Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.22 0 1 26478

A céllal alapból egyet is értenék. A kivitelezés viszont erősen kapkodó.

Először is pl. be kellene zárni az M0 körgyűrűt valahogy (M10+M100 is rendben lehet, ha Piliscsaba-Tinnye környékén van megfelelő elkerülő átkötés)

Előzmény: altenberger (26472)
Grgabácsi Creative Commons License 2022.12.22 0 0 26477

Épp ma mentem arra 37-essel, és kb az egykori MÁV X-es kapu megállótól a vasút felé eső részen irdatlan mennyiségű sportpálya "nőtt ki"...

Legalább nem kell sokat bontani a majdani kocsiszínhez.

Előzmény: altenberger (26476)
altenberger Creative Commons License 2022.12.22 0 0 26476

https://nkk.hu/fejlesztesek/egykori-jozsefvarosi-palyaudvar/


"Összeköttetést hoz létre Kőbánya központja, az Északi Járműjavító kulturális negyed, benne az új Közlekedési Múzeum és az ahhoz kapcsolódó új vasúti megállóhely, a felújított Népliget, a megújított Fiumei Úti Nemzeti Sírkert, valamint Józsefváros és a belső városrészek között.

 

Az egykori pályaudvar területének újragondolása, a jelenleg zárványként működő terület belső átjárhatóságának biztosítása, a környező városrészekkel együttműködő kialakítása és a gyalogos-kerékpáros kapcsolatok erősítése."

 

Jól hangzik, kíváncsi vagyok mi valósul meg ebből!

Előzmény: altenberger (26468)
Grgabácsi Creative Commons License 2022.12.19 -2 0 26475

Mondjuk mert ki szeretne jutni a városból?

Előzmény: király2644 (26473)
altenberger Creative Commons License 2022.12.19 -1 0 26474

Mert ő itt él. Otthon van.

persze neki sem "kötelező", valószínűleg racionális döntést hoz és inkább választ más közlekedési módot.

 

A körüllakók vonatozzanak, buszozzanak be, használjanak taxit, autómegosztást, de NE hozzák be az autóikat, mert limitált a férőhelyek száma és az itt lakóké az elsőbbség.

Előzmény: király2644 (26473)
király2644 Creative Commons License 2022.12.19 0 1 26473

A helyi lakosnak (akinek a legközelebb van és legjobb a közösségi közlekedési szolgáltatás és a kerékpáros infrastruktúra) miért is van joga a belvárosban autóval közlekedni?

Előzmény: altenberger (26472)
altenberger Creative Commons License 2022.12.19 -1 1 26472

Szerintem különbséget kellene tenni a helyi autós közlekedés és az átmenő autós közlekedés között.

 

Az átmenő autós forgalmat igenis korlátozni kellene, de ez a helyi autósok érdeke is!

 

Tehát az "autósüldözés" kifejezés így hülyeség, mert a helyi autósokat védenénk a távol lakóktól.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.17 -3 2 26471

Az egy dolog, de szerintem határozottan nem is kerékpárosbarát: feleslegesen gerjeszti a feszültséget... sokkal inkább méregzöld.

Előzmény: XNC (26470)
XNC Creative Commons License 2022.12.17 -2 2 26470

Hát ez a vezetés most nem autóbarát......

Előzmény: ÁsítóSárkány (26469)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.17 -3 1 26469

https://mandiner.hu/cikk/20221217_autoklub_budapest_nem_engedheti_meg_maganak_hogy_autoval_ne_lehessen_atkelni_a_hidon

 

Mellétenném, hogy az autóforgalom kiszorítása hosszú távú cél lehet. De egyetértek abban, hogy a Lánchíddal kezdeni aligha reális.

altenberger Creative Commons License 2022.12.15 0 1 26468

Nagyon épül valami a volt Józsefvárosi Pályaudvar és a Kőbányai út között.

Remélem lesz arra bringaút is, mert a Kőbányai úti gyalogosokkal közös, kétirányú bringaút nagyon rémes.

NAR Creative Commons License 2022.11.18 0 2 26467

Ennek az útvonalnak a Tavasz utcai részét nem biztos, hogy mindenki szereti... Bár tény, hogy aki nem vágyik a Párizs-Roubaix feelingre, annak jobb a kerülő. És tényleg sosincs kitáblázva, ha a Fő tér le van zárva.

Előzmény: király2644 (26466)
király2644 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 26466

Nah, mondjuk pont ott szerintem mindenki, aki biciklivel is ingázik (én is) megtanulta, hogy a Polgár utca - Miklós utca - Búvár utca útvonalat használja. Jó lenne hivatalossá is tenni. Arról nem is beszélve, hogy ha a Fő tér le van zárva (elég rendszeresen), akkor csak erre lehet menni, ami rendszerint nincs kitáblázva (pedig ki kellene, mind hivatalos terelőút). Plusz innen fel lehet menni a hídra is, ami miatt tényleg a legtöbben erre járnak.

Előzmény: NAR (26461)
Il Leone Creative Commons License 2022.11.18 0 3 26465

A világ minden táján kimutatták már, hogy a kerékpározást a gyaloglás és a tömegközlekedés helyett választják az emberek, és nem az autóról váltanak kerékpárra.

A roller ugyanez, jellemzően a gyaloglás helyett választják, de a tömegközlekedés helyett is sokan, nem véletlen, hogy vonaton és metrón, sőt villamoson is egyre több rollerrel utazót lehet látni.

Előzmény: altenberger (26463)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.18 0 0 26464

Ennél jobban fáj, hogy a kerékpárút nincs bekötve a kereszteződésbe... minek azt...

Előzmény: altenberger (26463)
altenberger Creative Commons License 2022.11.17 -1 0 26463

Ilyesmi akár Budapest külvárosaiban (Zugló, Angyalföld, Kőbánya, Lágymányos) is van/lehet. 

Természetesen a semminél jobb. Ha 10-20 x többen használnák, akkor már jobban kiderülne, hogy mi vele a probléma! (irányhelyesség, szűk sávok).

Itt is ki kellene jelölni a főúton párhuzamosan bringa nyomot IS, a gyorsabban haladóknak és azoknak akiknek az úti célja irányhelyesen onnan közelíthető meg.

 

Amúgy én nem szeretem a gyors bringásokat, mert szerintem a kerékpár, nem az autó, hanem a tömegközlekedés és a gyaloglás alternatívája, de sajnos vannak akik ezt nem így gondolják. A rolleresek egyre bővülő tábora is őket erősíti.

 

Tehát tervezni kell a tizenéves bringás kiscsajok, idősebb nénik/bácsik és a klasszik bunkó közlekedő, most_nem_bmw-vel_hanem_rollerrel_vagyok igényeire.

 

Csevegő kiscsajok:

https://dutchcycling.nl/

Előzmény: ÁsítóSárkány (26462)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.16 0 0 26462

Eleve hálózatban gondolkodás, milyen környezetbe milyen elemeket érdemes választani, hogyan lehet megközelíteni vagy elhagyni a cél-infrastruktúrát.

Ilyenekre gondolok (dunakeszi példa) https://goo.gl/maps/b6yCatWPMjNVmTfL7

Előzmény: altenberger (26460)
NAR Creative Commons License 2022.11.16 0 2 26461

A kettő nem zárja ki egymást. A III. kerület északi részéről ingázóknak, a túrázóknak, a Pilisbe tartóknak jobb, ha nem kell átvergődni a Fő tér és a Laktanya utca macskakövén, a Harrer Pál iskola udvarán és nem kell kétszer keresztezni a HÉV-et.

Előzmény: altenberger (26460)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 2 26460

"EuroVelo 6-os nyomvonal"

 

Nem hiszek a bringasztrádákban, szerintem sűrű, kerékpározható úthálózat kell. Bringabarát hozzáállás, nem kerékpár gettók.

Előzmény: NAR (26456)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 0 26459

"nagy betonhenger befúrásához"

 

Szerintem is ez jobb, Számos előnye van: nincs szintkülönbség, esővédett, nem marad havas a nyomtáv, de csak viszonylag keskeny töltések áttörésénél jó.

 

A rendelkezésre álló fölösleges hídelemek felhasználásának azért ez is egy jó módja.
A fióktöltések és konzolerkélyek is jó ötletek!

Előzmény: ÁsítóSárkány (26457)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 0 26458

Nekem már az új és az újrahasznált anyagok aránya sem tetszik, itt több az új anyag, mint a mentett híddarab!

 

Három, vagy több híddarab felhasználásával kedvezőbb arány érhető el. 

 

 

Előzmény: NAR (26456)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.14 0 0 26457

Eredetihez: van, ahol felülről is lehet értelme. kérdés, mi a gazdaságosabb.
Ha van standardizált technológia megfelelően nagy betonhenger befúrásához, amit vagy kibír felette a vasúti pálya, vagy könnyű elterelni a vasutat ideiglenes pályára, akkor van rá esély, hogy ez jobb, mint egy híd...

 

De ott a pont mindkét kritikánál.

Ha már híd, akkor valami olyasmi kellene, mint a Slachta Margit rakpart és Árpád fejedelem útja felett a Tímár utca és Textilgyár utca között...

Előzmény: NAR (26456)
NAR Creative Commons License 2022.11.14 0 1 26456

Vegyük észre, hogy a kerékpáros forgalomra (is) tervezett hídra lépcsők vezetnek fel a rajzon... És persze nem látszik rajta a tervezett EuroVelo 6-os nyomvonal sem.

Előzmény: altenberger (26455)
altenberger Creative Commons License 2022.11.14 0 0 26455
Előzmény: ÁsítóSárkány (26444)
altenberger Creative Commons License 2022.11.08 0 0 26454

VÉGRE!

 

A fejlesztési terület keleti oldalán, a MÁV vasútvonallal párhuzamosan egy 1,6 kilométeres, 2x1 sávos, észak-déli feltáróút épül, amely összeköti majd az Üllői utat a Kőbányai úttal (a Vajda Péter utcánál körforgalmat építenek). A feltáró út mellett felszíni parkolók lesznek.

 

(...egy elektromos kisbusz-járat üzemeltetését is javasolják a tervezők az új feltáró úton).

 

https://www.napi.hu/ingatlan/nepliget-fradivaros-beruhazas-kormany-tervezes-ftc-sportkozpont-kapolna-csarnok-foci-akademia.760076.html

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.01 0 0 26453

Azért megnézném a környező buszmenetrendeket, a Volán jellemzően mindent elkövet, hogy eszedbe ne jusson átszállni...

 

Aranyvölgynél ott a Károli campus is, én nem cserélném a megállók szerepét, hanem egyszerűen megállítanék több vonatot Ürömön.

Előzmény: . kata31 (26452)
. kata31 Creative Commons License 2022.10.31 0 0 26452

Osszátok ti is kérem, mindannyiunk érdeke!

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162854687&t=9181878

altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26451

"Ehhez azért elég sok ingatlan értékének kellene jelentősen növekednie..."

 

Vannak ilyen boom-ok, pl. Váci út környéke.

Előzmény: NAR (26448)
altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26450

"Az M1 alatt építettek egy kerékpárút-alagutat, az állítólag 300 millióba került"

 

Hát az tényleg nem volt egy sikertörténet. :-(

Előzmény: NAR (26448)
altenberger Creative Commons License 2022.09.27 0 0 26449

"megjelenő átmenő forgalom növeli az ingatlan értékét?"

 

Az ingatlan funkciójától függ.

A kompakt város koncepciója szerint nem jók a zárványok.

Előzmény: NAR (26448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!