Köszi a választ,azóta már működik egy vezetékes órával!
Nem a kerékfordulattal volt a bibi,- a reed relé bírta a kiképzést- ,hanem a motor keltette mágneses,vagy frekvenciás impulzusok zavarták az óra wifi jelét.
Abban a pillanatban mérte a sebességet,ha már elengedtem a gázkart,ha ráhúztam megint bezavarta és visszaállt nullára...
Egy óra tönkrement így,becseréltettem egy vezetékes típusra azóta már jó.
Ha a gyári szabályzóval nem sikerül megcsinálni a gépet akkor is megoldom mert megjött ebay-ról egy 60A-os irányváltós pwm szabályzó potméterrel.Legfeljebb beépítem azt és kész a madár.
Majd megpróbálok képeket csinálni de most egyenlőre rommá szedtem és nekiálltam leganézni mert szétcsapattam a havat meg a sarat az udvarban :)))
Hello.Még mindig direkt áramú a gépem.Egyszerűen nincs időm rá.Viszont ma vettem észre hogy már nem megy annyira végsebességre mint ahogy kéne,pedig teljesen fel van töltve.
Ha ilyen hamar lehervadnak az akkuk akkor átépítem benzinesre,mert fél évente 30 ezerért akkut venni azért nem egy jó dolog.
Szia. Bocs, hogy most írok, németből rendeltem az Ebay-en, hogy ne legyen egyéb költség rá. Viszont lehet elfogyott, mert nem találom. Az akkuján észre sem lehet venni, hogy romlott volna, pedig 700 km van benne már.
A gázkar kapjon 5V-t és GND-t (0V) ( ezek tipikusan piros és fekete szálak.), majd a gázkar állásától függően 0V és kb 4V közötti értéket kell mérni a jelvezetéken.
A motor melletti egy kapcsoló, gondolom a gyújtáskapcsoló, a kis kör alakú az a töltő csatlakozó aljzata lehet, de nem hiszem, hogy be volna kötve a motor áramkörébe, az csak optikai "egybeesés" szerintem. Valószínűleg a roller testpontjára csatlakozó, műanyagvédett csúszósaru lehet. A gázkar vagy hüvelykujjas adagoló felismerhető biztosan, a mellette lévő pedig tippem szerint a feszültségmérő. ( vagy akku telítettségjelző). A gyújtáskapcsolót zárd rövidre, avagy a piros vezetékére kösd rá az akkupluszt, az akkumérő meg, ha nincs akkor se baj, attól még kellene mennie. Gázkart ellenőrizted?
Az ignition switch a gyújtás kapcsoló. Elvileg, amíg nem ad a vezérlő felé tápot (a legtöbb vezérlőn a bejövő pozitívra kötve meg is van az "állandó gyújtás"), addig nem működik. Az indicator pedig az akku feszültség szintjét kéne mutassa. Semmi doksit nem küldtek a cuccok mellé?
Na ,én nem értek hozzá!Bár magam építettem át egy rollert,de ott minden adott volt.
Nincs tanulókábel a vezérlődön,az valami olyan szál ami egy vezeték amin van egy csati és kijön a vezérlőből és visszafordul oda ,vagy két kábel amin ellentétes csati van.Ha találsz ilyent akkor azt kell összekötni és indulás után oldani.De most egy vihart kavarok és három nap után fellendül a topik
A gázkar kapjon feszültséget és testet, és akkor a jel szálon mérned kellene a gázkar állásától függően változó nagyságú jelet. ha ez így megvan, akkor a gázkar jó. Az én rolleremen amúgy nem volt elég bekötözgetni a dolgokat. Hogy valóban elinduljon a rendszer, a bekapcsolás után a vezérlő várt még egy fékkar meghúzást, elengedést is. Amerikai modelleknél ez bevett szokás volt régebben ( na meg a modellezésben is). Nálam az elindulás tehát ilyen:
1. Kapcsoló elfordít ( "gyújtás" ) - ekkor még a gázkarra semmi reakció nem volt ...
2. Fékkar meghúzás, majd elengedés ...
3. Gázkar innentől fogva aktív, és az állásával arányos jelet kap a motor.
Van rá esély hogy így működik, egy próbát megér szerintem.
Hát honnan rendelted azt a vezérlőt? Melyik fajta? És a gázkar? Nem olyan bonyolult szerkezetek. Azoknak azért illene működőnek lenni :( A fék az enyémen is a szalagos dobfék. Egyenetlen szó mi szó, de azért hatásos. Mondjuk az enyém nem is olyan szörnyeteg. Merrefelé vagy? Nekem valahol lapul anno működőképes gázkar és vezérlő is. Bár nem 500W os de tesztelni az is jó lehet akár. Szívesen előtúrom ha ki akarod próbálni a gázkarod vagy a vezérlőt.
A legnagyobb problémám a fék.Dobfékes és nagyon gyenge a hatása.Ha ráspanolok javul de egy ponton eléri a a fékpofa a dobot egy ponton meg nem.Akár mit csinálok vele nem változik ez a jelenség.Valahogy át kéne építenem tárcsafékesre vagy valami másik megoldást kell találnom mert ez így nekem lapos.
Nyilvánvaló.Most kicsit érzéketlen a gép de nincs hiba lehetőség és leszabályzás.Rendeltem hozzá 500w 24v-os vezérlőt de meg nem jött meg.Egy kapcsolóval meg át tudom majd váltani 36v-re.
Elektronika nélkül? ez azt jelenti hogy kapcsolod a feszt és ennyi? Az azért elég meredek :) Párezerért van vezérlő hozzá, szerintem érdemes beapplikálni, az indulás is finomabban szabályozható (takarékosabb lesz a jármű), és azért elegánsabb megoldás ... szerintem
Nincs még kép róla de majd készül az is.Kapott egy digitális voltmérőt egy kapcsolóval hogy lássam mennyire merülnek az akkuk.Még sok mindent akarok rajta alakítani de a java megvan.Úgy számoltam hogy 35km/h a vége de elég soknak tűnik rajta állva.Majd kocsival bemérjük az a biztos.Gondolkodtam a robbanós átalakításon de nem szeretem a hangjukat így maradok ennél a verziónál.