Apró megjegyzéseket kérlek engedj meg: a vezetőülés nem sötét-világos falécekből állt akkoriban, hanem egy teli falemezből (asszem talán tölgy falemez volt...). A másik: A vezetőfülkében a vezetőülés vonala előtt a padló szintje jóval alacsonyabban volt, mint a vezetőülés alatt/mögött (ez az alkotásodban sajnos hiányzik). Ennek megfelelően az Általad rajzolt menetkapcsoló szekrénye nem elég magas, viszont kicsit túl széles, továbbá kicsit túl világos! Valószínűleg olyan lehetett a színe, mint amilyen a FAV múzeumban lévő példányé.
Nézd meg a padlószintek különbségét, a menetkapcsoló elhelyezkedését, színét, méreteit az alábbi galériában:
Az utastéri árammegszakító kapcsolót is rajzold meg nagyobbnak, minden mérete legyen kb. másfélszerese a jelenleginek.
A térelválasztó ablakok viszont nagyon is jók lettek! A vezetőfülke világítás és a világításkapcsolók is szerintem a helyükön vannak.
Üdv, és további jó munkát! Nagyon szép lesz, ha elkészül!
Yeah! Akkor sikerült eltalálnom, mire gondoltál!!! :-)
Nnna, sikeresen kidíszítettem a FAV másik oldalát is végre! Festés ezzel majdnem be is fejeződött. De csak majdnem... Készülnek a következő félkörív ülések... :-)
Annak idején a FAV barna kocsikat csak soros fokozatban lehetett hátramenetbe kapcsolni. Ez volt az a bizonyos ellenáram fokozat, melyet jellemzően csak vészfékezés illetve "szükségtolatás" esetén alkalmaztak. Nagy sebességgel ellenkező irányba csak akkor tudott menni a kocsi, ha a vezető átült a másik fülkébe, és onnan vezette a járművet.
A menetkapcsoló előre menetelnél balra forogjon, a 6 fokozat 3 órától csak 12 óráig menjen, ne 11-ig, ha lehet! Fékezésnél pedig 3 órától 6 óra irányáig, ne 8-ig, ha lehet! A kézifék 0 állása vélhetőleg jó lesz.
Na ez nem következik be, mert most ért véget a járművek nagy felújítása. Igaz ez folyamatos volt, mert egyszerre ezt nem leheett megvalósítani. Az új járművek beszerzésén gondolkodnak már elég régen. Talán az új járműveken ez megvalósítható, de ha az ALSTROM metrókocsikra gondolok, akkor ez még távolabbi projekt.
Aztán rájöttek, hogy a zárt motorház nem egy túl jó ötlet. Készítettek rájuk szellőzőnyílásokat, így elérték, hogy a motorok ne süljenek meg. Onnantól kezdve teljes biztonsággal üzemeltethették a rövidzárféket is (rövidzárat effektíve a villamosfék utolsó fékfokozatában kapcsoltak a faburkolatú kocsikon).
Hááát, de sajnálom, hogy nem oldható meg az eredeti módon az animáció! Ám a játszhatóság kedvéért asszem talán ezt fel lehet áldozni.
A kéziféknek balra kellene forognia ahhoz, hogy a fék befogjon. A menetkapcsoló 0 állása 3 óránál volt, és balra fordult előremenetbe! Ez a része, ha lehet, maradjon meg! És ha már egyszer, akkor a 6 menetfokozat legyen meg (3 soros, 3 párhuzamos). 3 villanyfék fokozat, és 3 ellenáram. Vagy legyen 3 villanyfék! Most hirtelen ennyi ötletem van.
Csak annyit fűznék a fékezéshez, hogy az eredeti járműveken rövidre zárták a motorokat fékezéskor, de ettől nagyon melegedtek a motorok és hamar tönkrementek.
Valahol volt a fülkében egy kitéphető vezetékdarab, mely a komplett jármű villanyellátását megszűntette. A vezető feje mögött voltak a világításkapcsolók. Doboz nem volt sehol. A múzeumban látható "vezetőfülke felépítés" nem helyes! Így sosem közlekedett a jármű!
Ezek szerint Te is ismered az ezer éves honlapomat, melyhez úgy 2006 óta nincs hozzáférésem...
Elárulom, az 1-es ábrán van helyesen pozícionálva a kapcsoló. Erről tanúskodik az Általad is korábban belinkelt kép a 18-asról, valamint a kép a 12-esről és a 16-osról (én meg láttam mégegy képet a 15-ösről, azon is az 1-es mintázat szerint volt a kontroller elhelyezve). Egyedül a 20-as kocsin volt a 2-es mintázat szerint elhelyezve a kontroller.
A kart 180°-os ívben lehetett elforgatni, ezen ív 5 pozícionált állásra volt osztva (előlről magunk felé forgatva a kart):
Párhuzamos fokozatok, soros fokozatok, nulla, villanyfék fokozatok, ellenáram fokozatok. A kis kerékkel pedig 3 lépésben lehetett ellenállásokat kiiktatni a motor elől. Tehát a kart betetted az egyik állásba, el kellett fordítsad az ellenálláskereket, hogy a motor kapjon áramot. A kereket csak egy irányba lehetett forgatni, egy kilincsmű akadályozta a visszaforgatását. A kerék a kiindulási helyzetébe akkor állt vissza, ha a fokozatkapcsoló kart arrébb lökted egy másik fokozatba.
Ja... az ellenálláskereket kb 120°-os ívben lehetett elforgatni, méghozzá jobbra!
Meg tudod így oldani az animációt?
Tehát az animáció az eredeti elveknek megfelelően így nézne ki:
Kart a nulla álláshoz képest előretolod (sorosba), ellenálláskereket elforgatod. Ekkor indul el a kocsi. Ellenálláskereket továbbforgatod még 2 fokozatban. Kart tovább tekered előre (párhuzamos fokozat, ekkor ellenálláskerék visszaforog, az áram megszakad), ellenálláskereket elforgatod (ismét áramot kap a jármű), végigforgatod a maradék 2 fokozatot is. Ha nem akarod, hogy a gép gyorsítson, a kart visszateszed nullába. Ha fékezni akarsz, a kart beteszed villfék állásba, és megtekered a kereket jobbra (effektíve ekkor kezd csak fékezni a bringa). Vészfékezés esetére volt kitalálva az ellenáramú fokozat. Ehhez a kart tovább kell tekerned magad felé, és a kereket is persze el kell forgatni...
És ott volt a kézifék is, mely jellemzően a vonat rögzítésére, illetve 10-15 km/ó alatt volt használandó.
Üdv és jó munkát! Ha valami van, valamit tudni/látni szeretnél, tudod, hol érsz el! :-)
Tiszta süsü vagyok, igen mindenképpen s kapcsoló lesz, és ha egyszerűen leírod a működését, akkor utána fogok olvasni az animációs lehetőségeknek. Üdv.
Ha jól értelmeztem a kar körbeforgott, és így kapcsolt hátramenetbe is.
Én arra gondoltam, hogy a Kézifékhez kötném a fékezést, 1 kör egy fokozat. ( zöld nyíllal jelölt)
A kontroller karra a menetet, 5 fokozatot, és a kerékre, bár tudom nem az volt a szerepe a reversét.
Ha van jobb ötleted észívesen meghallgatom, vagy elolvasom.
Amire viszont nagyon kíváncsi lennék, mert a jellegrajzot én változtattam meg, melyik elrendezés a jó a kontrollerszekrény elhelyezkedésében az 1-es vagy a 2-es ábrán látható?
Igaz csak képeken láttam és már nem tudom megmondani, hogy hol, ilyet is olyat is, sőt lehet, hogy csak rosszul emlékszem.