A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Egy ilyen motorra fix lendkerekes szettet építeni komoly kockázat, megmagyarázhatatlannak tűnő károk kíséretében."
Nem értem! A főtengely a levegőben lebeg, majd belecsusszan a lendkerékbe, ami a levegőben forgó váltófogaskerekeknek továbbítja a hajtást! Wunderbar
Volt már a kezedben kettőstömegű? Szedtél már szét? Csak egy mechanikus rugós izé, amiben a két rész el tud fordulni egymástól maximálisan 120°-ot, ezt rugók csillapítják. Szóval nem rezgést, elfordulást csillapít.
a sánta dízelmotor régen sem ölte meg a váltót, ezek az új dízelek meg nem is sántítanak,de nem is fűtenek
Az okosok azt mondták a VW konszernél, hogy az ő dízeljeikkel minden OK és láss csodát átk*rtak mindenkit...
Miért cseréltem? Régen versenyautókat vezettem. Mindig is rühelltem a közösnyomócsöves dízeleket, az adagolósokat még szerettem. Megszületett a második gyerek, a Ford Galaxy (WGR) 2.3 ben a összes kábelkorbács betegeskedett, így került hozzám egy gyengélkedő kupplungos 2.2HDi motoros C8-as. Pont a beteg kupplung miatt rögtön jöhetett a fix lendkerék. A bal lábam nem bírja a kettőstömegűt. Én nem tudom megszokni hogy a hajtás később érkezzen, mint én akarom, a hiba bennem van.
Zárásként annyit hozzátennék, hogy az előző munkahelyemre a Boxer flottát direkt Fix lendkerékkel rendeltünk Peugeotéknál, egy váltó sem térdelt le, csak a motorok 400ekm felett 50+ autóról van szó, sok azóta is fut másik vagy felújított motorral. Autóalkatrészt szállítmányozási cégről beszélek, nem Magyaro.!
Köszönettel:
Vik_Thorka Dipl. Fejlesztőmérnök Hyundai Deutschland
Nem okoskodni akarok ,én csak az okosok véleményét mondom ,és osztom ,de valóban így lehet hogy nem a motor és a váltó pajzs összecsavarozása viszi a rezgéseket a károsakat mivel együtt rezegnek . A fő gond szerintem a motor főtengely és a váltó tengelye közti káros rezgéseket enyenlíti ki . Van valami oka előnye hogy fixre cserélted azon kívül hogy kb 300 ezer km után újra cserés?
A váltó és a motor közvetlenül egymáshoz van csavarozva. A motor rezgései igy úgyabúgy megjelenek a váltón, a váltóban. A Váltóban lévő csapágyak sem a levegőben lógnak, szóval a forgó részek is folyamatosan megkapják a a rezonanciát.
A kettőstömegű lendkerék a hirtelen nagy nyomatékkülömbséget hivatott kiküszöbölni mivel a vezetni tudók 90%-a nem érzi az autót.
Korábban a 200Nm méternél többet tudó autók csak az emberek kis részéhez jutottak el, régebbi erősebb autók. Viszont a közösnyomócsöves dízelek megjelenésével az átlag ember is nyomatékos autót kapott, amihez nem társult megfelelő vezetési tudás. Itt jött a képbe a kettőstömegű lendkerék, aminek van járulékos haszna is, alapjáraton nem ráz annyira. Ez útóbbinak hála ölik meg sokan a (pl renault) főtengelyeket, bejtik a motor fordulatszámát, a motor erőlködik, de a vezető észre sem veszi, viszont minden egyes munkaütem egy hatalmas pofonként jelentkezik a főtengelynél.
Amíg az én autómban benne volt a kettőstömegű, simán beakasztottam negyedikben 50-re a tempomatot, most fix lendkerékkel 50-nél csak harmadikban közlekedek.
Én csak egy negatívumot vettem észre a fix lendkerékkel: leállításkor picit nagyobbat ránt, nem vészesen de észrevehető.
ui.: csak 20€-vak volt olcsóbb a fixlendkerék szett, mint a kettőstömegűs, szóval nem spórolás miatt van benne lassan 75eKm
A falábbal azért vannak gondjaim : ezek a motorok .váltók vagyis az autók evvel a szerkezettel lettek tervezve ha lehegeszted mert ilyet is hallottam vagy fix re cseréled akkor azt kockáztatod hogy a nálam 300 ezer kilométer után, 300 ezer forintos 1 Ft / kilométer költség komplett kuplungszerkezet csere helyett ennek dupláját motor vagy váltó javításra költöd.
Ez is megfontolandó :
" Motorban menetelő katonák
A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Egy ilyen motorra fix lendkerekes szettet építeni komoly kockázat, megmagyarázhatatlannak tűnő károk kíséretében."
Ha lehet 2,2 Hdi legyen ,6 os manuális váltóval. Km nem számít ,gondos gazda után kimegy a világból.
Amire figyelj : ablakemelők, motoros csomagtér ajtó működjön , két akksi esetén a hátsó akksi állapota, xenon esetén a fényszórómosó működése , turbó levegőhűtő szeret olajos lenni .
Ezek apró de bosszantó hibák.
Az enyém 2,2 Hdi 6 os manuális Fap Off 300 ezer van benn imádom ,6 éve nálam 100 ezret mentem vele , Ha konkrét kérdésed van Irj
Köszi a választ! Csak akkor lehet az összesét ha leveszed a váltó delnőét, ahogy néztem bal oldalról. A szűrőt csak úgy tudod kicserélni mért benne van a váltólázban. 4f es A6 on cseréltünk már. Igaz az hosszmotoros és 9.5l olaj van benne, de ha a leeresztő csavart csavarod ki akkor csak 3-4 l olaj folyik ki belőle. Egyébkénþ az Audinak jót tett, sokkal finomabban váltott utánna.
Köszönöm szépen a válaszokat! Megtudhatnám hogy hány liter váltó olaj kell bele? Szűrőt is cserélnék szóval levenném a deknit és kifoyna az összes olaj. Mennyire lehet hinni a fedélzeti computernek? Mert az enyém átlagba 9.2 ír finom használat mellett. Kb.40% várós. Szerintem sok. Ha a Fap ot esetleg kiiktatnám? Előre is köszi. Ja 2.2 hdi tiptronic. 2003
Köszönöm Szépen a válaszokat! Érdeklődnék hogy nagy navinál a hogy lehet kinullázni az átlag fogyasztás mérőt? Vagy lehet e? Van még Rout1 és Rout2 azokat se tudom kinullázni. Előre is köszi!
Szia, Motorolajbol 5w-40 vagy 10w-40-es de low akármis, vagyis DPF kímélőt vegyél, 4,75liter.
A váltóba, ha csak a váltó alján lévő leeresztő csavart nyitod ki és cseréled, akkor utána 3liter olaj megy bele, többet nem tudsz leengedni. Én mannol atf ag-52 olajat tettem bele, de mindenléppen barnát tegyél, vannak más gyártóknak is.
Olvasgattam de nem találtam a problémámra megoldást, ezért kérdeznék, hátha valakinek már volt ilyen gondja...
1, Automata váltós, és a műszerfalon nem jelzi a sebesség fokozatokat, minden fokozatban ott csak P-ben van, vajon miért?
2, Kis kijelzős a fedélzeti komp. de az alatta lévő gombok illetve tekerentyű semmit nem csinál, pedig a vezetékelés már kontaktspray-vel is befújtam. Semmilyen információt nem tudok belőle kinyerni...
Sziasztok! 2.2hdi tiptronic 2003as autó vásárlásán töröm a fejem. Érdekelne hogy mennyit fogyaszt? A 4 sebeséggel nem pörög e sokat? Akinek tapasztalata van kérjem írjon. Előre is köszönöm!
Bátorkodom érdeklődni tőletek a 3000 V6 motorról és az automata váltójáról? Milyen tapasztalatok vannak róla? A motor mennyire megbízható, és költségigényes? A váltónak vannak tipikus hibái?
egy visszatérő,apró,de annál bosszantóbb hibára hívnám fel figyelmeteket.Lehet,hogy tévedek és más 607-es tulajdonos még nem találkozott ezzel a problémával,ha mégis akkor kérlek oszd meg velem,velünk.
Ablaktörlő megállása,esőben.Biztosítékcsere után újabb 10 percig működik,viszont nagyobb fokozatban ismét megáll karbantartás pozicióba.Szakszervíz:biztosítékcsere,ey általuk megítélt kábel csere.Újabb eső,ismét a belső sávban elakadásjelző.Szakszervíz:ablaktörlőmechanika csere,mondván,megszorul a szerkezet és ez csapja le a biztit.Újabb eső,2-es fokozatig működik,eső eláll,viszont a következő alkalomnál ismét beáll az ablaktörlő.
Ha van ilyesféle tapasztalatotok,kérem írjátok meg.
Ha valakinek kell, jelképes összegért elviheti ezeket a 607-eshez való lemezfelniket a rajtuk levő kissé kopott Michelin Pilot Alpin 225/55 R16 téligumikkal. Székesfehérvár.