Gyárilag Debrecen ülés volt bennük, Mór csak a Ganz berendezéses trolikban. Illetve volt kísérleti műanyag székes példány (talán kettő), ezeket elég hamar lecserélték Debrecenre, és utána csak az egyik pécsi (volános) eredetű VT-s példányon találkozhattunk ezekkel az ülésekkel, amelyiken viszont valamiért végig megmaradtak.
Én egyébként inkább arra utaltam, hogy az azonos évjárat nem különbözött sohasem (illetve az 1985-86-os szállítmányok is még csavarra ugyanolyanok voltak), hisz nem is lett volna értelme. Azon, amit említesz, inkább maga az Ikarus magától változtatott közel az összes típusán (pl. a BY 62-esek és BY 76-osok közötti különbségek a kapaszkodóvázat illetően).
A kései 280.00-k és korai 280.49-ek tényleg max. váltó tekintetben térnek el, de később ugye lett Mór üléses, fekete díszcsíkos változat, aztán egyenesen menő kapaszkodó a 2-es ajtónál, huzatvédő plexik,stb. Később meg még annál is cifrább dolgok.
Bosszantó, hogy a dupla csuklósra képtelenek megoldást találni, hogy közlekedni is tudjon! (Amikor a papírszabályok lenyomják a nosztalgiaüzem lehetőségét. :-( ) Kellene valamiféle "nosztalgiaüzem rendszámot" létrehozni az OT mellett, ami ilyesmi esetekre lenne való. Szép kis csavar a történetben, hogy az "ugyanilyesmi" hátterű (értsd.: Nem korhű technikával helyreállított) orosz troli viszont lehet, hogy fog tudni közlekedni.
Hát akkor meg az ex-lőpavilon DZD-345 kasztnijával kellene kezdeni valamit - ha megvan még egyáltalán - az ugyanis BX 51-92 volt, ha minden igaz. Egyébként szerintem az egyik legutolsó menetrend szerinti forgalomban lévő BX-51-es gépezet a BX 51-88 volt itt Szegeden, az 1998-as Tiszás felújítása után, ugyanis egészen 2009 elejéig ment a helyi forgalomban, pont a múltkor írtam a szegedi/második karrierjéről.
Hidd el, én is nagyon örülnék neki ha még meglenne, de én már mint ELR-434 gyanánt és TV-s világoskékként a felújítása után! :) Nagyon állat gép volt, kiváló és gondos Lugas utcai gárdával.
Egyébként pontosan milyen különbségek lennének egy 280.49-es kivitelű BPO-477 és egy BX-51-XX-es szériás 280.00 között?
Jó, de nyilván azóta hogy kieszereltek belőle még dolgokat is az ex-étkeztetőbe/GC 52-29/vagy akkor most már BPI-280-ba, még hiányosabb lett. Ráadásul Kelenföldön is végig szabad ég alatt tárolták, és tárolják ma is.
Nem tudom mi lesz a végső sorsa, vagy hogy van-e még konkrét cél vele, de szerintem nem lenne rossz egy kereken tíz évvel későbbi szériájú 280.00 típus sem a nosztalgia-flottába, mert hiába alapjában ráncajtós-trilexes az is, azért egy évtized alatt rengeteg minden változott a 280-asok gyártásában is. (Pl kis írott folyamatos Ikarus-felirat, nem 1/4-es hanem 1/2-es oldalablakok, kis ablak a vezetőfülke hátsó falán, már nem csöcs- hanem billenőgombok, az osztott műszerfalról nem is beszélve - mindezek persze a legelső sorozat 1973-as szériához képesti változtatások voltak az alatt a tíz év alatt.)
(De nyiván nem akarok telhetetlen sem lenni, már ennek az 1973-asnak is nagyon örülök (sőt, annál inkább) főleg hogy mai szemmel nézve már kisebb csoda volt egyáltalán ennek a fennmaradása is anno...
Nem, én úgy tudom, hogy ez az eredeti 1973-as váz (GC 52-29), ami utána étkeztetőbuszként élte túl a mészárlásos időket, CLK-621-ként (nem véletlenül hivatkoztak rá mindig ex-étkeztetőként). Csak az ezredik 280.00-ból, azaz a BU 86-67-ből ÉS az ex-lőpavilonos DZD-345-ből (BX 51-92) is lettek átvéve bele alkatrészek.
Egyébként meg a BU 86-67 is megvan még Kelenföldön, csak szét van rohadva, nem olyan régen keringett itt is róla 1-2 felvétel.
Ej, de meghallgatnám már a hangját is, hogy hogy szól! :) Ős-Rába híd, Prága váltó, szívómotor, meg minden ami kell! Látványra valóban gyönyörű lett, gratulálok, és egyben köszönet a közreműködőknek!
Főleg, hogy már a 2000-es évek első felében, sőt közepén készült. Rejtély, hogy hol és hogyan élhetett túl addig, ha tényleg ilyen korai példányról van szó.
Szegeden egyébként én egyetlen (eredetileg szovjet piacra szánt) ősi kivitelű 260.01-esről tudok 1974-ből, amiről Gábrisvitéz egy külön olvasmányt is írt, mint very first sárga busz a megyében és a volánnál.
Szia, már semmilyen alkatrészem nincs, 018-as, "ős Rábás" futómű pláne nincs. Amúgy is inkább teherautó alkatrészeket hoztam onnan. A buszok képeiről nekem Béketelep ugrott be, ott láttam anno bomló buszokat, sőt, még alsó-felső rugós MVG 013-as hátsó futóművet is Ikarus 55 -66 alól.
Ez volt a szegedi AKÖV eredeti telephelye a Mars téren. Csak annyira kicsi volt, hogy emiatt tárolták a járműveket a téren. Erről több fotót is találhatsz. Emellett az Izabella-híd melletti, még a két háború között épített régi MÁVAUT-garázst (később Autóklub) is az AKÖV használta. Erről is van egy-két fellehető kép. Gyakorlatilag ezek kiváltására épült a Bakay N. u. végén a mai Volán-telephely. A Mars téri viszont a Bakay átadása után is megmaradt az AKÖV/Volán kezében, szerintem kb. az ezredfordulóig.
De ha ezen csodálkozol, akkor azon még jobban fogsz, hogy az első szegedi buszgarázs a Pacsirta u-ban volt és még ma is megvan. :-)