Persze, de ne felejtsd el, hogy ma már alig van vitamin a zöldségben-gyümölcsben. Egy gramm C vitamin bevitelhez meg kéne enni kb. 4,5 kiló narancsot, ami azért eléggé sok. Persze kell a zöldség-gyümölcs, a rost miatt is, de önmagában kevés.
Szerencsére létezik homeopátia is - mielőtt valaki nekiállni itt is habzó szájjal gyíkolni, hogy mi az meg mi nem, azoknak tanácsolom, hogy próbálja ki, aztán véleményezzen, mert nálam elég sok mindenre működött, - nem csak sérvre, de sűrű vérre is pl.
Én június végén, július elején jártam azon a szakaszon oda-vissza. A cikkben említettek nagyjából jogosak, de én nem országútival, hanem csomaggal megrakott bringával mentem jóval mérsékeltebb tempóval (nagyjából 20 km/h). Így többé-kevésbé vállalható az egész szakasz (lehetne jobb persze), egyetlen kivétel a Kőszárhegy-Polgárdi szakasz, az egy 'új' kerékpárúton egyszerűen botrány.
Hétvégén megnéztük a Kamaraerdő-Velence szakaszt is (kirándulós biciklivel, kirándulós tempóban), ahol kerékpárút van, ott kiváló a minőség, Biatorbágyon a jelzések kissé hiányosak. Kirándulásra jó, szép a táj, jó az út, de a Balatonra nem arra fogok menni, elég nekem a 130 km Siófokig, nem kell a további húsz a plusz szintekkel.
Gyümölcsöt sokat eszek,naponta. Mindennap iszok gyógynövényes teákat,hagyma szinte mindennap,ősztől pedig fokhagymakúra. A semminél azért lényegesen több...
Ez nálam mind megvolt. 20as éveim elején frontális motorbaleset. Ott átrepültem az autó felett,és a hátamra estem. Azt szerencsésen megúsztam,de kb 3 hétig még a haszálaim is sajogtak. Aztán leestem egyszer a teherautó platóról,háttal a plató sarkára,majd onnan a földre. Pár csigolyám lezúztam. 2 hétig szinte mozdulni sem bírtam. Majd leestem mégegyszer😁..akkor arcal az aszfaltra. Magam alá került a jobb kezem,csuklóm elrepedt,és homlokkal koccoltam az aszfaltot. Ez az utolsó,kb.6 éve történt. Megjegyzem a jobb kezem zsibbad...bár most,hogy pihentetem már javul. Mindezek mellé a hát és hasizom gyengesége....és igen..volt olyan időszakom,mikor inkább csak a kávé volt a napi folyadék mennyiségem.é Éjjel-nappal vezettem,de éjjel mindig. Na,de ez a múlt..már a javulás útjára léptem,mármint ami a életvitelt érinti. Most a ház projekt miatt a sport elmaradt,viszont fizikai munka van helyette...ami sajnos a hasat növeszti...mert kaja nélkül nincs kraft.
Jogos, de a lakosság 95%-a vitmanin és ásványianyag hiányos. A napi egy alma, hagyma, pezsgőtabletta és egyéb népi megoldások kevesek. Akik szednek vitaminokat, azok is úgy, hogy kálcium+magnézium, meg 50 milligramm C vitamin. D nem, mert nyár van. Ezek kombinálva a mozgásszegény életmóddal és a napi 3-8 óra! telefonbambulással (lehajtott/előrebillentett fej) már okozhatnak kopást, sérvet.
Az orvostudmomány ott tart, hogy Ca+Mg tablettákat engedélyeznek gyártatni, mert az hasznot hoz a gyógyszergyártóknak, de napi 3-5 gramm C vitamin káros, és a D vitamint túl lehett adagolni... Mondjuk én is hangoztatnék ilyeneket, ha évi több alkalommal nyaralhatnék Bali, Seychelle és egyéb szar helyeken a Bayer, Pfizer, GSK stb. pénzén.
Ha nincs más lehetőséged, akkor legalább ásványi anyag pótlás ezerrel - egyébként hogy-hogy nem, a jelenleg tűzzel-vassal irtott NaCl hiánya az egyik faktor.
Ez így önmagában nem kellene okozzon sérvet, de amit másik posztban említesz az már lehet "alap" rá, mivel legtöbb esetben ez a mélyizmok gyengesége (népbetegség a fejlett, civilizált világban . . . ) miatt fordulhat elő - mármint a csigolyák valamilyen elmozdulása. (Másik eset, amikor nincs hiba a csontos részeknél, de a kevés szükséges ásvány és folyadék miatt ellapul a porckorong és nyomja az ideget - ez is okoz zsibbadást, fájdalmat.
Mondjuk én orvoshoz nem jártam vele, mivel családban volt másnak, aztán odáig tartott a nyugati orvostudomány, hogy adtak neki fűzőt, meg izomerősítő gyakorlatokat írtak neki elő.
Még kb 1,5-2 hónapig tart a feújítás projekt,aztán utána megpróbálok visszazökkenni a bicajos életbe,szánok magamra is időt. Bár,a has és hát izozatom,az lehet,hogy a 0vall egyenllő...úgyhogy azzal is kelllene kezdeni valamit. Kiváncsi leszek,hogy hosszabb távon javul-e,vagy romlik ez a zsibbadós helyzet🤔!
Érdemes lenne has/törzsizom erősítő gyakorlatokat végezni. A felsőtestet a hasizmok tartják egyenesen, ha azok gyengék, akkor (országúti)kerékpáron ülve az amúgy sem természetes tartás még rosszabb lesz. Kissé homorúvá válik a hát, és ezt öntudatlanul is följebb emelt nyakkal ellensúlyozzuk, ami vezethet porckorong sérvhez.
Egy ideje sajna nem ülten a versenybicajon időhiány miatt,csak a gyerekekkel kerekeztem a montival. Házfelújításba fogtunk,és kicsit leousztítottam magam,azért mentem orvoshoz. A doki küldött egy átfogóbb röntgenre,úgy derült fény az egészre. Igazából régebbóta érzem néha ezt a zsibbadást,de csak néha-néha jött elő. Most azt hittem a betontörő rázta szét. Részben. A doki szerint az is közrejátszik benne,aminek hosszú idő a gyógyulása/regenerálódása. Viszont ezt a sérvet is "figyelemmel " kell követni,ha nem fog maradéktalanul elmúlni x időn bellül a zsibbadás,akkor további vizsgálatok kellenek majd. Úgyhogy egyenlőre lehet teszek talán egy kormánymagasítót a bringára,hátha valami "nyak"barátibb üléspozíciót tudok elérni. Szeretem azt a bicajt,nem szeretnék egválni tőle.
Szinte a cikk összes mondatával egyet értek, pl. a Füle előtti "leugratással", vagy a domb teteje felé a felesleges lekanyarodással. A polgárdi leírást nem igazán értem, de az biztos, hogy a faluból kifelé csak a 7-esen(!!!), mert az, ami a képen látszik csak részben adja vissza a valóságot.
Ami kimaradt: a szabadbattyáni átvezetésben igazi, szögletes, küllőtörő fekvőrendőrön ugrattam át - a bicikliúton.
Fehérvár felé egyébként meg kellett állnom, mert egy hölgy állt ki autójával a telekről és teljesen elfoglalta a bringautat, míg végzett a kapu lakatolásával.
Hmm, hmm, érdekes a kérdésed. Már csak azért is, mert én lumbális sérvekkel használtam több ízben, volt olyan is, amikor kvázi segített is egy idő után részben kimozogni. - Legalábbis annak is tudom be sok idő után a javulást (létező dolog, hogy a sérült test óvatos használta egy idő után jobb, mivel javul a keringés).
Viszont nyaki dologban én azért több helyről kérnék véleményt szakemberektől - azt hogy ki mit és kiket tart annak, azt most inkább nem részletezném; mert az macerásabb azért...
Helló! Rég jártam erre! Nyaki porckorong sérvvel használja valaki a outi bicaját??? Enyhe kézzsibbadás miatt röntgenre küldtek,és ezt állapították meg,az eredményből. Utánolvasgatva az outis test/nyak tartás piszkosul nem használ ennek a dolognak. Valaki teker hasonló ""cipőben""?
Gondolom a blikkesek a reklámból befolyó összeget számolják, és azért nem érnek rá 19:00 után sem közölni - az egyébként reggeli - hírt, miszerint Attila a Jumbo csapat tagja lesz 3 évig. Hosszú távon számolnak vele, ez mindenképpen örömteli, másrészt olyanoktól tanulni, mint Aert, Roglic, Vingegaard fantasztikus dolog. Harmadrészt a Jumbo tagjai új közül is van majdnem mindenkinek szakaszgyőzelme már idén, szóval sokkal több a lehetőség, mint a csigaevőknél.
Érdekesnek tartom, hogy január 1-hez képest már VIII 5-én sikerült választ találni egy kormány által szponzorált reklámban arra a kérdésre, hogyan érdemesebb megvenni a motoros biciklit.
Ha valaki még emléxik, van ez a bájkmag nevű izé, ahol mindenféle biccikliket hírdetnek, keresnek, eladnak, stb. Ez régen egy viszonylag komoly újság volt, mert pl. a Morati szponzorációs cuccait némi próba után eladták, viszont jókat írtak róla.
Na, most ez megmaradt, mert van egy szponzorreklámjuk a pedelec bringákról: magánszemély vagy cég?. A cikk szerint Január 1 óta van komoly változás abban, kinek hogy éri meg az elektromos kütyü. (Töltés bazmeg, töltés!!!)
Szóval:
Ha elesek részegen a malacudvaron, akkor a rezsiszilárd nem esik rám, ugye? Vagy igen, de kap érte pénzet:)
Böngészve a szakirodalmat, most látom, hogy létezik még 11-28 kiosztású sor, CS-HG400-9 jelöléssel, a katalógusban Alivio néven van, és montihoz ajánlják.
Fontos a jelölés, mert nem jól működik egymással a HG, a HG-EV.
Nincs 36-os végű sor, a váltókanál sem bírná el. Gondolom a boltosnak olyan van raktáron, azt akarja eladni, ezért mondta.
A 12-es rendszer azért kellett, mert a Campagnolo és a Sram is használta már országúton, tehát nekik is kellett, hiszen 24 sebesség több, mint a 22:)))) Teljesen fölösleges lépés, de hát a vásárlók, ugye... ha az 12 fokozat, akkor az jobb, azt veszem meg. Mellesleg Dura Ace sorból van 11-28-as, csak nem bírod megfizetni a 6 titán lánckereket:)
Akkor vehetsz magadnak 14-28-as sort, azt szerintem nem olyan nehéz beszerezni. Viszon nézesd meg a váltódat, mert lehet, hogy ha az alsó állása mondjuk csak 13 vagy 14 fog, akkor nem feszít eleget a kanál. Elvileg a Csepel boltban (Pacsirtamező 38. vagy a Vásár utca 4.) kapsz különálló Miche fogaskereket. Azért nézd meg, hogy Shimano legyen, mert a dolgozók nem a szakma mesterei.
Az, hogy egy 105-ös szettben nincs csak 11-34 és 11-36 ezt akkor sem értem. Legyen hát, ha kell, de a 12-25 és a 11-28- at meg kellene tartani. Nem mindenki lakik nagy hegyek közelében. Főleg mi magyarok. A 12s rendszer számomra visszalépés a 11s- hez képest, mert az utolsó 2 lánckerekeket úgysem használnám. Tehát lenne egy 10s rendszerem. A 12s- ben nem az a változás mint elődeik megjelenésénél, hogy a több sebesség finomabb kiosztást jelent, hanem csak hozzácsaptak 2-3 nagyobb lánckereket szerintem fölöslegesen.
A 30-as kereket még átéri a váltóm. Tudom, mert egy régi Szitnya túrára a bontott sorban cseréltem a két nagyot egy montis sorból leselejtezettekre. Nagyon figyeltem, nehogy véletlenül keresztbe váltsak, mert a láncot nem tudtam megnyújtani:-).
A 11, 12 fogszám nekem teljesen fölösleges. Ahol azt tekerni kéne, ott bőven elég, ha csak gurulok.
Régen a hegyek nem voltak annyira meredekek:))) Anno a versenyek között ment a rivalizálás, hogy melyik a legkeményebb, legnehezebb. (A legnagyobb egyértelműen a Tour.) Az 1990-es évek végére a szervezők próbáltak változtatni, hosszabb és meredekebb hegyeket találni, és azokon végigzavarni a versenyzőket. Először az olaszok megtalálták a Mortirolót, aztán a Zoncolant, és ezekre a hegyekre már kellett a pörgősebb áttétel. A tévének köszönhetően egyre többen kezdtek kerékpározni, de nekik a profik által használt 53-39 és 11-25 nagyon kevés volt. Elkezdték a gyártók a gazdag és lusta (német, japán, angol) vásárlók részére a versenyszettes kerékpárokat, de azokkal az áttételekkel az amatőrök nem tudtak felmenni a komoly hegyekre. (A tripla első áttétel pl. az Angliru miatt van, Heras olyannal nyerte a brutális hegyen a trikót, és ezért rögtön olyan kellett mindenkinek.)
Aztán 2005-ben Savoldelli kompakt áttétellel nyerte a Girót, és ez gyakorlatilag meg is ásta a hagyományos 53-39 sírját, legalábbis az amatőrök számára. Ma már van annyi pénze az amatőröknek, hogy meg tudnak venni 12-16000 eurós kerékpárokat, amik könnyebbek a profik bringáinál, de persze nem tudnak olyan áttételekkel menni, és amiatt vannak a 32-34-es hátsó fogsorok. Amúgy az olasz-osztrák-spanyol hegyekben bőven van olyan hosszú és meredek út, ahová egy amatőrnek kell a 34-30 - esetleg 32-34.
A hátul 36, meg a 45, 50 és hasonló agymenések egyszerűen csak a gyártók próbálkozásai az "újabb" kerékpárok és újabb rendszerek eladására lásd CX-ből gravel lett, mert a Specializednek volt rá reklámkapacitása. Idén már VB is lesz belőle - gyakorlatilag nem téli CX verseny, és Aert, Poel újabb VB-címeket gyűjthet.
Kiegészíteném azzal, hogy az átlag 50+ bringás - közötük én is- valószínű több kg-val nehezebb , mint amennyivel a jelenlegi bringája könnyebb, annál amivel 20-30 éve ment a Kékesre.😉