Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2021.09.05 0 0 53479

Vagy a panasonic CMU-9-36SPR

 

Amiket a bicajokba gyárilag be szoktak építeni, azok a hatalmas, nagy nehéz izék, azokat nem is tudom hogy gondolták komolyan, amikor ilyen kisebbek is léteznek és ezek sem a technika csúcsai..

Előzmény: Panzerbear (53478)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.05 0 0 53478

Már ilyeneket is tudna az ipar, mint a GO SwissDrive motorja

500w tartós és 1000w csúcsteljesítményre képes, és akár 45 km/ó sebességre. A rendszer tömege 4,7-5,6 kg.

 

Előzmény: Panzerbear (53477)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.05 0 0 53477

A méretük, teljesítményük, képességük. 50 éve is tudtak volna ilyet csinálni.

Számtalan kicsi, tartós, erös motor van már.

Előzmény: 8bitmax (53472)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.05 0 0 53476

Woodoo 2020.03.01

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.05 0 0 53475

Liter ví..levegőbül vonja ki a Zokszigént.:-)

306kg 1s alatt 1m magasra.

Előzmény: 8bitmax (53474)
8bitmax Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53474

3000 nem 30000 :-)

Előzmény: 8bitmax (53471)
8bitmax Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53473

Persze felmegy, de az áttételes központi motoros jellemzően, vagy valami nagyon nagy teljesítményű agymotoros. Viszont ha már nem agymotor, akkor kell valami kapcsolt a meghajtott kerék és a motor között. Ez lehet lánc, kardán, szíj, akármi.

Előzmény: Panzerbear (53460)
8bitmax Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53472

Mármint miért a vicc kategória?

Előzmény: Panzerbear (53457)
8bitmax Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53471

Az az 1400W az pillanatnyi csúcs, 1 órán keresztül nem, az biztos.

 

Vannak kerékpárversenyek, ahol a ringára szerelt teljesítménymérőt real tilme lehet követnio. Még hazai versenyeken is, érdekes nézegetni ezeket.

 

Azon kiakadtam mondjuk hogy az idei Tour egyik befutóján, az egyik legkeményebb szakasz utáéna  sprintben még konkrétan 1800W-ot ki tudott magából préselni a győztes néhány mp erejéig.

 

Pályásokat mértek 30000W körüli csúcsal is emlékeim szerint. Persze csak a  legfelső szinten és igen rövid ideig.

Előzmény: dhpage (53466)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53470

50km/hval egy teleszkopossal lehetne utazni. Emellett lakott teruleten kivul sisakban " elektromotlan" kerekparral lehetseges 50 nel haladni...tehat elektromosal is hasznos lenne.

Előzmény: Bujazliz (53469)
Bujazliz Creative Commons License 2021.09.04 -1 0 53469

Az elektromos kerékpár gyártók épp az alacsony teljesítmény limit miatt panaszkodnak és helyeznek nyomást az EU Bizottságra.

A jogszabály alkotók valószínűleg nem biciklizők, mert a teljesítmény limitről halvány dunszt fogalmuk sincs.

A kulcs a sebesség, amiben a kerékpárgyártók is egyetértenek.

A 20-25 km/ó ideális túrasebesség. Az átlagos és családi kerékpározók (és főleg az idősebb korosztály) számára a 15-22 km/ó a leginkább használt tartomány.

Egy 1000 W-os motorral a 5-10%-os emelkedők könnyen leküzdhetők az 50 feletti (pláne a 60+-os) korosztály számára.

A sebesség korlátozással teljesen mindegy, hogy 250 W-os, vagy 1000 W-os motor hajtja a bringát.

 

Előzmény: dhpage (53465)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53468

Nyilván lassan

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53462)
dhpage Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53467

linket = linkelt

Előzmény: dhpage (53465)
dhpage Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53466

most volt a világcsúcs országútin 1 órás tekerésnél.
1400 wattokat mértek. nyilván fel lehet szinte bárhol tekerni, de most arról beszélünk, hogy ez a motor limitálva van 250w-ra. az nem megy fel 1 személlyel sem.
ha felmegy, akkor nem 250w, és akkor onnantól segédmotor.

Előzmény: Barret02 (53463)
dhpage Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53465

persze hogy nem kell annyi....mert a motorhoz hozzáteszel a tekeréssel. de a linket cuccnál ez nincs,  csak a max teljesítmény, ami nem elég.
de nekem bármit írhatsz, mert ezek adatokkal mért tények. az utcám eleje 16 százalékos. gps-el mérve. az agymotorom meg elég jó hatásfokú, mert egy átalakított bionx. a wattmérő meg pláne pontos.

csodák nincsenek. ha nincs láncod/áttételed, akkor a 250w kevés.
ha az agymotorod áttételes, akkor itt fel tud menni, de akkor annyi a sebességnek, 25körül vége lesz, mert belül szénné pörög a kicsi motor.
áttételesem is van...max. 30, utána vége. a direkt agymotor az elviszi az 50 felettit is simán. (70 körül van a vége).

 

Előzmény: Panzerbear (53461)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53464

28as kontras egysebessegessel egymaga se teker fel, megszalajt vagy elszakad a lanc. Egyszerubb feltolni.

A letran is fel lehet maszni, meg kerekpar se kell hozza.:-)

Lefele kotelen ereszkedve aramot termelunk a helyzeti energiabol.;)

Előzmény: Barret02 (53463)
Barret02 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53463

Gyerekkoromban sokat bicikliztünk mindenfelé! Itt hegyvidék van.Egyik haverom 12%-os emelkedőn feltekert 2 személlyel :D Alkat kérdése.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53462)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53462

Milyen attetellel, milyen sebesseggel tekersz fel a 16%oson?

Előzmény: Panzerbear (53461)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53461

Ja és 16%-os emelkedőn nem kellhet annyi, mert akkor én nem tudnék feltekerni sima nem elektromos biciklivel, márpedig fel tudok...

Előzmény: Panzerbear (53460)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53460

Na de ez egy villanybicaj rendszer. Miért indultok ki abból, hogy a biciklis nem fog tekerni? Hogy ne menne fel egy 30km-es szakaszon ha tekersz? A sima villany MTB is felmegy, még csak le sem merül bele.

 

És persze hogy merül felfelé, ezért is lenne értelme ha egy 10-20% viszont ebböl visszajönne lefelé. Mert aztán jön a következő emelkedő

Előzmény: dhpage (53454)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53459

Az Alföldön sehol, a hegyekben meg szinte minden útnak van ilyen szakasza...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53452)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53458

Mert laírtam hogy karbantartott és megfelelően kent esetben.

Ja, elolvastam, de én szoktam bicajt használni is, nem csak elméletben. És használat közben megázik, sáros lesz, havas, fagyott, stb. Van hogy a kent lánc olyan fagyban, hogy meg sem akar törni...

Előzmény: 8bitmax (53451)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53457

Az agymotorok amiket eddig használtak, az a vicc kategória. Nem hinném, hogy ök hasonlót csináltak, ha lesz végre teszt róla, kíváncsi leszek hogyan képzelték el.

 

Lejtőn is tekerek mindig, mert miért ne? Hülyén ott ülni szar érzés. Ilyenkor ha a lejtö adta energia vagy a tekerésem adta energia egy része töltésre megy, az amit észre sem veszel. Különösen ha ez álítható. pl tudod hogy nagy lejtö jön és eleve ezzel fékezel amennyit csak enged, vagy szándékosan töltesz, mert több emelkedő is vár még rád, vagy akár ki is kapcsolod, mert gurulni szeretnél. Pont ez a jó benn, hogy több lehetőséget is enged. Mint hogy pl mindkét kerékben legyen hajtás és legyen fékvisszatáplálás is.

Előzmény: 8bitmax (53449)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53456

100kmre vetitve 16000m magasra jutnal 150kg tomeggel.6,5kWh helyzetienergia-novekedes.

 

Előzmény: dhpage (53454)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53455

1 ora alatt?

Előzmény: Malaguszti (53453)
dhpage Creative Commons License 2021.09.04 0 0 53454

ahol ennyit gurulsz lefele, ott a felfele is ennyi.
nekem a városim agymotoros, gázkaros. és az akkun van teljesítménymérő. a vezérlőm színuszos, szóval nagyon jó hatásfokú és helyből is elindul, emelkedőn is.

egy 16%-os emelkedőn ha nem tekerek, akkor 600-800w kell. vagyis a 30km emelkedődön nem fogsz vele felmenni.

Előzmény: Panzerbear (53445)
Malaguszti Creative Commons License 2021.09.03 0 0 53453

El fog zsibbadni a bicikliülés :))

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53452)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.03 0 0 53452

Hol lejt olyan hoszan az ut? Jo lenne 30kmt gurulni.

Előzmény: Panzerbear (53445)
8bitmax Creative Commons License 2021.09.03 0 0 53451

Elolvastad a teljes mondatot is? Mert laírtam hogy karbantartott és megfelelően kent esetben.

 

De vannak 99% körüli hatásfokú lánchajtások is egyébként, az országúti élsportban nagyon sokat számít a legkisebb is. Vannak külön oldalak, ahol teszetelik hatásfok, stb szerint a gumikat, láncokat, stb. ís vannak kifejezetten ilyen célú láncfejlesztések, ahol pár tized százalék hatásfok javulás wattokat jelent a tekerő személytől, nem mindegy egy hosszabb versenyen.

 

Szóval se nem elméleti maximum, és nyilván lehet bizonyos körülmények között rosszabb is (nincs kenve, kopott, nem illeszkedik jó, levizelemm és ráfagyva így tekerem (és még meg is történt), azaz lehet válogatni tetszés szerint. De ezért volt ott a második tagmondat is.

 

Mint ahogy elmondható az is hogy mi történik nagy hidegben sőt nem csak nagy hidegben pl. az akkuval (simán 10-20%-kal kisebb kivehető kapacitás a megnőtt belső ellenállás és a lelassult kémiai folyamatok miatt, stb.

Előzmény: Panzerbear (53446)
8bitmax Creative Commons License 2021.09.03 0 0 53450

"

Egy generátor hatásfoka meg manapság már 98% feletti, ahogy egy villanymotoré is..

Összességében simán leget 95%-os a teljes hatásfok.

A lánchajtásé kb 98%

A szíjhajtásé kicsit rosszabb."

 

Mutass lécci olyan 200W-os generátort, ami minden munkapontban ráadásul alacsony fordulaton, alacsony fluxusváltozásnál ezt tudja, vagy akár egyben is tudja a 98% hatásfokot. Van olyan generátor ami ezt tudja valóban, de azok nem az ilyen kis villamos gépek hanem a100kW nagyságrendű vasak vagy még több. A kicsik ezt nem tudják. Pl egy 1-2MW-os szélgenerátor szokta tudna manapság a 98% körüli hatásfokot, de az erre van kihegyezve minden szempontból.

 

"Összességében simán leget 95%-os a teljes hatásfok."

 

Persze, ilyen kis méretekben és vasaknál főleg, simán. Tessék átnézni alaposan egy villamos gp könyvet, hogy milyen veszteségek is vannak, hogyan is jönnek össze. Az oda vissza konvertáló elektronika hatásfoka jó ha ennyi lesz, de az se lesz magában ennyi.

 

A szíjhajtás érdekes, de nem feltétlen rosszabb, ugyanis munkapont függő. Elég sok szíjhajtás hatásfok teszt elérhető, egy bizonyos szögsebesség, stb felett jobb tud lenni mint a lánchajtás is akár, de ez sokmindentől függ. Ennyire nem fekete és fehér.

Előzmény: Panzerbear (53442)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!