Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
A Wizz Air a kadet programjánál megelőlegezi a képzési költség 2/3-át, ezért valószínűleg a jelentkezési kérdőívbe beépített olyan szűrőket (amit nem hoz nyilvánosságra, mert az diszkriminációs támadási felületet jelentene), amik csökkentik a rizikót.
Ezzel előrehozza azt a felvételi eljárást, amin akkor mennétek át, ha kiképzett pilótaként megpályáznátok náluk egy állást. Az nemcsak a COMPASS tesztből áll, hanem egy HR-pszichológusi vizsgálatból is és ezen esnek ki többen.
Az én lányom is pszichológus és 10-15 év gyakorlattal, Zerkovitz Dávidhoz hasonlóan, már jól meg tudja itélni, hogy az adott szakterületre a cég elvárásainak megfelelően valaki alkalmas, vagy sem.
Nem tudom, hogy mennyi idősek vagytok, de a https://www.youtube.com/watch?v=0juvdJnMMsU&t=2s oldalon a Gere Tomi által készített riportban már említettem, hogy tapasztalatom szerint idősebbeknek nehezebb kezdőként elhelyezkedni, mert a cégek hosszabb távlatokra terveznek.
hát nemtom milyen teszt tartalmazza a polgárőr-hajlamot :))
a leginkább megbízhatóbb személyiségtesztek többnyire csak szakemberek által férhetők hozzá, ugyanakkor nincs olyan teszt, amivel valóban fel lehet térképezni egészen pontosan valakinek a személyiségét. egyébként a talán legpontosabbat egy magyar pszichiáter állította össze, ez az úgynevezett szondi-teszt.
a pszicho-és szociopatákat viszont nemigen lehet kiszűrni semmivel.
"ezért készűljetek alaposan az interjúra, ha be akartok kerülni."
Én nagyon alaposan készültem volna az interjúra, de ugye a Wizz mar azelőtt kiszórt, hogy azt mondhattam volna, Jó napot!.
Valahol mélyen kicsit bántja a csőrőmet a dolog, de lehet, hogy jobb így. A Wizz HR-e sokkal teljesebb képet lát és az alapján biztos ez volt a jó döntés. Egy ilyen interjú sok időbe és energiába kerül a cégnek, így gondolom csak azokat hívják be, akik a megfelelő helyre a megfelelő dolgot kattintották be. Én gyanítom az életkoron az előzetes tapasztalaton és a rugalmasságon buktam a dolgot. Mindegy, csak azt kívánom, hogy a HR-esek jól válasszanak és minden felvett személy sikeresen és sokáig szolgálja a Wizz-t.
"COMPASS tesztet (angol nyelvű, számítógépes, matek és fizika feladatok is vannak benne) kell teljesíteni Wizz Air-es HR (pszichológiai) vizsgálattal kiegészítve, ezért viszonylag sokan kiesnek a felvételi során"
A neten találtam pár online COMPASS teszt feladatot. Nem sokkal voltak bonyolutabbak, mint egy sima IQ teszt. A MENSA beugró szerintem nehezebb volt. Pár "melyik sokaságba illik" kérdés nekem erőltetettnek tűnt. Aki ezen kihullik, annak tényleg újra kell gondolnia a jövőbeli terveit, mert lehet, hogy az nem jól méri fel a képességeit. Egy pszichológiai teszt sokkal keményebb dió. Néha olyan horoszkóp érzésem van velük kapcsolatban, mert úgy tűnik a pszichológiai profilom annak függvényében változik, hogy melyik cég milyen tesztjét töltöm ki. Az egyik kihozta, hogy én egy kiváló kommunikációs és kooperációs képességekkel megáldott közösségi ember vagyok. A másik szerint meg introvertált és antiszociális mert nem járok temploba és nem akarok polgárőr lenni. A 4 félév pszichológia során sokat foglalkoztunk ilyesmikkel meg a kritikáikkal.
A Wizz Air Pilot Academy program pályaalkalmassági vizsgálatánál is a COMPASS tesztet (angol nyelvű, számítógépes, matek és fizika feladatok is vannak benne) kell teljesíteni Wizz Air-es HR (pszichológiai) vizsgálattal kiegészítve, ezért viszonylag sokan kiesnek a felvételi során. A jelentkezők közül a legjobbakat kívánják kiválogatni, ezért készűljetek alaposan az interjúra, ha be akartok kerülni.
na, nekem 24.-én a karácsonyi ebéd előtt érkezett meg ugyanez a válasz. igazából nem értettem, miért utasítanak el, mert ez még csak maga a jelentkezés, nem volt benne semmilyen különös követelmény.
hát ha ide nem, akkor hova érdemes még nézelődni...?
Nekem 2-3 hét után írták meg, hogy: "Thank you for your interest in the Wizz Air Pilot Academy program. We appreciate your application. The first selection has been made and we regret to inform you that we will not move forward with your application." Mindegy, gondolom sikeresen feltöltötték a keretet ígéretes 25-éves ifjú titánokkal. Valahol egyébként azt írták, hogy az ilyen kadét programokra iszonyatosan a túljelentkezés. Az egyik légitársaság 10 kadét helyére több mint 2000 jelentkezés érkezett.
Sziasztok! Idén már biztosan nem vágok bele, de azért érdekelne: a reporvosi vizsgálaton (vitorlázórepülésről lenne szó) mennyire jelent hátrányt a kezelt magas vérnyomás, illetve a szemüveg/kontaktlencse?
Mindenkinek, aki ezt a pályát választja, javaslom ezt a vizsgálatot, mert jobb, ha a nagy befektetés előtt tudod meg, hogy valamelyik területen nincs-e problémád. Ez a BME-n nem kizáró ok.
Dr. Zerkovitz Dávid korábban a Budapest Airport pszichológia laborjában dolgozott és komoly tapasztalata van a pilótajelöltek vizsgálatában. A PART FCL a képző szervezetnek írja elő, hogy a képzés megkezdése előtt győződjön meg a jelölt matematika és fizika ismereteiről és angol nyelvtudásáról. Aki már mérnök, annál ez általában nem probléma, mégis a légiközlekedési-hajózó szakmérnök 3 féléves képzésünkre Nyíregyházán csak azt vesszük fel, aki megfelel a pályaalkalmassági vizsgálaton, ami végig angol nyelvű, így a nyelvtudást is leméri. Az angol középfokú nyelvvizsga még nem garancia arra, hogy az angol nyelven leadott anyagot egyből meg is érted.
A BME-n szeretnék tanulni. Tudom, hogy nem követelmény, de ha ajánlott, akkor szeretném ezt is megcsinálni, leginkább a saját érdekemben. Nem tudom, hogy ez a Tréner kft vizsgálata-e...Az orvosim már megvan. Erről beszéltem, ez van a BME honlapján:
Nem felvételi követelmény de javasolt az aviation engineer / specialist képzéshez:
A vizsgálat elvégzése ajánlott, de nem kötelező a felvételi eljárás során. E pszichológiai vizsgálat megléte nem helyettesíti az EASA Part-Med Class 1 engedélyt!
Hol akarsz pilótának tanulni? Nyiregyházán csak a Tréner Kft vizsgálatát fogadjuk el, amit a holland COMPASS cég számitógépes eljárásával hajtanak végre. Tudomásom szerint máshol nem irnak elő pályaalkalmassági vizsgálatot. A Nyiregyházi Egyetem honlapján www.nye.hu találod meg a január végén indulő szakmérnök képzés feltételeinél a tudnivalókat, a bejelentkezés módját. december 14-én lesz az első vizsgálati nap.
Az, hogy ők vannak kapcsolatban a BME-vel, az az otthoni urambátyám rendszer szerint csak annyit jelent, hogy ők voltak közelebb a tűzhöz. Én nem jutottam el odáig, hogy képzést csináljak náluk, csak gépet béreltem tőlük időgyűjtésre, inkább kevesebb mint több sikerrel.
AirWint nyugodt szívvel ajánlom Esztergomban, nem drámaibb oda kijutni mint Gödöllőre, sőt...
Ha jól láttam, ők csinálják a BME-vel közös pilóta képzést is. Ebből kiindulva gondoltam, hogy az egy komoly oktató cég. Olvastam, hogy volt két baleset, ami hozzájuk kötődött, de arra azt írták, hogy a pilóták hibáztak, a CAVOK csak a gépeked adta bérbe.
Azt mondod, hogy őket nem igazán javaslod, esetleg tudnál ajánlani Budapest vonzáskörzetében egy másik iskolát? Én abszolut nyitott vagyok. A lényeg, hogy a képzés a megfelelő színvonalon történjen. De azért, ha lehet, elkerülném, hogy minden alkalomért 6 órát autózzak. A PPL részt ráadásul még munka mellett gondoltam, az pedig Bp-re köt.
CAVOK-ról jut eszembe... A minap láttam egy irodát Ferihegyen, az alsó szinten (érkezés) a 2A-2B terminálok közötti folyosón, "CAVOK aviation" felirattal. Van vajon közük egymáshoz? :)
Nekem is hasonló gondolataim vannak, annyi különbséggel, hogy most 38 vagyok. Van némi megtakarításom, úgyhogy meg tudom finanszírozni a teljes CAVOK-os TELJES INTEGRÁLT ATPL képzés + ME IR + CPL + MCC + JOT csomagot. Egyetemi infós végzettségem van és felsőfokú aktív angol tudásom, úgyhogy tegyük fel, hogy jó/átlagos eredménnyel el tudom végezni a képzést. No de utána, mondjuk 40 évesen, pályakezdőként, type rating nélkül, milyen lehetőségeim lennének? Nincsenek túlzó vágyaim de azért jó volna ha kapnék fizetést és záros határidőn belül visszajönne amit befektettem.
Engem az érdekelne, hogy volt-e itt valaki a Wizzair Pilot Academy toborzásán? Mire lehet számítani, miket kérdeznek, milyen feladatok vannak? Tényleg lehet a nulláról indulni?