Simán lehet. Nekem, mint laikusnak 2 dolog gyanús: én nem tudok magyarországi 750 mm-es kisvasútról, csak 760-asról. Nem nagy a különbség, de azért mégis külön jegyzik... 750-es kisvasútról Németországban hallottam, olvastam. Lehet, hogy valamilyen német-osztrák határközeli kisvasútról lehet szó? A másik: a képen olvasható a 4. osztály. Akkoriban nálunk nem volt ilyen.
Érdekes, hogy egy Voight családnevű úriember kérdezi... mindenesetre állítja, hogy szerinte került ide 3 db ilyen gép. Lehet, hogy keveri az Austro-Hungary-t a "szimpla" Hungary-val
A 3047-es leltári számú rajzokhoz tartozó? Hogyan kérted ki? igazából engem csak a 601-esé érdekel, de annak semmi nyoma. Így aztán én próbálok rajzjegyzéket csinálni csak úgy mellékesen, mert engem a tételjegyzék - meg nyilván maguk a tételek - érdekelnek.
1906-tól már benzin elektromos mozdonyokat és motorkocsikat vettek a hazai kisvasutak (a gőzmozdonyok mellett), gőzmotorkocsit, hármat is, 1910-ben? Hihetetlenül hangzik.
Egy külföldi érdeklődő kérdez a 750 mm-es nyomtávolságú Esslingeni gyártmányú gőzmotorkocsikról, amik 1910-ben készültek, állítólag Magyarországra adták el őket, 1920 után nyomuk veszett.
A gyári számok: Esslingen 10/3558, Esslingen 10/3559 és Esslingen 10/3560
Én az itthoni forrásokban esslingeni gyártmányú járműveket csak a Monarchia osztrák fele kapcsán látok emlegetni, a Komarek és a Rohrbacher motorkocsikat. Ezek normál nyomtávolságúak.
A rajzjegyzék szerint a 259-es rajz a 327-es sorozatnál (azaz a 102-es és 103-as szerkezetnél) is az V. csoportba (Szerelvények) tartozik, a rajzon szereplő III. csoportmegjelölés talán a 754 szerkezetszámnál volt releváns, ahonnan a rajzot átvették. A 327-esnél a III. csoport a "Védház Burkolat" rajzai.
Amúgy a legmagasabb számú gyári rajz, ha minden igaz, a XI. csoportba (Fék) tartozó 357. számú Fékező szeleptartó.
Ezen kívül vannak a "Saját rajzok" címen besorolt, már a MÁV által készített rajzok. Ezek egy részét 1001-től felfelé számozták, más részüket az egyes csoportokba tartozó számokra rászámozták (tehát utána számozták, részben betűvel törve), sőt néhol felülszámozták. A később készülteknél már csak a kapcsolódó utasítás számával jelölték a rajzokat.
Csak most nézem: a 259-es lap a III. csoportba tartozik a 327-esnél. A 601-nél a III. csoportba a 81-től 120f-ig számozott rajzok kerülnek, a 259 (a víztisztító vezetősín-tartó) már az V. csoportba került. Érdekes. Nem tudod esetleg, hogy a 327-hez hány egységnyi rajz készült?
Aki a filmet készítette, az sem ismerte a térképet. (Persze, ha elég jó elvtárs volt, akkor simán megkaphatta ettől még a jó földrajz jegyet.) A Kazán szoros (gyönyürű tája) után beszél arról, hogy Bulgáriánál már csak dombok vannak.