Keresés

Részletes keresés

Sergeant1 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 71420
Előzmény: alkotasu (71416)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 71419

A kettő közül bármelyik jó.

Előzmény: alkotasu (71417)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.21 -1 1 71418

Igen, nekem is egyből ez a 4. osztály szúrta a szemem, az 1880-as évek után nálunk nem volt (előtte igen) 

Előzmény: alkotasu (71416)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 2 71417

Ne BIG-re, hanem IMG-re! Akkor adja vissza eredeti méretben.

Előzmény: rm40 (71409)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 3 71416

Simán lehet. Nekem, mint laikusnak 2 dolog gyanús: én nem tudok magyarországi 750 mm-es kisvasútról, csak 760-asról. Nem nagy a különbség, de azért mégis külön jegyzik... 750-es kisvasútról Németországban hallottam, olvastam. Lehet, hogy valamilyen német-osztrák határközeli kisvasútról lehet szó? A másik: a képen olvasható a 4. osztály. Akkoriban nálunk nem volt ilyen.

Előzmény: FejesAntal (71414)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.21 -2 2 71415

Képes illusztráció gyanánt ezt küldte

 

Előzmény: FejesAntal (71414)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.21 -3 1 71414

Érdekes, hogy egy Voight családnevű úriember kérdezi... mindenesetre állítja, hogy szerinte került ide 3 db ilyen gép. Lehet, hogy keveri az Austro-Hungary-t a "szimpla" Hungary-val 

Előzmény: Felek Ferenc (71403)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.20 -2 2 71413

Fel is került a szerelvényekhez:

 

601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.20 -2 2 71412

Sajna a 601-eshez nincs ilyen, legalábbis eddig nem botlottam bele (pedig kerestem)

Előzmény: rm40 (71408)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.20 -2 2 71411

Szuper, köszönöm :)

Előzmény: rm40 (71410)
rm40 Creative Commons License 2024.02.20 -1 2 71410

Esetleg:

Előzmény: rm40 (71409)
rm40 Creative Commons License 2024.02.20 -1 2 71409

Nyisd meg a képet új bömgészőablakban és a fájlnévben a MED-et javítsd BIG-re, nekem így látszik és ezt a verziót letöltve még nagyítható is.

Előzmény: BlackStar (71407)
rm40 Creative Commons License 2024.02.20 -1 2 71408

OFF

Igen azokkal együtt. Külön nem kértem, emlékeim szerint a paksamétákhoz tartozóan kaptam ki, 99.2.3047/532 volt a száma.

ON

Előzmény: BlackStar (71406)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71407

Esetleg meg volna nagyobban? alul a vastagságok nem igazán látszanak.

Előzmény: rm40 (71397)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71406

A 3047-es leltári számú rajzokhoz tartozó? Hogyan kérted ki? igazából engem csak a 601-esé érdekel, de annak semmi nyoma. Így aztán én próbálok rajzjegyzéket csinálni csak úgy mellékesen, mert engem a tételjegyzék - meg nyilván maguk a tételek - érdekelnek.

Előzmény: rm40 (71405)
rm40 Creative Commons License 2024.02.20 0 2 71405

Beltartalmában ilyen:

Amúgy az MMKM-nél a Kaposvár utcában előzetes kérelem után.

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71404)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71404

Azt mondod rajzjegyzék... de milyen egy ilyen rajzjegyzék? Hol találtad a 327-esét?

Előzmény: rm40 (71400)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.02.20 -2 2 71403

   1906-tól már benzin elektromos mozdonyokat és motorkocsikat vettek a hazai kisvasutak (a gőzmozdonyok mellett), gőzmotorkocsit, hármat is, 1910-ben? Hihetetlenül hangzik.

Előzmény: FejesAntal (71402)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.20 -2 1 71402

Mivel nincs gőzmotorkocsik fórum, ide teszem:

 

Egy külföldi érdeklődő kérdez a 750 mm-es nyomtávolságú  Esslingeni gyártmányú gőzmotorkocsikról, amik 1910-ben készültek, állítólag Magyarországra adták el őket, 1920 után nyomuk veszett.

 

A gyári számok: Esslingen 10/3558, Esslingen 10/3559 és Esslingen 10/3560

 

Én az itthoni forrásokban esslingeni gyártmányú  járműveket csak a Monarchia osztrák fele kapcsán látok emlegetni, a Komarek és a Rohrbacher motorkocsikat. Ezek normál nyomtávolságúak.

Lógó_féktömlő Creative Commons License 2024.02.20 -2 1 71401

A Meiningen-i főműhely a 90-es években:

https://www.youtube.com/watch?v=hhEFkNCP0fU

 

rm40 Creative Commons License 2024.02.19 -2 3 71400

A rajzjegyzék szerint a 259-es rajz a 327-es sorozatnál (azaz a 102-es és 103-as szerkezetnél) is az V. csoportba (Szerelvények) tartozik, a rajzon szereplő III. csoportmegjelölés talán a 754 szerkezetszámnál volt releváns, ahonnan a rajzot átvették. A 327-esnél a III. csoport a "Védház Burkolat" rajzai.

Amúgy a legmagasabb számú gyári rajz, ha minden igaz, a XI. csoportba (Fék) tartozó 357. számú Fékező szeleptartó.

Ezen kívül vannak a "Saját rajzok" címen besorolt, már a MÁV által készített rajzok. Ezek egy részét 1001-től felfelé számozták, más részüket az egyes csoportokba tartozó számokra rászámozták (tehát utána számozták, részben betűvel törve), sőt néhol felülszámozták. A később készülteknél már csak a kapcsolódó utasítás számával jelölték a rajzokat.

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71399)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.19 -1 2 71399

Csak most nézem: a 259-es lap a III. csoportba tartozik a 327-esnél. A 601-nél a III. csoportba a 81-től 120f-ig számozott rajzok kerülnek, a 259 (a víztisztító vezetősín-tartó) már az V. csoportba került. Érdekes. 
Nem tudod esetleg, hogy a 327-hez hány egységnyi rajz készült?

Előzmény: rm40 (71397)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.18 -2 4 71398

Köszönöm.

Ez igen gyorsan ment. :-o

Előzmény: rm40 (71397)
rm40 Creative Commons License 2024.02.18 -2 5 71397

Hátha ez segít:

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71396)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.18 -3 4 71396

Kedves Urak,

valakinek van rajza erről a bizonyos előjegyzési tábláról? Mi volt amúgy ezen?

324540 Creative Commons License 2024.02.08 -4 6 71395

Sziasztok! 

Mostanában elég sok érdekes gőzmozdonyos videó kerül fel erre a youtube csatornára, aki még nem ismeri érdemes lehet megtekintenie.

https://youtube.com/@KlingersVideo?si=HN8U9_5UVJ0sD93y

manhattani Creative Commons License 2024.02.07 -2 7 71394
seadxdx Creative Commons License 2024.01.28 -3 5 71393

It was one of 510 examples, bought in 1947 for $100,000 each by the Hungarian State Railway (MAV).

 

Nem akarták úgy látszik elhinni a 10 ezer zöldhasú/darab árat

Előzmény: Tamasch (71390)
alkotasu Creative Commons License 2024.01.24 -4 6 71392

KI

Aki a filmet készítette, az sem ismerte a térképet. (Persze, ha elég jó elvtárs volt, akkor simán megkaphatta ettől még a jó földrajz jegyet.) A Kazán szoros (gyönyürű tája) után beszél arról, hogy Bulgáriánál már csak dombok vannak.

BE

Előzmény: Szőcsényi Z. (71391)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.22 -3 5 71391

Tűznélküli gőzössé átalakított 319-es a Dunai Vasműben, 3:33-nál:

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=21088

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!