Nem valami nagy itt a forgalom, azért írtam, hátha valaki (már Teo-n és rajtad kívül) esetleg jönne-menne, de azt hiszem Spanyolország már távol van a magyarok többségének autóval, oda a legtöbben repülővel menek és utána autózgatnak. Autóval É-Olaszországba, Horvátországba, Bulgáriába, Görögországba még csak-csak eljut a bevállalósabbja, de ennél messzebbre ma már sokan a repülőt választják. A rövid kis szabadságba nem fér bele egy több napos, kényelmes autózgatás a célig, helyette repülővel bezuhannak a célállomásra és onnan pár nap alatt -bérelt autóval- körberohanják az érdekesebb helyeket.
A mi esetünkben azonban kiszámoltam mindkét verziót (saját autó, ill. repülő+bérautó) és nem volt számottevő a különbség, csak repülővel kimaradnak útközben a látnivalók.
A tervek szerint mi odafelé benézünk Monte Carlóba és Marseillebe, hazafelé meg Milánót és utána Velencét ejtjük útba (Velencében már voltunk korábban, de ha ott megyünk el mellette, már csak megállunk...)
Hmm .. a két éjszaka sem sok. Odafelé kettőt alszunk, ehhez képest egy este Alassioban, másnap délelőtt Monte Carlo, majd este Marseilles. Harmadnap délután érünk Calellába. Visszafelé nézelődünk délután Nizzában, majd egyet alszunk, aztán másnap estére érünk haza. Ha még nézelődni akarnék, újabb éjszakák kellenének ... de majd legközelebb :)
Kifelé azt hiszem megnézzük Monte Carlo-t, hazafelé pedig Marseille-t, ez bele fog férni az útitervbe. Visszafelé lassabban jövünk majd, mert a stazzanoi szálláson eltöltött éjszaka után megállunk még Velencében (2 éj), így lesz időnk benézni (bekukkantani) Milánóba is. Aztán 1 nap Velencében (megnézzük, amit két éve kihagytunk), majd másnap hazaporoszkálunk.
útvonalon fogunk oda-, és visszafelé is közlekedni.
Tudtok mondani útközben olyan helyeket, amit feltétlenül meg kell nézni, át kell menni rajta, stb. (Nem tudom mikor megyünk arra legközelebb, amit lehet szeretnénk megnézni.)
A nejem jól tud aludni menet közben :) .. Görögország persze hogy más ügy. Oda mi is mentünk este 8-as indulással, reggel 8 körül voltunk Tessalonikiben. Nem volt azzal semmi baj. Sehol se sor, se tumor, szinte tök szabályosan mentem és majdnem jobb lett az átlag, mint nappal visszafelé, ahol mindenhol jöttem 180 körül, ahol csak a forgalom engedte :o De arrafelé ugye nagyon nem volt kedvünk kalandozni :)
Amúgy meg én inkább pályán megyek - a Jocóval ellentétben :) -, mert kicsit az a véleményem, hogy az sokkal inkább kikapcsolódás, ha valahova odaérve kiszállok és nézelődünk a városban, vagy esetleg más nevezetességeket, de a tengerparti úton haladni nem igazán lehet, ha hosszabb távot akar menni az ember. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem éri meg egy-egy alkalommal valamerre hosszan a tengerparton menni. A Genova - Monaco szakaszt mi már megjártuk, így nem vágyom rá újból :) A további francia részen még nem mentünk a parton, meglátjuk hogy állunk idővel, nem kizárt, hogy egy szakaszon "bóklászunk" kicsit :)
A vezetéssel nekem sincs bajom, csak asszony szokott szívbajt kapni, amikor közvetítem neki, az út menti látnivalókat, mi van jobbra, balra,... "Te nem az utat nézed??!!"- szokta mondani :-))) (Hát persze, hogy azt, de közben mást is.)
A hajnali indulás nálunk kizárva, akkor indulunk, amikor a csomagtartót rázárom a cuccokra. (Volt, hogy este 10-kor indultunk Görögországba. Na azt az utat nagyon utáltam.)
Most már inkább reggel 8-9 körül startolunk és megyünk a célig, vagy az első pihenőig.
Tudom, vérzik a szívem, de az már nagyon nagy kerülő lenne (és sok plusz költség: drága szállás, parkolás még úgy is, hogy a külvárosban lenne a hotel).
Egyébként az egyik járható megoldás éppen a tied, vagyis nem feltétlenül a pályán haladva, kényelmes tempóban elcsordogálunk a célig. Így kevesebb lesz a benzinköltség is (lassabban megyünk), és kevesebb a pálya díj, igaz, amit így megtakarítasz az a hosszabb menetidő miatti plusz szállásokon valószínűleg elvész.
DE! Menet közben is meg tudsz nézni sok mindent.
Én inkább a másik változatot követem, vagyis rohanjunk le a célig minél gyorsabban, hisz azért megyünk, hogy ott lássunk sok mindent (vagy henyéljünk a tengerparton, vagy ....)
Mindenki más :) .. én nagyon szeretek vezetni annak ellenére, hogy évi 60-70e km-t megyek. Éjszaka meg annál inkább, de a nyaralás nem az éjszakai vezetésről szól. A terv szerint első nap 5 körül indulunk, a többi napon csak később (reggeli után).
A szisztéma is .. én legelőször lefoglaltam a szállást Calellán, aztán kezdtem el gondolkozni, hogy mikor hol állok meg, mit nézek, stb. Így alakult ki a pontos terv. Mindent a bookingon foglaltam, minden lemondható pár nappal az utazás előttig :)
De az totál igaz, hogy nagyon szűrni kell a megnézendőket, mert különben soha nem ér az ember oda :)
Amúgy meg nálam van egy tapasztalati "ökölszabály". Szállásdíj + 100€/nap. Ebbe bele szoktunk férni olasz, görög, horvát nyaralásokon is. Tehát a tervezésnél nem számolgatom az egyéb költségeket (belépő, pálya, stb). Most a pályát megnéztem, mivel ez azért jelentősen messzebb van, itt lesz is kicsit magasabb talán a 100€/napi összeg.
Alapból mi is úgy indultunk, hogy autó, bár tavaly már azt mondtam, hogy ahova nem érek el egy egy nap alatt (reggeltől estig), oda már csak repülővel vagyok hajlandó menni.
Nem szeretem az éjszakai vezetést, no nem a fények miatt, hanem az éjfél utáni komaszerű elalvástól tartok inkább.
Akkor lettem picit ideges, mikor asszony kibökte, hogy menet közben azért jó lenne megnézni kb. az összes nagyvárost.
Mondtam neki, hogy ez az út nem erről szól, addig rendben van, hogy megnézem Milánót, Nizzát (ha már úgy is ott megyünk el mellettük), de ha minden híresebb helyet szeretnék látni, akkor kb. 1 hét kellene, hogy Spanyolországba érjünk.
Készítettem egy költségvetést (benzin, szállások, belépők, kaja, stb) és kijött egy szép összeg.
Aztán megcsináltam ugyanezt repülővel, bérautóval és kijött majdnem ugyanaz a szám.
A pénztáros (a feleségem) azt mondta ez, így nem megy, mert bele kellene férnie a görögországi nyaralásnak és a spanyol körútnak is 8-900e forintba.
Erre jött az újratervezés, repülő és bérautó de kimarad Barcelona (oda majd elmegyünk máskor), no ez így már OK lett.
Hmm .. innen csak annyi lé kell, hogy Szlovéniába érj, nem? Ott olcsóbb már :)
Egyébként nyilván nem lehet összehasonlítani a repülő és az autó költségét, meg ugye az sem mindegy, hogy valakinek mennyire nyűg a vezetés, ahogy az sem, hogy aki nem Pesten lakik, annak jelentősen macerásabb a repülő, meg ... egy csomó más, amiről szó is volt az élmény vonalán. A lényeg, hogy mindenki azt választja úgyis, ami neki tetszik :)