Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ppm Creative Commons License 2000.10.12 0 0 164
Nem tudom melyik Opelre gondolsz de en a '95-os Corsamon (Corsa B) parszor csereltem a nyari gumikat telire es vissza. Sosem volt bajom a szerszammal, de lehet, hogy azota volt valalmi koltseg optimalizalas es gagyi szerszamot tesznek a kocsikba.
Előzmény: Lakkoka (162)
lore Creative Commons License 2000.10.12 0 0 163
Hali,
igen nekem mar volt szerencsem corsan/astran/vectran kereket cserelni a pont olyan szepen froccsontott kerekkulccsal (beszallitotol jon, aki meg ezer tipusnak csinalja) mint mas markaknal megszokhattuk. Egyszer se gorbult el, meg is lepodtem, azt vartam volna, hogy elgorbul, aztan majd jol beperelem erte az opelt, ugyanis a gorbe kulcs utana nem megy vissza a helyere, kinyomja a csomagter padlokarpitjat es meg ezer galibat okozhat. Szal, hogy jon ez a kerdes ide???
Előzmény: Lakkoka (162)
Lakkoka Creative Commons License 2000.10.12 0 0 162
Hello Mindenki!

Csak egy kérdés.
Próbáltatok már valaha kereket cserélni a gyári Opel kerékkulccsal.
Nekem nagy élményben volt részem, mert nem vagyok egy izom gyerek, de úgy elgörbült,
mint a pinty. Ránézésre rendkivül mutatós, szépen fröccsentett szerszám. DE
Kiváncsi vagyok sikerült-e valakinek ezzel kereket cserélni?
Lakkoka

KTb Creative Commons License 2000.10.12 0 0 161
Azért említenék egy másik példát is, ami azért jól szemlélteti a hazai márkaszervizekben uralkodó állapotokat:
Van egy jó barátom, aki autóvillamossággal foglalkozik egy szervizben, melyből kb. 2 éve Honda márkakereskedés és szerviz lett. A Honda tartott is képzést a szerelőknek, csak nem teljesen úgy ahogy azt az ember elképzelné! Az egész egy napos volt és abból állt, hogy 1 db Civicet bemutattak, majd hibakeresés következett. Nem találjátok ki, mi volt a hiba! Kivettek 2 db biztosítékot!! Ezt kellett egy szerelőnek megtalálni és elhárítani!! Miután ez megvolt (3,5 perc) mindenki megelégedett, kölcsönös vállveregetés, majd ebéd. Na ez a nem semmi!! A srác bevallotta, hogy ha bejön vmi elektromos hibás járgány, akkor jön a csodálkozás, majd az „ismerjük meg ezt a típust is” c. szerelgetés.
Szóval ez a jelenség sem Opel-specifikus! Van sztorim még a Mitshuról is, később leírom azt is.
tcaoe Creative Commons License 2000.10.12 0 0 160
Szia Dundi!
Aranyos volt ez a hozzaszolas, sajnalom, hogy neked igy sikerult. Nala nem lehet az elvegzett munka 80 szazaleka svarc, mer a kedves szomszedok azonnal rakuldenek az apeh-et(ezert irtam, hogy felos). Pontosan arrol van szo, hogy ott nincs kis melo, sok szoveg. A celszerszamok es muszerek beszerzese pedig a munka elotti feladat. Elarulok neked valamit: a celszerszamok muhelyrajzait megadjak a szerelesi segedletek. Ezek alapjan azokat le lehet gyartani. Egyebkent igy ismerkedtem meg vele, azert jott hozzank, mert nehany szerszamot keszittetett, es soha nem lettek az altala elvart pontossaguak. Tanulni minden muszaki szakmaban kell, ezt nem ertem. Vagy a markaszervizben nem kell? Adminisztracio: ez tenyleg nem egyszeru, de meg el lehet viselni. Viszont ket szemely eseten ez jelentosen egyszerubb. A becsulet es a lelkiismeret szerintem ket kulon dolog. Maradjunk annyiban, hogy a markaszervizekben a szerelok hozzaertoek. Ekkor a becsulet dolga, hogy a szerviz mit javit meg, es mit szamol erte. Altalaban ez nem fedi egymast, de mindegy. A lelkiismerete pedig az, hogy egy valamiert nem uzembiztos autot a gazdaja tajekoztatasa nelkul kiengdnek-e az utcara. Es ez is gyakran elofordul. Persze, ha ok se vennek eszre a hibat, akkor O.K. a dolog emberi szinten. De mivel az elso kikotes az volt, hogy hozzaertoek,ez termeszetesen lehetetlen. Nem bantottal meg, konnyebb is lenne nekem, ha nem ertenek hozza. Igy sajnos nekem kell olyanokat magyaraznom, hogy adagolot allitani hideg motornal kell, es meg a szervizvezetot is kihivtak a problema megvitatasara(ez egy ford szerviz volt). Ja, jut eszembe, mivel magyaraznad, hogy eddig 8 esetben allittattam markaszervizben adagolot, ebbol egy esetben sikerult ugy, hogy leautoztam 300 km-t, es csak utana vittem rendes adagoloshoz, a tobbi het esetben pedig azonnal irany az adagolos. Egyszer sem kuldtek el, hogy mi ezt nem tudjuk megcsinalni....
Előzmény: Dundi (157)
Asszem Creative Commons License 2000.10.12 0 0 159
Szia Dundi!

Hogy mivel is foglalkozom? Nos, a legtöbben nem fedjük fel kilétünket, mert írkálunk olyasmit, ami nem tartozik az APEH-re, rendőrségre, stb. Elég annyi, hogy egy nagy szolgáltató cégnél dolgozom. Ügyfelekkel személyesen ritkán találkozom, csak ha valami nagy embernek van gondja, vagy egyéb speciális esetben, amikor az ügyfél segíthet a probléma megoldásában, mégis ezrek boldogulása múlik a munkám minőségén, és főleg gyorsaságán. Mivel nálunk ügyeleti rendszer működik, bizony előfordul, hogy szilveszter éjjelén van a munkámra szükség. Ez van, Én vállaltam, tehát példádon nem ütköztem meg, aki nem akar szolgáltatni, az ne dolgozzon ebben a szakmában, hanem válasszon valami szigorúan mumkaidőhöz kötött melót.

Ami az arcméretemet illeti, ez megint visszavezet a szervízmentalitáshoz. Attól, hogy valakit nem lehet hasbaakasztani, a pénzéért elvárja a kielégítő ellenszolgáltatást, ha ezt nem kapja meg, és reklamálni is mer, akkor az egyszerűen ARC? Érdekes, hogy az elmúlt években egyszer sem fordult elő a munkámra panasz, egyszer sem magyaráztam ki, ha valamiben hibáztam, vagy a cégünk hibázott, és annak ellenére, hogy szakmámhoz országos szinten ilyen fokon kb. száz ember ért, mégis igény esetén konyhanyelven elmagyarázom az embernek, hogy miről van szó. Egyszerűen szakmai büszkeségem sem engedné, hogy valamit ne oldjak meg, vagy később kiderüljön, (mondjuk a Te helyzetedben egy másik Opel szervízben), hogy hülyeséget mondtam, vagy csináltam.

"az emberek akik foglalkoztak Veled kellőképen utálhatnak is ezért egyébbként nem igen engedték volna hogy ennyi gondod legyen vele, tettek volna ellene valamit"

Az autóm eddigi kálváriája semmiképpen nem a szervíz számlájára írható, hanem az autó gyenge minőségéjére. Nem tudom, hogy mire gondoltál, melyik hiba nem jött volna elő, ha mondjuk kifejezetten szeretnek. Egyébként érdekes, hogy a szerelőkkel/főnökökkel való jó kapcsolatom katalizátora a jó szakmai felkészültségük. Magyarul aki hülye, az úgy sem érti miről beszélek, ARCnak tart, aki ért hozzá, azzal pedig megértjük egymást, már már haveri szinten, hiszen kénytelen sok időmet ott töltöm.

Most pedig az igért sztori.

A két első gumim belső fele erősen elkopott. Lecseréltettem a gumikat, de mondom itt valami bűzlik állítsunk futóművet. A gumisnál megállapítják, hogy az autó túlságosan széttart, ezért radírozta le. Az összatartás értéke összesen -3mm. Sajnos nem tudták beállítani, mert összerohadt. Irány a szakszervíz, éppen 75 ezres revízió. Az erre szánt időbe nem fért bele a csavarlazítás, mivel a szervízben a mosó felé menet egyszer csak minden előzmény nélkül égtelen zakatolás jött a motortérből. rövid diagnisztika után kiderült, csapágyas lett a vízpumpa. (Rögtön felidegesítettem magam, hogy mi lett volna, ha ezt három héttel az előtt, görögországi körutazás alatt adja elő...) Csak a szervízes sráccal kialakított jó kapcsolatom!!! segített abban, hogy még aznap, több autót szimultán szerelve elkészüljön a kocsi. Nem örültem volna, ha nem tudok azzal menni, mert akkor került bele a 4 állítható Koni gátló, (ha már a toronycsapágy cseréhez úgyis szét kellett szedni a golyalábakat), és kontrollálni akartam, hogy megfelelő keménységet sikerült-e beállítani. Mellesleg jegyzem meg, hogy a 3 év garanciával rendelkező, állítható Koni gátlók jelentősen olcsóbbak, mint a gyárilag rettenetesen alulméretezett, igen rövid élettartamú eredetik.
Következő napra maradt a futóműcsavar lazítás, és
mivel ott igen komoly padjuk van, az állításra is felkértem őket. A csavarok 1/2 óra munka árán beadták a derekukat, következhetett a pad. A szaki mondja, hogy tényleg annyi az összetartás (itt széttartás), de ez a gyári középérték. Roppant sok helyen utánaérdeklődtem, de nevetséges, hogy mindenhol mást mondtak, még Opel szervízek is. Mivel a tűrés borzasztó nagy, mondtam az embernek, hogy állítsa összesen -1.5-re, (oldalanként -0.7-re, mert az hihetőbb, benne van a tűrésben, meg hát valamitől csak elfogyott a gumik belseje. Állítás során kiderült, hogy a bal hátsó kerekem 8!! mm-t széttart. Kerestük az okát, de semmi. Mindegy, ember beállítja, majd megyek tova, kissé idegesen, nem értve a hátsó problémát, mivel eddig semmi külső behatás nem érte a kocsit, és bosszankodva, mert a hátsó futómű egyáltalán sehogy sem állítható. Menet közben derül ki, hogy a kormány nem középen áll egyenes menetben. Hívom őket, hogy mi a helyzet, mondják, hogy holnap hozzam vissza.
Másnap elmondom mi a bajom, erre a futóműves mondja, hogy minden tökéletesen be lett állítva, tehát a kormányt kell odébbrakni egy, vagy két foggal. Megpróbáltam elmagyarázni neki, hogy mekkora butaságot beszél, de hosszú percek alatt sem fogta föl, majd végül duzzogva elmegy és megjegyzi, hogy Őt nem fizetik azért, hogy vitatkozzon, beszéljek a főnökével. ( a kormányműnek van egy középállása, ekkor kell egyenesen mennie, mert ha elrakja a kormányt, akkor nem ugyanannyit lehet jobbra és balra tekerni) Jön a főnöke, egy percig sem kételkedik igazamban, a padra uszítja emberemet. Kiderül, hogy a hátsó futóműnek semmi baja. Bennem rögtön kikristályosodott a hiba oka: A hátsó érzékelőről kapott hamis jel alapján ( ami valószínűleg a rossz rögzítés következménye volt) a számítógép tévesen diagnosztizálta az eredő tengelyszöget, és egy hibásan kalkulált középállásra vonatkoztatva állítatta be az összetartást. Amúgy a műszer tényleg profi, mert az összes többi érték (dőlés, utánfutás) tökéletesen korrelált az egy, és másfél évvel ezelőtti adatokhoz, csakhát, ha rosszul kezelik...
Amúgy azért kellett már új korában is megnézni, mert a bótból úgy hoztam el, hogy félrehúzott. Kérdem az embertől, hogyhogy most jó a hátulja? Aszongya, hogy kicsit lóg a hátulja, és most véletlenül pont jó áll. És látszik rajta, hogy el is hiszi amit mond. Mondom lóg?!, majd egy centit??? Lóf@szt! A továbbiakban nem vitatkoztam vele, mert két eset lehet: vagy hülyének néz, vagy gyári hülye. Mivel szakmailag nincs abban a helyzetben, hogy hülyének nézzen, tehát nem maradt más, mint hogy maga az ember a hülye. Egyébként Ő mondta régebben a Toyota VVTi-ről, hogy baromság, marketingfogás az a sok betű, meg hogy csak egy újabb hibalehetőség.
Az autó érdekes módon egyenesen megy azóta, de emberünk még mindig nem érti, hogy miért nem rakhatta odébb azt a kormányt, és miért szopatta Őt egy ARC a padon.

Tanulság, az nincs.

Aki végigolvasta, annak elintéztetem, hogy egy pontot jóváírjanak a jövő évi büntipontokból :))))

Amúgy örülök, hogy szent a béke, és hogy legalább Te megpróbálod megismerni a másik oldal véleményét.

Na jó éjt!

cuda Creative Commons License 2000.10.12 0 0 158
Hali Elek! Az Ł1300-at nyugodtan szamitsd at, ennyit keres egy ful-orr-gegesz adjunktus 22 evi munkaviszonnyal. Sajna itt tartunk. :(
Udv:
`cuda
Előzmény: Berhel Elek (156)
Dundi Creative Commons License 2000.10.11 0 0 157
Hali mindenki !

Berhel Elek !
Örülök, hogy megkaptad. Sok sikert és türelmet hozzá.

tcaoe --- boldog idök mikor másod magammal dolgoztam, se munkalap, se anyagbeszerzés, se adminisztráció, se garancia, se müszerek csak nagy duma, az elvégzett munka 80 %-a svarc ( de rég volt ), és képzeld akkor nekem is volt mindenre idöm meg sokkal jobban kerestem. Kis meló sok szöveg tulaj elámult és volt pénz. Aztán bonyolultabb melóhoz fogtunk mert azt hittük akkor jobban keresünk, de akkor meg kellettek a célszerszámok, müszerek, bonyolódott az adminisztráció, meg tanulni kellet ha haladni akartunk és a pénz is elfogyott ( szerszámra )meg az idö is.

LELKIISMERET ? szerintem nincs igazad, az most is van, és nem hiszem hogy becsületes emberek csak a 2 személyes mühelyekben dolgoznak ( mert félénkek ). Erre csak mosolyogni tudok, meg azt látom nem sokat értesz ehhez a szakmához. ( nem akarlak bántani )

Üdv: mindenkinek Dundi

Berhel Elek Creative Commons License 2000.10.11 0 0 156
Szia Dundi!Nagyon Rulez!!!!!!!!ma reggel megjött a fax ,mindkettő és szeretném mégegyszer köszönni neked.Úgyhogy hétvégén támadok,remélem meg lehet javítani és nem törött el benne semmi.
cuda írásához meg csak annyit,nekem az 1300 L kicsit kevésnek tűnik évente,még ha átszámolom is.Én Brüsszelből írok,itt az átlag-munkás kereset 60-80 ezer per hó környékén van.Namost egy márkaszervíz órabére 2-3000 frank/óra körül van.De itt is mint otthon vannak sufnitunning műhelyek ,kisebb rezsivel kisebb óradíjjal,Olyan
1500 bef
körül már lehet találni szla nk.szervíz
tcaoe Creative Commons License 2000.10.11 0 0 155
Erdekes...Egy baratom muhelyeben osszesen ketten dolgoznak, napi max 2 auto...Megis szepen megelnek, pedig fizeti az adot, mer ijedos. Es erdekes, de neki mindig van ideje gondosan elmagyarazni a problemakat is. Igaz, o nem csak kepzett autoszerelo, de becsuletes is, meg LELKIISMERETES... Es, lasd be Dundi, ez utobbi fajta ritkan lelheto meg a markaszervizekben.
Előzmény: Dundi (153)
Asszem Creative Commons License 2000.10.11 0 0 154
Szia Dundi!

Kérdéseidet még nem ignoráltam, csupán azért nem válaszoltam, mert nem volt igazán időm, mivel utóbbi napjaimat szervízben töltöttem. A késlekedésért cserébe ;)) részletesen beszámolok újabb kálváriámról, illetve kérdéseidre is kitérek. Sajnos ez már nem ma lesz.

Jó éjt!

Dundi Creative Commons License 2000.10.11 0 0 153
Hali Cuda !

Nem veszem piszkálódásnak ! Ugy értem, hogy ahhoz hogy egy 6 - 7 fös mühely megéljen, ( magyar viszonyok közt közepesen ) ma mindenkép meg kell javitani 7 - 10 autót. Ez atlagosan 170 000 - 200 000 ft napi bevételt hoz. Ha ez a javitott mennyiség 10 * annyi bevételt hozna akkor fele mennyiségü autót kellene javitani és akkor arra több idö maradna jobban ki lehetne szolgálni. TUDOM hogy ebben a pár mondatban rengeteg beleköthető információ van. De tény hogy sok esettben nincs elég idő az ügyfél problémájának megfelelő szintü kezelésére, nincs idő a munka elmagyarázására, a probléma ügyfél részéről való megértésének. Ha a szerviz nem dolgozik jobb minöségben, de több energiát fordit az ügyfélre, sokkal jobb hirü szervizzé válik. De a jó hirből nem lehet megélni ezért többet vállalnak be, de ez pedig a minöség rovására megy. Aztán még jönnek a képzési és a társadalmi problémák. ( de ezt hadjuk mert mán akkor politika lesz azt meg utálom ). Hát ennyi.

Üdv: Dundi

Előzmény: cuda (152)
cuda Creative Commons License 2000.10.10 0 0 152
Hali Dundi! Persze, persze, ertem en, hogy mire gondolsz, mindenesetre a kiszolgalas alapja az udvariassag - minden korulmenyek kozott. Hidd el, ha udvarias vagy, sokkal elegansabban es melyenszantobban tudod elkuldeni az ugyfelet a busba (akik neha meg is erdemlik). :) Na mindegy, en nem is errol beszeltem, csak arrol, hogy a vevot NEHA es NEMELY szervizben eloszeretettel veszik hulyere, es ha ezt serelmezi akkor nekik all foljebb. Hangsulyozom, ez esetenkent valtozik es en csak szemelyes tapasztalatokra alapozok.
A fizetesi aranyt ugy vettem, hogy mondjuk anyam keres durvan Ł1300-at evente, egy angol hasonlo munkakorben mondjuk minimum Ł10-15000-et, a kocsik pedig majdnem pont ugyanannyiba kerulnek. Igy mar a szervizdij is egesz mas megvilagitasba kerul, nem beszelve arrol, hogy mig az angol max. 5 evre vasarol autot, addig ez nalunk nemileg tobb idore szol. Kerlek nehogy piszkalodasnak vedd, mert nem az, de hogy erted, hogy ha tizszereset fizetnenek akkor fele mennyiseget kellene javitani?
Minden jot:
`cuda
Előzmény: Dundi (148)
Dundi Creative Commons License 2000.10.10 0 0 151
Helló Berhel Elek !

Sajnálom hogy nincs meg ! Reggel ujra megprobáltatom az adminisztrációval.

Üdv: Dundi

Előzmény: Berhel Elek (150)
Berhel Elek Creative Commons License 2000.10.10 0 0 150
Szia Dundi!Nem jött meg a fax de azt hiszem tudom miért.Te azt írtad a: 00 32 2 707 36 28-ra küldted,én a 00 32 2 707 36 38-at írtam ,ez a jó FAX szám és tényleg automata.A ....74 14-es nem tudom mi lehet,körülnéztem a faxok körül ,van vagy tiz de egyik sem ilyen.Szóval ha megpróbálnád mégegyszer nagyon köszönném.
fargo Creative Commons License 2000.10.10 0 0 149
Ebben igazad van, teljesen másképpen állnak hozzá a dologhoz a szerelôk is, ha emberszámba veszed ôket. Nem csak a szervízekre, de minden egyébre igaz: ha leereszkedsz a felhôk magasából a mezei halandók szintjére, azzal sokkal többet el tudsz érni, mint a pökhendi kivagyisággal. Sokszor a kenyérre lehet kenni a szerelôt, ha normális hangot üt meg vele az ember...
Előzmény: Dundi (148)
Dundi Creative Commons License 2000.10.10 0 0 148
Hali Cuda !

Ezt a fizetési arányt hogyan érted ? Korábban irtál egy orabért ami éppen 10 -szer nagyobb mint amit nálunk fizetnek az ügyfelek ( ha jol számolok ). Ha a mai dij 10.- szereset fizetnék oradíjban az ügyfelek nem csak a segnyalásra jutna idö ( ahogy korábban Te irtad ), ha nem másra is, mert fele mennyiséget kellene javitani és sokkal gondosabb munkát lehetne végezni. ( minden bejövetelbe beleférne az alapos pucolás + csere autó, meg ilyesmi).

Egyébbként az udvariasság valóban nem pénz kérdése, de ez vonatkozik a partnerra is, az ügyfélnek is ugy kell viselkednie mint egy embernek akit éppen kiszolgálnak, nem pedig mint az istennek aki a pénzéért azt hiszi, hogy beletörölheti a lábát az Öt kiszolgálóba. Pedig ha hiszed ha nem itthon az emberek 30 - 40 %-a ilyen.

Üdv: Dundi

Előzmény: cuda (147)
cuda Creative Commons License 2000.10.10 0 0 147
Dundi: akkor ebben megegyeztunk. Az ugyvedek persze jol keresnek, de a lassusag ezuttal a birosag hibaja. A szervizrol pedig - az udvariassag nem kellene, hogy penzkerdes legyen, a kocsik pedig maris annyiba kerulnek, mint itt, ha pedig ehhez veszed a fizetes.hu/fizetes.uk aranyt, maris orrhosszal vezetunk dragasagban.
Előzmény: Dundi (146)
Dundi Creative Commons License 2000.10.09 0 0 146
Hali Cuda !

Köszönöm az ajánlatod és elfogadom. Csak pontosítás miatt irom a következőket. Nem állitom hogy hazudol. Azt -- hogy nem valósághü --- csak arra gondoltam, hogy 6 computer rendelés és egy se jó, csak ami a telepen van, számomra nem életszerü de ennek ellenére még lehet hogy igy volt. Egyébbként tényleg azt gondolom, hogy ezen csak az ügyvédek fognak pénztkeresni.

Mire nálunk is annyit fognak kérni egy szervizben mint Walesben nalunk is ugy fogják az ügyfelet kiszolgálni, de addig még sokat kell tanulnunk.

Továbbra is fogok segiteni mindenkinek aki igénytart rá és ehhez nem is kell Opelosnak lennie, és mégegyszer le szeretném szögezni, hogy nem vagyok Opel buzi, szeretem és elismerem a jó autókat, csak az Opel-böl élek.

Hozzászolni is csak akkor fogok ha a támadást méltatlannak érzem, tudomásul kell venni, hogy az Opel egy jó rabszolga annak minden hibájával eggyüt.

Szóval én részemről szent a béke ( nem is volt harag ). Sok sikert kivánok a peredhez.

Tisztelettel: Dundi

Előzmény: cuda (144)
Dundi Creative Commons License 2000.10.09 0 0 145
Hali Berhel Elek !

Ma elküldtem a robbantott rajzot. Amit megadtál számot az nem volt fax. ( 003227073628 ) de adtak egy másikat 003227074117 remélem igy is eljutott hozzád az anyag. Kérlek jelez vissza.

Üdv: Dundi

Előzmény: Berhel Elek (142)
cuda Creative Commons License 2000.10.08 0 0 144
Hello Dundi!
Eloszor is szeretnem elmondani, hogy eszem agaban sincs vitatkozni, nem is szeretnem ezzel terhelni a topicot, szoval kossunk beket - en nem kotok bele a fogalmazasodba, te nem allitod rolam, hogy hazudok ("A leirásban van sok dolog ami nem valóság hü.")
Hidd el, minden, amibe belekotottunk ugy van - kulonben nem is mertuk volna perre vinni az ugyet. Az mas kerdes, hogy azota mar tobb fogalmunk van rola, hogy hogyan mukodik a jogrend. Szerinted, ha a KERMI alaposnak nyilvanitja a panaszt (es ugye nem kell mondanom, hogy ez alapjan a kereskedonek kutya kotelessege szo nelkul(!) kicserelni az autot vagy visszaadni a penzt) akkor nem lehetsz benne teljesen biztos, hogy neked nyert ugyed van? Az ugyvedek ezt hittek... Szoval az a helyzet, hogy mivel jozanul gondolkodom, en sem latok sok eselyt a nyeresre, de ha neadjisten megis osszejonne, akkor ugy fest, hogy jonehany ember megutheti a bokajat. (Ha vesztunk...nos, akkor sem adjuk fel.)
A vamolas - telepen megjelenes kozt pedig az az aggaszto, hogy ezt senki nem mondta, nem is igazolta nekunk - mint ahogy a vamolast sem.
A gyar nem a programtarozora irta, hogy nem letezik, hanem az autora!! Ez az, amit azota sem igazoltak.
Csak ugy mellesleg, Walesben csak szeptember ota vagyok, de egy-ket dolgot mar itt is megtanultam a szervizek mukodeserol: peldaul, hogy a magyarokhoz meltoan mocskosul sokat szamlaznak (Ł52/ora - tenyleges koltseg Ł8/ora - Chrysler Jeep, Warwick), de ugyanakkor a seggedet is kinyaljak, es ha aksit mesz be csereltetni, akkor is kivul-belul kitakaritjak, polirozzak, stb., hogy mire visszakapod ujnak nez ki. Es lehet, hogy kozben a pokolba kivannak, de akkor is jo pofat vagnak hozza, es urkent kezelnek, pedig az itteni viszonyokhoz kepest egy auto nem nagy dolog. Ezert asszem joggal elvarhato, hogy ha valaki 22 evet dolgozott elete elso uj autojaert, legalabb egy kis kotelezo tiszteletet mutassanak fele. Mivel vendeglatasban is dolgozom, asszem joggal pofazok. A szerviz van a vevoert es nem forditva. Csak sajnos ennek az orszagnak a jomodort meg tanulni kell (meg sok mast is).
Viszont rettentoen orulok (komolyan!), hogy segited az Opelosokat, ez tenyleg egy nagyon hasznos es pozitiv dolog. Igy tovabb, minden jot.
Udv:
`cuda
Előzmény: Dundi (140)
Berhel Elek Creative Commons License 2000.10.08 0 0 143
Eszembe jutott egy történet elmesélném egy kicsit talán az itthoni márkaszervizes szerelők védelmének érdekében, és talán egy kicsit Dundi védelmében is .A dolog még a 90'-es évek elején történt amokoris egy ismerősöm mazdája (1.6 i)néha minden előzetes jelenség nk.megállt.Ezt csinálta hidegen melegen teljesen kiszámíthatatlanul.Itthon bejártunk jópár szervízt de mindenhol csak a fejüket fogták.Befecskendezős autó lévén nem is lehetett elvinni sok helyre mert ez a téma itthon még igencsak gyerekcipőben járt-sokan még a svájci karburátoros autókat is csak nézegették,vagy az elektronikával megspékelt karbikat.Előrebocsájtom nem az ő,vagy a mi hibánk mert ami nyugaton folyamatos fejlődés volt azt itthon mi évek alatt kaptuk ömlesztve,és idő kellett a felzárkózáshoz.Szóval nem tudták megcsinálni sehol.Nosza sebaj ember perfekt német, kimentünk ausztriába egy hivatalos nagyszervízbe.Fogták ott is a fejüket maj'd egy napig de a hiba csak nem lett meg.Délután az autó le is állt és nem akart újra elindulni ,ekkor az egyik szerelő kitalálta,hogy pont ugyanilyen autója van cserélgessék ki az elektronikákat sorra.Na a befecskendezőelektronika doboz cserénél indult a gép.Öröm ugribugri stb.Megnézték az árát -szomorkodás.Mivel nem volt raktáron(szerencsére)gondoltuk haza ,aztán majd kitalálunk valamit.Itthon bosszantott a dolog cefetül,kiszedtem az elektronikát és kinyitottam.A doboz belsejében a kábelköteg leszorító fellazult és a kábelek egy része megtört ,szigetelés sérült.Ilyen esetben szerintem senkit sem lehet hibáztatni mert ha az autó éppen megy -tehát jó ugye nem lehet megtalálni a hibát mert nem áll fenn,de azért mégis ,a sokak álltal spillerként kezelt tesók is csak legózva találták meg a hibát.Ezután szétszedtem a dobozt ,visszaforrasztottam a kábeleket, szigetelés stb helyreállítás s a masina a mai napig működik.Ezzel most nem az osztrákokat akartam fekázni,csak annyit,hogy az itthomi szerelők sem rosszabbak mint a nyugatiak sőt.Szerintem "tisztelet a kivételnek" de vagyunk olyan jók mint nyugaton!
Dundi a fax számom:00-32-2-707-36-38
ez egy automata fax csak írd rá,hogy Berhel
Előre is köszönöm
Berhel Elek Creative Commons License 2000.10.08 0 0 142
Szia Dundi!Remélem jó volt a nyaralás és sok sört ittál!A gabriel nem azonos a B.E.-kel csak én szerettem volna megtudni az omegám színkódját ,ő pedíg valami pezsgőmetáll színkódot vadászott.Csak nekem hiányzik a gyári adattábláról a színkód beütése,gondoltam hátha meg tudod mondani az alv.számból.
Az autóban a síma manuális kétfunkciós(azaz egyik irányba kibuktatható,a másik irányba a tetőbe tolható)fajta tetőablak van.Az ami az előző astrákban is van.
Az autó alv.száma:WOL000017K1009817 és ha számít valamit belgiumi.Itt vettem ,mert az a helyzet,hogy egy ideje itt dolgozom.Sajnos már rég meg akartam nézni közelebbről a dolgot de mivel látszott,hogy tetőkárpit levétel nk.nem úszom meg a dolgot gondoltam utánanézek egy kicsit a témának.De sajnos a javítási kézikönyvben sem foglalkoznak a dologgal egy robbantott ábra erejéig sem.Audi és merciben csináltam régebben ilyet de ugye ahány ház annyi szokás -azok nem így néztek ki,és persze az ember mindíg valami csodát vár-hátha megjavul.De nem.A faxszámom még megírom csak utána kell néznem.
Addíg is köszi és"Üdvözöllek a gépnél"
T.B.E.
Dundi Creative Commons License 2000.10.07 0 0 141
Hali Cuda !

A dicséretet meg köszönöm. Jólesett.

Üdv: Dundi

Dundi Creative Commons License 2000.10.07 0 0 140
Hali Mindenkinek !

Haliti ---- szerinted olyan jó az Opel marketingje ? Szerintem csapni való. Régen
láttam olyan rossz reklámot mint a mostani G Astra reklámja ( feldühödött ember
mindent felbori, összetör ) vagy az uj Cupe reklám ( a kermesterrel.) Véleményem
szerint sokkal jópofább a Picasso vagy a Vagon R+ reklámja.

Sajnálatod az uj Opelosokat ? Az egyéni szoc.probléma, téged is sajnálnak sokan
biztosan. Felnöt értelmes emberek, megtudják oldani a problémájukat, nem
hiszem, hogy a sajnálatodra szorulnának.

Berhel Elek ----- bocsi de most kerültem elő. Kedvenc feleségem most találta ki,
hogy nyaralni mennyünk. Utána néztem a tetöablak problémának de ahhoz, hogy
segiteni tudjak kellene a pontos alvázszám, meg egy faxszám ahova egy
robbantott rajzot elküldhetek. Tudod van bowdenes, elektromos, vezetö sines stb..
vagy 10 féle. Az alvázszámból tudom megnézni hogy a tied milyen. Mivel egyik
pillanatról a másikra történt az esemény valószinü, hogy bowdenes és az egyik
oldal bowden rögzitése pattant el. Ugy képzeld el, mint a reluxa müködését.
Leengedéskor ha az egyik oldal bowdenének hossza valamiért megváltozik akkor
keresztbe befeszül a reluxa. Nálad is az lehet a hiba, hogy az egyik oldalon a
bowdent rögzitö elpattant. Sajnos szét kell szedni az egészet és az nem egy
örömteli feladat. Nagytürelmü és jó idegzetü ügyes ember kell hozzá. Ha elküldöd a
kért dolgokat többet fogok tudni mondani, illetve irni.

Egyébként a gabriel és Berhel Elek azonos ? A szinkódot gabriel kérte és Berhel
Elek válaszolt.

Cuda ----- nem a Te ékezeteidbe kötöttem bele ha nem a magaméba. Kicsit
figyelmesebben kellene olvasni.

Topic eleje hát van kálváriád böven, igazi rémtörténet. Ha az én
véleményemre vagy kiváncsi azt gondolom meddö harcot vivsz, nem fogsz nyerni.
Mindenesetre az ügyvédek jól kereshetnek a dolgon és egyáltalán nem érdekük
hogy hamar döntés szülessen. ( ezért jól el is huzták az idöt )

A leirásban van sok dolog ami nem valóság hü. Gondolom a biróság is ezért
utasított el, illetve nem minden lehet ugy, ahogy oda le van irva. Tudod a
háboruban a mi veszteségeinket az ellenfél rádiója mondja be, szóval jó volna a
szerviz véleményét is tudni.

Abban hogy a vámolás és a telepen való megjelenés közt sok idö telt el nincs
semmi különös. A gyárból egy Györi telephelyre kerülnek az autók, megtörténik a
vámkezelés, és csak akkor kerül kiszállitásra a kereskedöhöz ha az kéri. A két
idöpont közt simán lehet 6 - 8 hónap is.

Az hogy 6 -szor rendeltek hozzá computert, és egysem volt jó, meg a gyár azt
jelezte hogy ilyen nincs is, de a telepen volt egy másik ami pont olyan volt, az
csak mese. ( a szám elirás igaz is lehet, mert sok a figyelmetlenségböl adódó hiba )
Szerintem akik azt nézték akkor nem értettek hozzá kellőképen, de mondani kellet
valamit. Egyébként abban az idöben amikor ez történt a javitásban és az
alkatrész megtalálásban nemjárt élen egyetlen szervizsem, legalábbis a mostani
idökhöz képest.

Többet nem akarok irni mert erröl a dologról nincs mit vitatkozni, sok sikert a
továbbiakhoz.

Valaki2 -- nek irt válaszodrol azt gondolom, semmivel sem viselkedtem másképpen
mint Te. Az meg hogy szerviz mentalitás a támadás nevetséges. A végén még a
szerviz kényszerit Téged valamire. A szerviz a rossz mindenben és mindenért az
ott dolgozok a hibásak. Egyébként meg ha észrevetted csak akkor kapcsolodtam be
mikor névszerint ért egy szervizt támadás, és csak a szerviz védelmére keltem
mert azt gondolom nem ugy volt a valoságban ahogy oda le volt irva, egy kicsit
szinesebb volt a történet.

Cuda Te Wales-ben élsz ? Ha igen ( és még azt irod " sajna " ) akkor teljesen
felesleges Veled bármiröl vitatkozni ami a szolgáltatással kapcsolatos mert Te egy
másik dimenzióban élsz nap mint nap. Ez pont olyan mintha én kezdeném el
szidni egy Mongol kereskedö vagy szerviz munkáját. Gondolom a hazai gondok
elöl élsz ott és most hazafele okitod a csapatot és Te vagy a király. Ha ez igy
van ahogy Én gondolom nem hiszem hogy ez egy jo dolog. No de mindegy.

Üdv mindenkinek: Dundi

cuda Creative Commons License 2000.10.06 0 0 139
Hello mindenki!
vajaki2: Attol tartok felreertettel, eszem agaban sem volt Dundit inzultalni, mindossze felhivtam a figyelmet, hogy picit tobb figyelmet forditson a fogalmazasra, hogy konnyebben ertheto legyen. Ha elolvasod az utolso elotti hozzaszolasat erteni fogod mire gondolok. Erre o sajnos tipikus szervizmentalitassal, azaz visszatamadassal valaszolt, raadasul lathatoan atgondolatlanul, oda nem figyelve, igy tehat sajat magat blamalta, en csak megvedtem magam. Viszont tovabbra sincs semmi problemam vele, nem is lehetne, hiszen nem ismerem szemelyesen. A gond mindossze annyi, hogy tul sok az olyan szerelo, aki hasonloan az ugyfelben keresi a hibat es nem az autoban, (TAK!) mindemellet tobbet keres, mint szamos egyetemet vegzett. Azt hiszem teljes joggal elvarhato lenne, hogy ok legyenek ertunk es ne forditva. Dundi legalabb probalkozik.
Udv:
`cuda
Paff Creative Commons License 2000.10.06 0 0 138
Nemúgy!

Egyáltalán nem gondolom, hogy az aksi az autó szíve lelke, de azért hibának hiba volt, főleg, hogy semmi nem hagytak égve az autón, őrzött szobahőmérsékletű garázsban állt, és úgy lemerült, hogy a riasztórendszer is halott volt, vagyi sbárki elvihette volna. Szóval pontosan ilyen "nem az teszi az autót" hibák felsorolása alapján temetik itt a cellatársak az opel tipust

Amúgy zseniális volt az S41, miután beindult mentem vele egy kört, hogy töltsön kis szuflát, kicsit jó autó.

Előzmény: Alexis (133)
Alexis Creative Commons License 2000.10.06 0 0 137
Nekem cellazárlatos volt. Hol ment, hol nem. Nagyon póz.

Az pedig tény, hogy Opel és Opel között is nagyon sok a különbség.A vízpumpa, a termosztát és a hőgomba tényleg szar.Vannak gyári hibák, de azért jobb, mint egy Suzuki ( nem megbízhatóságra gondoltam).

Előzmény: Inner Circle (134)
vajaki2 Creative Commons License 2000.10.06 0 0 136
Uj fiu vagyok,
raadasul meg(!) nincs Opelem.
Cuda, megertem a kalvariad de ne menjunk le ilyen melyre. Nem kell ez az indulat, kulonosen nem Dundi ellen, aki kifejezetten segitokesz, es erezhetoen erti azt, amit leir.
Remelem, nalam nem talalsz helyesirasi hibat (miutan otodjere olvasom vissza).
Csa

Debrecenben van valakinek tapasztalata?

Előzmény: cuda (130)
fargo Creative Commons License 2000.10.05 0 0 135
Az S40 a Volvo jelenlegi modellpalettájának legkevésbé sikerült autója - legalábbis elég sokan szidják.

A kategóriáján belül azért megállja a helyét, de semmiképpen sem nevezném a világ egyik legjobb autójának...

Előzmény: Paff (132)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!