Keresés

Részletes keresés

CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.22 0 0 606

Sziasztok! :)

Ma is haladtam egy picit, mára ennyi!

S kapcsoló:

Üdv:

BFKVV Creative Commons License 2011.02.21 0 0 605

OK, bocsi, nem tudtam, hogy a padlószint tekintetében kénytelen voltál "megalkudni".

Várom jelentkezésedet!

 

Üdv! :-)

Előzmény: CSUPA-CS (604)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.21 0 0 604

Köszönöm!

Tudok a szintkülönbségről, de a szimulátor miatt így lesz, nincs textúra lejjebb körbe, ezért van itt a padlószint.

A szekrény mérete jó, csak a magassága miatt tűnik tömzsinek.

Az áramtalanítót majd még meg látom. Lehet, hogy meg fogom növelni a méretét de az biztos, hogy nem a másfélszeresére.

Nagyon köszi, majd jelentkezem!

Üdv. :)

Előzmény: BFKVV (603)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.21 0 0 603

Szia CSUPA-CS!

 

Ejha! Egyre szebb a Te bringád!

Apró megjegyzéseket kérlek engedj meg: a vezetőülés nem sötét-világos falécekből állt akkoriban, hanem egy teli falemezből (asszem talán tölgy falemez volt...). A másik: A vezetőfülkében a vezetőülés vonala előtt a padló szintje jóval alacsonyabban volt, mint a vezetőülés alatt/mögött (ez az alkotásodban sajnos hiányzik). Ennek megfelelően az Általad rajzolt menetkapcsoló szekrénye nem elég magas, viszont kicsit túl széles, továbbá kicsit túl világos! Valószínűleg olyan lehetett a színe, mint amilyen a FAV múzeumban lévő példányé.

 

Nézd meg a padlószintek különbségét, a menetkapcsoló elhelyezkedését, színét, méreteit az alábbi galériában:

 

Az utastéri árammegszakító kapcsolót is rajzold meg nagyobbnak, minden mérete legyen kb. másfélszerese a jelenleginek.

A térelválasztó ablakok viszont nagyon is jók lettek! A vezetőfülke világítás és a világításkapcsolók is szerintem a helyükön vannak.

 

Üdv, és további jó munkát! Nagyon szép lesz, ha elkészül!

 

BFKVV

Előzmény: CSUPA-CS (602)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.21 0 0 602

Szia BFKVV :)

Köszönöm kérdésedet, nem valami jól, kevés most az időm.

Egy két dolog a helyére került, áramtalanító, térelválasztó stb.

A karok animálása majdnem késznek mondható, bár a karok még el sem készültek.

Most készítem őket. A képeken is még félkész állapotban.

Az albumodat néztem nagyon jó, gratulálok!!!

Jó munkát neked is, üdv! :)))))

Előzmény: BFKVV (601)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.21 0 0 601

Üdv mindenkinek!

 

Felkerültek a járműre a díszlécek, és a B-végi áramszedő is. Az album végén meglelitek az új képeket:

http://indafoto.hu/Szebimarci/fav_1_modell

 

CSUPA-CS kollégát kérdezem, hogy halad a faburkolatúval?

 

Üdv:BFKVV

BFKVV Creative Commons License 2011.02.17 0 0 600

Yeah! Akkor sikerült eltalálnom, mire gondoltál!!! :-)

Nnna, sikeresen kidíszítettem a FAV másik oldalát is végre! Festés ezzel majdnem be is fejeződött. De csak majdnem...  Készülnek a következő félkörív ülések... :-)

Előzmény: CSUPA-CS (599)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.16 0 0 599

Igen-igen-igen!

Így már értem, és bocsi de öregszem ez nem vitás!!!

Köszönöm BFKVV! :)))))))))

Előzmény: BFKVV (598)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.16 0 0 598

Annak idején a FAV barna kocsikat csak soros fokozatban lehetett hátramenetbe kapcsolni. Ez volt az a bizonyos ellenáram fokozat, melyet jellemzően csak vészfékezés illetve "szükségtolatás" esetén alkalmaztak. Nagy sebességgel ellenkező irányba csak akkor tudott menni a kocsi, ha a vezető átült a másik fülkébe, és onnan vezette a járművet.

Nem tudom, erre a magyarázatra gondoltál-e.

Előzmény: CSUPA-CS (596)
pistik100d Creative Commons License 2011.02.16 0 0 597

Nekem zöld ajtóval nem tetszene:(

Előzmény: Törölt nick (591)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 596

Bocs még a hátramenetet majd elmagyarázod, nem muszáj ma rá ér a hétvégéig.

Először úgy is meg kell építsek mindent ami a vezérállásban mozogni fog, aztán jöhet az animállás, tehát még nagyon nem vagyunk elkésve.

Üdv.

Előzmény: BFKVV (594)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 595

Nagyon köszönöm válaszod, így lesz mert ez nem probléma!

Az a lényeg hasonlítson amennyire csak lehet a valósághoz.

Jó éjszakát :)

Előzmény: BFKVV (594)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.15 0 0 594

Szia!

 

A 2. a menetkapcsoló nyerő elrendezése!

A menetkapcsoló előre menetelnél balra forogjon, a 6 fokozat 3 órától csak 12 óráig menjen, ne 11-ig, ha lehet! Fékezésnél pedig 3 órától 6 óra irányáig, ne 8-ig, ha lehet! A kézifék 0 állása vélhetőleg jó lesz.

 

Üdv!

Előzmény: CSUPA-CS (593)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 593

Rendben ez megoldható, gondolom az 1s a jó kar elhelyezés vagy nem?

Az egyesen a kar 3h-nál lesz 0-ba és balra fog 6 fokozatot lépni az előre menetnél a vezér ülésből nézve kb 11h ig.

Fékezéskor 0-ról jobbra forog 6 fokozatot kb 8h ig.

A kézifék balra forog fékezésnél 3 kép 0 állás így jó vagy legyen más?

Ha a homlokfali elhelyezést nézem és onnan fordítom a bal oldali falra a kapcsolószekrényt viszont a 2s a jó elhelyezés.

1 vagy 2 ez itt a kérdés??????????

Köszönöm :))))

Előzmény: BFKVV (587)
FAV 20 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 592

Na ez nem következik be, mert most ért véget a járművek nagy felújítása. Igaz ez folyamatos volt, mert egyszerre ezt nem leheett megvalósítani. Az új járművek beszerzésén gondolkodnak már elég régen. Talán az új járműveken ez megvalósítható, de ha az ALSTROM metrókocsikra gondolok, akkor ez még távolabbi projekt.

Előzmény: Törölt nick (591)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 591
FAV 20 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 590

Ne féltsd, olvas minket.

Előzmény: CSUPA-CS (589)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 589

Szia FAV 20!:)

Képzeld ha vizes kézzel zárta össze a vezető, na jó ez vicc.

 

Kérdezem Zsleviről nem hallottál mostanában?

Talán időutazik?

Ha igen alig várom, hogy visszajöjjön a jelenbe az új felvételeivel.

Üdv! :)

 

Előzmény: FAV 20 (586)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.15 0 0 588

Aztán rájöttek, hogy a zárt motorház nem egy túl jó ötlet. Készítettek rájuk szellőzőnyílásokat, így elérték, hogy a motorok ne süljenek meg. Onnantól kezdve teljes biztonsággal üzemeltethették a rövidzárféket is (rövidzárat effektíve a villamosfék utolsó fékfokozatában kapcsoltak a faburkolatú kocsikon).

Előzmény: FAV 20 (586)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.15 0 0 587

Hááát, de sajnálom, hogy nem oldható meg az eredeti módon az animáció! Ám a játszhatóság kedvéért asszem talán ezt fel lehet áldozni.

 

A kéziféknek balra kellene forognia ahhoz, hogy a fék befogjon. A menetkapcsoló 0 állása 3 óránál volt, és balra fordult előremenetbe! Ez a része, ha lehet, maradjon meg! És ha már egyszer, akkor a 6 menetfokozat legyen meg (3 soros, 3 párhuzamos). 3 villanyfék fokozat, és 3 ellenáram. Vagy legyen 3 villanyfék! Most hirtelen ennyi ötletem van.

 

Ha majd eszembe jut még valami, szólok.

 

Üdv.

Előzmény: CSUPA-CS (585)
FAV 20 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 586

Csak annyit fűznék a fékezéshez, hogy az eredeti járműveken rövidre zárták a motorokat fékezéskor, de ettől nagyon melegedtek a motorok és hamar tönkrementek.

CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 585

Köszönöm!

A hátramenet kapcsolása még nem tiszta.

Az animálás szerintem így nem megoldható mert ilyen parancsok a programban nincsenek.

Szerintem az elfogatható amit én találtam ki, mert így legalább minden mozogna.

A bal oldali karral a menetfokozatok 5db,

A kis kerékkel az irányváltás,

A jobb oldali kézifékkel a fékezés lenne animálva,(1 fordulat egy fokozat, és 5 lenne összesen) jobbra vagy balra forogjon?

 Az animációk így tuti megoldhatók .

Kérdezem ez nem nagy szentségtörés?

Ha így neked is jó akkor azt meg mondhatnád merre álljon a menetkar 0 álláskor, mondjuk óra állás szerint 9-nél vagy stb.

Merre mozogjon és meddig az 5 fokozatnál, gondolom ne forduljon teljesen körbe, vagy igen?

A jellegrajzaimon, mindegyiken a 2 ábrán látható van, de természetesen a 1s szerint fogom majd megépíteni, remélem a hétvégén

lesz is rá időm, ha nem elvonási tüneteim lesznek!!! FAV kocsikból soha sem elég.

Válaszodat várom, és köszönöm! :)

Üdv.

 

Előzmény: BFKVV (584)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.15 0 0 584

Valahol volt a fülkében egy kitéphető vezetékdarab, mely a komplett jármű villanyellátását megszűntette. A vezető feje mögött voltak a világításkapcsolók. Doboz nem volt sehol. A múzeumban látható "vezetőfülke felépítés" nem helyes! Így sosem közlekedett a jármű!

Előzmény: CSUPA-CS (582)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.15 0 0 583

Szia!

 

Ezek szerint Te is ismered az ezer éves honlapomat, melyhez úgy 2006 óta nincs hozzáférésem...

Elárulom, az 1-es ábrán van helyesen pozícionálva a kapcsoló. Erről tanúskodik az Általad is korábban belinkelt kép a 18-asról, valamint a kép a 12-esről és a 16-osról (én meg láttam mégegy képet a 15-ösről, azon is az 1-es mintázat szerint volt a kontroller elhelyezve). Egyedül a 20-as kocsin volt a 2-es mintázat szerint elhelyezve a kontroller.

 

A kart 180°-os ívben lehetett elforgatni, ezen ív 5 pozícionált állásra volt osztva (előlről magunk felé forgatva a kart):

Párhuzamos fokozatok, soros fokozatok, nulla, villanyfék fokozatok, ellenáram fokozatok. A kis kerékkel pedig 3 lépésben lehetett ellenállásokat kiiktatni a motor elől. Tehát a kart betetted az egyik állásba, el kellett fordítsad az ellenálláskereket, hogy a motor kapjon áramot. A kereket csak egy irányba lehetett forgatni, egy kilincsmű akadályozta a visszaforgatását. A kerék a kiindulási helyzetébe akkor állt vissza, ha a fokozatkapcsoló kart arrébb lökted egy másik fokozatba.

 

Ja... az ellenálláskereket kb 120°-os ívben lehetett elforgatni, méghozzá jobbra!

 

Meg tudod így oldani az animációt?

Tehát az animáció az eredeti elveknek megfelelően így nézne ki:

Kart a nulla álláshoz képest előretolod (sorosba), ellenálláskereket elforgatod. Ekkor indul el a kocsi. Ellenálláskereket továbbforgatod még 2 fokozatban. Kart tovább tekered előre (párhuzamos fokozat, ekkor ellenálláskerék visszaforog, az áram megszakad), ellenálláskereket elforgatod (ismét áramot kap a jármű), végigforgatod a maradék 2 fokozatot is. Ha nem akarod, hogy a gép gyorsítson, a kart visszateszed nullába. Ha fékezni akarsz, a kart beteszed villfék állásba, és megtekered a kereket jobbra (effektíve ekkor kezd csak fékezni a bringa). Vészfékezés esetére volt kitalálva az ellenáramú fokozat. Ehhez a kart tovább kell tekerned magad felé, és a kereket is persze el kell forgatni...

És ott volt a kézifék is, mely jellemzően a vonat rögzítésére, illetve 10-15 km/ó alatt volt használandó.

 

Üdv és jó munkát! Ha valami van, valamit tudni/látni szeretnél, tudod, hol érsz el! :-)

 

Előzmény: CSUPA-CS (579)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 582

Még valami eszembe jutott, voltak fa ládák vagy egyéb szekrénykék mint a 19s is látható?

Ügye nem, mert én annak örülnék a legjobban.

Előzmény: BFKVV (578)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 581

Tiszta süsü vagyok, igen mindenképpen s kapcsoló lesz, és ha egyszerűen leírod a működését, akkor utána fogok olvasni az animációs lehetőségeknek. Üdv.

Előzmény: BFKVV (578)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 580

Még valami a 19s nél ha jól látom a vezető előtt van rekonstruálva,

Nem tudom el dönteni melyik a helyes, de a sejtésem az előző ábrán a 2s lesz a jó.

A 19s elrendezése:

Köszi, üdv. :)               

Előzmény: BFKVV (578)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.15 0 0 579

Szia!

Én csak nagyjából tudom, mert én is el olvastam de laikusként nem nagyon értettem.

Itt láttam róla lírást: http://digitus.itk.ppke.hu/~szema/FJFVV_kocsik.htm , nagy valószínűséggel nem úgy lesz meg animálva

mert a szimulátornak is vannak korlátai.

Ha jól értelmeztem a kar körbeforgott, és így kapcsolt hátramenetbe is.

Én arra gondoltam, hogy a      Kézifékhez kötném a fékezést, 1 kör egy fokozat. ( zöld nyíllal jelölt)

A kontroller karra a menetet, 5 fokozatot, és a kerékre, bár tudom nem az volt a szerepe a reversét.

Ha van jobb ötleted észívesen meghallgatom, vagy elolvasom.

Amire viszont nagyon kíváncsi lennék, mert a jellegrajzot én változtattam meg, melyik elrendezés a jó a kontrollerszekrény elhelyezkedésében az 1-es vagy a 2-es ábrán látható?

Igaz csak képeken láttam és már nem tudom megmondani, hogy hol, ilyet is olyat is, sőt lehet, hogy csak rosszul emlékszem.

Válaszodat várom, és köszönöm!

Üdv :)

Előzmény: BFKVV (578)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.15 0 0 578

Szia!

 

Kérdésem a következő: Ugye az S-kapcsolót teszed be, és azt fogod animálni?

Szólj, ha szeretnéd tudni, hogy működött az a kapcsolótípus! Én már tudom!

 

Üdv: BFKVV

Előzmény: CSUPA-CS (577)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.02.14 0 0 577

Nagyon kedves vagy BFKVV! :)

A héten már nem lesz időm építgetni a 18s-t remélem a hétvégén igen.

Ma végeztem a külsővel, belsővel, a vezérállás lesz vissza az animálással együtt, a lámpák cseréje, szépítgetés stb.

Mielőtt kiadásra kerülne jelentkezni fogok képekkel, és akkor átrágjuk amit még kell.

Mindent köszönök szépen! :)

 

Előzmény: BFKVV (576)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!