Van egy 1,6-os 2003-as 323F-em és világít a motorkontroll de jól megy az autó. Kiolvasták és P0420-as hibakód, Katalizátor hatásfok küszöbérték alatt. Kitörlés után kb. 80-100 km után újra világít. Találkozott már valaki ezzel a hibával?
Gondoltam csak észre veszed, hogy a kérdésedben megjelölt típust kb 15 éven keresztül gyártották, több kivitelben és karosszériaformával. Mindegy. Fókuszból csak benzinest ajánlok, a mazdánál meg majd ha megjelölöd az évjáratot, akkor lesznek válaszok is.
Szia! a kérdésedre nehéz válaszolni, mivel nem tudjuk, a pontos elképzelésed. valóban mind két típus töb generációval és számos motorral rendelkezik. Nejemnek egy 1996 -os évjáratú 323 1.5 C je (3 ajtos cupé) van. A vásárláskor tisztában voltam azzal, hogy japán kocsi lévén Osztrákból szinte biztos hogy karosszériázni kell. Mivel a lakóhelyem körül ez a típus nem köszön szemből ezért döntöttem ez mellett. A krosszériázáson és némi apróbb javításon pld. fékek javítása 2 db szilent csere. tul vagyunk. Most nem adnám el a dupla vétel áráért sem. Az 1.5 ös 88 lovas DOCH motor nagyon jól viszi ezt a kasznit, átlag 7 literes fogyasztás mellett. És meglepően jó az út fekvése. Az egyik kollegámnak F-es van ugyanazzal a motorral, kb 10 éve nyüstöli és esze ágában sincs lecserélni.
Fordn Fokusz is van számos a közelemben. Szerintem a kategóriájában az is egy korrekt technika. Szerintem próbáld ki ezt is azt is és dönsd el magad, hogy neked mejik a szimpatikusabb.
Bátortalanul, remény vesztve kérdem, hogy 323c 1.5BA-hoz bal oldali el. ablak vezérlőpanel akadna-e valakinek Pesten, vagy pest megyében. Ombre jött, hogy lent maradt a jobbos ablak. A lényeg, hogy annyira szétkotorászta, hogy mindenképpen cserés.
2003-as rf4f ditd turbó problémám lenne, nagyobb fordulaton (padlógáz 3,5-4 ezer) szürkés fehér füstöt produkál szép mennyiségben. A szívó oldalon (komp. oldal) található némi olaj, ami utalhat turbó, turbó olajozás, kartergáz, levegőszűrő, egr stb. problémára is. Az olajfogyasztás 0,5-7 liter/5000 km. A turbó lógását kézzel elég nehéz pontosan megállapítani, radiális lógás ha jól tudom max 0,4-0,7 mm lehet, axiálisan pedig nem lehet neki, ezt ma ellenőrzöm le pontosabban. Szerelő kolléga szerint valamennyi van neki.
Az érdekes benne, hogy normális használat mellett (nincs pörgetés, padlógáz), nem produkál szürkés fehér füstöt. A turbónak a megszokottól eltérő hangja sincs, olajat nyilván így is csipeget mert fogyogat. A motor teljesítmény sem csökkent érzésre. Valószínűleg ez egy kezdeti meghibásodás lehet...
Találkozott-e már valaki ilyen problémával? Felújítás esetén kit tudnátok ajánlani?
A felújítással kompletten cserélném az olajozó csöveket is, plusz az egyéb tömítéseket stb.
Sziasztok! Egy 1994-es Mazda 323-asom van (1.3, 16V), jobbkormanyos :) . A hűtés-fűtéssel van most egy kis gondom, engedi a vizet. Több helyet megtalaltam, kicseréltem a gumicsöveket is, de van egy fémcső, ami a motorblokk előtt, a kipufogó csonk alatt megy el, keresztben, majd utana hatra, a radiator felé fordul. Van rajta par leagazas, becsatlakozas. Mi ennek a neve, hogyan tudnék ilyen alkatrészre keresni, vagy hol talalok ilyet, hogy ki tudjam cserélni, vagy cseréltetni? Probaltam mar keresni alaktrész oldalakon, de mivel nem tudom, hogy mi lehet a neve, nem jartam sikerrel. Mennyire bonyolult kicserélni? Esetleg autószerelői gyakorlat nélkül is elvégezhető, vagy mindenképpen szakműhely kell hozza? Előre is köszi minden segítséget! :) (Y)
Nekem egy 2003-as, 1.3 323F BJ mazdám van, 123e km-rel vettük 2009-ben családon belülről, tehát ismert előélete, megbízható gazdája volt. Most 252e km van benne, motorikusan soha semmi baj nem volt vele (inkább arra kell figyelni, el ne felejtse az ember a karbantartást, mert annyira nem kell vele foglalkozni). Elektronikusan vannak apróbb hibái: anyós ülésben a légzsák súlyérzékelője ki lett ülve/térdelve (típushiba), a vezető oldali anyósablak elektromos kapcsolója nem megy (típushiba), néha kontakthibás a középkonzol világítása, de kocogtatásra visszajön, az anyós oldali tükör elektromos mozgatása furcsaságokat csinál (ha először nem lefelé mozgatod, akkor a kocsi leállítása-újraindításáig nem lehet lefelé mozgatni). Ezeket az apróságokat leszámítva soha semmi baja nem volt. 252ezer km után gyári a kuplung, a klímát se kellett még utántölteni, abs, szervó mind gond nélkül működik, a belseje is teljesen jó állapotban van - a más autóknál ilyenkor már esedékes kuplung, lengőkar, hűtő stb cserére se volt még szükség.
Viszont a karosszériája igencsak hajlamos rozsdásodni, szinte mindegyiknek rozsdás a hátsó kerékjárati íve, én már 2x is javítottam, de nem túl tartós sajnos... Ezt nagyon érdemes megnézni, mert egyébként nem olcsó mulatság, ha javítanod kell mindkét oldalon a küszöböt, kerékjárati íveket, ajtók alját, plusz fényeztetni - lazán 2-300ezer is lehet a számla vége. Érdemes a motortérbe is belenézni, nekem most kezd rozsdásodni a torony környéke...
Az 1.3-as motor egyáltalán nem egy erőbajnok a maga 72 lovával, most hétvégén vezettem egy '99-es 1.5-öst (egy barátom vett egy külföldi papírost 280-ért, és +400-ért kijavította a hibákat és magyarította), de az se volt sokkal erősebb - cserébe állítólag nem is igazán fogyaszt kevesebbet.
Én egyébként 3-400 alatt nem igazán nézegetnék, 500 környékén már lehet jókat kapni, de a vásárlás utáni első szervizre mindenféleképpen érdemes félrerakni egy keveset. Kopó alkatrészek ára egyébként nem vészes, pláne ha nem a szerelő hozza az alkatrészeket, hanem te veszed meg a listaárhoz képest 30-40% kedvezménnyel (langauto.hu, zsu.hu, alkatresz.forensis.hu, stb). Viszont mazda specifikus alkatrészek (ablakemelő gomb, stb) már nem olyan könnyen szerezhető, nincs igazán sok ebből a típusból a bontókban - vagy csak én nem találtam még meg ezeket...)
Nekem 1.3-as van, az se egy fogyasztásbajnok, de a 10 litert azért sokallom. Nekem városban inkább csak 7,5 körül szokott fogyasztani. Ha feleségem vezeti, akkor kb. egy fél literrel kevesebb, télen pedig egy fél literrel több.
Autópályán gps szerint 130, mutató szerinti 140-es sebességnél, közepesen megpakolva (2 felnőtt, 2 kisgyerek, tele csomagtartó, BP-Nyíregy táv) olyan 7-8 liter körül szokott fogyasztani, 100-110-es tempónál, vagy országúton szerintem 7 alatt lehet a fogyasztása. A legjobb fogyasztása eddig egy erdélyi túra alkalmával volt, mikor olyan kátyús volt az út, hogy órákon keresztül csak 40-50-el tudtunk haladni, na akkor 5,5 lett a fogyasztás :)
Van egy 323f bj 1.5 2000-es évjáratú gépem. Minden fasza csak a fogyasztása város rövidtávon 10l, kint 100-110km/ó-val 7.5l. Kicsit sokallom városban, gyertyát cseréltem. Ránézésre minden rendben van talán kicsit lomha, ha elviszem kiolvastatni a kompútert kiderülne esetleg hiba vagy nyugodjak bele a 10 literbe? Valaki ötlet? Válaszokat előre is köszönöm.
A régebbi szériánál a 323 volt a sedán, a 323 P a 3-ajtós, a 323f meg egy sportosabb(igaz 5-ajtós) változat. 98-után az F egy kombiszerű 5-ajtóssá szelidült, meg maradt a sedan.
Motorból volt az 1,3 a régebbiekben, mindkét előző autódnál többet tud az is.
Az 1,5 88 LE-s meg szinte versenyautó lesz utánuk. Kialakításban, extrákban, vezetési érzetben lesz a legnagyobb különbség.
A legújabb(és legutolsó egyben) 323-ban meg már 1,6-os a motor.
Nekünk egy 323F 1999-es 5-ajtós 1,5 Safety AC van. 2-éve hajtjuk, napi 40 km. Ez formázott, plüss üléses(a legtöbb nem ilyen), szóval nagyon kényelmes. Hatalmas belül, hátul is sok hely van. Csomagtartó is bőven elég.
Futómű elég feszes, sportos. Minden jó helyen van a műszerfalon, a gombok-kapcsolók 17-évesen is hibátlanul működnek(245.000 km van most kb).
A motor olyan villanymotoros nekem. Alulról is van egész jó nyomatéka, viszont nincs shol nagyobb megugrás, folyamatosan húz végig.
A hangszigetelés talán a gyenge pontja, mert 100 felett már van futóműzaj, szélzaj, motorhang bőven.
Fogyasztás nálunk 7,1-7,5 között.
A leggyengébb pontja az autónak pedig a karosszéria, sajna nagyon rozsdásodik. Főleg a hátsó sárvédőívek körül, küszöbnél, ajtók alján.
Ausztriából behozottat főleg kerülném, azoknak kb szita az alja...
Mi ezt 470-ért vettük, szervizkönyvvel, rengeteg számlával a szervizeléséről, vezérléscserével, + e3xtrákkal(mp3, tolatóradar, stb), 220.000 km-rel. Nem bántuk meg!! Azóta szervizcuccokon kívül csak egy ABS jeladó kellett cseréltetni, meg épp most van szerelőnél egy toronycsapágycserén.
Nos egy mazda 323F-el szemezgetek magamnak mint első autó. A kocsis előéletem egy kombi Skoda Fabian 1.4-es 68 pacis vadállaton tanultam amit nem kifejezetten nem szerettem, mert nagyon kényelmetlen volt. Ez után következett Édesapám 1.4-es 60 lóerős Opel astra f jószága de egyszerűen kikészít hogy nincsen benne szervó meg az ülése se a legjobb volt de a pedálozása jobb volt meg érzésre jobban ment mint a fábia szal ezt az autót tökre szerettem csak nem olyan kényelmes az ülése na meg a szervó .
Nos előszőr is mi a különbség a mazda 323 és a mazda 323F között ?
Melyik motorral gondolkozzak ? Mindenképpen benzinest szeretnék mert néha melóba fogom használni (tőlem tizenegy-két km meg anyumat hazahozni melóból 2-3 kilométer)
Amit ajánlotok motor milyen lesz ahhoz képest amit eddig vezettem ? Kb hasonló gyorsulásra stbre számítsak vagy sokkalta lassabbak lesznek ?
Annak a motornak amit ajánlotok kb milyen a fogyasztása vegyes használatba ?
Szervizileg mit kell tudnom róla ? Vannak típus betegségei ? Nehéz beszerezni az alkatrészeket ?
Mennyi a minimum költség amit az autóra számoljak azaz ami alatt ne nézzek ilyen típust ? (1997-es autómnál nem akarok régebbit az a határ . perpill 500 000 ft-al számolok de mit gondoltok menyitől indulnak a használható típusok ebből a szériából ?
Egy kis - na jó, nagy - segítségre lenne szükségem. Az autó egy 1988-as kiadású 323-as. Korából fakadóan már elég korlátozott az alkatrészellátás és most egy olyanba botlottam, amire nem találok megoldást.
Tehát a hátsó futóműnél van a hosszanti lengőkar, ami a lengéscsillapító aljából nyúlik előre és a kaszniba támaszkodik. Na ehhez kéne szilentblokk, vagy komplett kar. Nem tudjátok, hogy lehet ilyet beszerezni? Kb a teljes hazai alkatrészkínálatot feltúrtam de semmi értelmeset nem találtam (már helyettesítő megoldásokat is néztem, de azzal sem volt szerencsém.)
Előre is köszi, ha van valakinek használható infója...netán alkatrésze
Segítségre lenne szükségem. Egy 2000-es évjáratú Mazda 323-ba kellene egy bal oldali (vezető ajtó) kilincs. Csak maga a műanyag kilincs, bontott, utángyártott is jó, csak működjön. Alkatrész üzletben nincs, illetve van, de csak komplett zárszerkezetben, úgy meg valami 28e Ft-ra jönne ki a cucc. Szóval, ha valaki tudna ilyet, köszönettel venném a segítségét.
Ezen kívül érdekelne, hogy a 323-ba való kilincsek, zárszerkezetek milyen típussal csereszabatosak, hogy ki tudjam bővíteni a keresési kört. Köszi szépen a segítséget.
Voltam vele tegnap szerelőnél, kipróbálta Ő is... A morgás/rotyogás/pattanás(mindenki másképp mondta eddig), nem mindig van. Ha van, akkor kb az állóhelyzet előtt/utáni pillanatban hallatszik. Kormányállás mindegy. Kicsit talán jobb oldalról(kesztyűtartó irányából).
Felemelte, megmozgatott mindent. Nincs sehol lógás, kiszakadt szilent... Motortartók(2 van) jók. Toronycsapágy jó... 2 lehetőséget mondott.. elkezd sorban minden ilyesmit kicserélni sok pénzért, vagy várjunk, amíg jobban kiadja magát a hiba.
Más tünet nincs, kocsi egyenesen megy, jól rugózik, nem üt, nem kopog. Féltengyelyek is jók. Lengéscsillapítók újszerűek.
Minap vezettem a 323f-et(Feleségemé, 2000-es 1,5 Saf.AC), és észrevettem, hogy garázsból kigurulva(lejt kifelé) kormányt tekervemorog/kopog. Néha kereszteződés előtt lassítva(kuplung kinyomva) is csinálja.
Szerelő szerint szilentet kell cserélni(Faterjával beszéltem, nem tudom, melyik szilentet, ha több is van..). Lehet attól ez a hang?