Azért óvatosan! Csúnya nagyot tud robbanni egy aksi ha valami nem odavaló történik vele. Méteres olthatatlan láng, az egész helységet beborító lisztnél finomabb grafit por.
Ehhez a nyavalyás kínai 12 V-os akksihoz - az egyikhez - kellett egy "rúgás" egy sima 12 V -os akksitól, aztán lehetett tölteni, de egy másikat hiába kötöttem össze plusz-minusz oldalon sokáig, nem vette fel a hozzá adott töltőről a töltést! Na, azt kijelöltem hibásnak, a nagyobb terhelhetőségű akksi működik - talán most már a kisebb (eredeti) is: Parkside akksiknál bejött az összekepcsolás tele akksival - és aztán töltés gyári töltővel. Nekem kicsit - nagyon - nehéz az elektronika, de azért próbálkozom, próbálkozom - van, ami bejön, van, ami nem !
Sőt! Komolyabb aksikban van egy hőmegszakító is. Ha külső zárlat, túltöltés vagy cellahiba miatt túlmelegszik, leválasztja az aksit a külvilágról. Ez is lehet magától visszaálló ha kihűl és lehet szabályos olvadó biztosíték. Plusz egy termisztor a töltő felé, ha közben túlmelegedne.
Ezt csinálja, amikor a soros tagok közül legalább egy elhasználódik, megnő a belső ellenállás. Utána elkezdhet változóan viselkedni, mert az akku állapota is változik némileg az áram, melegedés-hűlés hatására. Laptopnál ez volt, elkezdtem figyelni műszeresen:
Terhelés közben, ha bármelyik tagon 2,5 V alá esik a feszültség, az akkuban lévő BMS elektronika letilt. Töltés közben a hibás tagon túl hamar 4,2 V fölé kúszik a feszültség, akkor meg azért tilt le.
Szerszámgépes védelemnek két fajtája is lehet. Az egyik letilt, utána csak töltéssel aktiválható ismét.
Másik letilt, de utána automatikusan aktiválódik, amint megszűnik a probléma (túláram, vagy a feszültség eltolódása, ami "magától" is visszakúszhat ilyenkor, a terhelés vagy töltés megszűnése után).
Sajnos aki nagyon olcsón adja, az tudja is miért annyi.
Az itthoni gépekhez (Aldi, Lidl) korrekt áron kapni biztosan jó aksikat. A 20V 2 Aó-s 6000.- HUF körül van. Az 5 db cellát is csak szűkösen lehet megvenni annyiért normális fajtából.
Háááát, most talán begyött, nagyon megy vele a gép és még tölt is! Más: Van egy érdekes jelenség, a korábbi , "gyenge" akksival leáll a gép, aztán halottnak tetteti magát, sehogy se indul! Gyanútlanul rátölteni akarok, zölden világít azonnal. Berakom a gépbe, elindul, két zöld fokozatot mutat, azán töltésre teszem és gyönyörűen piroslik vagy 1-1,5 órát, aztán működik és akárhányszor - lemerülés nélkül - töltőre teszem, tölt. magyarán, össze vissza töltöget, DE MEGY!!! Kis rásegítéssel, ami egy ilyen koros agynak nem is baj, frissen tart! Szóval, azért rendelek Kínából, mert itthon nem találok ehhez a géphez normális áron akksit, ha kettőt rendelek és csak egy jó, akkor is megérte! Meg egyébként is.....
Vergődtem itt egy kis akkus sarokcsiszolóval, hogy aránylag kis terhelésnél is fixre lefulladt, csak ki-be kapcsolással működött és igazán nem volt rá jó megoldás, de valaki javasolta az erősebb akksit - nahát, azzal megy, mint a villám, lefullasztani ugyan elehet, de felengedve vígan fut tovább! Ha valaki magára ismer az ötletadásban, köszönöm, most rendelem a második erősebb akksit, nincs 4000 Ft Kínából, jó évet mindenkinek!
Az a helyzet, hogy itt pesten bárhogy forgatva működik (fogja a mindigtv-t), de Nagymarosra kéne, ott a hegyek között meg eddig nem sikerült, ezért érdekelne, hogy mégis melyik részét fordítsam a feltételezett adótorony(ok) felé?
Lehet, hogy nem pont ideillő a kérdésem, de nem igazán találtam jobb topicot.
Ez a földfelszini antenne melyik oldalán veszi az adást? Tehát melyik oldalát kell az adó felé fordítanom? (a homorú, vagy a domború (ahol a ki-be kapcsoló, és potméter van?)
Nem lehet. Próbáltam hosszra pont annyi legyen mint az eredeti, a fájl típusa is az, mégse fogadja be.
Csak az adott hangképekkel tudok variálni. Pl. indítás után ne adjon gázfröccsöt mielött be áll alapjáratba. Az eredeti hajóban 2db 500LE benzines motor volt, sebessége 50km/h. Ja, 1942-es RAF mentő gyorsnaszád.
Sajnos nem. A táp fixen rajta van. Az indítás a gáz vezérlőkar minimális előre tolásával egy PWM jellel történik. Innentől a generátor végzi a dolgát. Ha a beállított időt elérte és nem nyúltál a gázkarhoz ( nem kapott újabb PWM jelet), akkor leállítja a hangot.
A memória kártyáról 56 különböző hang mintából választhatsz. Amit kiválasztottam a hajónak, azt is kicsit alakítgattam, ne legyen olyan autós hangja. Ez alapvetően autós hang generátor, létezik repülős is, sajnos hajós nem.