100%, hogy a forgóvázat nem találja (hiszen annak a helyén vannak). Nézd meg az extensions-ben az első, harmadik...stb kocsi elérési útvonalát, hogy helyes-e (valami objektum/forgovaz vagy nem is tudom hol vannak a forgóvázak animated fájljai).
Én hasonlót a T6A2 (?) modell letöltésekor tapasztaltam külső nézetre csak egy nagy fehér (szürke) doboz, az Alstom metrót se sikerült külső nézetre elővarázsolni. Tisztába vagyok azzal nem értek hozzá :)
Más
Az hogy lehet az Ev3 metrón a műszerfal jól látszik az alagútban a 2-es vonalon viszont a 3-as vonalon "olyan sötét lesz" az alagútban még a sebességmérő kijelzőjét (a számot) se látni.
Nagy eséllyel textúra, vagy rossz az elérési útvonal. Objectviewerben meg kellene nyitni a villamos b3d fájljait és ott a hibajelentés alapján hátha okosabbak leszünk.
Összességében azt mondanám, hogy unalmas nagyon a pályamegfordítás, de pár trükkel tudunk segíteni, hogy gyorsabban haladjunk (pl ez a számolási segédlet, amiről az első posztban szót is ejtek). Szerintem megérné másnak is nekilátni 1-2 pályának, mert 1-2 óra múlva már rutinból megy és lehet vele haladni.
Hát objektumként van a 424-es és a 381-es. De te gondolom vezethetőt szeretnél.
Külső nézet nélkül elérhető a jó öreg 242-esünk (ami a valóságban szép túrákon dolgozik mostanában, szóval lehet nyugodtan textúrafotókat készíteni, modellezni annak, akinek erre van kedve).
Van még egy ehhez hasonló 424-es is, amit ki kellene adni kombinálva a letölthető objektummal - nem is rossz ötlet.
Ha külső nézetes vezethetőre gondolsz, akkor pedig nagyon ajánlom ezt a két angol gépet:
Leírásból szerintem összesen ennyi található. Példának, mit hogyan lehet megcsinálni szerintem tökéletesek a már megjelent járművek (akár az én tátra fülkém .animated fájlja).
Több év kihagyás után a napokban ismét ráakadtam egyik régi kedvencemre a BVE/openBVE-re. Nagy örömömre szolgál hogy a program él, sőt fejlődik.
Annak idején elég sok időt öltem a kiegészítő gyártásba. Talán a régebbi tagok még emlékezhetnek rám annak idején azt hiszem Tibi-Train-el elsők között készítettünk belsőteres, MÁV kocsikat, valamint az én nevemhez fűződik a DESIRO modell is, melyet örömmel látom hogy aktívan használtok. Sőt nemrég phontanka még optimalizálta is. Innen is köszönöm a javító munkáját.
Noh de a lényeg. Teljesen megleptek azok az újdonságok amiket legutóbbi találkozásunk óta belezsúfoltak az openBVE-be.
Ezen felbuzdulva bele is fogtam egy nekem legkedvesebb villamos típus a TATRA T5C5 3d vezetőállásának elkészítésébe. Tudom hogy létezik már hozzá, de szeretném magam, nagy részletességgel elkészíteni.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni, elsősorban TEXTÚRAFOTÓra lenne szükségem a vezetőállásról és leginkább a műszerfali elemekről (órák kapcsolók stb.)
Másodsorban pedig nem tudom létezik -e leírás Angolul vagy netán Magyarul az openBVE 3d cab szkripeléséről?!
Ígéretemnek megfelelően elkészült és már le is tölthető a tovább optimalizáló javítás a budapesti M4-es metró pályából.
Immár csak és kizárólag 2 hatványainak megfelelő méretű textúrákat használ a pálya, ill. a BVE -> Hmmsim konvertálás során a Hmmsim által a felületmegvilágítási funkció nem ismeretéből fakadó hibák elkerülése végett az állomási peronok B3D fájljaiból kigyomláltam az EmissiveColor parancsokat.
Innentől kezdve pedig végérvényesen megnyílik mindenki előtt a vonal egyszerű további fejlesztésének lehetősége - hajrá, alkotó kedvű népek, segítsetek be bátran a folytatásba!
Az új pályaverzió OpenBVE-re ITT, Hmmsim-re ITT tölthető le. Jó metrózást, sok élménnyel teli percet kívánok hozzá!
Noha már jó ideje szinte csak a Facebook-os OpenBVE Trains csoportban van élet, ha nagy ritkán mégis előfordulna, hogy valaki még ide is benéz...
Hosszas, csöndes szünet után a mai éjjel folytatódott az M4-es metró pálya építése nálam, most közel egy éven át kijavításra váró hibákat korrigáltam, így a jelenlegi legfrissebb, 1.5.2-es OpenBVE alatt is immár hiba nélkül működik mindkét irányban "vezetve" - már persze ha az vezetésnek hívható, hogy betöltés után benyomod a Ctrl+A-t, és ráhagysz mindent a CBTC-re végállomásig... elvégre úgy felel meg a valóságnak. (Igaz, sajnos a mesterséges intelligencia még mindig nincs az 1.4.3 szintjén az újabb verziókban, mert az 1.4.3-ban igazán élethű csak az automatika, de abban tényleg nagyon pontosan dolgozik.)
A pályám, amit építek egy jó ideje, az direkt úgy készül, hogy visszafelé is járható legyen. Én azt az egyszerű módszert használom, hogy hosszabb blokkokat egy b3d-ben építek meg, mondjuk házsorokat, vagy utakat, (több száz méteren át) így kevesebb freeobj parancsot használok, ami visszafelé segíthet majd. Lehet, hogy elveszik az építés varázsa, amikor visszafelé kell ugyanúgy pötyögni a parancsokat, de nálam a legtöbb időt az objektumok létrehozása viszi el, visszafelé már csak a pályába kell helyezni őket.
Van egy ilyen becsípődésem, hogy időnként rákérdezek felesleges dolgokra... a pálya vissza fordító programból, meg úgy a játékhoz készülő kiegészítő programokból lesz még valaha valami? Vagy fütyültek annak? Nem követelés képen kérdem, csak jó lenne tudni, hogy mi lesz. Továbbra is fennáll, hogy baromi sok idő megépíteni egy pályát, utána pedig belefárad az ember, hogy vissza felé is megcsinálja... :(