Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126664

Uzem kozben a kocsi rendszerenek feszultsege szabalyozott. A rendszer feszultsegingadozasa legfeljebb 0,2-0,3 V.

Ez nem okozhat latvanyos jeleket sem a homeresben, sem a fenyszoronal.

Szoval szerintem a kovetkezo vizsgalatnak az uzem kozbeni feszultsegmeres legyen az akkumulator kapcsai, mikozben bekapcsolod sorban a fogyasztokat. Ha itt a fentinel nagyobb elterest tapasztalsz, akkor a lehetseges hibak:

Generator

Akkumulator

Feszultsegszabalyzo.

 

Ha az akkunal stabil a feszultseg, akkor valszeg a testvezetek csatlakozasanak korrozioja okozza.

Autovillamossagi szakembernek ezt latnia kellett volna.

Előzmény: kistoves (126663)
kistoves Creative Commons License 2022.04.23 0 0 126663

Sziasztok !

2009-es gyártású 1,4-es benzines 207-es ről kérdeznék.

Olyan probléma jelentkezett, hogy a hőfokvisszajelző szerint a hűtővíz nehezen melegedett, drasztikusan ingadozott a vízhőfok, illetve nem érte el az üzemi hőmérsékletet. Szerelő látta, bár azt mondta hogy a termosztát jó, ennek ellenére ez is, illetve a hőérzékelők is cserélve lettek. Közben látta villamossági szakember is, "természetesen" a hiba akkor nem jelentkezett. A csere után úgy tűnt helyreállt a dolog, bár érzésem szerint nem teljesen tökéletes, nagyjából egyenletesen melegszik. De ahogy esősre, párásra fordul az idő szintén lassú melegedést mutat az óra, illetve ingadozást a vízhőfokban,  lámpák felkapcsolása ezen egy kicsit még fokoz is, de felpörgetve a motort egy pillanat alatt e helyes értékre ugrik a mutató.  ( Jelzem, hogy fal előtt állva a lámpák fényereje egy kicsit "hullámzik".) Valahol a neten, talán a youtubon olvastam-láttam, hogy alacsonyabb feszültséget kap a hőérzékelő, ez által jelez fals hőfokot, magasabb fordulaton, az üzemi feszültséget megkapva helyes értéket mutat.

Mi lehet a probléma, hol keressem, mit nézessek meg ?

Köszönöm a segítséget.

FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126662

Mivel tettél bele új szűrőt és feltételezem, hogy ezt fel is tanították az autónak, nem valószínű, hogy bármi probléma lesz a közeljövőben.

 

Amit írtam, az inkább a régi szűrőhöz (és az állapotához) tartozott.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126661)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126661

Hát reméljük a legjobbakat.

Ha bekövetkezik, az gyorsan ki fog derülni, szerintem legkésőbb a következő tankoláskor, ami lassan esedékes.

Előzmény: FeZ_ (126660)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126660

Ja, optimális esetben. Aztán meg van, hogy vicceskedik az autó. (szoftver)

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126658)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126659

Például:

"Diesel additive required"

"Fap additive level too low"

Előzmény: FeZ_ (126657)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126658

Ezt ellenőriztettem. Én is erre gyanakodtam elsőre.

2 literes zacskó van benne, vagyis a legnagyobb.

Azt mondták, hogy azt egy pontosan erre utaló hibaüzenetben fogja a tudomásomra hozni az autó.

Előzmény: FeZ_ (126657)
FeZ_ Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126657

"azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, "

 

Azt nem mondták a két szervizben, hogy akkor is az eltömődés veszélye" figyelmeztetést kapod az autótól, ha  a szűrőben levő adalékanyag (FAP folyadék) mennyisége elér egy szintet ? Paraméterekben a diagon ez is látszik. Ilyenkor is cserére írja ki a gép a szűrőt, miközben koromból nem feltétlenül van benne annyi , amenyi már indokolná a cserét. Ezt az adalékanyagot is kimossák olyankor, amikor tisztítják a részecskeszűrőt.

 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126656)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.22 0 0 126656

Ígértem, hogy beszámolok a részecskeszűrő kálvária végeredményről...

1,6 HDi / 109LE / 223 ezer km

 

Két hónapot kellett várnom a megoldásra, jó szerelőnél ennyi a sorbanállás... Közben legalább sikerült az alkatrészeket olcsón levadászni. A részecskeszűrővel együtt sok dolgot csináltattam egyszerre, úgy mint kettőstömegű lendkerék, kuplungtárcsa cseréje + kapcsolódó praktikus alkatrészek. Még minden gyári volt a kocsiban.

 

Az eltelt két hónapban az autót folyamatosan használtam, havi átlag 1300 km-t tettem bele. Természetesen minden indításnál jött az üzenet a részecskeszűrő eltömődésének "veszélyére" figyelmeztetve és állandó "service" lámpával.

Ez alatt sem érezhető teljesítménycsökkenés vagy fogyasztásnövekedés, sem a részecskeszűrőhöz köthető bármilyen más hibajelenség nem jött elő. A kocsi átlag 600-800 km-ként regenerált attól függően, hogy mennyi városi km ment bele. Ez sem rossz.

Beigazolódni látszik, hogy a hibaüzenet teljesen fiktív km-függő üzenet. Gyárilag szoftverben állíthatták be, hogy 220 ezer km-nél jöjjön el a pillanat, amikor a részecskeszűrőt "meg kell vizsgálni".

Természetesen ez motortípus és szoftververzió függő is lehet. Meglehetősen lehúzós dolog, mert normál használat mellett még több tízezer km-ig is lehetne használni az autót a legkisebb gond nélkül. Vélem, hogy extrém városi használatra terveztek a paraméterezésnél.

Két szervizben voltam a kocsival, mindkettőben kiolvasták a hibatárolót. Az egyikben azt mondták, hogy rafkósak a franciák. A szoftver figyeli a részecskeszűrő adatait. Nem elég kiütni a hibát, vissza fog jönni rövidesen. Ha nincs az első regenerálás utáni nyomáskülönbség értéknél csökkenés az utolsóhoz képest -ami alapján feltételezheti a részecskeszűrő cseréjét-, akkor ismét hibaüzenetet dob. Rájön, hogy át akarták verni... Tehát minimum mosatni kell, vagy cserélni a hibatörlés előtt.

Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, higgyük el!

 

Szóval én a részecskeszűrő cseréje mellett döntöttem, mert elég olcsón sikerült megvennem a Kaufer-nél. Ugyan Közel 100 ezer forintba került, de egy 30-50 ezres tisztításhoz képest ez szerintem már méltányos összeg, különösen, hogy innentől valószínűleg nem lesz ezzel gond a kocsi várható élettartama alatt.

A kiszerelt részecskeszűrő mögötti olajszűrőt is cseréltettem, mert ennek eltömődése gyakran vezet a turbó halálához, sőt gyakran a javított vagy csere turbó is behal, mire rájönnek, hogy ez okozza a bajt. Viszont hozzáférni csak a részecskeszűrő leszerelésével lehetséges. Praktikus ilyenkor cserélni.

 

Ami a lényeg, hogy a kiszerelt részecskeszűrőt megvizsgálva, azon egyáltalán nem látszanak az eltömődésre utaló jelek. Ugyan csak ránézésre állítom, de minden pórus jól átjárhatónak és tisztának látszik, szemben az interneten látható elrettentő fényképekkel. A szerelő szerint sincs kutya baja sem. Mindenesetre eltettem, lehet, hogy piacra dobom, legfeljebb egy mosás kell neki az újszerű állapothoz.

 

Előzmény: kirsan (126620)
setzka Creative Commons License 2022.04.20 0 0 126655

Sziasztok , találkozott már valaki olyannal hogy menet kozben minden elsötétül , sem a radio sem a műszerfal , sem az óra semmit nem mutat , kocsi ugyan ugy indul , viszont minden sötét marad , mi lehet ez?

d.jocov Creative Commons License 2022.04.16 0 0 126654

A valakit érdekel, a héten vettem, de nem fér a kofferba. 5 év gari van rá. 40 Euró.

L. Freamon Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126653

Igen. A linkelt oldal alján van egy táblázat, hogy milyen DAM-hoz mi tartozik.

Előzmény: szasza0211 (126652)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126652

Igen én is úgy emlékszem hogy Eolys 176 megy 307-be.

Előzmény: L. Freamon (126651)
L. Freamon Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126651
Előzmény: DGy77 (126649)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 126650

Szia 

Én peugeot szervizt hívtam fel ők nézték meg alvázszám alapján. 

 

Előzmény: DGy77 (126649)
DGy77 Creative Commons License 2022.04.12 0 0 126649

Szia! 

Azt megkérdezhetem, hogy hol tudom megnézni, milyen fajta adalék való a kocsimba? Nekem egy 307-es, 1.6 HDI diesel van, és egy pár napja jelzi, hogy " Diesel Adittive minimum Level".

Én is szeretném szerelővel feltölteni a tartályt, de egyelőre el akadtam, hogy milyen  is való bele.🤔

Előzmény: szasza0211 (126644)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126648

Köszi 

Milyen kis egyszerű megoldás.

Bár ahogy nézem talan levétel nélkül is bele lehet önteni a cuccot.

Előzmény: kirsan (126645)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126647

Igen fel.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126646)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.04.09 0 0 126646

Diagban is feltanítja?

Előzmény: szasza0211 (126644)
kirsan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126645

Akkor igen 1,07 literes a tartály, akkor itt nézd meg:

https://www.youtube.com/watch?v=y_P5WIBqVmA&ab_channel=Garyxperia

Előzmény: szasza0211 (126644)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126644

Köszi szépen! 

Nekem most egy 3008 1.6 hdi-m van ebbe 1 liter megy bele

Eloys powerflexből. Szervizben 25-30 literje plusz munkadij.

Halisten találtam a Kauffernèl literest 10-e ft-ert, a szerelom pedig

megcsinalja. 

Előzmény: kirsan (126643)
kirsan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126643

Elnézést, rosszul értelmeztem a palotai szervíznél az árat. 12 ezer literenként az ár, és 12 ezer a betöltés, de az nem literenként. Így 3 liter betöltése 48 ezer, de nem tudom náluk mi tartozik még az árba, de ha ennyiért feltöltik, az nagyon jó ár. A szerelőmnél 25 ezer a komplett DPF szűrő mosás, de ha nagyon el van tömítődve a szűrő, akkor kétszer kell mosni. Amióta az első hibakód kijelzése után egy héten belül mindig elvittem kitisztíttatni, azóta elég volt egyszer mosni. Azért írom múlt időben, mert nemrég cseréltem le a kocsim, de az új is 1,6 hdi, csak ez újabb, de van a családban továbbra is régi, ha fontos megkérdezem ? literes a tartálya.

Előzmény: kirsan (126642)
kirsan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 126642

Az én Peugeottom, 1,6 Hdi, de 3 literes tartálya van.  60 ezer Ft a teljes feltöltés. Peugeot Beleznay, XI. kerületben van, nekem bevált ( csak Fap feltöltésre, és DPF tisztításra jártam oda, a kocsim általában én javítom itthon), de egy másik cég szerint, 24 ezer/liter most az ár, és szerintük, 2-3,5 literesek autónként a tartály.

https://dpfszerviz.hu/fap-adalekfeltoltes/

Ők Palotán vannak, semmilyen véleményem nincs róluk, neten találtam.

Előzmény: szasza0211 (126641)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 126641

Kérdeztem szervizt 50000ft munkadijjal együtt. 

1liter megy bele.

Előzmény: kirsan (126639)
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 126640

Köszi 

Ez milyen cég amúgy?

Előzmény: kirsan (126639)
kirsan Creative Commons License 2022.04.06 0 0 126639

Sajnos csak Pesten tudok, de az ár kiindulásnak: 20 ezer/liter, munkadíjjal, komputeres regenerálással. Tudom a lötyi maga 8-9 ezer.

Előzmény: szasza0211 (126637)
janitoth Creative Commons License 2022.04.06 0 0 126638
  • EAN: RIDEX 4059191556854
  • esetleg ez az önindító jó bele?
szasza0211 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 126637

Sziasztok 

Fap folyadék ujratoltest nem tud valaki jó áron?

Ha lehet tolna Somogy Baranya.

Illetve kinek mennyiért volt? 1.6 hdi

Köszi 

janitoth Creative Commons License 2022.04.06 0 0 126636

Sziasztok! 

2001-es 307 5 ajtós, 1.6 16v benzines Pug-ba milyen OEM számú önidító való? Hol találom az információt hozzá?

KeyGrip Creative Commons License 2022.03.26 0 0 126635

Sziasztok! 

 

Meghalt az egyik fűtésállító motor és nem tudom, hogy ezt honnan lehetne rendelni szetben, vagy önmagában, nem találom sehol a neten, volt egy link, de az már nem elérhető.  BEHR H1961 EAD511. 

 

Vagy tudtok esetleg megbízható helyet, ahonnan lehet rendelni esetleg bontott alkatrészt? Itt helyben sehol nem találtam ezt a fajtát.

 

Köszönöm előre is a segítséget!  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!