úgy tűnik, már el is kelt... Tényleg jó árban volt, ha olyan, ahogy leírták. 2 hónappal előbb látom, akkor rá is repültem volna, de már belevágtwm az XJR felújításába.
Land-Horváthnál van az autó, és a héten lekerült a kompresszor, és meg lett a bűnös. A kompresszor alatt van két gumicső, és ebből az egyik szétrepedt. Inkább cseréltem mindkettőt. A lényeg, hogy nem hengerfejes. Öröm, bodottá'!
Ha már így szét van kapva, kap egy teljes vezérlés cserét az eggyel újabb XJR-hez való, erősített láncfeszítőkkel, 8 új NGK gyertyát, szelepfedéltömítést.
Eladó pár darab ( XJ6 ser2 (1977) felújítása után) megmaradt alkatrész: homokfújt, alapozott gépháztető, jobb és bal oldali első sárvédők, csomagtartó fedél, 2-2 db új kipufogó dob (középső és hátsó).
Ha valakit érdekel, keressen itt: anetis@anetis.hu (a cuccok Miskolcon vannak)
Minden helyen kerestem már, ahova belátok a kompresszor leszedése vagy az autó megemelése nélkül, és semmit nem találtam :( két hét múlvára kaptam időpontot a Land-Horváthoz. Remélhetőleg, ők rögtön kiderítik, mi a baj.
szerintem elsőként mindenképp tömítetlenségi problémát kell keresni. Ha álló helyzetben nem fogy a folyadék, akkor érdemes a felső részt tüzetesen átnézni ( tehát ami kb a vízpumpa vonala fölé esik.) Ezek a nagy motorok rengeteg hőt termelnek. A kiegyenlítő tartályhoz vezető műanyag csövek pl szó szerint elporladnak egy idő után. Érdemes kibontani a tartály körüli burkolatot, lehet hogy maga a tartály repedt ki, és szivárog. A pollenszűrőn keresztül akár az utastérbe is juthat a hűtőfolyadék, bár akkor lehetne édeskés szaga. Ha álló helyzetben is fogy akkor még az is lehet, hogy a radiátor adta meg magét, vagy valamelyik alsó cső.
Az XJR elkezdte enni a hűtővizet kb 1 hónapja (nem nagyon használtam azóta).
A következő a jelenség. Feltöltöm a gyári előírás szerinti szintig a hűtőfolyadékot előre bekevert folyadékkal. Megyek kb 1x10 km-t, lerakom az autót a munkahelyemen, eltelik kb 8-9 óra hazaindulás előtt megnézem a szintet, és kb hiányzik 3-4 deci a rendszerből.
Nincs tócsa a kocsi alatt
A hűtővíz nem keveredik olajjal, nem is füstöl, ha nyitott sapkával járatom, max gőzölög, ha hűvösebb van
A hűtőrendszer csövei jónak tűnnek, nincs repedés és porszáraz mindegyik (amikor vettem az autót, akkor át is lett nézve és nem találtunk hibát)
Nem tudok másra gondolni, mint hogy valahol elpárolog. Láttam videót, ahol a katalizátorral folyt, és rögtön elpárolgott.
Futómű felújítás, tehát a szokásos: gömbfejek, szilentek, stabilizátor pálcák, stb. Lengéscsillaóítótkat is ki akarom cserélni, mind a négyet, mert elől már komfortok vannak, hátul meg a sportok könnyeznek. Szeretném visszaállítani a gyári állapotot. (V8 XJR-ről van szó)
Nem tudom, mi számít jó árnak, de a Murányi által ajánlott 110 ezer / gömbfej biztos, hogy nem az :) Illetve a lengéscsillapító (sport) 90ezer sem olyan jó ár.
X308-hoz hol tudok jó áron alkatrészeket szerezni? Egyelőre az SNG Barratt-ot néztem. Tudtok esetleg más webshopot, ahonnét lehet rendelni, és jó minőségű cuccokat árulnak?
Most akciósan 1.000.000 Ft-ért vihető. Olajcsere esedékes rajta, a jobb első kerékcsapágyam búg, és a bal oldalon elkezdett kottyani valami a futóműben. Külső esztétikai hibái vannak, de belül szép. Murányiékhoz hordtam, leinformálható szervízkönyves, motor váltó és kábelkötegek tökéletesek. Vannak plusz cuccaim, azok külön alku tárgyát képezik.
Az tudja a megtréfálni az embert , hogy a válto olajteknője 22 db torx fejű csavarral van felfogatva. Ráadásul 27-es torx megy bele, ami nincs az egyszerűbb készletekben. Ha régen nem volt levéve a kartel, az oxidáció miatt a csavarok vas alátétei olyan szinten hozzá rohadnak a szintén vas teknőhöz, hogy inkább a bitfej törik el, mintsem meglazuljon. Nekem mind a 22 csavart vágó-kalapács módszerrel kellett megindítanom, persze minden ütésre potyog a kocsi aljáról az ember arcába a kosz. Egyébként a csavarok M6x22 méretűek. Én M6x20-as imbuszra cseréltem őket. Az olajteknő kijátszása a két kipufogó között külön mutatvány, érdemes előtte a még benne maradt olajat billegtetéssel kiönteni, különben nyakon önti magát az ember (ahogy én)! Feltöltéskor pedig különösen ügyelni kell a kipufogó csőre, a rendkívül gyorsan melegszik, nem árt komolyabb, könyékig érő védőkesztyüt beszerezni . Az olajcseréhez szükséges készletet az intercars - tól szereztem be, cikkszáma 8700002. Tartalmaz 7 l olajat, szűrőt+Ogyűrűt, tömítést , valamint a töltő és leeresztő csavart, viszont a 22 db kartel felfogató csavart nem.