Keresés

Részletes keresés

Rejtélyvadász Creative Commons License 2011.12.18 0 0 3054

 

 

 

Ezt a hegyet viszont nem kell keresni.....

Előzmény: GARFIELD (3052)
GARFIELD Creative Commons License 2011.12.18 0 0 3053

Azért a tolóerőn kívül akadt még egy-két probléma amit meg kellett oldani.

- energiaellátás (üzemanyagcellák, akkumlátorok)

- navigáció (Innerciális navi)

- félvezetők hiánya (elektroncsöves holdraszállóegység? Go to 1)

- a számítógépek méretcsökkentése

 

Ezek azért az ötvenes évek elején még hiányoztak.

Előzmény: Perzsian (3024)
GARFIELD Creative Commons License 2011.12.18 0 0 3052

Jessszusom, ha kimégy a Hármashatárhegyre, vagy bárhová máshová, fényképezz le egy domboldalt, megkeresem Neked a 2001 Ürodüsszeiában!!!

Előzmény: Rejtélyvadász (3050)
astronom Creative Commons License 2011.12.15 0 0 3051

 

 

Újabb bizonyíték a rögeszmés holdraszállás-tagadók akut süketségére.........

 

 

Előzmény: Rejtélyvadász (3050)
Rejtélyvadász Creative Commons License 2011.12.15 0 0 3050

 

 

Újabb bizonyíték a Holdra - szállásról......

 

 

emem Creative Commons License 2011.12.15 0 0 3048

"Előző posztunkban kiderítettük, hogy a retroreflektorok részben a konteók ellen bevethető csapásmérő eszközök, amire amerikai és orosz kutatók egyaránt gondoltak. Földrajzi hely függvényében ez ilyesmi kérdés formájában manifesztálódhatott - a kívánt rész aláhúzandó: „Jó, jó, Szergej/John, de ki hiszi majd el nekünk, hogy tényleg ott jártunk?”
Erre Szergej és John a világ két átellenes pólusán kitalálta a retroreflektorokat, de valami elkerülte a figyelmüket: az összeesküvés-elméletek felszámolásához édeskevés, hogy időnként egyik-másik obszervatórium egy-egy öles lézersugarat kilő ezek valamelyikére. Hiszen a valamirevaló konteók lényege éppen az, hogy a csillagvizsgálók is benne vannak a buliban: csak rámondják, hogy van odaát a Holdon egy olyan izé, ami visszatükrözi a lézert.
Két megoldás maradt. Az egyik az, hogy a Földről állampolgári jogon mindenki vadul elkezd a Hold felé lézerezni, de ezt nem ajánljuk: valószínűleg még bőven visszfény előtt megérkezne ugyanis a terrorelhárítás a pilóták zavarása miatt.
Mostanában úgyis nagyon ki vannak hegyezve erre. Csak szólunk.
A másik lehetőség az, hogy Pulinkkal odamegyünk, és jól körbenézünk a Holdon: hátha a konteósok közül valaki elhiszi végre, hogy tényleg ott jártak az amerikaiak. Meg mi is."

Mit lát egy Puli?

astronom Creative Commons License 2011.12.14 0 0 3047

Az nem elmélet, az egy baromság. És attól nem válik igazzá, hogy neked tetszik.

Előzmény: Perzsian (3045)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.14 0 0 3045

Nézd csak, ez lemaradt a másolásodból: "Azt az elméletet ismered..."

Előzmény: astronom (3040)
kamov Creative Commons License 2011.12.14 0 0 3044

Hogyne, amkor egy hoaxer látványosan előadja a ˇ"háténnemtudom desemmisembiztos" szöveget, na akkor erre az a válasz nogy ne lacafacázzunk, hamár sugárzó hülyeségek akkor csapjunk bele a náciufókba.

Előzmény: Perzsian (3043)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.14 0 0 3043

Ez így van. Ismered a Miethe / Schriever irányvonalat?

Előzmény: kamov (3041)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.14 0 0 3042

Az a lényeg, hogy "a" holdraszállós fekete-fehér, ócska minőségű képek egy jóval korábbi holdraszálláskor készültek, mivel az akkori rakératechnika már elméletben erre képes lehetett, és Braun is mondott dolgokat a náci űrprogramról az amerikaiaknak. A kik az egyértelmű a képekből, a mikor pedig a háború után 2-3 évvel.

Előzmény: astronom (3040)
kamov Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3041

A V-2 amerikai utódja a Redstone rakéra volt. 1958-ban egy második fokozat ráépítésével (Juno-1 rakéta) volt képes a 14kg-os Explorer-1-műholdat föld körüli pályára állítani. Az immár kerozinos Juno-2-rakéta 1959-ben tudott először Hold közeli térségbe indítani egy 6kg tömegű szondát (Pioneer-4).

 

A rakétafejlesztések legidőigényesebb része a hajtóműfejlesztés még ma is. Egy hajtómű kifejlesztése 5-10 év. Ahhoz hogy az első Saturn-V 1967 végén felemelkedhessen Von Braun csapata már 1957-ben el kellet hogy kezdje a hajtómű kifejlesztését. De még ez sem lett volna elég ha Abraham Silverstein vezetésével szintén az ötvenes évek közepén nem kezdik meg a hidrogén-oxigén meghajtás fejlesztéseit ami a második és a harmadik fokozathoz kellett. A kettő együtt kellett ahhoz hogy a rakératechnika kész legyen 1967-re.

 

Az Oroszok mind az 500t feletti tolóerejű kerozinos, mind a hidrogén oxigén meghajtás fejlesztését elmulasztották, a sok kis megbízhatatlan hajtómű ki is végezte az N-1 rakétákat.

Ezután a hajtóműtechnikai lemaradást az oroszoknak csak húsz év alatt, a nyolcvanas évek végére az Enyergija hordozórakétával sikerült behozni.

Előzmény: Perzsian (3038)
astronom Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3040

"  sokkal korábban jártak már a holdon, és az első "élő holdraszállás"-t ezekkel az akkor felvett képekkel közvetítették?  "

 

Először talán magaddal vitasd meg, hogy akkor mégis kik és mikor, mert az elég zagyva volt, amit ma előadtál.

Előzmény: Perzsian (3039)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3039

Lehet róla beszélgetni, lásd kamov. De ameddig csak heherészel, addig nem igen fogok reagálni.

Előzmény: astronom (3035)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3038

Lehet, hogy félreérthetően írtam, de a V2 utódjára gondoltam, amit már amerikában fejlesztett ki, a nácik csak tervezték az űrutazást, maximum fellőttek pár kutyát vagy majmot. Annak a motorja még valóban túl gyenge volt, több párhuzamosan működtetve is csak a terhet növelte volna.

Előzmény: kamov (3036)
kamov Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3037

Helyesen:

 A V-2 végsebessége 1600m/s volt, a Föld körüli pályára állás után kb 200 km magasan kb.7800m/s sebességnek kell lennie hogy ne essen vissza.

Előzmény: kamov (3036)
kamov Creative Commons License 2011.12.13 0 1 3036

A tolóerő önmagában nem elég. Végsebesség is kell.  A V-2 végsebessége 1600m/s volt, a Föld körüli pályára állás után kb 200 km magasan kb.7800m/s. A végsebességet pedig nem a tolóerő hanem  a rakéta tömegaránya határozza meg. A tömegarány az indítási tömeg osztva az égésvégi tömeggel. Hiába kötünk párhuzamosan csokorba akárhány V-2-t a végsebesség nem változik mert a tömegarány változatlan maradt. A rakéta végsebességét a Ciolkovszikij képlet adja meg ahol a végsebesség a tömegarány természetes alapú logaritmusától és az alkalmazott hajtóanyag fajlagos tolóerejétől függ.

 

A V-2 etanol-oxigén keverékkel ment aminél az etanolt 25% vízzel kellett keverni hogy ne égjen szét a hajtómű, mert nem voltak meg sem a megfelelő ötvözetek, sem a megfelelő hajtóműhűtési technikák. nem voltak megfelelő tubószivattyúk a méretek növeléséhez. Az etanol oxigén keverék fajlagos tolóerőben gyenge, azaz egy kg-nyi etanol oxigén keverékkel kissebb végsebességet lehet elérni mint kerozinnal vagy hidrogénnel. Az arányok 2,6(etanol-ox)-3(kerozin-ox)-4,4(hidrogén-ox) és a logaritmikusan emelkedő tömegarány miatt a tizedek is nagyon fontosak.

 

Az első fokozatban kerozint a többiben hidrogént használó 2800t indulótömegű Saturn-V kb 8-8,5t tömeget juttatott a Holdfelszínre (ebből 4,5-5t volt a felszálló fokozat), ebbe egy két telefonfülkényi lakóterű komp fért be ami csak Holdkörüli pályára volt képes felemelkedni aholmár csak 2,25t tömegű maradt. Az harmincas évek etanolos technológiájával egyszerően nem lehetett volna egy űrhajóhoz kellő tömeget a holdra és visszajuttani, még többezer tonnás rakétával sem. 

Előzmény: Perzsian (3028)
astronom Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3035

Tehát anno elment néhány összemadzagolt V2-vel a Holdig, ott leszállt, filmre vette az egészet, visszajött, azután az usákoknak eljátszotta, hogy inkább mégis egészen másképp fognak most a  Holdra menni, aztán mégse mentek el, inkább elővették a régi vacak filmeket és megmutatták a világnak.

 

Ja, aztán megcsinálta nagyobban, mint anno.  Tényleg vicces csávó volt ez a Wernher :DDD

Előzmény: Perzsian (3034)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3034

Megcsinálta, csak nagyobban, mint anno. Ennyi.

Előzmény: astronom (3033)
astronom Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3033

És miután elmondta az usákoknak, hogy már a negyvenes években készen állt ám a technológia a holdutazáshoz, direkt nem csinálta meg nekik még húsz évig csak azért mert vicces ember volt.

Előzmény: Perzsian (3032)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3032

Persze...

 

Nyilván hülyeségből foglalkoztak 1920 óta rakétatechnológiával.

 

És Verner von Braun is vicceskedésből mondta el az amerikaiaknak a náci űrprogram részleteit. Mert nem csak rakétamérnök volt, hanem bohózatokat is írt szabadidejében. :D

Előzmény: astronom (3031)
astronom Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3031

Onnan indult a dolog, hogy szerintetek már sokkal előbb is lehetett volna holdutazás, mert a náciknak már a háború után megvolt a technológiájuk.

Nagy túrót volt meg.

Előzmény: Perzsian (3030)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3030

Én tolóerőt írtam, te azt mondtad, mese, én számokat hoztam, most meg azzal jössz, hogy a holdutazás nem csak számok.

 

Erről ennyit, akkor...

Előzmény: astronom (3029)
astronom Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3029

von Braunnak nagy balszerencséje, hogy nem voltál ott mellette, és nem világosítottad föl erről. Vagy lehet, hogy ő sejtette, hogy az oda-vissza holdutazás nem csupán tolóerő kérdése...

Előzmény: Perzsian (3028)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 -1 0 3028

Már a kezdeti V2 hajtómű is 250kN-t tolt, és a S-IC 38700kN-ára is csak azért volt szükség, mert vitte magával a másik két fokozatot, az iszonyat mennyiségű üzemanyagot, és az űrhajót / holdkompot, ami hatványozott teljesítményt igényelt. Kissebb teherrel több V2 utód összesített tolóerővel simán eljuthatott a kellő magasságba.

Előzmény: astronom (3027)
astronom Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3027

néhány szinkronba kötött V2 utód már elérhette a kellő tolóerőt

 

Szerinted.

Előzmény: Perzsian (3024)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3026

Áh, nem kéne munka közben fórumzani. :) Na majd összefoglalom, mit akartam írni.

Előzmény: Perzsian (3025)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3025

(Természetesen a Polaris A1, nem az Aggregat 1.)

Előzmény: Perzsian (3024)
Perzsian Creative Commons License 2011.12.13 0 0 3024

Nyilván finomított rajta, de néhány szinkronba kötött V2 utód már elérhette a kellő tolóerőt az A4 előtt is. Hiszen 1920(!)tól már foglalkoztak a témakörrel aktívan, Walter Dornberger-rel együtt.

Előzmény: astronom (3023)
astronom Creative Commons License 2011.12.13 0 1 3023

Akkor von Braun nem agyalt volna a hatvanas évekig rajta. Ha valaki ismerte a háborús német rakétatechnikát, az ő volt.

Előzmény: Perzsian (3022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!