Keresés

Részletes keresés

cassano71 Creative Commons License 2020.01.08 -4 1 109288

Köszi, de én ahhoz nem írok elég jól és főleg elég színesen. Aki nagyon jól ír azok közül akik utazási topikokba írnak az Pó apó, tényleg mi lehet vele? Nagyon eltűnt. Neki jelent meg jó pár könyve.

Előzmény: Flower2000 (109287)
Flower2000 Creative Commons License 2020.01.08 -2 1 109287

Könyvet kellene irnod . Latszik milyen kedved van irni es jol is csinalod.

Előzmény: cassano71 (109284)
halilali1 Creative Commons License 2020.01.08 -2 0 109286

Szaisztok

lenne egy kérdésem

régen foglaltam már Easyjet-et, nem emlékszem, vagy talán akkor még nem így volt

 

A foglalás látszólag megtörtént, 24 órán belül lemondható.

A bankkártyás terheléses sms megjött majd utána egy olyan, hogy terhelés nem történt, vagyis

mintha csak a kártya érvényességét ellenőrziték volna.

Ez most azt jelenti, hogy a 24 óra leteltével fogják beterhelni majd a kártyámat újra és 

véglegesen? (Akkor jó lesz résen lennem, mert a Curve kártyám általában le van zárva és 

arra is kell figyelnem, hogy melyik kártya van alárendelve éppen :-)

 

 

Grimdruid Creative Commons License 2020.01.07 0 1 109285

3M+ -ra tervezik, 5 ub csatornával és self-checkinekkel még több is elérhető lesz. Mielőtt bezárták napi 3500-nál több utas volt indulóban, azóta gyorsabb az eljárás és ha jól emlékszem csak 4 csatorna volt. Ja, és a CT is gyorsítani fog rajta valamelyest.

Előzmény: Pitta2 (109268)
cassano71 Creative Commons License 2020.01.06 -2 12 109284

2019.11.12 6:10 - 7:55, DEB - LTN W6 7851 LF 98%

 

Na szóval, ez az út nagy részben családlátogatásról szólt, így előre szólok, ne kérje senki számon miért nem jártam be fél Marokkót 10 nap alatt:-)

Ja, és ez szerintem nagyon hosszú lesz, aki nem szeret olvasni lapozzon tényleg.

Ha nagyképű akarok lenni mondhatom, hogy a londoni járaton megszokott vendég voltam. Kibuszozás a reptérre jó korán a szokásos semmi perc ( na jó 15 perc ) alatt.

A reggeli londoni járatnál megszokott gyalogos beszállítás.

Mivel felírtam így megosztom, hogy a beszállítás megkezdése 5:50-kor, a felszállás pontban 6:24-kor történt meg. Sajnos nem tudom viszont megosztani a kapitány nevét mivel kifogtam egy beszédhibás vezető sztyuvit és nem igazán értettem, hogy mit mond:-) Ez komoly lelki válságot okozott akkor nekem, de mostanra megbocsájtottam. Két sztyuvi nevére azért emlékszem, Orsi és Dominika.

Repülés eseménytelen, viszont ugye nem szoktam ablak mellé ülni, de most oda „ültetett” a gép. Őszintén szólva van olyan repülésem, hogy kb. ki sem nézek az ablakon, de most valahogy nagyon tetszett minden fentről, a különböző felhők, a Csatorna fentről, a hajók stb. Na jó, ehhez ki kellett fogni egy kellemes, tiszta időt is, meg kellett hozzá a megfelelő lelkiállapot.

Érkezés 7:57-kor, közepesen odaverős leszállással.

Marokkó miatt most először útlevéllel mentem, hát nem mondanám hogy az útleveles sor hamarabb jut át az automata kapun mint a szimpla ID carddal utazók az immigration officeren, pedig ugye így tartja a fáma.

Az volt a jó, hogy Londonban nem esett ( akkor még ), sőt, bár hűvös idő, de napsütés fogadott. Problémamentes bejutás kemény 2 fontos jeggyel az NE busszal a Baker Street-ig. Ott pedig mostanában nem tudom kihagyni a Regent’s Parkot ami az év bármely szakában gyönyörű és ugye gyalog, hát mennyi lehet, mondjuk 500m a Baker Street-i metróállomástól. Szóval egy  filléres samosa + egy üveg víz társaságban elüldögéltem, elsétálgattam egy órácskát a parkban.

Valahogy az sem zavart hogy úgy néztem ki mint egy karácsonyfa, hátamon nagyháti, hasamon kisháti.

Utána metróra fel és irány a Spitalfields Market. Ennek a lényege most az volt, hogy a Liverpool Street-i vasútállomás mellett van gyakorlatilag és nekem ugye repteret kellett váltanom, márpedig STN-re a Liverpool Streetről megy ki a Stansted Express.

Ez a market nem jobb, nem rosszabb mint bármelyik más londoni ebben a műfajban, szóval nyugodtan ajánlom mindenkinek, szokásos remek street food, csomó food truck meg kajás stand áll itt egymás mellett, de lehet mindenféle csodákat is venni, mármint ruhát, ajándéktárgyakat, könyveket, ékszereket, kinek mi ugye. Volt még egy érdekes beszélgetésem egy helyi arccal aki egy pingpong klubot visz valahol Marylebone-ban ( Baker Street környéki rész Londonban ), éppen kivonultak két asztallal, játékosokkal a piacra népszerűsíteni a sportágat, nagyon szimpi srác volt, meg is ígértem, hogy ha legközelebb Londonban járok beugrok hozzájuk a klubba játszani. És esküszöm be is ugrok mert tetszett a dolog, főleg amilyen szenvedéllyel csinálta a srác az egészet.

Nekem igazából sajnos csak egy gyors körre volt időm a piacon + enni valamit, ami némi tanakodás után egy szicíliai kolbászos szendvics lett. Ajánlom a két srácot akik viszik az üzletet, nagyon ott van ez a kaja, nem bonyolítják túl, három összetevő van benne, kolbász, párolt tarlórépa ( alias cime di rapa vagy friarielli ), füstölt sajt, de minőségi cucc.

A piac környéke is elég szimpi, igen jó boltok, kajáldák, pubok vannak arrafelé. Az állomás felé menet már zuhogott az eső, de ekkor ez már nem nagyon zavart.

Szóval vonatra fel és irány STN.

 

 

  

2019.11.12 16:35 - 20:50, STN - RBA FR 1364 LF 97%

 

STN-en viszonylag gyorsan sikerült átesni a szekun. Némi belga csoki beszerzése a rokonoknak, szokásos céltalan kóválygás a duty free shopokban, aztán buszos beszállítás.

Brit pilótánk volt és marokkói crew. Na itt aztán senki nem nézte ki milyen cuccal jön fel, mert ha nézte volna… Rengeteg túlméretes kézipogyó, ment is a sakkozás egy ideig a fedélzeten, hogy minden elférjen.

Indulás 10 perc késéssel, komoly fogyasztás a fedélzeten, érkezés már időben, csúnya, odaverős landolással. Az idő, hát nehogy azt higgye valaki hogy ilyenkor Rabatban jó csak mert Afrika. Óceán parti város, volt valami 4-5 fok este és esett az eső. Amúgy is az egyik legcsapadékosabb hónap a november ott.

Most ugye kellene valamit mondani RBA-ról mint reptérről mivel nem sűrűn kerül elő a topikban, vagyis inkább soha, de sokat nem láttam belőle este az az igazság. Szinte minden zárva volt már, kívülről egy elég korrekt, de kicsi reptérnek tűnt, marokkói nemzeti színekben, azaz piros-zöldben pompázott hála a színes megvilágításnak.

Amúgy buszos kiszállítás volt, aztán pedig igen hosszú sorállás az útlevélvizsgálatnál. A határőr egy mosolygós, jópofa srác volt aki teljesen indifferens dolgokat kérdezgetett, de láthatóan inkább érdekelte maga az ember aki előtte áll. Tőle tudtam meg, hogy megszűnt az a kártya alias belépési nyilatkozat amit ki kellett tölteni korábban, legalábbis RBA-n biztos hogy nincs ez már, csak pecsét az útlevélbe és szevasz. Úgy beszélt róla ő is mint ami nagy baromság volt és csak hátráltatott mindenkit :-)

 

Na és akkor Marokkó. Pár gondolat, pár élmény, akit nem érdekel az ugorja át ezt a részt.

Rengeteget változott Marokkó és főleg Rabat utóbbi években. Rabat hihetetlenül rendezett, legalábbis egyes részei azok marokkói és főleg afrikai standardhoz képest. Merem állítani az utak a városban jobb minőségűek mint itthon, legalábbis a főbb utak. 4-6  sávos utak vannak, de van is forgalom az tény. Szinte sehol egy kátyú, repedés ezeken, két oldalt pálmafasor az utak mentén. De vannak plazák, meg Meki is, mondjam úgy jelen vannak a nyugat vívmányai:-) És évek óta van villamos is, tiszták, nincs komoly tömeg sem rajtuk, két vonal van, nem is rövidek és még fejlesztik tovább, épül jelenleg is. 6 MAD egy jegy = 180 Ft. Ellenőr van és jön is mindig. Turistáknak (is) nagyon hasznos a villamos egyébként.

Mindenképpen a modern, fejlett Marokkóval (is) találkozhat az aki ide jön, amit ajánlok megnézni a fővárosban az Oudaia, Saléban a Marina és ott csak megállni és bámulni Oudaiát onnan, még jobb leülni egy kávéra, narancslére és úgy elmerengeni. Na meg átcsónakázni a túloldalra, bár én ezt pont most kihagytam. Aztán Chellah, a Hassan-torony, a medina. Na és kb. ennyi, nyilván nyáron lehet fürödni az óceánban itt is, vannak jó strandok városon kívül.

Az óceán egyébként nagyon szép, vad, hullámzó most novemberben, érdemes sétálni a parti sétányon, ez sok km hosszú.

Rengeteg minden épült Rabatban az utóbbi években, elegáns apartmanegyüttesek, bevásárlóközpontok is, utak, aztán az óceán partján egy hatalmas medence, most üres volt, nyáron feltöltik tengervízzel.

Egyébként ha valaki jutányosan akar vásárolni marokkói cuccokat, értsd papucs, bőrárú, ékszer stb. szóval a szokásosak, akkor ajánlom a rabati medinát, sokkal kevésbé hangulatos, szép, magával ragadó mint a marrakeshi, de kevésbé lehúzós is.

Az árak egyébként Rabatban változóak, attól függ mit és hol. De írok párat amire emlékszem most még. Egy cappuccino ha olyan helyen iszod ahol helyiek ülnek, nem frekventált hely értsd turista nem megy oda akkor lehet 10-15 MAD, de ittam 25 MAD-ért is ( =750 Ft ) ami bőven magyar ár vagy a fölött. Utóbbit egy olyan helyen ahova helyiek járnak ugyan, de a felső-középosztály, orvos, ügyvéd, cégtulaj, multinál jó beosztásban dolgozó ember. Ez a hely kinézetre is elment volna akár Párizsban is, a sütik is elég komoly árban mozogtak azaz 25-30 MAD.

Kaja megint csak 20 -100 MAD között egy akármilyen kaja ami lehet kefta nyárs, tagine, tanjia, kuszkusz, akármi. Attól függ hol és mit eszel.

Egyébként cappuccino néven gyakran egy finom tejeskávé érkezik egy rakat habbal, esetleg csokival a tetején ami ugyan nem egy klasszik cappuccino, de jó egyébként:-)

Miket csináltam még? Hát volt pár úgymond nem turistás helyen is, Tiflet ami kb. olyan mintha itt egy amerikai vagy német lemenne Berettyóújfaluba. Egy darab turista nincs a városban viszont lehetnek autentikus élményeid beszélgetéseid helyiekkel.

Aztán voltam egy Skhirat nevű helyen is, ott aludtam is egyet kb. 4-5 fokos fűtetlen lakásban:-) Egyébként ha a marokkóiak oroszok lennének akkor azt mondanám a picit tehetősebb rabatiaknak van ott dácsájuk jellemzően. Egyébként nem éppen turistás hely ez sem, helyiek vannak, van jó tengerpart, bokáig bele is mentem a  jéghideg vízben, vannak halászok, halászcsónakok, autentikus halpiac a parton.

Itt ettem egy lepukkant helyi lacikonyhán harmadmagammal tengeri herkentyűket + grillezett szardíniát. Csak hogy tudja az ember hova tenni az árakat, három tányér tintahal + rák, illetve egy nagy tál grillezett szardínia, két nagy üveg üdítő volt 120 MAD (=3600 Ft). Nem egy ökör ára ennyi finomságért. A helyet természetesen azonnal bezáratta volna örökre az ÁNTSZ, viszont autentikus élmény volt helyi családokkal étkezni ott.

Az út legvégén voltam úgymond mint szimpla turista, már tök egyedül két napot Marrakeshben. Újat nemigen tudok róla mondani, én korábban már jártam ott kétszer, egyszer egy hetet dekkoltam ott és akkor kb. megnéztem mindent amit „érdemes”, úgyhogy most nagyjából céltalanul bolyongtam a szukban, a Jemaa el Fnaa-án bámészkodtam két este során is, illetve elmentem megnézni a Jardin Majorelle-t ami egy botanikus kert, különösen a pálmafélék és a kaktuszok rajongóinak ajánlom a helyet.

Kaják tekintetében nyilván a főtér mindenek fellett, de azért lehet enni máshol is igen jókat. A tajine-okon, kuszkuszon, harirán túl hadd mondjak egy tanjia nevű ételt most amit javaslok kipróbálni.

Cserépkorsó-szerű edénybe tesznek birka, marha vagy csirkehúst, fűszereket, a korsó tetejét lezárják papírral és lekötözik madzaggal, aztán lassú tűzön órákon át párolják az egészet. Nem túl bonyolult, de annál jobb.

Én most a csirkés verziót próbáltam, adnak mellé babot köretnek egy kellemes szószban + kenyeret + harissát ( erős pistára erősen hajazó csípős szósz ) és ennyi. Egy olyan helyen ettem ahova inkább helyiek mentek csak be, mondjuk úgy egyszerű intézmény volt, de legjobb kajám volt talán egész ottartózkodásom alatt.

Kép róla, meg másról is a Marokkó topikban.

Nyilván az ember tudna még rengeteg  kisebb dologról mesélni, de megemlíteném a szállásomat, főleg azért is mert előtte sok éve nem aludtam már dormban, most bevállaltam mert pofátlanul olcsó volt normál szobákhoz képest akár hotelben akár riádban.

A neve Mosaic Hostel. Az ne válassza aki a Jemaa el Fnaa szájában akar aludni mert onnan vagy 25 perc gyalog, de maga a hely tökéletes, egy tradicionális három szintes riad + tetőterasz of course ahol felszolgálják a reggelit ( az egytelen hátrány talán, nagyon basic ugyanis ), könnyű viszonylag megtalálni, tiszta, 8-10 ágyas hálótermek vannak, de mikor ott voltam csak négyen, később már csak hárman voltunk. És ahogy az ilyen helyen lenni szokott, megismertem több remek embert is a röpke két nap alatt. Nagy előnye az ára, 10€ volt/éjszaka, mondjuk november nem főszezon Marrakeshben, bár ott ez relatív, volt bőven azért turista most is.

 

 

 

2019.11.21 7:55 - 11:40, RAK - EIN  FR 5896 LF 99%

És akkor a hazaút. Marrakeshben újbabban létezik reptéri busz ami emberi áron kivisz a reptérre, csakhogy nekem korán ment a járatom, így elég kockázatos lett volna a reggeli első busszal is időben kiérni, ha gikszer van akkor lekésem a gépet. Gikszer pedig azért nem ritka Marokkóban.

Taxi is opció, de hajnalban Marrakesh utcáin megpróbálni taxit fogni és aztán alkudozni vele ( köztudottan a leglehúzósabb taxisok az egész országban itt vannak ).

Maradt a szállással lebeszélni egy nem olcsó, de legalább biztos transzfert, hajnali felárral 150 MAD, kellemetlen kissé, de ez van.

Szóval reggel az amúgy szimpi recepcióssal séta a közeli kis térig, ott haver kocsival vár, menet a reptérre és ennyi.

Akkor RAK mint reptér röviden: csak a legjobbakat tudom mondani, szellős, tágas terek, csilivili minden. A check-in-nél feladott poggyászomra ami 11 kg volt a max. 10 helyett csak legyintett a csaj, „az se baj”. Van olyan, hogy jól jön a marokkói lazaság. Nem tudom mindig ilyen-e vagy csak én fogtam ki jó időpontot, de a szeku is gyors, fájdalommentes volt. A kézipogyókkal senki nem foglalkozott, láthatóan sok volt a túlméretes.

A priority sor hosszabb volt mint a normál, az kicsit vicces. Gyalogos beszállítás, hosszabb várakozás a „peronon”, indulás időben.

A cpt egyszer szólt a néphez egész út alatt akkor pedig kb. annyit, „hölgyeim és uraim, jobbról Párizs” és slussz : -)

Szép landolás, gyors kiszállítás.

 

 

2019.11.21 16:30 - 18:30, EIN - DEB W6 7862 LF 96%

 

EIN-en volt azért elég sok időm mászkálni a reptéren. Mint általában a fapados repterek, ez sem nyűgözött le igazán, de azért talán CRL-nél vagy BGY-nél egy fokkal kellemesebb.

A felső szinten található önkiszolgáló étterem egész jó, már az ilyen intézményekhez képest. A pizza pl. ehető típusú tényleg és korrekt áron fut minden, már ahhoz képest hogy Hollandiáról van szó.

Akinek ez nem jönne be, a reptér előtt van egy McDonald’s is.

A szekun elég fura, kacskaringózós, 20 perces sorban állás után estem át. A tranzit fapados reptérhez méltón elég szűk.

Beszállásnál pont előttem egy idősebb hölgy gyakorlatilag alig tudott felmenni az utaslépcsőn, annyira remegett a lába. Mellette a férje (??) támogatta, az utolsó lépcsőfokoknál lejött érte az egyik sztyuvi és ő is próbált segíteni. Kb. tartott 10 percig mire felért, nem túlzok, ilyet még nem láttam, sajnálta persze mindenki.

Cpt Csaba Barnabás, első tiszt Czirják Miklós. A kapitány meglehetősen sokat beszélt a néphez, korrekt módon ismertette az útvonalat, időjárási viszonyokat stb.

Diána, Kitti, Olga, Lucia, magyar/román vegyes személyzet. Fogyasztás közepes a gépen. Nagyon finom landolás pontban 18:20-kor, buszos kiszállítás.

Gyors csomagfelvétel és novemberben meglepően kellemes 14 fokban haza a reptéri busszal.

keeper1 Creative Commons License 2020.01.04 0 2 109283

A T1 kapacitását illetően  igazad lehet .  Itt  https://www.airport-technology.com/projects/ferihegy/  ugyancsak 2.5 M éves utasszám említtetik.  Ez azért értékelhető  könnyebbség lenne  a T2-nek.  Igaz , a  két futó is lehet szűk keresztmetszet  egyes -elsősorban reggeli-  időszakokban.

Előzmény: Pitta2 (109268)
suirebit Creative Commons License 2020.01.03 0 0 109282

2fly

de már ez sem működik 

Előzmény: midsomer (109281)
midsomer Creative Commons License 2020.01.02 0 0 109281

5% volt, nem egy nagy szám, de vmi. Volt egy másik jelszó is, a régiek tudták, Weberke idejében-)

Előzmény: Matuska1985 (109278)
asdf_ Creative Commons License 2020.01.01 0 1 109280

Nem, csak 5%-ot.

Előzmény: asdf_ (109279)
asdf_ Creative Commons License 2020.01.01 0 0 109279

10% asszem.

Előzmény: Matuska1985 (109278)
Matuska1985 Creative Commons License 2020.01.01 0 0 109278

Mit értr?

Előzmény: midsomer (109277)
midsomer Creative Commons License 2020.01.01 0 0 109277

repjegy

Előzmény: henteskeee (109276)
henteskeee Creative Commons License 2020.01.01 0 0 109276

BUÉK

 

a régi mi volt ?

Előzmény: midsomer (109274)
cassano71 Creative Commons License 2020.01.01 -1 3 109275

LTN biztosan nem átjárható, nagy valószínűséggel STN sem bár ott sokkal kevesebbszer fordultam elő. Ergo igen, ki kell jönnöd, sőt ha feladott poggyászod van még azt is meg kell várnod előbb, hogy fel tudd venni és csak utána mehetsz a csatlakozó járatod check in pultjához, hogy újra feladd, aztán ugye megint szeku.   

Ha csak kézipogyóval utazol úgy jelentősen gyorsabb lehet, nem kell feladott poggyászra várni a szalagnál és újra feladni sem kell a másik járathoz.

Annyira nem kevés idő ez az egész, LTN-en én fél óra alatt attól számítva hogy kiszálltam a gépből mindig átmentem az útlevélellenőrzésen, de többször olvastam olyat hogy valakinek 1 óráig tartott ez, reggel mikor sok járat beesik tud azért tömeg lenni.

Szokták ajánlani az automata kapukat ( ezeket biometrikus útlevéllel lehet igénybe venni ), hogy úgy gyorsabb a belépés mint a megszokott módon ( immigration officer megnézi a személyidet/útleveledet és 15 - 30 sec alatt beléptet ). Pont novemberben próbáltam, nem igazán tűnt gyorsabbnak mivel egy csomóan így léptek be.

Utána állj be a check in pulthoz ugye ha van feladott, utána a szeku ahol szintén teljesen esetleges, hogy éppen mikor gyűlnek be nagyon az emberek és lassul be.

Ha végiggondolom az egészet és ha feladott is van akkor egy 3-3.5 órát biztos számolnék rá a ráhordó járat érkezési és a csatlakozó járat indulási ideje között.

Aztán lehet, hogy túlzásnak bizonyul, de az is lehet hogy még így is szaladós lesz, jobb nem centizgetni az ilyet.

Arról nem is beszélve hogy mi van ha a ráhordó járat késik ami bárhol, bármikor benne van sajnos. Szóval lehet én még 4 órát is szánnék rá, de én szeretek biztosra menni az tény. Inkább kóvályogjon az ember 1-2 órát a duty free-ben, abból nagy baj nincs, mint hogy lekésse a gépet.

Előzmény: media11 (109273)
midsomer Creative Commons License 2020.01.01 0 0 109274

BUÉK

Nem tudja valaki, a BUD reptéri parkolóban az új akciós kód micsoda? A régit nem fogadja már el. Köszönöm:-)

media11 Creative Commons License 2020.01.01 -1 0 109273

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy Stansteden és Lutonban ha átszáll az ember, akkor is át kell menni az útlevélellenőrzésen, ki és vissza (tehát kétszer)?

Ha igen, akkor erre mennyi időt érdemes rászámolni, ergo minimum hány óra kell az átszállásra (mennyivel több, mint egy schengeni övezeten belüli reptéren)?

 

Köszönöm a segítséget!

t-boyfalva Creative Commons License 2019.12.26 0 0 109272

Velünk már többször is előfordult (lassan tanulok gyorsan felejtek :-) ) igaz hogy nem a wizzairnel hanem a Ryan-nél. Ott 16-os karika van.  Csak a becsekkolásnál derült ki .Ugyanis nem tudtam a megfelelő születési évszámot kipaszírozni a rendszerből. On line cseten odáig jutottam hogy azt írta majd a reptéren csekkoljak be. Szerencsére minden alkalommal ingyenes volt hogy ott adták a boarding passt 

Előzmény: szusi úr (109271)
szusi úr Creative Commons License 2019.12.25 -2 0 109271

Lesz abból baj, ha a wizzairnél 13 éves gyermeket véletlenül felnőttként foglaltam? (14 felett számít felnőttnek ott.)

 

Ha igen, hol lehet változtatni, és mennyi pénz? (nem találtam erről infót a wizzair.com on) 

 

Köszi! 

spotterdombi mesék Creative Commons License 2019.12.24 -6 0 109270

Ismerős valaki Közép-Ázsiában ontopik témában? Személyes tapasztalat és insider tippek érdekelnek, a skyscannert és momondot én is ismerem. Egy-egy kereséstől a lassú net mellett így is kihullik a hajam.... Köszönöm.

A feladat: februárban kb. egy hét seggáztatós, napsütéses beach holiday ALA, TSE esetleg TAS repterekről, $400 alatt. Igen, a low cost relatív, itt nincs olyan hogy húsz euróból repkedünk ezer kilométereket. BKK és DXB kerülendő csak ha nagyon nincs más. Itt India látszik tűrhetőnek, ismerős seggét verte a földhöz a "csak" 350 dolláros Delhin by Airastana. Más kérdés hogy Delhi még mindig nem beach holiday ilyenkor.

 

Köszönöm!

pandabarát Creative Commons License 2019.12.23 0 1 109269

Nem. 18 óra telik el reggel 4 és este 10 között :DDD

Előzmény: Pitta2 (109268)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 109268

Találtam egy cikket, ami a 2005. évi újranyitásról szól. Az 2,5 millió utas/év kapacitásról ír. Ennek egyik fele induló, a másik fele érkező. Egy évben 365 nap van. Azaz naponta 3425 induló és ugyanennyi érkező utasra lehet alkalmas T1. Ha reggel 4-kor nyit és este 10 után már nem indul gép, akkor a 3425 induló utast 16 óra alatt tudja kezelni? Jól számolok?

 

https://kultura.hu/atadtak-ferihegyi/

Előzmény: cassano71 (109258)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.12.21 0 2 109267

olyat hallotta, hogy esetleg már az év elején csökkentett kapacitással megnyílik, de valójában 2020 közepén adják át tudomásom szerint.

Előzmény: media11 (109266)
media11 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 109266

Csak ebből gondoltam, hogy megnyílik januárban:

 

Már zajlik Ferihegyen az új fapados­ terminál építése — erősítette meg a Magyar Nemzet értesülését a Budapest Airport. A beruházás a tervek szerint az év végéig befejeződik, a könnyűszerkezetes épületben a 21. századi igényeknek megfelelő komfort várja az utasokat.

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/uj-terminal-keszul-ferihegyen-a-fapadosok-utasainak-7333634/

Előzmény: jazzcool1,2 (109265)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 109265

mintha 2020 nyara lenne a megnyitás időpontja.

Előzmény: media11 (109264)
media11 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 109264

Sziasztok!

 

Valaki nem tudja esetleg, hogy januártól megnyílik az új fapados "váróterem" 2A-n, amit ősszel kezdtek építeni? 

Jahno Creative Commons License 2019.12.21 0 3 109263

Vagy lemegy, vagy fel, vagy nem.

Előzmény: andras87 (109262)
andras87 Creative Commons License 2019.12.21 -1 0 109262

Üdv!

 

Bécs-Madrid január 4-5. jelenleg 25-30ezer Ft. Szerintetek érdemes várni vele, hogy lejjebb megy vagy foglaljak most? 

Tegnap jöttem Madrid-Bécs járaton Wizz airrel, szerdán foglaltam 50 euróért. Nem volt tele a gép 2-3 sor legalább üresen volt, az utasok nagyrésze spanyol turista szóval nem egy vendégmunkásjárat, ebből gondolnám, hogy esetleg utolsó héten lehet olcsóbb. 

geodo1 Creative Commons License 2019.12.21 -3 3 109261

még egy macedóniai beszámolás.

Pitta2 Creative Commons License 2019.12.18 -2 1 109260

Na akkor nézzük. Az eredeti hír az volt, hogy T1 kinyit és odamegy a Wizz Air. T1 alkalmatlan arra, hogy a Wizz odamenjen, mert túl pici és a műemlék jelleg miatt nem lehet hozzáépíteni. Ezt a mai napig tartom.

 

A terminálon a bezárás óta nem történt semmi látványos elbontás. A check in pultok állnak, a szalagok ott vannak, az utasbiztonsági rész működőképes. Ami nincs az a Duty Free, a büfé és az informatikából a PC-k hiányoznak. A csomagkezelő szalag fal mögötti részét nem mutatták meg. Szóval meg lehetne nyitni, de annyira pici a kapacitása, hogy nem segítene a zsúfolt 2-es terminálnak.

 

Arra gondoltam, hogy a foci EB miatt a csapatoknak jó lenne, ha nem a 2-s terminálon kellene megérkezni, illetve elutazni, de közben végiggondolva, ők valószínűleg a GAT-on keresztül érkeznek/távoznak.

 

Remélem, így már pontosabb.

Előzmény: henteskeee (109256)
CérnaSzáll Creative Commons License 2019.12.18 0 1 109259

Nézd meg a Fapadot (amúgy is, marha vicces, méltatlanul alulértékelt sorozat), azt ott forgatták :)

Előzmény: cassano71 (109258)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!