Keresés

Részletes keresés

ntom2020 Creative Commons License 2025.07.17 0 0 137607

Kézi szivato egy hangyányit többet mozdit. Leszedve összehasonlítom. Tegnap megint mentünk Vének - Győrt. Alalpjárat nem szép,.de stabilan megy úgy is. Fordulaton kisimul.

Előzmény: Takyka! (137606)
Takyka! Creative Commons License 2025.07.16 0 0 137606

"Ha egy picit, üresben tolok a gázkaron elsőre is indul." Érdekes, új információ!

 

A villanyszivató koppra zárja a szivató pillangószelepét? Kicsit viseltesnek tűnik az a rugó. 

Annak a lemezkének, ahova a rugó csatlakozik, a pillangószelep felőli végén van egy fül, ami most gyanúsan funkciótlan. Nem az nyomott meg valamit, ami eredetileg az alsó pillangószelep lemezkéjéhez csatlakozott, ezáltal nyitva kicsit a pillangószelepen?

Esetleg szóba jöhet még a karbiszinkron nem megfelelősége is...

 

T.

Előzmény: ntom2020 (137605)
ntom2020 Creative Commons License 2025.07.16 0 0 137605

A kézi szivató nem volt visszarakva még.visszatéve. Elektromosan is működik.

Ha egy picit, üresben tolok a gázkaron elsőre is indul. Most itt esik az eső, így indult szépen. 

Előzmény: 409 (137604)
409 Creative Commons License 2025.07.15 0 0 137604

Onnan mi hiányzik??

 

 

Hogyan működik ez a szívató? Az a rugó húzza valamilyen elektromosan működő valamivel?

 

Az ilyen csappantyús szívatóknak szükséges kicsit nyitni a fojtószelepet, hogy működni tudjon. Ha ezt nem tudja automatikusan, akkor szokott lenni egy jel a gázkaron kicsivel a zárt helyzet (alapjárat) után, ahová hidegindításkor állítani kell a gázkart. Legalábbis nekem a Tohatsun és a karburátoros Suzukin is így van/volt.

Előzmény: ntom2020 (137603)
ntom2020 Creative Commons License 2025.07.15 0 0 137603

Nincs plusz rudazat. Van itthon pár karbi,blokkostól. Kb mind ugyanez. Nem szoros, de nem is kotyog. 

Lehet zsirral megkenem kivancsiságból. Hátha tómít. 

Előzmény: Takyka! (137602)
Takyka! Creative Commons License 2025.07.15 0 0 137602

Lötyög a tengely?

 

Sajnos érzékeny. Még az jutott eszembe, hogy ezen nincs rudazat arra, hogy a szivatáshoz nyisson egy hangyafasznyit a pillangószelepen? Annak beállítása is kritikus tud lenni. Ha lötyög a pillangószelep tengely, +ban még azt is ront a helyzeten.

 

T.

 

 

Előzmény: ntom2020 (137600)
ntom2020 Creative Commons License 2025.07.14 0 0 137601

Előzmény: ntom2020 (137600)
ntom2020 Creative Commons License 2025.07.14 0 0 137600

Féktisztítós próba megvolt. 

Az alsó, illetve a felső karbinál ha a pillangószelep tengelyéhez nyomatom a féktisztítót. Alapjárat esik, majd leáll. Komoly,hogy ilyen kis "rés" bele tud szólni a dologba. És gondolom ezáltal főleg a hidegindításba.

Előzmény: Takyka! (137598)
ntom2020 Creative Commons License 2025.07.10 0 0 137599

Kipróbálom van otthon féktisztító. 

Előzmény: Takyka! (137598)
Takyka! Creative Commons License 2025.07.10 0 0 137598

Többféle jelenséget is okozhat a szívóoldali tömítetlenség. Úgy okoskodok, hogy a + levegő szegényíti a keveréket. Emiatt a hidegindításhoz is kellhet a több szaft, amit a keverékcsavar kitekerésével adhattál meg neki.

Kevésbé igényes motoroknál mindenféle finomkodás nélkül lapátolja be a szivató a benyát. Favágó módszerrel indítanak. Némi kis fals, meg kopás nem okoz problémát. Az ilyen igényes technikánál a dúsítás mértéke is pontosan méretezett, így aztán oda kell figyelni, hogy minden tip-top legyen.

A tömítettlenség kereséshez kicsit szegényíts az alapjáraton, a gyanús részeket óvatosan fújkáld meg féktísztítóval/hidegindítóval (pl. pillangószelep tengelyvég). Ha megváltozik a fordulatszám, akkor ott megy be fals ájer.

 

De ezt csak látatlanban mondom, ne vegyél rá mérget, hogy falsot szív. Simán lehet, hogy más a gubanc!

T.

Előzmény: ntom2020 (137597)
ntom2020 Creative Commons License 2025.07.09 0 0 137597

Főtengelyszimmering hiba esetében nem melegen van inditási gondja?

Maga a "rezgő" membránok jók, tömítettség is, karbit kis pasztával raktam fel. Pillangószelep rúdja kézzel nem kotyog. Bár ha jól emlékszem, nálad volt hézag, alufóliát tettél oda asszem. (Na ezt, lesz idöm lekapom a karbit, megnézem. )  alsó hengerrel ment, felső hengerrel lassan leállt alapjáraton.  Azaz ennek többet kellett kitekernem a dúsítón, hogy egy hengerrel úgy menjen mint az alsó.  Ennek tesztelésére max 20-30 masodpercem van. Mert utána tök mindegy mi van, indul. 

Mióta megvan most néztem 7 liter olajat használtam el 50-60  as keverékben, úgyhogy menni megy😀 

Gyanítom valami apró dolog lesz. 

Nézegettem vákumcsövet 2 karbi csatlakozás közt, szemre jónak tűnik. Meg 2 hosszabb is a blokon, szemre jók. 

Még esetleg arra is gondoltam,hogy benzinszint alacsony a karbiban. Azt párhuzamosra allítottam be. 

Vákumom kevés, azaz nem szív fel be elég benzint mindig inditáskor. Most már kezdem érteni a működését jobban. 

Előzmény: Takyka! (137596)
Takyka! Creative Commons License 2025.07.09 0 0 137596

Ott valami nem kerek az alapjárat/szivató körül. Rossz esetben főtengely szimering, vagy egyéb tömítettlenségi probléma a szívó oldalon is lehet az ok.

Egy Yamaha nem így működik!

 

T.

Előzmény: ntom2020 (137595)
ntom2020 Creative Commons License 2025.07.09 0 0 137595

Kitekertem 4 re a dúsítót, mint ahogy volt mikor hozzám került, indul simán. Szivatóval.  Majd utána az nélkül is. Fura jószág ez.

Előzmény: Takyka! (137567)
Takyka! Creative Commons License 2025.07.08 0 0 137594

Tedd azt, amit spada tett. Zsírozd meg mindenhol, ahol a karbantartási útmutató előírja.

 

T.

Előzmény: aamen (137592)
Takyka! Creative Commons License 2025.07.08 0 0 137593

Mint a jelen példa is mutatja, amíg nem hagyják belekövedni a zsírt a rendszerbe, addig ez szokott működni. Nem azért kell évente zsírozni, mert egy év alatt tönkremenne ott, hanem mert kell a zsírnak 5-6 zsírzási ciklus (jobb esetben ennyi év) míg átér a rendszeren. Ha csak 5 évente zsíroz valaki, akkor  a 10-20 éves (kalciumos) zsír nem fog kijönni onnan. Akkor majd (nagy nyomás hatására) lefelé a gumigyűrű maradékán keresztül fog magának utat találni...

 

T.

Előzmény: 409 (137590)
aamen Creative Commons License 2025.07.08 0 0 137592

zsírzás ügyében totál vakon vagyok, de amikor legutóbb motorolajat rendeltem a csónakmotorhoz a fogalmam sincs melyik webshopban feldobott egy javaslatot hogy "ezt is szokták hozzá venni" vagy valami hasonló:
https://www.olajwebshop.hu/motul-nautic-grease-hajozsir-400-g/egyeb-termekek/kenozsirok/vizallo-ca-bazisu-zsir/motul-p1096929.html
és vettem egy ilyet mert biztos jó valamire
mire jó? kenjem be vele a propeller tengelyt?

spapda Creative Commons License 2025.07.08 0 0 137591

Szerencsére találkozott az elmélet és a gyakorlat, csak felül jött ki zsír. Már csak a zsírzógombbal/furattal nem rendelkező bizbaszokat kéne megkenni valami jó tengerálló fújható anyaggal. Jól emlékszem, hogy a Liqui Moly Marine Multit szoktátok erre a célra ajánlani?

https://www.liqui-moly.com/en/marine-multi-spray-p003615.html

 

Előzmény: 409 (137590)
409 Creative Commons License 2025.07.08 0 0 137590

Igen, az elmélet bizonyára az, hogy s felső perselyhez is feljusson a zsír. Hogy a valóság is tud-e erről az már szerencse kérdése.

Előzmény: spapda (137589)
spapda Creative Commons License 2025.07.08 0 0 137589

Azt jól értem, hogy a kormánytengelynél csak felfelé tud kijönni a zsírtöbblet, mert alul ott van a 20-as számmal jelölt O gyűrű a 10-essel jelölt zsírzógomb alatt?

 

Előzmény: 409 (137586)
409 Creative Commons License 2025.07.07 0 0 137588

Ha az savmentes akkor jó lesz.

Előzmény: Béci 72 (137587)
Béci 72 Creative Commons License 2025.07.07 0 0 137587

Pl.olyan zsírral,amit belenyomok?

Előzmény: 409 (137586)
409 Creative Commons License 2025.07.07 0 0 137586

 

Úgy gondolom nem sok értelme, de ártani talán nem árt. :))

Kérdés mivel kennéd? Az alu nem igazán barát az ilyen kencékkel, megeshet, hogy még rontasz is vele. A zsírzógombok döntően rozsdamentesek, azt nem szükséges kenegetni.

Előzmény: spapda (137585)
spapda Creative Commons License 2025.07.07 0 0 137585

Csapágyboltban reggel vettem új zsírzógombot. Beszerelés előtt célszerű valamivel megkenni a menetét, hogy ne rohadjon majd össze az öntvény házzal, vagy túlgondolom?

Előzmény: 409 (137575)
lapar Creative Commons License 2025.07.06 0 0 137584

Nem is gondoltam, hogy a rozsdamentes acél, meg a réz (bronz) így össze tud rohadni.

Mondjuk, én minden évben leveszem, kis reszelés, festés kell, hogy ha elkapok valamit, lássam mennyi az új sérülés.

Előzmény: L_áma (137583)
L_áma Creative Commons License 2025.07.06 0 0 137583

Tudnád, ha egy hat éves nemzsírzottat kellene levenned. Vágtam már le csigát..... 

Előzmény: lapar (137582)
lapar Creative Commons License 2025.07.06 0 0 137582

Valamikor az új motorhoz adtak a propeller tengelyre vízálló zsírt, ilyen zőld, nagyon nyúlós trutyi volt.

Azt, mondjuk nem értem, hogy miért kell a prop. tengelyt zsírozni, de azért megcsinálom.

Előzmény: spapda (137571)
409 Creative Commons License 2025.07.05 0 0 137581

 

 Vegyél rá védőkupakot is.

 

Előzmény: spapda (137577)
Dooodi Creative Commons License 2025.07.05 0 0 137580

😁😂😁

Előzmény: 409 (137578)
tacsi69 Creative Commons License 2025.07.05 0 0 137579

elneztem.. :-)

Előzmény: 409 (137578)
409 Creative Commons License 2025.07.05 0 0 137578

 

 Felétek nagyon szalad az idő, itt még csak 5.-e van.  :)))

Előzmény: tacsi69 (137576)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!