Keresés

Részletes keresés

GroundZero Creative Commons License 2005.01.28 0 0 423

hát, nekem mind1, egyikhez se értek :)))

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (422)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.28 0 0 422
"bedobtad a témát a miskolci topikban?"

Be, de nehezen ébrednek: miskolci topic.

Talán jönni kellene személyesen is védeni a tervet, ne csak én postáskodjak. :)

A menü pedig (bár lehet, hogy csak este, vagy holnap szolgálom fel a "rendelést"):

* 6 irányú aszimetrikus csomópont, szintén vaspályával megkeverve, de itt lehet felüljárózni, sőt lehet, hogy kell is.
* Erősen beépített környezetben egy leendő villamosvonal és egy meglevő kapcsolatának biztosítása.
* Vasút kompatibilis városi vonal átvezetése egy domborzati és utasszempontok miatt elbonyolított területen.

No, melyik legyen?

/a/
Előzmény: GroundZero (421)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.28 0 0 421

Részemről jöhet, bár a vasúthoz még a városnál is kevésbé értek :(((

 

Gr0

 

(Amúgy bedobtad a témát a miskolci topikban?)

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (420)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.28 0 0 420
Még egyszer köszönöm mindenkinek, aki részt vett ebben a virtuális projectben! A kérdésem a következő: van még a tarsolyomban néhány "feladvány", közúti is (városi)vasúti is, dobjak-e be egy újat, s ha igen, milyet?

/a/
GroundZero Creative Commons License 2005.01.23 0 0 419

Igen, pont a hely miatt nem akartam alul-felüljárót. Meg, az igazat megvallva, a végén már direkt rámentem az egyszintes megoldásra :)

 

Gr0

Előzmény: Sutam (417)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.23 0 0 418

Én is gondolkoztam a pályaudvar és a piac közötti elhelyezésen, de én meg pont két ilyen forgalmas hely közé nem raknák egy potenciális balesetveszélyforrást... inkább gyalogoltatnám őket plusz 100 métert egy aluljáróban.

 

Gr0

Előzmény: Sutam (417)
Sutam Creative Commons License 2005.01.22 0 0 417

Meg még egy pici észrevétel a villaossal kapcsolatban, hogy -ha lehet- a buszpu és a piac közé tenni, mert az utasok zöme ezt a két helyet veszi célba.

Egyébként nekem is nagyon tetszik a terv, nem az a méregdrága megoldás amiket én szoktam csinálni (és sajna nem mindig célravezető, ezt be kell ismerni a piac  alatt/felett buszpu-s megoldásnál is). Egyébként a kétkörforgalom is tetszik. Esetleg az egyik körforgalom helyett ilyen aluljárós csomópont lenne, az jó lenne? Vagy nem jó? Csak mert az folyamatosan tudja átengedni az autókat (mint az autópályalehajtóknál is). Meg hogy van-e hely hozzá, az is kérdés?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (414)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.22 0 0 416

Persze, meg lehet oldani egy épülettel is a két buszos főhadiszállást. Az tényleg nem gond.

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (414)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.22 0 0 415

Inkább felhatalmazlak, hogy megtedd a nevemben :)))

 

Köszi az észrevételeket.

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (414)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.22 0 0 414
Köszi szépen!

Akkor már csak apróságok:

* Egy épület is elég a buszpu.-nál, láttam már olyat, hogy egy irodaházban is több cég lakott, így még lehet területet nyerni.

* A villamosnak nincs elég hely lemenni (legalább 160m a rámpa min. hossza, de legfeljebb 40m van délre a következő keresztezésig, ahol kiágazhat a meglevőből), a déli oldalon, akármelyik oldalra rakod, elkerülhetetlen a szintbeli keresztezés. Így persze a tér szempontjából jó helyen van, csak a kiágazás során fog "beleharapni" az útba.

Konklúzió: a fenti két változtatást már a kivitelezés során is be lehet tenni, tehát ez az elvi rajz átment a zsűrin. :) BTW nincs kedved a miskolci közlekedési topicba betenni? Hogy ne csak én szóljak hozzá. :)

/a/
Előzmény: GroundZero (413)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.21 0 0 413

No, elkészítettem a javasolt változtatásokat. az új tervezet így néz ki:

 

 

Búza tér project

 

A déli körforgalmat feljebb vittem "pár méterrel", a két buszpályaudvar összekerült, tulajdonképpen össze is lehet kötni őket úttesttel, ha szükséges. mindkettő kapott egy kiszolgálóépületet (pirossal). A helyközi állomás busztárolóját kihoztam a felszínre, az állomás alatti szaggatott vonalas terület az.

 

A nyugati oldal alatti két alagutat mexüntettem - így a két villamosalagutacskán kívül nincs se süllyesztett, se emelt megoldás (ez a költségexempontjából lehet jó hír, illetve egy esetleges gyalogos aluljáróhálózat kiépítését teszi később lehetővé, lévén a két pályaudvar-villamosmegálló-piac-templom célponthálózat sztem indokol valami ilyesfélét.). A ki-, illetve bevezető utakat a javaslat szerint  akét körforgalomba vezettem, bár így pölö a templom előtt eljöv, majd mellette visszakanyarodó útnak kisebb értelmét látom :)

 

A villamosvonalat kihoztam a tér mellé, a fő útvonal, illetve a buszlejáró közé. Megállóját a térrel leginkább egy aluljáró köthetné össze sztem.

 

A piac bejáraqtát vagy a déli oldalon, a csarnoknál, vagy a Tér 2-nél, a nyugati oldal alsó részén képzelném el.

 

A Tér 2 északi oldalára valami kis épületsort (üzleteket leginkább) képzelnék el, mintegy térelválasztóként a buszállomás és a tér közé.

 

Gr0

GroundZero Creative Commons License 2005.01.21 0 0 412

Hát, igen, próbáltam a pénzt szeme előtt tartani - ezért (is) szeretném pölö a busztárolót kihozni valahogy a kistér alól.

 

A lámpás körforgalomnál: nem tudom, lesz-e elég hely... remélem, igen :))) Szted jobb lenne lámpa nélküli? Mert igazából nagyon nem vagyok otthon ebben a témakörben.

 

Gr0

Előzmény: Törölt nick (411)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.21 0 0 410

Köszi az észrevételeket!

 

Hát, gondolom, lámpás körforgalmakat lenne a leglogikusabb csinálni. Annak én inkább az előnyét látom, ha egy ilyen forgalmas térnél kicsit lecsökken a forgalom sebessége - a hangsúly, persze a "kicsit" szón van :)))

 

A változatások, amiket javasoltál, valóban nem hiszem, hogy gondot jelentenének. Meg is csinálom őket a hétvégén.

 

A két buszpályaudvar egyébként tulajdonképpen nem lenne az eredeti tervek szerint sem igazából elszeparálva - de tényleg nem gond méginkább összehozni őket. A hétvégén sztem megcsinálom.

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (408)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.21 0 0 409
PS: A két megálló közt 75m lenne, erre nincs szükség, a felső megálló elég és jó helyen van. /a/
Előzmény: GroundZero (406)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.21 0 0 408
Tetszik!

Főleg az, hogy inkább két körforgalmat építesz, mint egy nagyot, bár így lehet, hogy az átmenő forgalom lassabb, mint egy naggyal, de az is lehet, hogy össze lehet hangolni a kettőt. (Ezek lámpás körforgalmak, igaz?)

A felső körforgalom helye pont jó, az alsót meg nem lehet máshova tenni, illetve azért kellene pár méterrel északabbra tenni, hogy a háztól elférjen, de a lényeget ez nem érinti.

Na, és most change requests:

* Dél felől az út keskeny, faltól falig tart, ma itt 5 sáv van. Gyors számolással kiderül, hogy ezen a rövid szakaszon a villamospálya részben közös a közúttal, ráadásul a villamos alig 1m-t tudna ezen a szakaszon süllyedni, azaz a teret/körforgalmat 4m-rel ki kellene emelni, ami már durva lenne a tér déli homlokzata miatt. Északon ez egyátalán nem probléma, a 26-os út ráadásul kisebb emelkedőre megy fel a térről.

* A két mellékút nyugaton (E és F) miatt nem érdemes aluljáróra költeni. Csak egy tipp: a kivezető utcát a felső, a bevezetőt az alsó körforgalomba kötném, erre hely van.

* Közös buszpu.-ban gondolkodik a város és ez célszerűnek is látszik. Az utasnak is jobb, ha egy egységes rendszert lát, legfeljebb, ha marad a két cég, a tárolón osztoznak, meg külön irodájuk lesz.

* A "tér2" elvárt helye a déli oldalon lenne a városképi elvárások szerint. Ez gondolom, mivel a buszpu. szerkezete véáltozik, nem olyan nagy gond, egyszerűen máshova kerül a tároló.

Köszi még egyszer!

/a/
Előzmény: GroundZero (406)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.21 0 0 407
Az AG azért kicsit más, mert A->G irányban rövidíteni lehet a 3-as egykori nyomvonalán (ezért is hagyták meg), G->A irányban pedig megoszlik a forgalom a régi nyomvonal és a csomópont között. /a/
Előzmény: GroundZero (404)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.21 0 0 406

No, itt az első hevenyészett megoldáskísérletem - tekintsük amolyan kiindulólicitnek :)))

 

 

Búza Tér átépítési ötlete

 

Kicsit kicsi, de rákttintva talán jobban látszanak a dolgok.

 

Alapnak azt vettem, hogy a forgalom fő csapásiránya ÉNY-DNY oda-vissza (illetve ÉNY-DK, kisebb mértékben ÉNY-ÉK - természetesen ezek is oda-vissza). Ennek megfelelően az azt keresztező két út a tér nyugati oldalában végül lesüllyesztetett, alagútban vezetnek át a fő útirány alatt. A felső a térről kifelé, az alsó a tér felé egyirányú - ez utóbbit bevezettem egész a térre, legfőképp a buszállomások miatt. A három kulcskereszteződést (ÉNY, ÉK és DNY) körforgalommá alakítottam. Az eddig a templom előtt bonyolódó forgalmat zömmel a templom mögé vittem át - részint azért, hogy ne csessze el a templom és környékének látványát, részint, mert így volt egyszerűbb :)))

 

Ami a tömegközlekedést illeti: a helyközi buszpályaudvart a tér déli felébe tettem, azt gyakorlatilag teljesen kitölti. középen található a kiszolgálóépület. Innen ÉK és ÉNY irányokba a piac felé északra, a helyi buszállomástól balra jutnak ki a buszok, DNY-ra és DK-re a piacnál dél felé fordulva, majd körben a pályaudvar alatt a DNY-i körforgalom felé. A páylaudvarra a következőképp lehet bejutni: ÉNY felől a főirány felé, majd az első alagút feletti leágazásnál - ami csak a buszok számára létesült - A másik alagúton át be a tér belsejébe, onnan a Pu-ra. ÉK-ről először az ÉNY-i körforgalom felé, majd onnan már ugyanúgy, mint ÉNY-ről. DNY-ról, illetve DK-ről egyenesen be a DNY-i körforgalomból a pályaudvarra vezető, a körforgalomból fél kettő állásban nyíló úton át.

A helyi buszállomásról ÉK-re közvetlenül az ÉK-i körforgalmon át lehet kijutni, ÉNY felé a templom feletti úton és az ÉNY-i körforgalmon át, DNY-ra és DK-re pedig vagy ugyanerre, csak az ÉNY-i körforgalomnál dél felé fordulva, vagy  az állomások és a piac közti úton át.

 

Mindenképpen szükségét éreztem egy kis tér kialakításának, ezt Tér 2-nek neveztem el. ez alatt, süllyesztve található a busztároló/garázs. Ezen a ponton még kicsit finomítanom kell :))) Maga a tér kicsit kiemelkedik a felette/alatta alagútba futó két út fölé, mintha  akét tér két kis dombon ülne. mindkét teret alapvetően zöldövezetnek képzelem el.

 

A tervezett villamosvonal esetleges nyomvonalára egy lehetséges megoldást jelöltem narancssárga vonallal, pár logikusnak tűnő megálló-helyet is megjelölve. Sajna a tér északi, illetve déli végénél is süllyesztenem kellett a vonalat kicsikét :(

 

No, egyelőre ennyi. Embrionális ez még, de ez van, ennyi tellt a laikus agyamtól :)))

 

Gr0

 

 

GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 404

Jól látom ,hogy az A<->G nem főirányok? Nemtom, miért, de azt hittem, hogy az egy nagyon forgalmas iránypár...

 

Kösz az infot.

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (402)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.20 0 0 403
Hát, ez a térkép a legjobb jóindulattal is csak "emlékeztet" néhol a valódi helyzetre... /a/
Előzmény: GroundZero (394)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.20 0 0 402
Főirányok:

A->C, A->D,
C->A, C->D, C->G,
D->A, D->C, D->G,
G->C, G->D

Tömegközlekedés:

A->C, A->D*,A->G
B->D, B->F
C->G,
D->A*,D->B, D->C,
G->A, G->B, G->C

pu.->A, pu.->B, pu.->C, pu.->D, pu.->F, pu.->G* (és vissza is)

* Tervezett.

Tervezett (bekalkulálandó) villamosvonal A-D vonalon.

Mellékirányok:

Az összes többi. F a tértől ki, E a térre be egyirányú.

A,C,D,G tekinthető egyforma erősnek, E/F páros és B szintén, de kisebbnek (kb. harmada, de B-t a pályaudvar forgalma is terheli, valamint a feketével nem jelzett helyi út is B-től északra, amit a csomópontba be kell kötni, nem vágható el, bár forgalma csekély).

/a/
Előzmény: GroundZero (400)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.01.20 0 0 401
Igen. /a/
Előzmény: GroundZero (397)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 400

Kérdés kérdés hátán: sajnos nekem mindenképp kénének a forgalomprioritások, vagyis, hogy melyik útirőnyok a forgalom mekkora részét bonyolítják.

 

Ha jól értem, a térnek 7 kijárata van. Bal fölülről indulva betűjellel ezek:

 

 

Búza Tér, kijáratok

 

Tudni kéne, hogy merről merre mekkora forgalom folyik átlagosan. Ezek az irányok mindenképp érdekelnének:

A->B

A->C

B->D

B->F

G->B

 

És, persze, ugyanezek az irányok szembe is.

 

Legfőképp pedig:
A->G

G->A

A->D

D->A

A->C

C->A

C->D

D->C

 

Nem is annyira a konkrét átlagos járműszámok kellenének, azzal, mint nem-szakember, nem tudnék mit kezdeni, hanem inkább az lenne help, hogy egymáshoz képest relatívan mekkor aforgalmat bonyolítanak le az adott irányok (biztos van erre valami jó kis rövidítés a szakterminológiában :). mondjuk, a legzsúfoltabb irányt vegyük 100-nak (esteléeg mégis egy átlagos járműszámmal megtoldva), és a többit mérhetnénk ahhoz képest. Vagy ez így hülyeség?

 

Azt se volna rossz tudni, hogy a térről legfőképp mely kijáratok felé indulnak a helyi, illetve a távolsági buszok, egyáltalán vannak-e preferált kijáratok ebből a szempontból, vagy ki merre lát.

 

Aztán: mely irányból/ba haladna a tervezett második villamosvonal? Hol lépne be a térre, ill. ki onnan a sínpár?

 

És egy régebbi kérdés, ami elsikkadt: hol a piac bejárata, és, amennyiben a tér felől (gyaníthatóan), akkor van-e mód azt esetleg átrakni a piac egy másik, nem a térre néző oldalához, mondjuk pölö a csarnok oldalára?

 

Amúgy kezd formát ölteni a tervem, de ezeket a dolgokat még tudnom kéne.

 

Köszi.

 

Gr0

GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 398

Hát, tudom, hogy már elég belőlem, de ezek a számadatok erre a térképre ránézésre sem illenek rá. Megpróbáltam mérethelyesen - nagyjából... - felrajzolni, de nagyon nem találkoznak a vonalak... Vagy a térképed torzít nagyon, vagy az adatok nem stimmelnek.

 

Gr0

Előzmény: GroundZero (395)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 397

Tehát akkor, ha jól értem:

 

a= 145 m.

b= 270 m.

c= 35 m.

d= 120m.

e= 75 m.

f= 65 m.

g= 145 m.

 

Jól értem?

 

Gr0

Előzmény: GroundZero (395)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 396

Ja, bassz, idáig már nem jutottam el :))) Azon téptem az agyam fél óráig, hogy hogy lehet rövidebb a nyugati oldal a templomot körbeejárva, mint, ha előtte mennénk el :)))

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (370)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 395

Hát, nagyon egybites vagyok, tudom, de nem értem ezt a méretezést. egyszerűen nem tudom rávetíteni egyik térképre sem. Megtennéd nekem, hogy az alábbi rajzokon bejelölt szakaszoknak megadod betű szerint a hosszait?

 

 

Búza tér

 

Köszi!

 

Gr0

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (368)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 394

Ez érdekes. Rákerestem a neten a térképre, és ott a miskolc-térképen kicsit másképp néz ki a tér:

 

 

Búza tér

 

Pirossal a teret karikáztam be - már, ahol gondolom, hogy van. ennyire pontatlan ez a térkép?

 

Gr0

GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 393

Amúgy a térképen a kereszteződésekben látható kettős karikák mit jelképeznek? Gondolom, ciki, de nem tom :(

 

Gr0

GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 392

látom, egyetértünk :)))

 

Gr0

Előzmény: Törölt nick (388)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.20 0 0 391

ON: hát, nemtom, de én a piacot és a busztárolót semmiképp se raknám egy alapterületre, legfőképp az ali által említettek miatt, másrészt, ha a piac van alul, akkor nehéz megoldani a levegőellátását/szellőztetését, ami egy piacnál, asszem, különösen fontos az áruk miatt - is. Illetve: akkor a járművek feljutátát is meg kéne oldani ,ami persze, nem lehetetlen, csak sztem bonyolítja a helyzetet.

Ha pedig a garázs kerül alulra, akkor a füst/kipugáz elvezetését lenne körülményes megoldani - sztem több komplikációt jelentene, mint előnyt.

 

Gr0

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!