Keresés

Részletes keresés

IZé Creative Commons License 2022.12.29 0 1 26486

Először is, semmi olyat nem mondtam, hogy a fórumon kívüli szakmai tapasztalatod is csak 6 év. Az, hogy régebben más nicked volt, azt én nem tudhatom, és csak neked van jogod felfedni. Nem volt célom Téged bántani, azt régóta látom a hozzászólásaidból, hogy szakmabeli vagy, és általában osztom a véleményedet (reális kérdésekben, mert azért a szakmabelieknek is lehetnek eltérő véleményeik, ez természetes). Abban teljesen egyetértek, hogy az ebben a topikban felmerült ötletek java része szakmailag erősen vitatható.

De valahol az álmokat is össze kell gyűjteni. Ez a topik ilyen. És a linkelt videó is ilyen. Itt a helye. Nem tudom mekkora munka volt összeállítani, berajzolgatni a térképre a villamosvonalakat, összeszedni az infókat és a látványterveket, nekem nem ment volna, és ezt a munkát értékelem. Még akkor is, ha vannak benne olyan őrületek, hogy az 56-os villamost vigyük tovább csak úgy, a buszok vonalán Solymárra.

 

amikor pl. a 4-es metró ellen ment itt az érvelés, és az árát hidakra, buszokra, villamosokra, lélegeztetőgépekre váltotta át mindenki, hogy azokból mennyit lehetett volna abból a pénzből venni?

 

Hát végül is, engem nem zavart hogy 2022-ig kellett várni hogy az utolsó magaspadlós buszt is sikerüljön lecserélni. De az átlagember bezzegromániázik és kocsiba ül. Szóval ha 4-es metró helyett lett volna egy 6 évenként teljesen megújuló buszpark, és már nem lenne magaspadlós villamos, és lecserélve lenne a HÉV járműállománya, de egyébként ugyanaz a hálózat lenne ami 2000-ben, akkor valószínűleg jobban jártunk a 4-es metróval. De ha abból a pénzből célszerű infrastruktúra és hálózatfejlesztés lett volna, akkor talán jobban állnánk. Mondom talán. Nem lehet összehasonlítani, hogy mi lett volna ha... (lélegeztetőgépet meg senki nem akart, legalábbis a közlekedés szakmai és baráti köreiben)

Egyébként nagyon érdekes ez a kérdés, hogy az akkor kihasználatlannak tűnő 4-es metró szép lassan megtelt, közelében a kapacitáshatárának. Úgy is, hogy megtartották a felszíni hálózatot, szinte csak a Gyros buszokat likvidálták. Viszont most nagy hibának tűnik, hogy akkor az ellenzők hatására(?) beijedtek, és 80 méteres peronokat csináltak. 

Ma már ha ilyen érvelést hoz fel valaki, akkor pont azok "ugatják le" az érvelőt, akik ezelőtt 10-15 évvel pontosan ezt atz érvelést alkalmazták.

 

Ugyanazok? Szerintem legfeljebb "ugyanolyanok". De "azok" már máshol vannak (agyban is), és ha 20 év alatt a szakmában voltak, sokat tanulhattak. És lassan megkereshetik az a munkaruházati boltot, ahol még lehet kapni barna köpenyt.... Jön az új generáció. Hihetetlen, de ez a topik is 22 éves. Igazad van, mindannyian fejlődtünk, és több információ birtokában vagyunk de én nagyon szkeptikus vagyok és inkább ahhoz csatlakozom, hogy következő egy-két évtizedre nagyjából az álmodozás fog megmaradni mint közeledésfejlesztés..

 

Előzmény: Il Leone (26483)
Mr. SziD Creative Commons License 2022.12.28 0 3 26485

"Hosszabbítsuk meg a villamost Hűvösvölgyben".

 

Hova? Körbe mindenhol 10-12%-os emelkedő, nem véletlenül van ott a villamos vége, ahol....

Előzmény: IZé (26479)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.28 0 0 26484

Engem az intro elején az intro alatt elvesztettek. Elsőre nem néztem tovább.

Egyetlen komolyan jelentős fejlesztés az M4? Szerintem a fonódó villamos is komolyan jelentős, de az éjszakai buszok átrendezése után egyes nappali járatok variálása átszállsszám csökentés és alternatív buszos útvonalak a kötött pálya mellett dettó jelentős.

A kérdésfeltevés a végtelen erőforrásról meglehetősen utópisztikus, ezt követi a klímakatasztrófa-ideológia megtámogatva az abszurd másik véglettel (minden forint kár rá).

Ettől még konkrét praktikus javaslatokkal lehet foglalkozni, de az intro után meghagyom nektek, hogy külön hívjátok fel a figyelmemet az esetleges épkézláb ötletekre: ezen intro után sokallom a kb. órát végignézni.

Előzmény: IZé (26482)
Il Leone Creative Commons License 2022.12.28 -2 0 26483

ami előjött ebben a topikban az utóbbi húsz évben. Te még csak hat éve próbálod itt a szakmába "beleugató" kívülállókat helyes útra terelni.

 

Az, hogy a jelenlegi nickem életéve alapján határozod meg, hogy mennyi éve foglalkozok a szakmával és a témával nagy butaságra és szűklátókörűségre enged következtetni. Bőven több mint 20 éve fórumozok.

 

Az megvan neked, hogy ezt a topikot (a többi topikban, egymás közt) bilitopiknak hívtuk? Jól esik valahol kibeszélni az álmokat...

 

Megvan, a kérdés az, hogy neked megvan-e, hogy 20 év alatt azért általában jellem és gondolkodásbeli fejlődéseken mennek át az emberek? Emlékszel még amikor pl. a 4-es metró ellen ment itt az érvelés, és az árát hidakra, buszokra, villamosokra, lélegeztetőgépekre váltotta át mindenki, hogy azokból mennyit lehetett volna abból a pénzből venni? Ma már ha ilyen érvelést hoz fel valaki, akkor pont azok "ugatják le" az érvelőt, akik ezelőtt 10-15 évvel pontosan ezt atz érvelést alkalmazták.

 

Szóval amikor az álmodozásról beszélünk, akkor ne felejtsük el, hogy nem szabad megrekedni ugyanazoknál az álmodozásoknál, amik 20 évvel ezelőtt jellemezték a topik közönségét, meg a mostani álmodozásokat, mert mindannyian fejlődtünk, és több információ birtokában vagyunk/tudunk jutni, mint akkoriban, és ezeket az információkat érdemes lenne használni is.

 

Persze mondhatjuk azt is, hogy igazából a következő egy-két évtizedre nagyjából az álmodozás fog megmaradni mint közeledésfejlesztés, mert sajnos ez sem kizárt.

Előzmény: IZé (26482)
IZé Creative Commons License 2022.12.28 0 1 26482

Teljesen egyetértek veled. Én sem azt mondtam, hogy szakmailag jó.
De fenntartom, hogy szépen összeszedett. Benne van (szinte) minden álom, ami előjött ebben a topikban az utóbbi húsz évben. Te még csak hat éve próbálod itt a szakmába "beleugató" kívülállókat helyes útra terelni. Az megvan neked, hogy ezt a topikot (a többi topikban, egymás közt) bilitopiknak hívtuk? Jól esik valahol kibeszélni az álmokat...
Szóval szépen ki van dolgozva az anyag, ez engem lenyűgöz, bár a készítője valószínűleg csak egy forrófejű világmegváltó ifjú, lehet azt sem tudja magáról fiú-e vagy lány. Ez egy másik, amúgy idevágó videójában látható, ami az autómentes városról vizionál. 

Előzmény: Il Leone (26480)
18-09 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 26481

Milyen kocsiszín? Már rég az MTK/államé az a terület. Nem lesz ott semmiféle ksz...

 

 

Előzmény: Grgabácsi (26477)
Il Leone Creative Commons License 2022.12.27 -2 2 26480

Április 1. még odább van.

 

Egyáltalán nem szépen összeszedett anyag, csapong, nincs tisztában egy csomó dologgal, és inkább csak a villamosmániásoknak kedves dolgokat mondja fel újra már ki tudja hanyadik megmondóember próbál lenni.

Egymás után esik a logikai bukfencekbe is.

 

Konkrétan összeollózota a fővárosban az utóbbi 50 évben kitalált fejlesztési elképzeléseket, ennyi, az, hogy abból melyiknek mennyi értelme van, vagy hogy megvalósítható-e, azzal már nem nagyon foglalkozott, vagy azzal, hogy mi értelme lenne, vagy nem lenne egy-egy fejlesztésnek.

 

Persze arra nagyon jó a videó, hogy sok lájkot zsebeljen be attól a közönségtől, melynek a kiszolgálása az alapvető célja.

Előzmény: IZé (26479)
IZé Creative Commons License 2022.12.26 -1 1 26479

Budapest jobb tömegközlekedést érdemel - YouTube

 

Ez egy nagyon szépen összeszedett anyag mindarról, amiről ebben a topkiban (is) álmodnak egyesek.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.22 0 1 26478

A céllal alapból egyet is értenék. A kivitelezés viszont erősen kapkodó.

Először is pl. be kellene zárni az M0 körgyűrűt valahogy (M10+M100 is rendben lehet, ha Piliscsaba-Tinnye környékén van megfelelő elkerülő átkötés)

Előzmény: altenberger (26472)
Grgabácsi Creative Commons License 2022.12.22 0 0 26477

Épp ma mentem arra 37-essel, és kb az egykori MÁV X-es kapu megállótól a vasút felé eső részen irdatlan mennyiségű sportpálya "nőtt ki"...

Legalább nem kell sokat bontani a majdani kocsiszínhez.

Előzmény: altenberger (26476)
altenberger Creative Commons License 2022.12.22 0 0 26476

https://nkk.hu/fejlesztesek/egykori-jozsefvarosi-palyaudvar/


"Összeköttetést hoz létre Kőbánya központja, az Északi Járműjavító kulturális negyed, benne az új Közlekedési Múzeum és az ahhoz kapcsolódó új vasúti megállóhely, a felújított Népliget, a megújított Fiumei Úti Nemzeti Sírkert, valamint Józsefváros és a belső városrészek között.

 

Az egykori pályaudvar területének újragondolása, a jelenleg zárványként működő terület belső átjárhatóságának biztosítása, a környező városrészekkel együttműködő kialakítása és a gyalogos-kerékpáros kapcsolatok erősítése."

 

Jól hangzik, kíváncsi vagyok mi valósul meg ebből!

Előzmény: altenberger (26468)
Grgabácsi Creative Commons License 2022.12.19 -2 0 26475

Mondjuk mert ki szeretne jutni a városból?

Előzmény: király2644 (26473)
altenberger Creative Commons License 2022.12.19 -1 0 26474

Mert ő itt él. Otthon van.

persze neki sem "kötelező", valószínűleg racionális döntést hoz és inkább választ más közlekedési módot.

 

A körüllakók vonatozzanak, buszozzanak be, használjanak taxit, autómegosztást, de NE hozzák be az autóikat, mert limitált a férőhelyek száma és az itt lakóké az elsőbbség.

Előzmény: király2644 (26473)
király2644 Creative Commons License 2022.12.19 0 1 26473

A helyi lakosnak (akinek a legközelebb van és legjobb a közösségi közlekedési szolgáltatás és a kerékpáros infrastruktúra) miért is van joga a belvárosban autóval közlekedni?

Előzmény: altenberger (26472)
altenberger Creative Commons License 2022.12.19 -1 1 26472

Szerintem különbséget kellene tenni a helyi autós közlekedés és az átmenő autós közlekedés között.

 

Az átmenő autós forgalmat igenis korlátozni kellene, de ez a helyi autósok érdeke is!

 

Tehát az "autósüldözés" kifejezés így hülyeség, mert a helyi autósokat védenénk a távol lakóktól.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.17 -3 2 26471

Az egy dolog, de szerintem határozottan nem is kerékpárosbarát: feleslegesen gerjeszti a feszültséget... sokkal inkább méregzöld.

Előzmény: XNC (26470)
XNC Creative Commons License 2022.12.17 -2 2 26470

Hát ez a vezetés most nem autóbarát......

Előzmény: ÁsítóSárkány (26469)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.17 -3 1 26469

https://mandiner.hu/cikk/20221217_autoklub_budapest_nem_engedheti_meg_maganak_hogy_autoval_ne_lehessen_atkelni_a_hidon

 

Mellétenném, hogy az autóforgalom kiszorítása hosszú távú cél lehet. De egyetértek abban, hogy a Lánchíddal kezdeni aligha reális.

altenberger Creative Commons License 2022.12.15 0 1 26468

Nagyon épül valami a volt Józsefvárosi Pályaudvar és a Kőbányai út között.

Remélem lesz arra bringaút is, mert a Kőbányai úti gyalogosokkal közös, kétirányú bringaút nagyon rémes.

NAR Creative Commons License 2022.11.18 0 2 26467

Ennek az útvonalnak a Tavasz utcai részét nem biztos, hogy mindenki szereti... Bár tény, hogy aki nem vágyik a Párizs-Roubaix feelingre, annak jobb a kerülő. És tényleg sosincs kitáblázva, ha a Fő tér le van zárva.

Előzmény: király2644 (26466)
király2644 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 26466

Nah, mondjuk pont ott szerintem mindenki, aki biciklivel is ingázik (én is) megtanulta, hogy a Polgár utca - Miklós utca - Búvár utca útvonalat használja. Jó lenne hivatalossá is tenni. Arról nem is beszélve, hogy ha a Fő tér le van zárva (elég rendszeresen), akkor csak erre lehet menni, ami rendszerint nincs kitáblázva (pedig ki kellene, mind hivatalos terelőút). Plusz innen fel lehet menni a hídra is, ami miatt tényleg a legtöbben erre járnak.

Előzmény: NAR (26461)
Il Leone Creative Commons License 2022.11.18 0 3 26465

A világ minden táján kimutatták már, hogy a kerékpározást a gyaloglás és a tömegközlekedés helyett választják az emberek, és nem az autóról váltanak kerékpárra.

A roller ugyanez, jellemzően a gyaloglás helyett választják, de a tömegközlekedés helyett is sokan, nem véletlen, hogy vonaton és metrón, sőt villamoson is egyre több rollerrel utazót lehet látni.

Előzmény: altenberger (26463)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.18 0 0 26464

Ennél jobban fáj, hogy a kerékpárút nincs bekötve a kereszteződésbe... minek azt...

Előzmény: altenberger (26463)
altenberger Creative Commons License 2022.11.17 -1 0 26463

Ilyesmi akár Budapest külvárosaiban (Zugló, Angyalföld, Kőbánya, Lágymányos) is van/lehet. 

Természetesen a semminél jobb. Ha 10-20 x többen használnák, akkor már jobban kiderülne, hogy mi vele a probléma! (irányhelyesség, szűk sávok).

Itt is ki kellene jelölni a főúton párhuzamosan bringa nyomot IS, a gyorsabban haladóknak és azoknak akiknek az úti célja irányhelyesen onnan közelíthető meg.

 

Amúgy én nem szeretem a gyors bringásokat, mert szerintem a kerékpár, nem az autó, hanem a tömegközlekedés és a gyaloglás alternatívája, de sajnos vannak akik ezt nem így gondolják. A rolleresek egyre bővülő tábora is őket erősíti.

 

Tehát tervezni kell a tizenéves bringás kiscsajok, idősebb nénik/bácsik és a klasszik bunkó közlekedő, most_nem_bmw-vel_hanem_rollerrel_vagyok igényeire.

 

Csevegő kiscsajok:

https://dutchcycling.nl/

Előzmény: ÁsítóSárkány (26462)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.16 0 0 26462

Eleve hálózatban gondolkodás, milyen környezetbe milyen elemeket érdemes választani, hogyan lehet megközelíteni vagy elhagyni a cél-infrastruktúrát.

Ilyenekre gondolok (dunakeszi példa) https://goo.gl/maps/b6yCatWPMjNVmTfL7

Előzmény: altenberger (26460)
NAR Creative Commons License 2022.11.16 0 2 26461

A kettő nem zárja ki egymást. A III. kerület északi részéről ingázóknak, a túrázóknak, a Pilisbe tartóknak jobb, ha nem kell átvergődni a Fő tér és a Laktanya utca macskakövén, a Harrer Pál iskola udvarán és nem kell kétszer keresztezni a HÉV-et.

Előzmény: altenberger (26460)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 2 26460

"EuroVelo 6-os nyomvonal"

 

Nem hiszek a bringasztrádákban, szerintem sűrű, kerékpározható úthálózat kell. Bringabarát hozzáállás, nem kerékpár gettók.

Előzmény: NAR (26456)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 0 26459

"nagy betonhenger befúrásához"

 

Szerintem is ez jobb, Számos előnye van: nincs szintkülönbség, esővédett, nem marad havas a nyomtáv, de csak viszonylag keskeny töltések áttörésénél jó.

 

A rendelkezésre álló fölösleges hídelemek felhasználásának azért ez is egy jó módja.
A fióktöltések és konzolerkélyek is jó ötletek!

Előzmény: ÁsítóSárkány (26457)
altenberger Creative Commons License 2022.11.15 0 0 26458

Nekem már az új és az újrahasznált anyagok aránya sem tetszik, itt több az új anyag, mint a mentett híddarab!

 

Három, vagy több híddarab felhasználásával kedvezőbb arány érhető el. 

 

 

Előzmény: NAR (26456)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.11.14 0 0 26457

Eredetihez: van, ahol felülről is lehet értelme. kérdés, mi a gazdaságosabb.
Ha van standardizált technológia megfelelően nagy betonhenger befúrásához, amit vagy kibír felette a vasúti pálya, vagy könnyű elterelni a vasutat ideiglenes pályára, akkor van rá esély, hogy ez jobb, mint egy híd...

 

De ott a pont mindkét kritikánál.

Ha már híd, akkor valami olyasmi kellene, mint a Slachta Margit rakpart és Árpád fejedelem útja felett a Tímár utca és Textilgyár utca között...

Előzmény: NAR (26456)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!