Keresés

Részletes keresés

vt976 Creative Commons License 2023.11.11 -4 0 109630

Miért van a két mínuszolás?

Előzmény: vt976 (109621)
vt976 Creative Commons License 2023.11.11 -1 0 109629

Esetleg valamilyen zárt pályán közlekedhetne(?).

Előzmény: nohab (109628)
nohab Creative Commons License 2023.11.11 0 2 109628

A két történetnek semmi köze egymáshoz, a 293-nak a hossza nem fér bele semmilyen szabályba, azzal nem igazán lehet mit csinálni.

Előzmény: Ep128 (109625)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.11 0 2 109627

Gyárilag Debrecen ülés volt bennük, Mór csak a Ganz berendezéses trolikban. Illetve volt kísérleti műanyag székes példány (talán kettő), ezeket elég hamar lecserélték Debrecenre, és utána csak az egyik pécsi (volános) eredetű VT-s példányon találkozhattunk ezekkel az ülésekkel, amelyiken viszont valamiért végig megmaradtak.

Én egyébként inkább arra utaltam, hogy az azonos évjárat nem különbözött sohasem (illetve az 1985-86-os szállítmányok is még csavarra ugyanolyanok voltak), hisz nem is lett volna értelme. Azon, amit említesz, inkább maga az Ikarus magától változtatott közel az összes típusán (pl. a BY 62-esek és BY 76-osok közötti különbségek a kapaszkodóvázat illetően).

Előzmény: valya con dios (109626)
valya con dios Creative Commons License 2023.11.11 0 0 109626

A kései 280.00-k és korai 280.49-ek tényleg max. váltó tekintetben térnek el, de később ugye lett Mór üléses, fekete díszcsíkos változat, aztán egyenesen menő kapaszkodó a 2-es ajtónál, huzatvédő plexik,stb. Később meg még annál is cifrább dolgok.

Előzmény: Alexander Pistoletov (109622)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.10 -1 1 109625

Bosszantó, hogy a dupla csuklósra képtelenek megoldást találni, hogy közlekedni is tudjon! (Amikor a papírszabályok lenyomják a nosztalgiaüzem lehetőségét. :-( ) Kellene valamiféle "nosztalgiaüzem rendszámot" létrehozni az OT mellett, ami ilyesmi esetekre lenne való. Szép kis csavar a történetben, hogy az "ugyanilyesmi" hátterű (értsd.: Nem korhű technikával helyreállított) orosz troli viszont lehet, hogy fog tudni közlekedni.

Előzmény: vt976 (109621)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.10 0 1 109624

Ő az, amelyik (félig) az étkezőbuszból lett?

Előzmény: Alien Angel (109608)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109623

Köszi! :)

Előzmény: vt976 (109621)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.10 0 2 109622

Persze, miért néztek volna ki máshogy?

260.00, 260.45, 260.46 szintén zenész.

Előzmény: AKF996 (109620)
vt976 Creative Commons License 2023.11.10 -2 1 109621
Előzmény: Alien Angel (109607)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109620

Hm, a váltót tudtam, de akkor ezek szerint belső kinézetileg is gyakorlatilag tökugyanolyanok voltak?

Előzmény: riezaK (109619)
riezaK Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109619

A prága váltó vs ZF váltón kívül igazából nem sok különbség lenne. 

Előzmény: AKF996 (109618)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.10 0 1 109618

Hát akkor meg az ex-lőpavilon DZD-345 kasztnijával kellene kezdeni valamit - ha megvan még egyáltalán - az ugyanis BX 51-92 volt, ha minden igaz. Egyébként szerintem az egyik legutolsó menetrend szerinti forgalomban lévő BX-51-es gépezet a BX 51-88 volt itt Szegeden, az 1998-as Tiszás felújítása után, ugyanis egészen 2009 elejéig ment a helyi forgalomban, pont a múltkor írtam a szegedi/második karrierjéről.

(http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165378646&t=9043237

Hidd el, én is nagyon örülnék neki ha még meglenne, de én már mint ELR-434 gyanánt és TV-s világoskékként a felújítása után! :) Nagyon állat gép volt, kiváló és gondos Lugas utcai gárdával.

 

Egyébként pontosan milyen különbségek lennének egy 280.49-es kivitelű BPO-477 és egy BX-51-XX-es szériás 280.00 között?

Előzmény: riezaK (109617)
riezaK Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109617

akkor már inkább egy BX-51 féle, bár az meg majdnem olyan lenne mint a 04-77.... 

Előzmény: AKF996 (109616)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.10 0 2 109616

Jó, de nyilván azóta hogy kieszereltek belőle még dolgokat is az ex-étkeztetőbe/GC 52-29/vagy akkor most már BPI-280-ba, még hiányosabb lett. Ráadásul Kelenföldön is végig szabad ég alatt tárolták, és tárolják ma is.

 

Nem tudom mi lesz a végső sorsa, vagy hogy van-e még konkrét cél vele, de szerintem nem lenne rossz egy kereken tíz évvel későbbi szériájú 280.00 típus sem a nosztalgia-flottába, mert hiába alapjában ráncajtós-trilexes az is, azért egy évtized alatt rengeteg minden változott a 280-asok gyártásában is. (Pl kis írott folyamatos Ikarus-felirat, nem 1/4-es hanem 1/2-es oldalablakok, kis ablak a vezetőfülke hátsó falán, már nem csöcs- hanem billenőgombok, az osztott műszerfalról nem is beszélve - mindezek persze a legelső sorozat 1973-as szériához képesti változtatások voltak az alatt a tíz év alatt.)

(De nyiván nem akarok telhetetlen sem lenni, már ennek az 1973-asnak is nagyon örülök (sőt, annál inkább) főleg hogy mai szemmel nézve már kisebb csoda volt egyáltalán ennek a fennmaradása is anno...

Előzmény: riezaK (109614)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109615

A vázmunka nem BKV-s, hanem azé a magánszemélyé, aki anno megmentette a vágástól - de ő a fényezésig sem jutott el. 

Előzmény: D 20 (109611)
riezaK Creative Commons License 2023.11.10 -1 0 109614

Nem mintha 25 éve nem lett volna szétrohadva. 

Előzmény: AKF996 (109613)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.10 0 4 109613

Nem, én úgy tudom, hogy ez az eredeti 1973-as váz (GC 52-29), ami utána étkeztetőbuszként élte túl a mészárlásos időket, CLK-621-ként (nem véletlenül hivatkoztak rá mindig ex-étkeztetőként). Csak az ezredik 280.00-ból, azaz a BU 86-67-ből ÉS az ex-lőpavilonos DZD-345-ből (BX 51-92) is lettek átvéve bele alkatrészek. 

Egyébként meg a BU 86-67 is megvan még Kelenföldön, csak szét van rohadva, nem olyan régen keringett itt is róla 1-2 felvétel.

Előzmény: D 20 (109611)
riezaK Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109612

Nekem rohadtul mindegy minek a vasmolekuláiból van. Szép és ez a lényeg. 

Előzmény: D 20 (109611)
D 20 Creative Commons License 2023.11.10 -3 0 109611

Az exlőpavilon vázába lett belelegózva az exezredik kocsi cuccaiból.

Annak a kasztnija meg vágva lett, nem?

Előzmény: Alien Angel (109607)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 109610

Ej, de meghallgatnám már a hangját is, hogy hogy szól! :) Ős-Rába híd, Prága váltó, szívómotor, meg minden ami kell! Látványra valóban gyönyörű lett, gratulálok, és egyben köszönet a közreműködőknek!

Előzmény: Alien Angel (109607)
Blindmouse Creative Commons License 2023.11.10 -1 1 109609

Baszki ez csudaszép!!!!

Előzmény: Alien Angel (109607)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.10 0 1 109608

Friss belső képek a régies elemekkel: fémszínű kapaszkodók, világos igelit padlószél, a 2. ajtó mellett befordított ülés, műbőrös vezetőülés. 

Előzmény: Alien Angel (109607)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.10 0 1 109607
AKF996 Creative Commons License 2023.11.09 0 0 109606

Főleg, hogy már a 2000-es évek első felében, sőt közepén készült. Rejtély, hogy hol és hogyan élhetett túl addig, ha tényleg ilyen korai példányról van szó.

 

Szegeden egyébként én egyetlen (eredetileg szovjet piacra szánt) ősi kivitelű 260.01-esről tudok 1974-ből, amiről Gábrisvitéz egy külön olvasmányt is írt, mint very first sárga busz a megyében és a volánnál.

https://www.busworldblog.com/post/szegedi_sargabusz

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (109605)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.09 0 0 109605

Javítva: 260.02-es. Úgy tűnik, hogy már a szemem sem a régi, mivel benéztem a 266-os nyitható ablakait a 260-asénak.

Viszont az még mindig nyitott, hogy egy egész korai példány hogyan kerülhetett oda...

Előzmény: Alexander Pistoletov (109600)
D 20 Creative Commons License 2023.11.09 0 4 109604

Dokumentarista alsóról küldi a kutató közléskényszer...

xBAG-494

xDZA-760 (ez a zorozos oldalon not found)

konvoj... (A xAlbás 395 elment óváros felé, nem velük volt.)

xDZA-760 megen...

talán xBPA-512, de 'sz tuggya...

Voltak még buszok, de elhagyott a kényszerem... Még az off ősBova is ott volt köztük...

Gábrisvitéz Creative Commons License 2023.11.09 0 1 109603

OFF

 

Ezek a képek a Körtöltés u. végén, a troligarázs bejárata mellett levő telephelyen készülhettek. Az épületek jól felismerhetők.

 

ON

Előzmény: AKF996 (109599)
Mwin Creative Commons License 2023.11.09 0 1 109602

Szia,
már semmilyen alkatrészem nincs, 018-as, "ős Rábás" futómű pláne nincs.
Amúgy is inkább teherautó alkatrészeket hoztam onnan.
A buszok képeiről nekem Béketelep ugrott be, ott láttam anno bomló buszokat, sőt, még alsó-felső rugós MVG 013-as hátsó futóművet is Ikarus 55 -66 alól.

Előzmény: AKF996 (109599)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2023.11.09 0 5 109601

OFF

 

Ez volt a szegedi AKÖV eredeti telephelye a Mars téren. Csak annyira kicsi volt, hogy emiatt tárolták a járműveket a téren. Erről több fotót is találhatsz. Emellett az Izabella-híd melletti, még a két háború között épített régi MÁVAUT-garázst (később Autóklub) is az AKÖV használta. Erről is van egy-két fellehető kép. Gyakorlatilag ezek kiváltására épült a Bakay N. u. végén a mai Volán-telephely. A Mars téri viszont a Bakay átadása után is megmaradt az AKÖV/Volán kezében, szerintem kb. az ezredfordulóig.

De ha ezen csodálkozol, akkor azon még jobban fogsz, hogy az első szegedi buszgarázs a Pacsirta u-ban volt és még ma is megvan. :-)

 

ON

Előzmény: AKF996 (109594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!