Örülök, hogy a porlasztó állítgatás segített a Rometon. Nekem a Japán síbertű gyanús, hogy inkább Kínai/Taiwan-i gyártmány lehet, de az biztos, hogy a gyárival lesz a legjobb. A 40 km/h sebesség kb a gyári mértéknek felel meg, szóval révbe értél. A gyertya idővel pedig még javulhat, bár ha kicsit sötétebb az őzbarnához képest szerintem nem baj.
Nos a magas alapjárat, kormos gyertya, erőtlen II fokozat állapotnak nekiesvén:
0.) Hengertalp rendben volt.
1.) Főfúvóka csere alapjáratival azonosra. (még mindig pörög)
2.) Subertű utángyártott (japán) helyett vissza az eredeti lengyel rozsdamentes kissé zömökebb 3-4 századdal. (csendesedett, levegőcsvarra kezdett reagálni)
3.) Benzinszint 1 mm-el lejjebb a korábban megpreparált műanyag úszóval. (tovább csendesedett, de a gyertya még kormos)
4.) Benzinszint még lejjebb, 3+ mm a felfordított tűszelepaljtól. (elfogadható alapjárat, szívesen jár, mertem próbaútra menni 3 km-t, könnyen indul, II-ben is kiforogja a 100 kilómat, kb 40 km/h-tud, út végén ŐZÜLŐ gyertyakő)
A fúvóka méreteket a gyár átfolyási értékekben adta meg. Ebből mm re átszámolni nehéz. Többé kevésbé a 0.45 mm fő és 0.35 mm üresjárati a megfelelő. A szívótölcsér levétele vagy a nyeregcső szűkítőjének kivételével lehet kísérletezni a helyes méret megtalálásához. Ha tölcsér nélkül jól megy akkor tölcsérrel kisebb fúvóka kell. A javító készletek nem túl méretpontosak eléggé pénzkidobás. Inkább bontott cucc. Személy szerint a tuningolás miatt nagyobb főfúvókát használok amit fúrással készítek. 0.50-0.55 mm. És ehhez több levegő jár a tölcsérbe pótlevegő furattal. Sőt készült felbővített szívónyílású karbi (13 mm) is ami nagyjából azt tudja mint a K60B.
Ha alapjárat és teljesítmény probléma van és tiszta a üa rendszer akkor fontos a főtengely szimering kontrollja. Hengertalpnál csak nagy baki" esetén fújhat ki. Gázszivárgás spray remek az ilyen hiba feltárásához meg a lyukas benzintartály javításánál is. Szerencsére a Romet karbi egyszerű. A kitakarítása szokott sokaknak gondot okozni. Az úszóház fedél tűszelep fészek vagy a főfúvókatartó cső melletti lerakódások és az alapjárati csatorna kis furata. amit a buggyant benzin elgyantásít, ezek kitakarítása türelmet igényel. És a talp deformáció visszanyomását is rendszerint el kell végezni.
A benne lévő fúvókák egy felújító készletből származnak és mint írtam Pl a súbertű eltérő mérete miatt és mivel a fúvókákon felírat sincs gyanakvó vagyok.
A 0,55 méretet a G portál "GM 12F/F1 karburátor beállítása" című adatforrás alapján feltételezem. Változatos méretek beszerzésének lehetetlensége miatt valszeg az üresjáratit próbálom majd ki "főhelyen" ???? és vadászom az alternatív fúvókákat. A tavalyi működés sem volt teljesen felhőtlen a szezon vége felé és a gyertyát sosem sikerült őzbarnítanunk. Idén a kondi hiba óta csak szenvedünk és volt vontatás is 2 km-ről haza, bemelegedést követően. Nem adjuk fel! Szappanozzuk a blokkot. Üdv: Degu
Nincs mit! Remélem csak ennyi a baja a blokknak. Én fúvókát külön nem láttam még árulni, viszont felújítókészletben benne van, egy olyanra érdemes lenne beruháznod. Egy kérdést azért tegyél fel a fúvóka méretével kapcsolatban a vásárlás előtt. Érdekes amit írsz, mivel én úgy emlékszem, hogy a Romet fúvókája gyárilag 0,5 mm-es. Ha 0,55 a jelenlegi méreted akkor biztos többet kap, mint kéne. Lehet egy régebbi Komar típusban volt ez a méret, így a Romet porlasztóba is belemegy. De tavaly meg nem érdekelte túlzottan a motort ez a nagyobb fúvóka mivel működött. Ezek a veteránozás szépségei:)
Hogyha kifúj a henger talpánál a keverék akkor ott olajos folt marad, de ha a kezedet a közelébe teszed működés közben akkor érezhető is a kifújás. Zsírtalanítás után krétával ha bedörzsölöd szintén mutatkozhat a hiba, ha elég leves a keverék. Én olajszivárgásnál hallottam majd próbáltam ezt a módszert. Ha így van mindenképp meg kell valahogy szüntetni, új tömítéssel vagy a tömítőfelületek simításával.
Ez a magas síber állásban van alapjárat nekem olyan, mintha sokat kapna a motor, alatta pedig belefullad ebbe a többletbe. Szóval több dolog is közrejátszhat, szerintem először járj utána a kifújásnak.
Én változatlanul kínlódok az alapjárat beállítással és a gyertya kormos voltával.
Egy pörgős alapjáratot sikerül kihoznom, ami kb 1/2 súber állásnál jön össze.
Mondanom sem kell, hogy így nincs tartalék gáz és persze erő sem a II. sebesség fokozatban és alig hiszem, hogy ez normális alapjárat.
Amit megtapasztaltam, hogy a japán felújító készlet súber tűje eltérő az eredetitől. Több (4) rajta a rovátka és alúlról számítva magasabban vékony (fentebb vastagodik így más a karakterisztikája).
Visszaraktam a régi rozsdamentes acélt legfelső beszúrásba.
Újabban néha gázelvételt követően durrant egyet-egyet a henger elejénél.
Talptömítés lehet probléma? Gondolom, ha ott kilő akkor falsot is szívhat ami........már nem is tudom.
Az irigykedés garantált, mivel alig látni már Rometet az utakon. Az áttétel módosítással sem lenne olyan nagy száguldás, 5-10 km/h változás érhető el a boltokban kapható lánckerekekkel. Ha valaki dombos vidéken lakik annak amúgy sem ajánlott az áttétel túlságos alakítása. Ha egy emelkedőn vissza kell kapcsolni egyesbe akkor szinte megáll a motor. Ha kettesben mindenhol felmegy akkor jó az áttétel.
Igen, az áttétel nem lett piszkálva. Én úgy vagyok vele, menjen lassan, de biztosan, erő azért legyen benne. Ezek nem száguldásra vannak amúgy sem tervezve. Én az élmény miatt szeretek vele menni, főleg ha az utcán mindenki megfordul utánam és csak irigykednek, hogy egy “ilyen“ motor most is közlekedni képes.
Köszi az infókat! Ezek alapján nem marad el frakciós kolléga hengere a nagyobb köbcentis hengertől. Az áttétel gyári maradt?
Nincs nagy forgalom itt, gondolom mindenki szerel, vagy motorozik:) Én utoljára jó állapotú kónuszokat gyűjtöttem be, egy alkatrész kerekemből. A golyóscsapágyas megoldás lenne az igazi, de én egyelőre megvagyok a kónuszokkal is.
Megmértem a végsebességet, ami 58 KM/H volt. Utazó sebesség 40-45 KM/H. Eddig 75-80 KM-et mentem vele. A gyári KM óra is most mér, de inkább csak a megtett távot hiszem el neki, mivel kicsit csal (kb 10-15-el többet mutat). Hónap végén a hátsó kerék is át lessz alakítva csapágyasra, valamint tetetek rá új gumikat. Ki hogyan áll a gépeivel? Remélem más is ilyen elfoglalt. :D
A hibát pontosítanám. A hengerfej tömítés fém gyürűjébe ért bele a dugattyú, ezért adott olyan hangot mintha a gyertyát ütné. Az új tömítésen a gyűrű átnérője lett csökkentve és a bácsi a tömítés egyik felére tudta a gyűrűt tenni igy az picit magasabbra kerül. Most a motor teljesen le van tömítve, erősebb mint gyárilag viszont nagyon csendes. :D Sebességet meg majd mérék GPS-el mert a gyári óra spirálja üt ezért állandóan ugrál.
Mentem vele tegnap meg ma összesen kb 20 km-et, most már nem akad semmiben sem, valószínűleg csak járatás kellett neki. Keveréket most is 1:30-ba adom neki, nem spórolok tőle, hadd füstöljön :D.
A berakott vastagabb hengerfejtömítésben nem tud elakadni a dugó? Hengerfej nélkül, rögzített hengerrel is ellenőrizted? Ha úgy is akad akkor más galiba van.Ilyenkor nem szabad sietni, ha szorul valahol a szerkezet az megbosszulja magát, addig ne járasd. A gyűrűk hézaga elegendő lehet? Nem feszülnek?
A porlasztó beállítása próbálgatással megy csak, a gyertyakép az mindig mérvadó, de bejáratáskor nem baj, ha sötétebb. Azért tudjon pörögni a motor, ne fulladjon bele a sok keverékbe, a több olajtól legyen nagyobb részt sötét.
Plusz elfelejtem írni, idő közben megjött hozzá a k60B karbi is. Valamilyen általános beállítást tudtok hozzá írni? Alapjáratot már beállítottam. Vagy itt is a jó beállítás mellett barna lessz a gyertya vége?
Tettem vastagabb tömítéseket, ahogy azt írtad, de így is még valamiben a felső holtponton megakad a dugattyú. Ki tekertem a gyertyát is de akkor is fenn áll a jelenség. Már csak a bejáratásra tudok gondolni.
Valahogy emelni kellene a henger-hengerfej kettősön. A legegyszerűbben vastagabb hengerfejtömítéssel, de ha ez kevés volna a hengertalp alá is lehet vágatni vastagabb anyagból. Frakciós kolléga 50 ccm-es henger tuningjánál is így van pl, szóval gyári elhelyezkedésű csatornák esetében még tovább javít a teljesítményen.
Szép napot mindenkinek! Nemrégiben írtam a csoportba, hogy a 55 ccm hegerhez kapcsolódóan. Megérkezett, felszereltem, de abba a problémába ütköztem, hogy a dugattyú bele ér a hengerfejbe. Ilyenkor mit tudok vele csinálni, hogy ezt a henger tudjam majd használni?
Rendben. Minden esetre most rendeltem egy komplett karburátort. Mert lehet hibás az úszó, a tű, annak az ágyazata, kopott a súber, a súbertű vagy a kehely, vagy lehet kitisztíthatatlan etilén-gyanta a belső járatokban - ez túl sok variáció. Úgy gondolom, hogy - feltételezve, hogy az új karburátor hibátlan - amennyiben továbbra sem lesz jó a motor járása, terhelhetősége, akkor legalább egy hibagóc kiiktatva, és tovább léphetek az elektromos hibalehetőségek kizárására.
Gondoltam arra is, hogy külön-külön megrendelem a karburátor fent említett alkatrészeit, de úgy kb. annyiba kerülne, mint a teljes karburátor mindenestől. Plusz a porlasztóház belső járatdugulásait csak így tudom kizárni. Úgyhogy most várok az alkatrészre, aztán majd megírom, hogy mire jutottam. Ha az új porlasztóval megjavul a motor, akkor kíváncsiságból elkezdem átszerelni az alkatrészeit a régibe, mert nagyon fúrja az oldalamat, hogy mi okozza a hibát. A tanulság kedvéért. Mert könnyen lehet, hogy egy kopott, 200 Ft-os súbertű, vagy annak kiverődött kelyhe áll az egész mögött.