Keresés

Részletes keresés

hg1dlvLuki Creative Commons License 2024.06.05 0 2 11277

Létezik :-)

Főleg ha nem nézted meg a tápját, nem cserélted az áramköri környezetében a hibás, vagy már elfáradt elkókat.

ezen felül az sem mindegy hogy eredeti (neves gyártó, STM pl.) vagy esetleg kínai klón volt az ic...

Előzmény: Rifa-caps_blowup (11276)
Rifa-caps_blowup Creative Commons License 2024.06.05 -5 0 11276

Lètezik, hogy 1.5èv után megdöglik egy STV9379?

 

ruzsa janos Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11275

Forgalmazunk egy Juice márkájú wallbox családot. Ehhez lehet kiegészítésként rendelni egy 16A (2 fázisról) 25A egy fázist előállító eszközt - ami CSAK A WALLBOX-szal működik, mert a kimenete csak egy virtuális nulla (a fázisa viszont az egyik valódi fázis, mert egy autotrafó van venne.), szóval a benne lévő mágneskapcsoló csak akkor, és arra az időre kapcsol be, amíg az elektronika felügyeli a töltést.

https://www.juice-store.com/eu/accessories/accessories-jb2/256/juice-phaser

 

Előzmény: Atis57 (11274)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11274

Szia!

 

Valahol irtad, hogy 2 fázis közé kapcsolt trafóval nagyobb 1 fázisú fogyasztót is tudsz üzemeltetni.

(sajna elveszteeem a fonalat , hogy melyik topicban )

 

Lennél kedves erről többet irni?   Köszönettel.

Előzmény: ruzsa janos (11245)
somytomy Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11273

A LED-et a szűretlen táp nem zavarja (csak a szemedet a vibráló fény), szóval ha az akkutöltővel nem világított (az ráadásul üresen inkább 16-18 voltot adhat le), akkor valószínűleg az van, amit Xanti írt és a zárlati áram jól kipurcantott a sorban valahány LED-et. Szerintem 15 év alatt megszolgálta az árát és ma már jóval kevesebbért kapni hasonlót, de persze én is szeretek dolgokat megjavítani.

Előzmény: lapar (11272)
lapar Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11272

Ha 1 LED is kipurcan, vége az egésznek.

 

Amikor kiszedtük a fali dekorcsíkból, nekem rémlik, hogy volt benne, ami nem égett, de a többi igen.

Ez egy régi 15 éves darab, kb. 1 cm-es műa csőben vannak. (mint az alsó kép)

 

Kicsit pontosítanék, hátha segít: Tehát van sorban ez a fekete kütyü, aztán a ledsor kb. 6 m.

Utána egy darab vezeték (3 m) az ablak felett (ezt sikerült összezárnom a felragasztáskor) Tudom, kurva okos dolog volt működés közben, de nem gondoltam volna, hogy a ragasztópisztoly zárlatot csinál.

És a vezeték után még vagy 8 m led cső. 

 

Lehet az lesz a sorsa, hogy újat kell vennem, ma már töredék áron kapható.

Akkor qrva drága volt, valami 45 000 Ft még nem volt ilyen hétköznapi dolog. (ezért is sajnálom)

 

Előzmény: XANTIi (11269)
lapar Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11271

Érdemes lenne szétszedni, megnézni, mi van benne.

 

Kemény műa, csavar nincs rajta, de majd szétfűrészelem.

Egyelőre az érdekelne, hogy a led sor megmenekült-e, ezt tesztelném.

Előzmény: mmormota (11267)
lapar Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11270

Mint írtam, kicsivel kezdtem, 6-9, és végül 12 egy nagyobb teljesítményű ( 10 A) akkutöltővel.

Előzmény: mmormota (11266)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11269

Pontosan. A csík sok sorba kötött LED-ből áll. 45-50 db, így eleve nagy feszültség kell neki. Ha 1 LED is kipurcan, vége az egésznek. Ráadásul a mérések szerint nagyon a határon járnak. Az áram korlátozó egy végletekig leegyszerűsített kapcs.üzemű áramgenerátor. Leválasztás nincs a hálózatról.

Viszont kabátgombokért árulják itthon is a boltokban. Pláne a piacokon.......

Egy márkásban a LED-ek egy aluminium hordozó csíkra vannak forrasztva, legalább esélyük van a hőleadásra. A gagyiban vékonyka kis nyák csík.

Ezeknek a csíkoknak a tesztelésére árul is a csájna kis próba tápot. Ami 300 V körüli DC-t ad, pár mA terhelhetőséggel. Ami önmaga egy halálos fegyver, mert NINCS leválasztva a hálózatról. Egyszerű soros kondi, dióda, ellenállás kapcsolás.

Aztán az egyorrú lúzer ilyennel próbál barkácsolni......

mmormota Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11268

A kínaiak készítettek elképesztő, semmi szabványnak meg nem felelő cuccokat, pl. olyan "kukorica" Led lámpákat, ahol a sorba kötött Led-ek forrasztási pontjai kézzel érinthetőek voltak, galvanikus kapcsolatban a hálózati feszültséggel. Lehet, hogy esetleg ez a Led cső is olyan, ami nem rendes kapcsoló üzemű tápegységgel működik, hanem a becsavarható Led lámpákhoz hasonlít az áramkorlátozó megoldása, és sokkal nagyobb az üzemi feszültsége, mint a ma használatos szabványos szalagoknak. 

mmormota Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11267

Ha az a kis fekete műanyag kocka a táp, akkor feltűnően kicsi. A szokásos kapcsoló üzemű Led tápegységek nagyobbak, különösen ha azt veszem, hogy ez egy régi darab.

Érdemes lenne szétszedni, megnézni, mi van benne. Gondolom, már úgyis mindegy neki, nem működik, vége.

Elképzelhető, hogy ez egész más Led csík, mint amik manapság használatosak, sokkal nagyobb feszültséggel működik, és ez csak valami áram korlátozó megoldás. (ha így van, nem éppen életvédelmi darab, lehet, hogy jobb lenne kicserélni az egészet)

Előzmény: lapar (11262)
mmormota Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11266

a változtatható fesz. táp rákötésével nemn működikj a led csík sem

 

Milyen feszültséggel próbáltad?

Előzmény: lapar (11264)
mmormota Creative Commons License 2024.06.03 0 0 11265

igaz, csak 300 mA-es volt

 

Ez nem baj, a teszthez megfelel, legfeljebb halványabban világít, de látható.

Tesztelni legjobban egy változtatható feszültségű tápegységgel lehetne.

 

Ha a vezeték volt zárlatos, a Led szalag majdnem biztos hogy jó, csak esetleg nagyobb feszültségű, azért nem sikerült kivilágítani.

Előzmény: lapar (11264)
lapar Creative Commons License 2024.06.02 0 0 11264

nincs rajta semmi felirat, (Úgy könnyű lenne )

Mint írtam, a változtatható fesz. táp rákötésével nemn működikj a led csík sem, igaz, csak 300 mA-es volt. Valamint szovjet akkutöltövel sem. Ami 12 V, akár 10 A, de tudtommal nem ad egyenletes áramot, csak egyeniránítottat.

Előzmény: Atis57 (11263)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.02 0 0 11263

Szia!

A régiek általában 12V dc-sek.

 

A tápon lévő feliratott kell kibogaraszni.  XX V , y A, és zz W .

Na ettől kicsit nagyobbat vegyél.

 

Villanyszerelési , világitás technikai boltokban szokásos.

 

vagy rendelsz egy komplet  ujat a GAgyiexpres  stb oldalon.

 

 

PowerLED LED meghajtó áramkör PCV1212, kimeneti fesz,: 12V, 0 → 1A, 12W, állandó feszültség | RS (rs-online.com)

Előzmény: lapar (11262)
lapar Creative Commons License 2024.06.02 0 0 11262

Kérdésem lenne Urak!

Elbactan valamit. Van egy régi 15 éves led csíkom, amit festés miatt leszereltünk, visszaszereléskor pdig sikerült a 2 led "slagot" összekötő vezetéknél zárlatot csináltam felragasztáskor.

Szép nagyot pukkant, a biztit nem verte le, de maghalt. van neki egy ilyen tápja, de nem  tudom ez mennyit kell, hogy adjon a led csíknak. Alapból 230-at kap.

Valami ilyesmi kinézetű:

Gondoltam, csak a táp ment tönkre, de utána 9-12 V-ot adva a lednek, az sem működik.

Elképzelhető, hogy tönkrement az egész?

Hogyan lehetne ezt letesztelni, valamint milyen táp kellhet ehhez, ha nem ment tönkre az egész?

BJaca Creative Commons License 2024.06.02 -2 0 11261

Ide is beteszem:

 

https://old.moto4.ru/manuals/kawasaki_versys650/kawasaki_versys_650_2007_service_manual.pdf

 

547. oldalon van a világítás. Ha jól nézem, a távolsági egyszerre világít a tompítottal. Bár az is furcsa, hogy világítás nélkül nincs fénykürt. 

Ha a visszajelző világít, akkor én egy rossz testelésre tippelnék. Bekapcsolt világításnál mérj feszültséget a lámpa negatívja és az akku negatívja közt.

Előzmény: joevagyok68 (11259)
409 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11260

A dióda nem lesz jó, az ugyanabban az irányban engedne át. Illetve, ha közvetlenül a távolsági szálára kötöd, akkor lesz 0.7V feszültségesés, ami a fényerőben sokat számíthat. Mérni kellene, hogy mekkora feszültség jut vissza az izzó lábára és annak függvényében lehetne okoskodni. Talán megfelelő értékű zénerrel működhetne. De ezt majd itten hozzá értőbbek megmondják. :)

Előzmény: joevagyok68 (11257)
joevagyok68 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11259

És ha a dióda lenne/lesz a megoldás, akkor :

- jó helyn vagyunk a hobby elektronikában.

- jön a többi kérdés  :-)

 

Hova is kéne bekötni ?

- a H7 távolsági + és a H4 izzó távolsági + "pontok" közé ?

- milyen is kéne legyen ?

55 wattos az izzó , 12 V a feszültség....  I=P/U ...az akkor 4,58 A

Egy ilyen akkor jó is lenne ?

https://www.conrad.hu/hu/p/diotec-si-egyeniranyito-dioda-p2000m-p600-1000-v-20-a-556774.html

Előzmény: joevagyok68 (11257)
joevagyok68 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11258

"Gyakorlatilag mindegy melyik a H7-nél használt test kábelt köti a H4 közösére, akár mindkettőt is rákötheti, azok azonos potenciálon lévő kábelek."

 

Amit ki is próbáltam.. :-)   

 

"Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal."

 

 

Előzmény: 409 (11255)
joevagyok68 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11257

igen lekapcsolódik.

"visszajut a (kicsit csökkent) feszültség* a visszajelzőre."

valami ilyesmire gondoltam én is.

Ezért is kérdeztem a diódás dolgot...

Előzmény: 409 (11256)
409 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11256

 

 Azért világít a visszajelző, mert a tompított működése közben a távolsági izzószálán keresztül visszajut a (kicsit csökkent) feszültség* a visszajelzőre.

 

 

(a távolsági felkapcsolásakor lekapcsolódik a tompított??)

 

 

Előzmény: joevagyok68 (11253)
409 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11255

"De egy közösített, háromlábú izzónál a közös lábat mindig a testelésre kell kötni."

 

Pont a japánoknál nagy divat, hogy a H4 közös lábára kötik a +12V-ot és a két másikra a testet kapcsolgatják.

 

Jelen esetben, legalábbis a rajz szerint ez nem áll fenn, itt a hagyományos módon van bekötve, a közös láb a test.

 

Gyakorlatilag mindegy melyik a H7-nél használt test kábelt köti a H4 közösére, akár mindkettőt is rákötheti, azok azonos potenciálon lévő kábelek.

 

Előzmény: rferi (11251)
rferi Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11254

A képen, amit linkeltem, látszik, hogy a két izzó egy-egy lába közösítve van a "Water proof joint B" blokkban. Azt a két drótot kéne meghatároznod az izzóknál, és az egyik menjen a lámpa közös lábára, a másik pedig lóghat szabadon.

 

 

Előzmény: joevagyok68 (11253)
joevagyok68 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11253

Szerintem úgy van kötve..

Az eredeti H7 - ( minusz ) az test.... 

szerintem

Előzmény: rferi (11251)
rferi Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11252

Ez a kapcsolási rajz jó a te gépedhez?

https://www.flickr.com/photos/21297752@N03/5188442390

Előzmény: joevagyok68 (11248)
rferi Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11251

A H4-es izzó közös lábát a testelésre kéne rakni, míg a két külön izzószál másik kivezetéseit a nekik megfelelő kapcsolóktól jövőkre (tompított/távolsági).

Nem tudom milyen testelésű a motor, így a plusz-mínusz jelzések nekem nem  mondanak semmit. De egy közösített, háromlábú izzónál a közös lábat mindig a testelésre kell kötni.

 

Ha jól értem a problémát.

Előzmény: joevagyok68 (11248)
joevagyok68 Creative Commons License 2024.06.01 0 1 11250

:-)

 

Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.

Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..

Előzmény: _nyunyuka (11249)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.06.01 -2 0 11249

A H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.

 

A H7 távolsági mínusz összekötve a H7 tompított mínusszal mit tesz? Mondjuk nagy kötögetés előtt mérnék egyet 

Előzmény: joevagyok68 (11248)
joevagyok68 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 11248

Elnézést...megírtam szépen tagolva, erre összecsúszott a pitsába az egész...

Na még1x...hátha most.

 

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Nem találtam a kérdésnek megfelelő topikot, illetve ez az ami még "pörög"..

Szóval...autóvillamosság... vagyis motorkerékpár ...

 

A probléma

Egy 2007-es kawasaki versys 650-ben,  fényszórót kellett cserélnem ( összetört a gyári és a spoilerekkel együtt már gazdasági totálkár lenne a dolog..), amiben 2 db H7 izzó volt külön a tompítottnak és a távolságinak.

Így felraktam helyette egy olyat lámpát amiben 1 db H4 izzó van. + ( 1 helyzetjelző, de az most nem "játszik" )

A gyári csatlakozókat meghagyva, úgy kötöttem be, "értelemszerűen"hogy :

A H7 tompított + ( plusz )  -t rákötöttem a H4 izó tompított + ( plusz ) -ra

A H7 tompított - ( mínusz ) -t rákötöttem a H4 izzó - ( minusz ) -ra

A H7 távolsági + ( plusz ) - t rákötöttem a H4 izzó távolsági + -ra

A H7 távolsági - ( minusz ) "üresen" maradt....az első körben nem lett sehova kötve.

Viszont így a távolsági fény visszajelző lámpája akkor is világít, ha a tompított fény van felkapcsolva !Mondjuk csak a korábbi/szokásos 70-80% fényerejével .

Ha átkapcsolom távolságira, akkor meg a korábbihoz hasonló ( 100 % ) fényerővel világít a visszajelző lámpa .

Kipróbáltam azt is, hogy a - korábban üres/be nem kötött - H7 távolsági minuszt is rákötöttem/közösítettem a tompított minusszal.

Azzal csak azt értem el, hogy a távolsági visszajelző lámpa ugyan úgy világított akkor is, ha a tompított van bekapcsolva, de már teljes fényerővel..

+ INFÓ(k)....

A gépkönyv alapján a visszajelző lámpák azok LED-ek.

Nem tudom ez bezavarhat-e ?

Visszarakva/visszakötve 1-1 izzóval, úgy jól működik, a távolsági felkapcsolásakor világít csak a távolsági visszajelző lámpa.

MI lehet a baj ?

Hogyan kéne bekötni ?

Esetleg valahova be kéne kötni egy diódát?

Vagy ?

Vagy fogadjam el így, oszt kész ?  :-)

Előre is köszi, ha valaki segít ( mert egyelőre számomra érthetetlen/misztikus a dolog..)

üdv 

dj

Előzmény: joevagyok68 (11247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!