Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cleaning Cloths Creative Commons License 6 napja 0 0 141763

 

 

Mire elterjed, akkora éppen is fog avulni. 

 

 

 

Előzmény: bananatree (141762)
bananatree Creative Commons License 6 napja 0 0 141762
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2024.04.16 0 0 141761

 

Féktárcsa, -pofa (-betét) cseréhez találtam a Youtube-on Autodoc-videót (bár itt erre nem kíváncsi senki). Egyben lecseréltem a fékfolyadékot is (2017-es első Leaf, lassan két éve az enyém - meg a banké), mert ugye illik kétévente cserélni.

(Előző, OFF-autóban öt év után cseréltem - előttem meg ki tudja ki és mikor - igen-igen randa volt a folyadék, ami kijött a légtelenítő csonkon - vagy minek is hívják végülis.)

 

Itt, a hétéves Leafen az egyik légtelenítő csavart alig tudtam kicsavarni, és a maradék három tekeréséhez is kellett egy kis erő, tehát a csavar cseréje szerintem nem butaság. (Mert ha beleszakad a csavar, akkor lehet fejet vakarni. Volt már, nem kívánom senkinek.) A folyadékon nem látszott különösebb használat, de érezhetően javult a fék, kevésbé lett "rugalmas a pedál".

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 141760

SZERENCSÉRE olyan kocsiban még csak nem is ültem, nemhogy hozzányúljak. 🤣

Előzmény: bananatree (141759)
bananatree Creative Commons License 2024.04.16 0 1 141759

állítólag a régi Renault Laguna-ban csak úgy lehetett légmentesen és teljeskörűen cserélni a fékfolyadékot, ha bal hátul fel volt bakolva.

Különben sok régi szmötyi maradt benne, vagy egy örökkévalóság volt légteleníteni

 

Előzmény: Capt.IQ229 (141756)
mica-r Creative Commons License 2024.04.16 0 0 141758

Nem írom le, mert előttem ketten is megtették. A lényeg, hogy nem lesz levegő a rendszerben, csak a folyadék megy át rajta. Az autodoc leírás is hülyén írja le, mert légtelenítést ír, a folyadék engedése helyett és ez félreérthető.

Előzmény: MZ/Y (141753)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.16 0 0 141757

Thx!

 

Előzmény: a8lang (141754)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.04.16 0 2 141756

Hozzánemértés okán te úgy képzeled ezt, mint egy motorolajcserét. Nagyon nem így működik.

 

Légtelenítő csavar a fékfolyadék cserekor a régi folyadék ürítésére szolgál. Minden keréknél van egy, az a kört ágat engedi ki.

Féktartály felől tápláljuk a rendszert friss folyadékkal és minden keréknél a csőrendszerben lévő régit ezzel hajtjuk ki. A táplálás lehet spéci szerszámmal, vagy a fékpedál nyomogatásával. Ha nem hagyjuk lefogyni a féktartályt akkor nem kerül bele levegő.

Légtelenítő csavar a fékrendszer JAVÍTÁSAkor az esetlegesen bekerülő levegő kiengedésére szolgál. Közben sok fékfolyadék is távozhat.

Egyes típusoknál ahol olyan rendszerű az ABS vagy megfelelője ott szoftverből is kell elektromechanikus szelepeket nyitni, hogy minden zegzugból kihajtsuk a régi folyadékot. Nem elengedhetetlen, de célszerű.

 

Alapnak ennyi is elég, így már megérthető, hogy nem a mérnök volt a hülye.

Előzmény: MZ/Y (141753)
masnee Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141755

Sziasztok!

 

Aki hajlandó volna az elektromos autók elfogadási hajlandóságát és a vásárlási szándékot vizsgáló kérdőívet kitölteni egy tudományos kutatáshoz, Ő jelezné kérem, hogy elküldhessem számára a 10-15 percet igénybe vevő kérdőívet? 

 

Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! 

a8lang Creative Commons License 2024.04.15 0 1 141754

Nem kell ha géppel cseréled. Csak akkor ha hagyományosan pumpálós módszerrel. A fékolaj tartályra rácsatlakoztatják a gépet, a keréknél meg a légtelenítőre és át tolják rajta az "olajat", aztán a következő keréknél ugyanez, amíg mind a négy keréknél át nem engedtél annyit hogy már bőven az új folyadék jön a csövön. Biztos módszer és gyors, kb 15perc az egész csere és nem lesz levegős, mivel nem jut be a rendszerbe sehol levegő. Jó cucc, nem érdemes hagyományos módszerrel cserélni.

Előzmény: MZ/Y (141750)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141753

Na, utoljára, eskü:

Akkor mit keres ott a szelep (vagy csak csavar?)? 

Miért gyártanak külön célszerszámot, ha valakinek egyedül (nem) kell légtelenítie?

Miért írják pl. itt:

https://club.autodoc.hu/manuals/universal-fekfolyadek-csereje-az-autoban-javitasi-utmutato-34133

Nem egy szerviz, aki fel akar számolni pénzt a semmiért. De még ezer helyen írják ezt a hülyeséget. Miért?

 

Írd meg, plíz, ígérem, nem válaszolok. :) De most már tényleg érdekel, miért látod ennyire máshogy. Tanulni sosem késő.

Előzmény: mica-r (141751)
mica-r Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141752

Általában első feltöltéskor, meg valami hiba esetén kerül levegő a fékfolyadék helyére.

Előzmény: mica-r (141751)
mica-r Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141751

Oké, nincs baj. De leírtam, hogy nem kerül levegő a rendszerbe csere esetén.

Előzmény: MZ/Y (141750)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141750

Vagy félreértettél, én a fékfolyadék cseréjekor történő légtelenítésről írtam. Azt meg továbbra is úgy látom, hogy kell.

Béke.

Előzmény: mica-r (141749)
mica-r Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141749

Vidám, vidám, de tényleg nem érted :-)

Előzmény: MZ/Y (141748)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141748

Nem is tagadom.

De ezek szerint a mérnök sem, a tök felesleges alkatrésszel. :)

Előzmény: mica-r (141746)
mica-r Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141747

Azt én sem értem, hogy miért 30000 km-es intervallum van.

Előzmény: kiggyo (141744)
mica-r Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141746

Jó, ugorjunk :-)

Mondhattad volna, hogy nem értesz hozzá :-)

Előzmény: MZ/Y (141745)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.15 -1 0 141745

Akkor a légtelenítő csak azért van, mert túl sokat rendeltek a gyárak, oszt valahova be kellett szerelni. Más ötletem nincs.

 

De mondom, én elengedem a témát. 2 évente megfejnek 5 doboz cigi árára, túlélem. Van aki 5 év után cserél, van aki 10, meg van a szomszéd, aki soha. Ő is _tudja_, hogy jó az, jobban ért hozzá bárkinél.

Előzmény: mica-r (141742)
kiggyo Creative Commons License 2024.04.15 0 1 141744

A kiánál annyi szívatás van hogy valamiért km-hez is kötik. Nem tudom így van-e még, de reptéri transzferes srác mesélte hogy félêvente cserélgetik neki mert letelik a km, pedig még nem öregedett meg a folyadék. Főleg hogy alig fékez a rekuperáció miatt.

Előzmény: MZ/Y (141739)
umnyo Creative Commons License 2024.04.15 0 1 141743
mica-r Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141742

Na, akkor kérdezném hogy pontosan hol jut be levegő. A tartályt ki kell üríteni, feltölteni frissel és átnyomni a rendszeren.

Előzmény: MZ/Y (141741)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141741

Megesküdnék rá. :)

De mérget nem vennék.

 

Bár most rákerestem, van légtelenítő szelep, nem mondanám, hogy nincs ott levegő, pláne cserekor.

 

De nem erre gondoltam, vw-nél rémlik valami "program", amin végig kell menni. De rémlik szint. 

 

A mérésre visszatérve, de utoljára, aki méri a folyadékot, hol teszi? Mert ahogy Kígyó is írta, nem a tartályban lesz a gáz vele. Életszerű, hogy valaki a féknél, abs-kockánál vesz mintát, x időt elszórakozva, ahelyett, hogy a nem túl drága cserét megejtené? Ennél nagyobb átbaszások vannak (ha ez az), én ezt elengedem. A levegőszűrő-csere pl. anyagilag is nagyobb.

 

Előzmény: mica-r (141740)
mica-r Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141740

nem kell légteleniteni, nem kerül bele levegő

Előzmény: MZ/Y (141739)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141739

Lehet, de ha előírják, akkor ez van. Mondhatom úgy is, ha telik majomra, telljen banánra is. Ha új autót akarok, garanciával, akkor bele kell kalkulálni a költségét. Ami mondjuk annyiból gáz, hogy ha jól emlékszem, sok helyen már nem olyan egyszerű a légtelenítés >§nem olcsó. Bár éppen én írtam, Kiánál 15 e-be belefért az is a szomszédnak.

Előzmény: XANTIi (141714)
ojeh Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141738

kering=körbejár

Szóval, szerintem.
Nem kering fékeknél...
De eloszlik-kiegyelítődik >> vándorol a rendszerben ami nem egyforma benne.

Előzmény: Panzerbear (141730)
a8lang Creative Commons License 2024.04.15 0 1 141737

Hibátlan volt a fék és a folyadék is ami lejött belőle, híg folyós, csak a színe volt sötétebb. Teljesen újszerű még minden a féknél is meg az egész autón mindenhol. 18e km és végig tető alatt állt, esőben hóban kb sosem használva.

Azért szar amikor be esik a pedál nagy fékezésnél.

GT-R-nél volt ilyen nekem egyszer, Hring-en. Célegyenes végén 240-250-ről kellett fékezni, a pedál eltűnt, de ott alul azért fogott egy kicsit a fék. Meg váltogattam vissza és jött a 180fokos kanyar amit normál esetben 70-nel kezdesz kb, abba 130 körül rántottam rá a kormányt, némileg csúszott de elfordult, különben jött volna a gumifal az egyenes végén. 1-2 éves Motul RBF660 volt benne max 3-4e km-rel.  Utána megint csere, új fékbetétet is kapott mert a vadi új hawk DTC70 kb elégett, Cabotech XP12 jött megint az volt a legjobb neki, vízpára befecskendezős hűtéssel, onnantól nem volt baj a fékkel.

Mindenesetre azért utcai körülmények között nagyon szarnak kell lennie a fékfolyadéknak hogy be tudjon esni a pedál felforrás miatt.

Előzmény: kiggyo (141710)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141736
ojeh Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141735

A hőmérséklet+nyomás tűrés miatt... 

Egy vészfékezés 100-150 km/h-ról durván melegít.
és
Akkor sem keletkezhetnek benne buborékok a helyi felforrás miatt.

Előzmény: kiggyo (141710)
VéPeti Creative Commons License 2024.04.15 0 0 141734

Igen a 80e km nevetséges,  szerencsére nincs sok baj velük.

 

+1

És igen, azzal is egyetértek, hogy ez a kötelező szervíz körüli parasztvakítás egy ev-nél csak a pénzlehúzásról szól. Szerencsére a Tesla modellje ebben jó. Nem szab feltételt a garanciának ebből a szempontból. A lúzer manuálban, és az appban is le vannak írva az ajánlások, hogy mit mikor javasol ellenőrizni, cserélni. Pl pollen szűrőt 30k km után cseréltem. Megvettem, és saját magam kicseréltem. Tudom hogy valóban ki lett cserélve, és ki lett takarítva, és nem fizettem ki az autóalkatrész cserélő jómunkás ember vagy 40-50 ezres óradíját. Ha meg valami valós problémád van, az appból kérsz szervíz időpontot, oszt jónapot.

Előzmény: a8lang (141678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!