A MABISZ (Magyar Biztosítók Szövetsége) magyar rendszámú autók kapcsán áll helyt (megelőlegezi a kárkifizetést) a rendezetlen biztosítású ügyfelek helyett. Esetleg személyi sérülés esetén más lenne a helyzet, de azért inkább jobb, hogy az nem történt.
Legvégső esetben jöhet a PTK-s kártérítési eljárás a károkozó ellen.
Képzeljétek, a biztosítót azóta sem lehetett kinyomozni, de a pasitól kaptam egy kárbejelentőt, amin elismerte a felelősségét, de ami a legdurvább, hogy azon már más biztosító neve szerepel... :) Lehet, h valami leányvállalat vagy fogalmam sincs, mindenesetre érdekes...!:) Azóta volt kárfelmérés is, gazdasági totálkár lett az autóm, viszont azt mondta a biztosítós, hogy ha nincs a másik félnek biztosítása, akkor nekem nem fizet senki....! Ez elég rosszul hangzik, azt hittem erre (is) van a Mabisz...! De állítólag az sem fizet, mert nem tudja külföldről behajtani,mert nem lesz jogalapja...! Marad a hitegetés a pasitól... Háát, itt tart most a storym..! SENKI ne ütközzön...:)
Ne legyél ilyen negatív, hátha van mégis egy olyan barát aki magánszemélyként többségi tulajdonos egy biztosítóban.... De annak mindenképpen mutassatok be engem is alkalomadtán. :))
Ezzel a szívességi kárfelvétellel nem kockáztatsz semmit, legfeljebb ne szólj neki róla, amíg ki nem derül, hogy létezik-e egyáltalán az a bizonyos biztsító, ill. van-e ott neki érvényes biztosítása.
Angliában nem olcsó autót fenntartani, nem azért szokták onnan elhozni, hogy aztán itthonról fizessenek rá szépen mindent...
Az viszont igaz, hogy ott nincs már értéke egy 6-8 éves autónak sem.
Igazad van, nem is viszem márkaszervízbe, csak a bontó olyan ijesztőnek hangzik..! :) Emiatt gondoltam, hogy ha már nem én vagyok a hibás, akkor legalább ne használt műszerfalat kapjak..!A biztosításával amúgy valami nincs rendben, nagyon érdekesen viselkedik és leginkább össze-vissza beszél.. Azt mondta, hogy egy barátjának a tulajdona a biztosító társaság, szóval nem lesz vele gond, de mégsem rajtuk keresztül szeretné ezt intézni, arról pedig nem is beszélek, hogy a Mabisznak ez a társaság 2 hete nem válaszol...! Úgy néz ki nekem sem marad más lehetőség, csak a hagyományos út, mert ha éppen elérem a pasit, akkor megbeszélünk egy találkozót, amire nem jön el, 2 napja pedig ki is van kapcsolva a telefonja... Úgyhogy elérte, hogy jobban bízzak a biztosítóban, mint benne. Holnap kérek szivességi kárfelvételt a biztosítómnál és remélem mostantól gyorsabban zajlik majd minden, abban pedig csak bízni tudok, hogy a kártérítés összege legalább fedezni fogja a valós javíttatást. Ahogy haladok az üggyel, írok, hátha valakinek egyszer hasznára lesz a storym..:) Neked pedig köszönöm mégegyszer! :)
Köszi a gyors választ! :) Tényleg tanácstalan vagyok, úgyhogy minden gondolat jól jön! :) A pasi magyar, az autója pedig britt! Azt hiszem én is ezt látom jobbnak, nem akarok rajta hasznot húzni, de azt sem akarom, hogy esetleg a biztosító levonjon költségeket az avultatás miatt,és így nekem kelljen fizetnem bizonyos összeget. Bár vannak, akik azt mondják, hogy a légzsáknál és a műszefalnál nincs avultatás, de nem szeretném,ha mégis meglepetés érne..:) Köszi mégegyszer!
Jogosnak gondolnám, hogy mindkét számlát fizessék. Mondjuk valami hiéna szállíthatta, ha ennyibe került. Milyen távolságra volt ennyi? Lehet a biztosító sokallja az összeget.
"Valaki járt már így kis biztosítóval?" Szerintem nagyobbal is... Nincs más, mint hogy zaklatni őket.
Mondjuk most a PSZÁF is fekete pontot osztott az AIM-nek.
Mert csak ritkán nem érvényes a külföldi rendszámú autók biztosítása. Ha meg érvényes, akkor szerintem attól még hogy nincs (biztos nincs?) itteni levelezőpartnere, attól még fizethet. Külföldről is utalhatja a kártérítést.
Én érzem annyira bonyolultnak és rossz esetben kétséges kimenetelűnek a dolgot, hogy hajlanék arra, inkább most a biztos kisebb összeg, mint később a lehetséges nagyobb.
Igazából egy jó és megbízható szerelőt kellene keresni, aki valós javítási költséget tud számolni a jobbára bontott alkatrészekből összerakott autóra.
Még sosem voltam ilyen szituban, úgyhogy szükségem lenne pár okos gondolatra..:)
A story a következő:
Egy autó , akinek elsőbbségadási kötelezettsége volt, kifordult elém, fékeztem,de nem tudtam megállni, az oldalával ütköztem. Az autó külföldi rendszámú volt, a tulajdonos biztosítójának magyarországi levelezőpartnere nincs. A káreseményt még nem jelentettem be, ugyanis az okozó azt kéri tőlem, hogy egyezzünk meg és a biztosítóhoz majd csak utána menjünk. Ő hajlandó lenne a káromat kifizetni,de tanácstalan vagyok, mert csak akkor fizet,ha a fő alkatrészeket bontóból szervem be és nem szakszervízben javíttatok. Így az autó 500 ezerért helyreállítható lenne, márkaszervízben pedig kb 800-900 ezer, az autóm értéke viszont kb 1.200.000, ugyanis egy 8 éves VW-ről van szó. Többen azt tanácsolták, hogy fogadjam el az ajánlatot, hisz a biztosító sem a szakszerviz árait fogja alapul venni, ráadásul így előbb jutok pénzhez is. Az autó eleje teljesen sérült, valamint a 2 légzsák is kinyílt, melynek következtében a műszarfalat a légzsákokkal is cserélni kell. Érdemes megegyeznem és bontóból beszereznem, vagy inkább eredetit keressek, a biztosító itt vajon alkalmaz avultatást...? Még nem voltam ilyen helyzetben, ezért nem tudom mit tegyek... Ha valakinek van ötlete, légyszi írjon!:) Kösziii :)
Hátha valaki hasonló cipőben már járt és tud mondani, segíteni nekünk.
Sztori: M5-ön éjszaka egy kamion durrdefektet kap és a 3.-ként a gumiabroncsra hajtottunk. (nem volt ideje a sofőrnek lehúzni a gumiköpenyt a két sávról). Biztosító vontatmánynál az AIM biztosító (a pótkocsin volt a defekt) Felvettük a kapcsolatot, kárszakértő, pótszemle, második pótszemle stb, szóval minden játszott. Megállapította, hogy ha megegyezünk (azaz számla nélkül csináltatunk mindent)akkor kb 500.000 Ft a kár. Találtunk egy szerelőt, akinek van kapcsolata ezzel a biztosítóval, mert szervizek csak úgy vállalták volna, hogy megcsinálja számlát ad(kb 1.000.000 Ft), mi kifizetjük és majd nekünk utal a biztosító valamikor. Mivel ebbe nem nagyon akartunk belemenni, ezért maradt a szerelő. Meghatalmaztuk, hogy járjon el nevünkbe. Mi leadtunk minden papírt amit kellett, többek között 2 db szállítási számlát. (az egyik M5-től haza kb 75 ezer, a másik otthontól szerelőig 18 ezer.) Azért volt kettő, mert elfojt a hűtővíz és nem tanácsolták használni az autót. Kárszakértő mondta, hogy ennyit fizet a biztosító ilyen esetben. Szerelő megcsinál bocit, kiutalják neki az összeget amit ő elfogadott az 500.000-et, hogy ennyiből meg tudja csinálni a bocit, és kiutalták nekünk a kisebbik összegű szállítási költséget. Kérdeztük mi van a másikkal. Ja... hát azt nem kapjuk meg. Csak egy számlát fizet. Kérdésünk de miért a kisebbet, ami nem is a hazaútról szóló volt, válasz csak, így döntöttek. Most ott tartunk, hogy vétlenül, 75 ezer minusszal zártuk a balesetet. Szerintetek mit lehet tenni. Írni a biztosító igazgatójának, pszáf-nak? Ki téríti meg nekünk a költséget. Biztosító azt mondja a szerelőtől kérjük, mert abba benne volt ez is, viszont akkor felvetődik a 18 ezer miért nem volt benne!
azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ilyen biztiügyek esetén folyamatosan hívja a biztosítót telefonon, és érdeklődjön az ügy állásáról. Illetve, ne hagyja magát és álljon ki azok mellett ami jár neki.
Engem egyetlen egyszer hívtak fel amikor már ügyvédről írtam az emailben nekik. Amikor a nő mondta h utánanéz jár-e az átírási költség, azután se történt semmi, csak valamit mondania kellett a telefonba. Nem értesített semmiről szintén. Aztán elküldtem az összes csekket, számlát, új kocsi törzskönyvének másolatát egy illedelmes, de egyértelmű emailben h nekem ezek járnak és lehet fizetni. Erre sem kaptam semmiféle választ, csak két hét után a számlámon volt a pénz.
Szóval az ügyintézés lassú volt, mindent nekem kellett siettetni. A tájékoztatás - az ügy állásáról és arról h nekem mi járna - meg egyenlő volt a nullával.
A totálkáros autó esetében pedig azt tanácsolom hogy sok bontót érdemes felhívni és érdeklődni.
Volt olyan ami ingyen elvitte volna a roncsot, de egy fillért sem fizetett volna, van aki szállítást nem tudta volna megoldani, de az autóért nagylelkűen adott volna 20e ft-ot. A legkorrektebb ajánlatot egy Nagycenki bontó adta, mely szerint ha odavittem volna az autót a telephelyükön ingyen bármit kiszedhettem volna belőle ami kellett volna belőle.
Igaz utóbbi is elég macerás lett volna mert nekem a törött vázon kívül minden kellett volna :) Meg a roncs odaszállítása és az alkatrészek visszahozása is drága lett volna. De jelen esetben is 100-200e ft-os különbségekről beszélünk az én autóm esetén.
Jó rég jártam itt. Nem tudom emlékeztek e még a május 1-én ausztriába történt TK-omra.
Egy 58e km-t futott aranyérmes Lada 07-es tört benne össze.
Eddig húzódtak a dolgok. Egyszer ki akarták szúrni a szemem 135e-res kárkori és 15e-res roncsértékkel, amit hallatán kinevettem a nénikét a telefonba :) Majd küldtem egy fellebbezést, hogy szerintem miért ér 3szor annyit az autóm mint amit az ő szakértőjük gondol. (mert ez nem "csak" egy szar Lada) Meg kicsit rosszallásomat fejeztem ki h a cégük lassan intézi az ügyet, ill. nem nagyon tájékoztat az állásáról. (max ha én hívtam őket) És hogy ha nem lesz előrelépés a héten akkor ügyvéd lesz belőle.
Ma már küldtek is mailt, meg hívtak is h 480e-re módosították a kárkori értéket :) Meg hogy megvan minden osztrák papír intézik az utalást.
Hirtelen hogy felgyorsult minden :D
Amúgy a nő azt mondta nem tudja h az átírást fizetik-e. (a hazaszállítást igen) Mert hogy ilyenkor az osztrák törvények érvényesek, de mondta hogy azt még megkérdezi.
Valaki nem tudja véletlenül hogy Ausztriában hogy van ez?
Szerintem örülj, hogy kapsz valamit, ne bonyolítsd. Legyen meg mielőbb amit adnak. Azért ha a másik ragaszkodik hozzá, hogy ő nem is tudja mi történt, szerinte nem tolatott, nem gurult, miért is tette volna ? .... és nincsenek rögzítve a dolgok amik a helyszinen voltak az csúnya bukta. Szerencséd van, fogd föl így......
Egyet gondolunk, de valamiért még is felmerül egy két "szakértő" részéről, hogy ha nem elég, amit a biztosítótól kaptunk, vagy épp telhetetlenek vagyunk, akkor forduljunk a károsulthoz közvetlenül is.
"Van esély arra, hogy az avulást megtéríttessem a károkozóval?"
Nincs. Bármit amit ki tudsz szedni a dologból azt a biztosító fogja fizetni. Perelheted közvetlenül a károkozót is, de az perbe hívja a biztosítóját, nyugodtan hátradőlhet otthon sört szürcsölgetve, miközben te ismét a biztosítóval szkanderozol.
Úgy néz ki beindult a rendőrség gépezete és meghallgatás nélkül meghozták a (számomra úgy tünik pozitív) határozatot.. innentől már csak az a kérdés hogy sikerül-e jogerőre emelkednie..
Amennyiben igen, akkor kérdezném, hogy milyen jogi lehetőségeim vannak az illetővel szemben kivasalni belőle a maximumot.. A kárszakértő felmérte a kárt, kb. 308.000 HUF. Ebből gyorskárrendezésbe ajánlott (-ÁFA, -40% avulás) 183.000-et.
Nem mondom hogy ebből nem lehet helyrehozni a kárt, viszont sok utánajárást igényel (bontó, fényező, stb) Van esély arra, hogy az avulást megtéríttessem a károkozóval? Egyéb ötlet?