Szétszedtem a fojtószelepházat. Vékony, olajos koromréteg volt rajta, petróleumos ronggyal nagyjából kitakarítottam. A mellékelt képek ábrázolják az eredeti állapotot. Szerintem ez nem vészes koszolódás, igaz, a Mitsubishimen ennyi sem volt, pedig abban 2x annyi a km. Az egyes hengerekhez vezető szívócsövek állapotáról nem tudok semmit, ahhoz le kéne szerelni az öntvényt, az bonyolultabb munka. Megtisztítottam a PCV (vagy kartergáz?) csövet, alapjárati motort (abban is volt némi lerakódás), meg még valami szenzort (MAP?). Most várom, hogy milyen lesz a hidegindítás.
Ilyen próbálkozásom még nem volt, de amennyiben a két autó típus/modellen kívül évjáratban is azonos, akkor szerintem valószínű, bár márkaszerviz, vagy ilyen jellegű szerelésekkel foglalkozó cég bizonyára pontosabb felvilágosítással tud szolgálni.
Most értem rá jobban beleolvasni a témába. Én nem akarok mindenképp cserélni, ezek az utólagos cuccok nekem nem jönnek be. A kérdésem lényege az lenne, hogy a gyári érintőképernyős navis fejegység és a hozzá tartozó tolatókamerás csomagtérnyitó beleapplikálható-e egy eredetileg enélküli autóba, működne-e a kamera?
Az utólagos beépítéssel kapcsolatban a különböző fórumok elég sok információval szolgálnak. Célszerű lenne utána olvasni.
2 éve cseréltem a 2012. évjáratú kormánytávirányítós Kia Rio (UB) gyári rádióját egy 7-os multimédia (kínai) Anroidos fejegységre. Mivel univerzális, s nem autó típus/modell specifikus fejegység mellett döntöttem a rádióhoz adott kábeleken kívül az alábbiak voltak szükségesek:
A hazai piacon akkoriban kapható adapter hibásan működött (vissza cseréltem), s a fenti változatot szereztem be. Lead kábellel együtt árulták. Azóta is kifogástalanul működik.
Feltehetően a 2013-as Rio-hoz is megfelelő lenne, de azért célszerű utána járni.
T. Cartársak! Adott egy 2013-as Rio III (UB) Spirit felszereltséggel, szinten minden földi jóval felszerelve (kulcs nélküli bejutás, eső- és fényérzékelő, fűthető ülés, kormány stb.), a sima gyári rádióval. És lenne egy gyári navis fejegység és a hozzá tartozó, a csomagtérnyitóba épített tolatókamera. Szerintetek működne, ha beépítem, gondolok itt arra, hogy esetleg más a kábelezése, vagy hogy az autóhoz kell-e tanítani? Ha valakinek van ötlete, előre is köszi
Hello.adott egy 2006-os crdi rio.1 hét állás utás.ma kigyulladt a check lámpa....nem megy fel a fordulat 3000 felé,vagyis megtorpan...katalizátor eldugulhatott? vagy mi? koszi előre is a válaszokat
Ájjj, van más bajom is a Rioval... elkezdett valami nyikorgó hang jönni a motorból. Nem az ékszíj csúszik, inkább mintha egy csapágy nyikorogna. Még nem sikerült beazonosítanom, de talán a generátorból jön...? Vagy a vezérműszíjak egyik feszítője? Vagy valamelyik segédberendezés tengelye/csapágya? A motor hangja sem szép, kezd kelepelni. Két éve már "játszottam" a hidrotőkékkel, akkor jobb lett, de most már kezd ismét romlani...
Persze hogy az, nem is értem, hogy sikerült ezt idekeverni.
(szívócsö-befecskendezésnél is elöfordulhat egyébként koksz a szívöcsöben és a szelepeken, föleg az Opel-motorok tudták magukat elképesztöen ledzsuvázni az EGR-en keresztül, de Kiánál ez nem igazán jellemzö)
Sajnos ezek nem érnek semmit. Ami működik pl. dióhéjas tisztítás. Az a baj, hogy a közvetlen befecskendezés a szelepeket nem érinti, így tisztulni sem tudnak.
Ment tegnap az autó 130km-t pályán. Éjszaka szabad ég alatt pihent, reggel -4C volt. Ma reggel hidegindítás után a gázra fulladást sokkal kevésbé csinálta. Indítás után járattam 10 percig és közben a következőket figyeltem és tapasztaltam (OBD-n):
- külső hőmérséklet: mindvégig helyes értéket mutatott;
- hűtővíz hőmérséklet: a külső hőmérsékletről indult, szépen melegedett, mindvégig helyes értéket mutatott;
- 1-es (fölső, katalizátor előtti) lambda szonda feszültsége: az első pár mp-ben nem emlékszem mit csinált, de utána nagyjából végig azt, hogy szinuszgörbe szerűen járkált olyan 0.2-0.8V között. Egyelőre nem tudom, milyen jelalakot kellene látnom, illetve ugye szkóppal pontosabb lenne;
- 2-es (alső, katalizátor utáni) lambda szonda feszültsége: gyakorlatilag végig állandó volt, de nem emlékszem, mennyi (0.1 vagy 0.4V);
- a TPS szenzor jelét nem tudtam elég alaposan megvizsgálni, de jónak tűnt;
Mintha régebben is lett volna olyan, hogy hosszabb menetek után kevésbé jelentkezik a probléma. Ebből egyelőre nem tudom, milyen következtetést lehet levonni...
A fojtószelepház tisztítása még a napokban megtörténik.
A fojtószelepház tisztítása nekem is eszembe jutott, és mindenképpen meg fogom csinálni. Némi gondolkozás és Youtube után arra jutottam, hogy gond lehet még a gyertyákkal vagy a gyújtáskábelekkel. Ha nem segít a tisztítás, lehet, hogy ebbe az irányba indulok el... vagy talán egyszerűbb lenne egy Kia szakszervízbe elvinni, hátha ez típushiba és tudják, mi a teendő... de jobb lenne, ha magam meg tudnám csinálni.
(A vízhőmérséklet jeladót kb. 10000km-rel korábban cseréltem, persze nem kizárt, hogy alacsony vízhőmérsékletnél (amikor kint hűvös van, ugye) rossz jelet ad és vmi jobb minőségű jeladó kellene bele)
Nálam ugyanez a helyzet, pedig (nem fűtött) garázsban áll, ahol kemény mínuszok idején sem csökken +5 fok alá a hőmérséklet. Szintén benzines, de kicsit kevesebb km van benne.
Megfogadom R. Scherbotskyfórumtársunk javaslatát a folytószelepház tisztítására vonatkozóan, de megvárom amíg egy kicsit melegebb lesz, mert a garázsban nem lehet szerelni.
Megtisztítanám a fojtószelepházat, ha nem segít, akkor diagnosztikai műszerre téve kellene hidegindítani, hogy látható legyen, milyen értékek alapján dolgozik az ECU, nincs-e fals hőmérséklet-jel.
Van egy 2007-es 1.4-es benzines Riónk, 130000km van benne, az autó szabad ég alatt áll. A külső hőmérséklet függvényében adott egy jelenség. Minél hidegebb van (tehát mondjuk olyan 5C és alatta), annál inkább produkálja, hogy ugyan simán beindul a motorja (és szépen is jár alapjáratom), de aztán gázadásra fullad, néha annyira, hogy szinte meg is áll, 500RPM-re is leesik a fordulat, gyakorlatilag nem lehet kulturáltan elindulni vele, csak úgy, ha nagyon bő gázt adok, akkor meg pörög 3-4 ezret (hideg motor szereti). Ha járatom egy ideig (10-30-60s), akkor már jobban bírja a fordulatot. Elindulok, megyek vele 1-200m-t egyesben 2000RPM-en, kicsit rángatós volt az elindulás, de aztán már helyrejön és onnantól működik, ahogy kell. Amúgy semmi egyéb gond nincs vele.
Ti láttatok már ilyet?
Egy kis szereléstől, méréstől nem ijedek meg. Van esetleg tippetek, mi lehet a ludas? Erősen úgy néz ki, ha a motor pár fokot melegszik, már eltűnik a gond.
Van egy 2005-ös évjáratú Kia Rio CRDI 1.5 110 LE-s gépjármű családi autónak használjuk. 370 ezer km van benne, eddig jól teljesített.
Most viszont probléma van vele. Pár hete meleg motornál dugóban állva illetve alapjáraton, kis idő elteltével borzasztó csörgő hang jön egyértelműen az égéstérből. Menet közben fordulat számon megszűnik a probléma, illetve hidegen sem volt gond vele, egészen ma reggelig.
Az indítás megtörtént, alapjárat van, de az autó gázadásra nem reagál.
Járt hasonló képen valaki ?
Az is nagy segítség ha a gázadás problémára tud valaki tippet adni, hogy legalább a szervízbe el tudjam vinni.
Semmiképp se neheztelve tettem a megjegyzést.. ,csak humorizálva " rögzitettem " a kiindulási szitut.., es mégegyszer köszi a hozzászolásokat!!!
Professzionalisan sok évet dolgoztam az aut.jav .szakmában..., a DRL kiépités abszolult gyári ,ez vitán felül áll..., meg minden amit irtál koreai autójavitasról.., minden bizonnyal csak csak gyari KIA diag látja talán egy BCM- ben.., talán abban.., nem akartam túl ragozni a javitást
..,ezért egy utólagos , elektronika nélküli nappali fény relézést csináltam a gyári hálozat részbeni felhasználásával.., tudásban igy némileg levan butitva , mert nincs járó motor érzékékelés.., de a Kresznek megfelelő persze igy is..., bár kaphatók olyan utólagos beszerelő készletek is amik figyelik a motor forgást is, vagy házilag is egyébb okosságokkal kivitelezhetö..., de túl nagy ráforditásnak gondoltam...
Igaz, de mint látod, nem helyezkedtünk ellentétes álláspontra. És azért, mert segíteni szeretnénk, Neked. A hiba szinte biztosan elektronikai, amihez villamosszerelő kell, de nem mindegy, milyen. A koreai gyári elektronikák hibakeresésében a független szerelők és mezei (pl. Bosch) gépei nem túl hatékonyak, tapasztalatból mondom! Egy típusismerettel rendelkező szerelő és egy gyári célműszer viszont hatékony kombó. Ha viszont utólagos DRL, azt a gyári célműszer nem látja, és a márkaszervizes szerelők sem rendelkeznek nagy tapasztalattal ezekről. Ilyenkor jobb egy független szerelő/szerviz, ahol nagyban foglalkoznak utólagos menetfényekkel. Ahogy már írtam, a Kia gyárilag nem szerelt 21 W-os izzóval szerelt menetfényt az UB Rio lökhárítójába. Ez inkább egy, a ködlámpa helyére applikált egység lehet, de sokat segítene, ha tennél fel egy képet az ominózus lámpáról!
Pompás vita kerekedett a cáfolhatatlan tényről. : Gyárilag a fényszórótestektöl különálló., alul a lölháritóba beépitett., P21W - s hagyományos égővel szerelt nappali menetfényről.., a DLR - röl...,
Nagyon halkan bátorkodom megjegyezni...., az volt a szerény kérdésem hogy miért nem megy áram már az izzó csatijára sem???? Motortéri és kabinbin biztositéktábla biztik mind jók??? Esetlég még máshol is lehet???