Az enyémben 35 literes van (tankolási mennyiség). A pontos méreteit és űrtartalmát most fejből nem tudom megmondani. Szintén Fabia kombi, 1,4-es, 16V (BUD-os) motorral, Landi Renzo-val.
Így utólag belegondolva tényleg sok volt a kérdés. 2019-től elkezdtem olvasni a fórumot és sok kérdésre ott a válasz csak egy kicsit időigényes.
Jelenleg a nagyobb családi autóval járok nap mint nap dolgozni, ez oda-vissza 62 km. A rohangálós autó, ami egy 2001-es Skoda Fabia 1.4 MPi (68le). Ezt gondoltam, hogy átalakíttatom gázosra és azzal járnék dolgozni. Anyagi szempontból így jobban járnék.
Azt meg tudnátok mondani, hogy ez a motor bírja a gázos üzemet, mert erre még nem találtam választ.
Ez elég sok kérdés és emellett elég hosszú válaszokat lehetne adni, így csak tö,mören röviden a lényeget megpróbálva:
LPG konta CNG:
Kúthálózat szempontjából mindenképpen LPG egyszerűbb eset, nagyon sok kút van, CNG viszont egyre és egyre kevesebb. Az LPG egy alacsony nyomású míg a CNG egy magas nyomású rendszer az összes hozadékával. Mielőtt félreértés lenne, jó dolog a CNG, de műszakilag azért jóval bonyolultabb rendszer, és egyre ritkábban találni kutakat is sajnos.
Átalakítás kontra gyári?
Kérdés te most új vagy használtban gondolkodsz? Illetve a gyári rendszereknél sok esetben van olyan probléma csak az adott szakszerviz vagy gyári szerviz fog esetleg tudni hozzá szagolni, hibát javítani ha valami van. A gyári rendszereknél is előfordulhat, hogy ugyanolyan átalakító készletet használ, amit utólag szerelnek be. de ez innentől típus és gyártmányfüggő. Azt azért tudnod kell, a gázrendszer is időnként igényel bizonyos szintű karbantartást javítást. Kell szűrőket cserélni, esetleg szelepet, szoftverben matatni, stb. Ha egy olyan átalakító készlet van az autóban ami széles körben ismert, lehet nem kel speciális helyre specialistához vinni mert sokan értenek esetleg hozzá. Ez lehet előny és ha elromlik alkatrész esetleges beszerzés vagy trudás hozzá könnyebben elérhető.
Ajánlott típus?
Kb minden autóba beszerelhető utólag, így szerintem mindent lehetne ajánlani :-).- Az meg hogy számodra milyen autóra van szükséged, azt leginkább te tudod. Kis kétszemélyes furikázós autóra vagy nagy böszme családi autóra gyerekhordásra és málhacipelésre. Ezt rajtad kívül nem fogja más tudni.
Szia! Sajnos még csak pár hsz-be sikerült beleolvasnom időhiány miatt, de azok nem érintették a kérdései. Bepróbálkoztam, hát ha vki összefoglalja... :)
Sziasztok... egy Berlingó 1.6 16v -ben használtam , de úgy látom a közeljövőben már nem lesz újra beípítve ezért ELADÓ lett ... AC STAG ISA 2 vezérlő +kábelköteg+ Tomasetto reduktor+ Valtek injektor sor+ hő és nyomás érzékelő +diagnosztikai kábel+tankoló adapter...
Szlovák határ mellett lakom, ahol az LPG ára ~260 HUF/l jön ki, ezért erősen gondolkozom egy benzin/gáz autó beszerzésén.
Jó pár kérdés felmerült bennem (nagyon nem vagyok tisztában a témával), ezért úgy döntöttem, hogy itt a fórumon érdeklődök. Internetet olvasva nagyon vegyes a kép a gázos autókkal kapcsolatban.
Fel is raknám a kérdéseimet:
- CNG vagy LPG? Melyik a gazdaságosabb? Szerviz szempontjából melyik a problémamentesebb? Kúthálózat szempontjából melyik a jobb?
- Célszerűbb eleve gáz/benzin autót venni, vagy benzinest és azt átalakítani?
Én magam tettem bele nagyobbat, magam szereltem át a multiszelepet is, a tartállyal adnak egy papírt (tanúsítvány), azt kell megőrizni és a gázbiztonsági szemlén megmutatni. Arról átírják az adatokat a szemle során és egyeztetik a tartályon írtakkal. Ha azonos, mehet vizsgára. Vizsgán is ugyanez van. Az eredetiséget ellenőrzik, nem azt, hogy korábban is ez volt-e benne, vagy ezt ki szerelte be.
Lengyelből akár hónapos tartályt is kapsz, itthon 3-6 hónapos a legújabb elérhető a tapasztalataim szerint és árban a lengyel esetén a szállítással és szűrőkkel együtt kerül annyiba, mint itthon szállítás nélkül.
Ott nagyobb a választék is, így ha leméred a tartály helyét pontosan, a kialakítások miatt akár 3-5L-el nagyobb is mehet bele 1-1 gyártó tartályából, mint egy másik esetében.
Nekem is ott raktak be (stag4 plus). Csak legnemu szurocseret csinaltam 20e km-enkent, 130e km-t teljesitett igy a rendszer problem nelkul. Aztan eladtam. De meg mindig gazuzemu az auto.