nem tudom.
KH-s lett egy Sennheiser fejhallgatóm csatlakozója, ezért szétszedtem, hogy megforrasszam. Amikor szétszedtem a jack dugót, akkor megdöbbenve láttam, hogy a három érpár belső szigetelés nélkül van a külső műanyag védőburokban.
A vezetékeket alkotó réz-szálak biztosan el vannak látva valamilyen szigeteléssel, de külön műanyag szigetelő burok nincs rajtuk. Forrasztani is lehetett a vezetéket, se mérve, se hallgatva nincs zárlat az erek között, de akkor is meglepő volt látni a látszólag szigetelés nélkül egymás mellett futó kábeleket.
"Nekem eddig a drágábbik profi Neutrik RCA és XLR csatlakozoi tünnek a legsemlegesebb hangu csatiknak."
230V-os kábelen?)))
A Neutrik P. RCA nem rossz, de hangra sajnos nem a régi, az ezüstözött XLR jó, a Furutech választékából a komolyabb csatik és tápkábelek jók, habár "enyhén" túlárazottak.
Aki a kábelek hangját sem tudja megkülönböztetni ("kábeleknek nincs hangjuk" szindróma :-p ), az miért hallaná a csatlakozókat (horribile dictu az azokon levő bevonatokat) különbözőnek. :-ppp
....skandalum! Hogy lehet ilyen hülyeséget kérdezni? A Rhódium az Rhodium. Punk-tum! Hájend, űberfaxa, és gigahertzes tartomáynban is megállja a helyét, mert ugye a hifiben ez roppant fontos szempont. :)))))
Egy topiklakó Barát ajánlotta, hogy keresgéljek itt is:
TR 1406-os multiméteremhez keresek olyan csatlakozót ami ide illik:
, és emígyen néz ki:
Nekem a dugóra van szükségem, egy ehhez a műszerhez való csöves, nagyfrekvenciás mérőfej elkészítéséhez. Nagyfeszültségű mérőfejem van. A tuchel-dugó okán az is megfelelne, lényeg, hogy az ötpólusú legyen. (Annak csatlakozója van a képen.)
Nagyon hálás lennék ha Valaki segítene. Természetesen az árát, és a póstaköltségét megtérítem.
Teljesen feleslegesen vinnél be (eredően akár több száz pF) kapacitásokat a rendszerbe.
Értelmét sem nagyon látom az egyedi árnyékolásoknak (hacsak nem egy nagyfeszültségű átalakító felett üldögélsz), de főleg annak nem, hogy ez után még összetekered.
Ha már árnyékolt, és jobb minőségű (én főleg Belden kábeleket használok), akkor miért nem próbálod ki a sima (na jó, teflon belső és külső szigetelés azért jó ha van) RG58 koaxot interconnectként? A kapacitása 60-100pF lesz méterenként.
Ha az megvolt, akkor meg kellene hámozni egy-egy (négy) darabot (nagyjából 40%-al hoszabbat, mint amekkora a kész interconnect lesz), leszedni a külső borítást, az árnyékolást, majd lazán összetekerni kettőt. Teflon szalaggal átbandázsolni, "kígyóbőrt" ráhúzni, feldugózni. Kicsit nagyobb a kapacitása, de nálam jobban bevált, mint sok (túlárazott) kábel.
Ja, persze mindegyiket járatni is kellene. Pár száz óra után már nem szokott változni. :-)