a folytatás: az ászf ad lehetőséget az írásbeli felmondásra, gondoltam, megpróbálom ezt az utat
megírtam, elküldtem, ma jött egy válasz, hogy a felmondással kapcsolatban további ügyintézésre menjek bankfiókba
hogy változott valami? NEM, és most már nagyon kezdik kihúzni a gyufát. gondoltam, azért írták a levelet, hogy a felmondás kapcsán beállították a rendszerben, hogy ne kelljen fizetni semmit, de simán 5800 vagy mennyit kellett volna ma fizetnem. persze pénztár itt a városban sincs
ez már a fióki ügyintézőnek is kínos volt, de úgy tűnik, nincs más út: jövő hónapban 10. körül (akkor már meglesz a július terhelése és automatikus jóváírása) bemegyek egy pénztáros fiókba, befizetem a hülye pénzüket. egyben egy előre megírt reklamációval megyek, amibe csak a rólam lehúzott pontos összeget kell majd beírnom, és a belső postájukkal küldetem be a központba, megjelölve a számlát, hogy hova utalják azonnali hatállyal vissza
aztán meg ha ráérek, írok egy mnb-panaszt is, hogy nem élhettem az ászf-ben biztosított, írásbeli nyilatkozatba foglalt felmondási jogommal
1. mégis miért kéne bármit fizetnem, amikor teljesült a havi feltétel?
2. hogyan lehet megszüntetni ezt a számlát úgy, hogy ne kérjenek - jogtalan - befizetést?
sajnos, ezek sem tudnak válaszolni normálisan, mert ami itt le van írva, az nem válasz arra, amit kérdeztem :)
Sajnáljuk, hogy a bankszámlája megszüntetésével kapcsolatban kellemetlensége akadt. A számlazárás fióki folyamata egyértelműen rendelkezik a fióki ügyintéző felé, ha a kalkuláció negatív egyenleget ír ki Önnek és a fiók nem rendelkezik pénztárral, akkor a következő lehetőségek közül tud választani: - amennyiben rendelkezik bankkártyával a számlához, a fiók területén található ATM-ben felfelé kerekítve be tudja fizetni. - amennyiben nem rendelkezik bankkártyával, de a fióki ATM alkalmas rá, akkor a számlaszám megadásával be tudja fizetni - ha más banknál vezetett számlája aktív és van elektronikus hozzáférése, akkor azonnali átutalással tudja rendezni illetve nyilatkozni tud arról, hogyha a tényleges számlazárás mégis pozitív egyenleget hoz ki, akkor vagy lemond az összegről, vagy megadja, hogy mely bankszámlaszámra utaljuk át.
közben rájöttem, hogy ennek a prémium számlának 5766 forint a havi díja (ha nem teljesül a feltétel)
amikor hónap elején mentem, még nem volt meg a szokásos levonás/azonnali jóváírás. azért lehetett az hatezerakármennyi, mert egy havi teljes díj + a következő hónapra eső 5-6 napi részdíjat (amikor mentem) fizettette volna ki a rendszer
szóval a legkevesebb pénzért akkor kell leveleznem, ha a következő hónapban rögtön azután a nap után megyek, amikor megtörténik az 5800 levonása/jóváírása (tehát amikor kinullázzák az e havi díjat a feltétel vizsgálata után). ha mondjuk ez augusztus 8-án lenne, akkor "csak" nyolc napi számlavezetést kellene otthagynom hitelben (kb. 1500)
ma 21. van, ezért kellett volna (ha van pénztár...) háromezerakármennyit, majdnem négyezret befizetni a megszüntetéshez (186 huf-ra jön ki egy napi számlavezetés)
aki esetleg azt hinné, hogy csak az ersténél nem lehet(ett) normálisan megszüntetni számlát (privilégium), a kh is tud ilyet
tavaly nyitottam akció miatt prémium számlát, most, hogy már a fél év is letelt, megszüntetném, mert nem kell
aha, csak ezt sem lehet úgy, hogy nem hagysz ott pénzt. a hónap elején próbálkozva kb. 6000-et kellett volna befizetni (persze nincs pénztár, szóval így jártál, ügyfél), mondom, oké, akkor megvárom a szokásos havi terhelést és jóváírást, és majd utána
annyit sikerült elérnem, hogy ma már csak kb. 3000-et kellett volna befizetni, de persze pénztár ott sem volt. az ügyintéző elmagyarázta, hogy a hónap eleji levonás-jóváírás az előző hónapra vonatkozik, szóval úgy tűnik, soha nem fogom tudni befizetés nélkül megszüntetni ezt a számlát sem (vagyis pénztáras fiókba kell mennem, vagy pont annyit rajtahagyni, amennyit levonnának)
ez csak azért gáz, mert az én nevemen pont nincs hitelkártya a kh-nál, az a feleségemé, így ha megszüntetem, marad a bonyolultabb levelezés netbank és minden híján, hogy adják vissza a pénzemet - ezt iszonyúan gyűlölöm. a fióki munkatársak persze egyetértenek velem, de azzal nem vagyok beljebb :) nem egy nagy összeg, ugye, csak az elv, nem értem, miért kell szopatni az embereket
Nem tudom, hogy hogyan kezelődik a többszöri aktiválás (mert ha jól értem, többször végigmentél rajta), de azzal kezdenék, hogy ha többször van regisztrálva a telefon, akkor törölném mindet, és újrakezdeném.
beállítások -> belépési lehetőségek -> azonosító eszközök -> mobil-token
Mobilbannkal van gondom, de a telecenter nem igazán tudott mit kezdeni vele.
Ebank belépés én azonostóval+sms-sel megy.
Samsung Galaxy A6, mobiltoken aktiváláls akár az ebankon keresztül akár az appban látszólag lefut rendben, viszont belépni nem lehet mégsem enged az mpinnel.
Először azt hittem én vagyok a béne és elírtam az mpint, de nem, kb 10.szer töröltem az appot újrageneráltam tokent, semmi nem segít.
komolyan? netbankban kerdeztem meg direkt a moratorium kihirdetese utan, es akkor azt irtak, a kartyatipus modositast nem erinti semmilyen valtozas. ezek szerint megis... :) na rakerdezunk mi is majd
csere maxra. mivel kettonknek ket kulon hitelkartyaszamlaja van, igy az eddigi harom helyett hat kategoriaval gazdalkodhatunk majd. meguntam a bohockodast az egy szazalekos wizz pontokkal, a a discount klub tagsagit sem fogom mar sajnalni
amíg lehetett repkedni, valaki kipróbálta esetleg, hogy a kh world mastercard kártyával valóban működik a fast lane ferihegyen? közvetlenül azután próbáltam csak, hogy bevezették, akkor ott szerencsétlenkedtek a csajok, így inkább adtam a wizz air kártyát, hogy haladjunk. attól viszont most szeretnék megválni, így jó lenne tudni, hogy a kh world is jó lesz-e kikerülni a sort :)
Azzal indultak, hogy országok közti devizautalást olcsósították, és ez a funkció még most is megvan, ami valóban nem használható országon belüli azonos devizában történő utalásra. Aztán ahogy felfutottak, kitalálták a borderless accountot (újabban többpénznemű számlának hívják magyarul), amihez már lehet bankkártyát is kérni, és mindenféle devizákban lehet náluk pénzt tartani.
Erről a belső egyenlegről már lehet azonos devizában is utalni. A https://transferwise.com/hu/pricing/ oldalon lehet ezt ellenőrizni, de nem az Utalás indítását kell kiválasztani, hanem a Multi-currency account-ot, és azon belül a Pénz küldése a többpénznemű számláról-t. Itt a 340 forint elsőre soknak tűnik, de ez fix díj, nagy összeg utalása is ennyibe kerül.
Így most nem érdekes, de azért a későbbiekre leírom röviden. A 2000 forint a TransferWise-nál tudtommal a kártya díja, de elvileg neked erre nincs szükséged, úgyhogy meg kell próbálni kihagyni. Pénz hozzáadásakor előbb beírod, hogy hány forintot akarsz feltölteni, majd kiválasztod, hogy milyen módon. Itt lett volna az, hogy a bankkártyás feltöltést választod, és ezután adod meg a kártya adatait, amiről levennék a pénzt + a feltöltés díját. Ekkor megjelenik a benti egyenlegen a feltöltött összeg, amiből már lehet utalást indítani.
Köszönöm az eddigi segítséget: érdekes, hogy kártya-lehetőséget ajánl, de kártya nélkülis regisztrálni lehet. Regisztráltam, de eddig semmiféle transzakcióba nem kezdtem: semmiféle más saját bankszámlaszámot nem adtam meg. ---
ahogy láttam, a regisztrációkor kért (adott automatikusan) egy 2000 HUF összegnyi ... mit?... belépő összeg? levonás?... nem tudom mi? - Semmiféle banki v. pénzügyi akcióba nem kezdtem, és azt sem értem, honnan,,miből vonná le, vagy hova adná, utalná ezt a 2000 HUF-t...
---- Na ennyire semmit nem értek a banki dolgokhoz. - De! Közben sikerült videobelépéssel megujitani hozzáférésem a KandH bankhoz. Ez siker.
Segítek, ha tudok, de amúgy van nekik magyar nyelvű telefonos ügyfélszolgálatuk is, ha nagyon elakadnál (én nem hívtam még őket, nem tudom pontosan, hogy hogyan megy).