Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sysque Creative Commons License 2015.07.05 0 0 12818

Sebváltó felfüggesztés felújítva:

lolandlovag Creative Commons License 2015.07.03 0 0 12817

Köszönöm szépen. Későbbi történet még, csak előre gondolkodom.

Előzmény: sysque (12816)
sysque Creative Commons License 2015.07.02 0 0 12816

Szerintem igen, de a volgákban NORMA márkájú övek voltak, talán a ladákban is. Szerintem ez beszerezhető. Címkéje meglegyen ami bele van varrva.

Előzmény: lolandlovag (12815)
lolandlovag Creative Commons License 2015.07.02 0 0 12815

Köszi a választ!

 

Ha megvan a helye, márkafüggetlen az öv tekintetében, amit beletehetek?

Előzmény: sysque (12814)
sysque Creative Commons License 2015.07.02 0 0 12814

Azt elfelejtettem megírni, hogyha nincs a padlólemez előkészítve hátsó övek fogadására, akkor szerintem nem tudsz hivatalosan beletenni övet. Ha mégis szeretnél akkor sem egyszerű, mert ha jól emlékszem M13as  csavarok tartják a csatokat öveket erősített pontokon, olyan csavaranyát meg nem kapsz a világon sehol, legfeljebb esztergáltatsz.  Ha nem sikerül elég masszívra csinálni az erősített pontokat és baleset van, akkor kiszakadhat az egész biztonsági öv.

Előzmény: lolandlovag (12812)
sysque Creative Commons License 2015.07.02 0 0 12813

Szevasz!

Nekem van egy 1971 év végi 72 év eleji (nincs gyártási év beütve) gaz 24es volgám. Majd egyszer ha oda jutok felújítom. Az hogy export vagy valamilyen "luxus" változat lenne nem tudom, de a hátsó biztonsági övek helye is elő van készítve.

A hátsó övek nem eredeti szovjet övek hanem utólag beletett veterán csehszlovák övek, tehát valószínű hogy eredetileg nem voltak benne de az előkészítés eredeti gyári, ami nem más mint a padlólemez megerősítés dupla vastag lemezzel és abban van egy csavaranya.

Előzmény: lolandlovag (12812)
lolandlovag Creative Commons License 2015.07.02 0 0 12812

Sziasztok!
Új kérdésem lenne. Tudomásom szerint nincs hátsó biztonsági öv a Volgában, talán még elő sincs készítve (?). Ha szeretne az ember beletenni, hogyan tudja megtenni, milyen szabályozások vannak ezzel kapcsolatban?

Köszönettel

lolandlovag Creative Commons License 2015.07.02 0 0 12811

Üdv, sysque!

Érdeklődnék, hogy csont nélkül felmegy az ötgangos váltó, vagy faragni kell valamennyit, valamint, ha nem túl vindisgréc a kérdés, hogy adják az ilyeneket és mennyire hiánycikk?

Előzmény: sysque (12809)
lali bird Creative Commons License 2015.07.02 0 0 12810

II. Orfűi Szocialista Autó Weekend 

Kellemes, családias, autós hosszú hétvége a retro jegyében.
Baranya megye, Orfű, Panoráma Camping,
2015. 07. 24-26.

sysque Creative Commons License 2015.07.01 0 0 12809

Az ötös váltó megtisztítva, hamarosan mehet a helyére (remélem gond nélkül). Új rozsdamentes csavarokat kapott.

petras 21 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 12808

Szia!

Érdekelne a gyári rádió javító készlete.

Az e-mail címem publikus, oda várom az elérhetőségedet.

Előre is köszönöm.

Előzmény: atrue (12805)
sysque Creative Commons License 2015.06.22 0 0 12807
jalopy Creative Commons License 2015.06.21 0 0 12806

Tegnap

atrue Creative Commons License 2015.06.20 0 0 12805

Sziasztok!

Apukám hagyatékának felszámolásakor bukkantam rá pár alkatrészre. 1972-73 körül volt egy M21-es Volgája, akkoriban beszerzett pár tartalékot, gondolom amihez hozzájutott.

- hengerfej

- Zsír új kilóméteróra

- Gyári rádió javító készlet (mindenféle alkatrészekkel, csövekkel)

Ha valakit érdekel, kérem jelentkezzen itt a fórumon.

kisszly Creative Commons License 2015.06.20 0 0 12804

Gratulálok !

 

Rám  is vár ilyen jellegű munka,ráadásul októberig.Ugyanis akkor műszakis.

És igen:Az enyém alatt is van nyomtávszélesítő.Szerintem csak ezekre tették.A tőcsavarok is kb 1 centivel hosszabbak.

sysque Creative Commons License 2015.06.20 0 0 12803

Üdv!

Ha kerékre lesz téve akkor kitolom a garázsból és lefényképezem. Bent olyan kevés a hely hogy alig látszódna valami. Jelenleg a karosszéria munka van kész és a kocsi teljes alja. Alvázvédés első hátsó futómű felújítás. A két első felni is festve van, és hamarosan a hátsók is festve lesznek. A felnik színe meg fog egyezni a kocsi színével. Az eredeti gyári szürkét is megtaláltam a felnin lévő sok réteg festék alatt de nem tetszett, ezért RAL 9001 krémfehér festést kapott amilyen az autó is lesz.

A pogácsa tuning azaz a nyomtávszélesítő az eredeti volga gyári tartozék. Lehet hogy csak az export változatokra tettek, vagy lehet hogy évjáratfüggő, de eredeti tartozéka a kocsinak. Ha jól tudom csak a 3102-eseknek. 

Egy öt sebességes váltót takarítok mostanában, hogy kívül szép  tiszta legyen, és az lesz a következő lépés volga ügyben hogy felszerelem. Remélem gond nélkül felrakható.

A kardántengely kapott új kardán kereszteket és új szép sárgított kardánvillát (nyelestengely felé- nem tom mi lenne a neve) és a kardántengelyt lefényeztem fekete autófestékkel. Tükör fényes lett, átkozott jól néz ki, kb 200m megtétele után szerintem ez meg fog változni.

 

 

Előzmény: jalopy (12802)
jalopy Creative Commons License 2015.06.19 0 0 12802

Szép. Tehetnél fel az egész autóról is, milyen stádiumban van?

 

Kerék alá pogácsa tuning? Ravasz.

Előzmény: sysque (12801)
sysque Creative Commons License 2015.06.17 0 0 12801

Hátsó fék felújítása. Remélem szép lett. A rugó és kézifékkötél nincs még bekötve. Szinte minden új, de csak szinte. A hátsó tengely és a laprugók is felújítottak, csak most éppen porosak. Én követtem el a színkiválasztást és a festést is.

 

vOlgi Creative Commons License 2015.06.13 0 0 12800

Czigány Lajos kollégánk (GAZ69) jelzett, hogy keres M21 (3.sz, exp) első hátsó szélvédőre gumitömítést/kédert. Ha tudtok elfekvőben akkor szóljatok kérem.

vOlgi Creative Commons License 2015.06.11 0 0 12799

lolandlovag Creative Commons License 2015.06.09 0 0 12798

Köszönöm szépen a velős segítséget! :)

 

Sokat tanultam abból, amit leírtál. A 8,5-9,5 l/100 km szerintem teljesen jó fogyasztás, ilyesmiket hallottam 1-2 volgástól én is. A difis résznél bocs a típusszám elírásért. Ha jól veszem ki, akkor a 2410-es difinél is csalni fog a sebesség. A dobfékkel megnyugtattál, nem te vagy az első, aki ezt mondja.  A szereléshez valamelyest konyítok, a munkahelyemen van is akna, talán szaki is akad, meg van egy kollégám, aki korábban veteránozott, ugyan nem volgával.

Ötös váltó ügyben várok még véleményeket.

Szép estét

Előzmény: jalopy (12797)
jalopy Creative Commons License 2015.06.09 0 1 12797

Szia!

 

Sok sikert a beszerzéshez először is!

 

A 24-es rendkívül hálás nosztalgiaautó tud lenni, valaki egyszer innen azt mondta rá hogy ez egy kib...tt játszótér. Nagy élmény vele minden km., és remek eszköz a jókedvű társaság beszerzéséhez is. Én általában tankhoz, harckocsihoz szoktam hasonlítani, mert szinte bárhol elmegy úgy, hogy nem érzem benne az út hibáit csak akkor, ha eltűnik benne a fél kerék. Viszont baja akkor sem lesz. Egyszer egy hétvégén belediktáltam 750 km-t egy szlovákiai találkozóra menet, és egy rosszat nem tüsszentett. Teljesen magától értetődő volt, hogy egy 50 éves konstrukciójú 30-as kocsiba beleülök és megy. Legjobb ruszki őskövület. Kívánom hogy mielőbb tapasztald meg!

 

Szakmailag:

 

Nekem eredeti 4 sebességes volt mindig, 8,5-9,5 között fogyasztott attól függően, hogy volt-e tojás vagy nem a gázpedál meg a talpam között. A Gazella váltó állítólag nem sokat gyorsít. Cserébe nem tudod mennyivel mész, mert csalni fog az óra a diffi áttétel különbsége miatt. De van másfajta ötös váltó is. Van aki tud erről nyilatkozni majd itt.

 

A 24-esen lévő 4 dobfék a gyári eredeti rásegítőjével(ugyanis van neki) nekem olyat fékezett, hogy azért lassult szépen a 1,5 tonna, szerintem pénzkidobás kicsit a tárcsásítás. Erről vOlgi tudna nyilatkozni, Ő túl van egy ilyenen. Az első dob duplex rendszerű, tehát eleve az is ad egy rásegítést neki. Ha be van állítva, nincs azzal semmi baj.

 

A diffik áttételéhez annyit fűznék, hogy ahogy tudom a 24-esé 4,1, a 2410-é 3,9 áttételi viszonyú, szóval a 2410(és nem 2401, mert az a korai 24-es típusszáma volt) diffije "hosszabb".

 

Gázosítással kapcsolatban azt tudom elmondani, hogy a szelepek érzékenyek a szegény keverékre benzin üzemben, a kipufogó szelep nálam már égett el amiatt. Gázüzemnél talán még fontosabb a szelephézagra meg az üzemanyag arány- beállításra figyelni. Uazokkal meg Gazellákkal találkoztam munkám során, semmi bajuk nem volt tőle. Akkoriban jártam hasonló cipőben mint Te, aztán akit tudtam kérdeztem mindenről ami esetleg Volgával kapcsolatos.

 

Ja és egy lényeges szempont: Nem árt, ha konyítasz valamit a szerelgetéshez, nem árt kitanulni a régi technikát, ugyanis nem sok helyen van ma már idő meg türelem az ilyen réges- régi, simogatást igénylő dromedárokhoz. Az a tuti ha beállításokat, legalább kisebb javításokat magad is meg tudsz oldani. Akkor nem fáj a zsebednek annyira ez a sportág, cserébe kapsz egy olyan dögöt, ami a Te kezedtől fog szépen dorombolni.

Előzmény: lolandlovag (12796)
lolandlovag Creative Commons License 2015.06.09 0 0 12796

Szép napot mindenkinek!

 

Régi nagy álmom, hogy ha összejön, vásároljak egy M24-es Volgát. Jelenleg a tervezgetési fázisban vagyok, igyekeztem sokat utánaolvasni - itt is, de képtelenség a végére érni :) - és felmerültek bennem kérdések. Szeretnék csökkenteni a fogyasztáson, ezért egy 5 sebességes gazella - talán dízel - váltót javasoltak. Gondolkodom a gázosításon is, mert majdnem mindennapi használatban lenne az autó. A gyári dobféket is cserélném tárcsára, vákuumrásegítővel, mert ahogy olvastam, hogy nem árt megállni másfél tonnával. A hajtás és difivel kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy állítólag a 24-esnek a 24-01-es difi jót tesz. Hiába keresgélek, nem találok magyarázatot rá? Van valakinek gyakorlati tapasztalata és el is mesélné?

Tudomány - sok más egyéb mellett - innen merítettem.
Köszönettel a válaszokat.

kisszly Creative Commons License 2015.06.08 0 0 12795

KeddenPestenLeselkedem.EsetlegErreTerelgethetnedET-t.Smegegyeznenk.:)

Előzmény: vOlgi (12789)
vOlgi Creative Commons License 2015.06.07 0 0 12794

Nincs gond hál 'stennek, általános átnézés, erős karbantartás. Szeretném úgy eladni, h 1000% tiszta a lelkiismeretm.

Előzmény: jalopy (12793)
jalopy Creative Commons License 2015.06.06 0 0 12793

Kék ET.-sal valami gond van?

 

A múltkor felvetett probléma ki lett már nyomozva, esetleg most ez azzal kapcsolatos tapogatózás?

Előzmény: vOlgi (12792)
vOlgi Creative Commons License 2015.06.06 0 0 12792

Tisztelettel köszönöm!

 

Kedden megtörténik :-)

Előzmény: jalopy (12791)
jalopy Creative Commons License 2015.06.06 0 0 12791

Szia!

 

Az első és a nyolcadik szelepnél(tehát a két legszélső elöl- hátul) 0.3- 0.35 mm

A többi ami ezek közt van pedig 0.35- 0.40 mm

 

Én a nagyobb értékekre állítanám mindkét esetben.

 

Előzmény: vOlgi (12790)
vOlgi Creative Commons License 2015.06.06 0 0 12790

Kollégák! M24 motornál mik a szelephézag értékek?

 

(annyit tudok hidegen érvényesek a értékek)

vOlgi Creative Commons License 2015.06.05 0 0 12789

Keresek pótkereket, lehetőleg használható gumival. (M24) 

 

Sőt, ha van valakinek elfekvőben működőképes hátsóablakfűtő (még mindig, M24) motorja akkor azt is keresek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!