NEM vitatkozni / pláne NEM "okoskodni" akarok - sőt : KÖSZÖNÖM a választ ! -DE nagyítóval többször, több irányból (több nézetből) nézegettem az érintkezőtűket a "gyógyítgatás" után) - különösen azt, hogy kellő távolságban legyenek, nehogy összeérjenek... (Szinte) lehetetlennek tartom, hogy összeértek volna az üzembe / áram alá helyezéskor...
DE bármilyen tanácsot köszönettel elfogadok : milyen "elektronikus mérést" tudnék végezni, hogy tisztábban lássak ?
(Még annyit : a digitális jelet adó erősítő és a Lokmaus MÁS modellel működik, tehát "szerencsére" azt a folyamatos zárlat NEM "nyírta ki..." )
Az eladó amúgy javasolta, hogy rendeljem meg újból a dekódert - most már (úgymond) az esetből tanulva dobozban küldené - de elszállt a bizalmam...
Elképzelhető, hogy már feladáskor zárlatos volt, de ennek nem sok jelentősége van. Én valószínűbbnek tartom, hogy a görbülés-egyengetés során ért össze valami valamivel. Ha a központ zárlatot jelez, valószínűleg a dekóder bemenete zárlatos; így még akár túl is élhette a dekóder a próbát. Kellene picit méregetni, nagyítóval nézelődni.
Annyira azért nem egyszerű a dolog :) A funkciók és kimenetek összerendezését az ESU lapozósra csinálta meg, méghozzá elég idiótán. Emiatt egy bizonyos számú CV funkciója nem mindig ugyanaz. Javaslom a kézikönyv 12. fejezetét átbogarászni (igen, azt, amiben azok az elborzasztó táblázatok vannak).
Megfelelő lapozgatással ki kellene deríteni, hogy hányadik sorokban van írva az AUX1 (a sorhoz tartozó "K" CV értéke 4), illetve az AUX2 (a sorhoz tartozó "K" CV értéke 8). Ezután megcserélni az értékeket. Aztán utánunk a vízözön :)
Nemrég vett modellmozdonyomhoz (H0 Roco 70060, Plux 22)
„sima / hangnélküli” dekódert akartam venni. Mivel túlzottnak találtam a hazai (min. 14 eFt-os) árakat, rendeltem egyet az EBay-ról, Németországból egy „szakbolttól”. :
Meg is érkezett, azonban minden védelem nélkül „meztelenül” lapult a bubis boríték sarkában. Szemrevételezve sírhatnékom támadt..
A problémát jelezve az eladó – elismerve a hibát –még aznap elindította a teljes visszatérítést.
Kb. két órai munkával sikerült az érintkezőket kiegyengetnem és helyükre húznom, a modellbe téve azonban az meg sem mozdul, és a Lokmaus kzdettől fogva állandóan zárlatot jelez.
(A gyári vakdugót visszatéve analógban "vígan" fut és világít is...) Kérdésem - mivel az eldeformálódás vélhetően a kézbesítés során keletkezhetett, és akkor ugye NEM volt áram alatt - lehetséges, hogy már feladáskor zárlatos lehetett ? Egyáltalán működőképessé tehető még ?
Ha tudsz segíteni, és megmondod melyik CV-kre van szükséged, megírom. :) Én egyáltalán nem mélyedtem bele a dolgokba, csak meg szoktam címezni a mozdonyt, aztán használom.
Albert Modell kis-Sulzerében lévő panel SUSI-interfészének teljes leírása megvan valakinek, vagy kérjem ki Apahidáról? A rövidített leírás végén ott van, hogy a bővített kiadást a gyártótól lehet kérni.
Hát az ESU elég szabadon paraméterezhető, gyakorlatilag programsorokat lehet összeállítani a kimenetek kezelésére. Emiatt első körben tudni kellene, hogy mi is van jelenleg a dekóderben...
Sziasztok! ACME M63-nál nem működnek rendesen a világítás funkciók. Csak a végzár kapcsol, az is fordítva, tehát menetiránnyal előre. Valaki erre tud megoldást? CV érték módosítás? Vagy valami fordítva van bekötve rajtuk, mint ahogy lennie kéne? (ESU Lokpilot 5, Trix Mobile Station 1)
Igen. Gyakorlatilag kisöntöli, kvázi rövidre zárja a DCC jelet, így nagyon megnehezíti a beépített dekódernek, van úgy, hogy el is lehetetleníti a kapott parancsok értelmezését. Ráadásul egy kb. 50-250mA állandó, konstans terhelést visz a komplett rendszerbe, ezért "zizeg" a modell jól hallhatóan a digitális pályán, ha dekóder van benne.
Vissza kellene hívni minden eladott modellt, és visszaküldeni a gyártónak mert súlyos konstrukciós hiba van benne!* Javítsa ki! Erről nem a kereskedő tehet, pláne nem a vásárló, és nem is az ő dolguk!
*: Ez csak a hab a tortán. Az idióta, feszültség stabilizátoros védelmük a beépített puffer elkokhóz szintén megér egy misét! Már a PLUX22-es csatlakozóval szerelt V63-ban is okozott komoly gondokat, és amúgy is, elvi szinten hibás, magyarul papíroin sem működik, a gyakorlatban meg szó szerint felrobbanhatnak a beépített SMD kondenzátorok.
Gyakorlatilag az ACME PLUX22-es elektromos alaplapjai helyett egy teljesen újat kell tervezni, és legyártani, mert a meglévők használhatatlanok!
Teljesen vízszintesek: erre selejt, arra se lejt...
Nem viccelek egyébként, a Modell&Hobby helyében küldeném vissza az egész szállítmányt a feladónak! Tuti, hogy nem ilyet rendeltek!
Sokszor le volt már itt írva modik részéről is, hogy ez az egész +/- gomb leginkább hülyegyerekek szórakozása, senki se kérte, csak az üzemeltető kitalálta és meg is csináltatta a fejlesztőkkel (bezzeg jónéhány más fórummotorokban régóta alapvető funkciót nem tud, de hát már megszoktuk). Én kábé csak akkor veszem észre az értékeléseket, ha valamelyik hozzászólásban megemlítik, annyira semmi értelme.
Kedves István! Köszönöm a segítséged! Közben találtam régi Roco 6 tengelyes mozdonyt itthon, amihez nincs semmi plusz funkció (mivel ez a dekóder csak egy funkciókimenettel rendelkezik), kicseréltem a dekódert. Egy hattengelyes mozdony, ami nem hangos, nem igényel pufferelést.
A mínuszoláshoz csak annyit, hogy amilyen színvonal van mostanában főleg a Magyar vonatkozású modellek topikban, nem csodálkozom. Mindenhez ért némelyik, de szerintem már lassan két vágányt nem tudnak összekapcsolni...
Amúgy ez a mínuszt nyomó kicsinyességét és rosszindulatát tükrözi, meg a nyomorult életét, ha neki már ez is örömet okoz....
(Erre a kérdésre miért adott valaki negatívot? Elembeteg... Ahelyett, hogy segítne egy válasszal, mondjuk. Ide jár, hogy magát idegesítse, és nyomkodjon? Csak ezért minek jön ide? Hívta valaki?))
Szia!
Sajnos ezen a dekóderen nincs kialakítva külső pufferelési lehetőség. Piros nyíllal a dekóder egyenirányítójának a pozitív, feketével a negatív pontját jelöltem be. Sajnos nincs most nálam ilyen, hogy megkeressem rajta, hogy a szabad forrasztási pontok közül valamelyik megfelel-e ezeknek? Amire emlészem, azok ezek a pontok. A pozitív egyébként a kék vezeték is egyben. Én nem ajánlom, hogy csak úgy ráforrasszunk egypuffer elko-t erre a dekóderre.
Ugyanilyen smd kondi van sok Fleischmann gőzös gyári előkészítő paneljén. Ott rafináltabbak voltak, mert az egyik sínszálat, és az egyik motorkimenetet szűrték vele....
Nem tudom hova teszik az észt ilyenkor a tervezők.?
A központ Z21, vakdugó és dekóder nélkül a mozdonyt a sínre helyezve, áramfelvétel 35mA, és a mozdony halkan ciripel.
ESU dekóderrel direkt programozás hibázik, kiolvasott adat véletlenszerű, railcom nem működik.
ZIMO dekóder, direkt programozás nem működik, railcom viszont jó, ezért a POM is.
DigiTools direkt programozás nem működik, kiolvasott adat hibás, railcom nem működik.
A mozdony paneljét vizsgálva kiderült, hogy a C1 jelű kondenzátor közvetlen a sínjelre van kötve. Kiforrasztva (értéke 100nF) mindhárom dekóder típussal helyreáll a rend és minden működik.
Bátrabbaknak digitális üzemben mindenképp javasolt az említett kondenzátor eltávolítása. Garanciális ügyintézést a beavatkozás hogy érinti nem tudom, mindenki saját felelőségére döntsön. A világításoknak a 12V-os stabilizátor és tantál kondenzátorok ugyan úgy megtalálhatók mint a V63-ban. A ventilátor motor külön 2V-os tápról megy (dimmerelés nem szükséges).