Mondjuk mintha ebben a fapad/indiai szint felett mintha ledes hátsó lámpák lennének. Vagy nem? Ha igen, akkor az olyan, amilyen, csak garivesztéssel lehet emelni a fényerőn.
Ha az autónak van európai típusbizonyítványa, akkor tökmindegy hogy milyen lámpái vannak, az szabályos. Sőt: csak az a szabályos.
Variációk: 0) Szemész, hátha szürkehályogról van szó. Ha nem, akkor marad a feleség hátul zseblámpával.
1) Erős, hideg fehér LED világítást ("izzót") kell berakni. Annak a fényét a polarizáció miatt nem érdekli, hogy milyen színű műanyag van előtte. Sokkal jobb nem lesz, nem is szabályos, de perverz aki beleköt. Lehet nagyobb teljesítményű, mert tolatólámpában rövid a működési ideje.
2) Venni kell tolatókamerát. A Yaris gyári rendszere az egyik legjobb ami létezik. Tökéletes, tiszta és éles képet ad sötétben is, plusz jók a segédvonalak.
3) Jóval olcsóbb egy tolatóradar beépítése, a láthatóságot nem emeli, de az információ szintjét igen.
Űgy látom, hogy a tolatólámpa probléma csak engem érint, mivel nem jött válasz a kérdésemre. Ha tolatok, akkor a feleségem megy hátúl egy zseblámpával, ha éppen ott van. Azóta utána néztem: nem lehet bármilyen lámpát feltenni, erre van előírás, törvény az EU-ban, sőt magyarországon létezik egy 1990-es paragrafus, ami kimondja, hogy csak fehér tolatólámpával lehet a kocsikat forgalomba hozni, ill. a pótlámpa is ilyen kell, hogy legyen. Nos a Toyota Yaris Bi-Tone SensoSmart nem ilyennel van felszerelve, hanem eléggé sötétpirosas lámpával. Ezek szerint a Toyota nem vette ezt figyelembe, de akkor, hogy hozták Mo-on forgalomba. Gyanítom, hogy más Toyota tipusnál is előfordul. Az én kocsimat is már másodszorra is átengedték a múszakin, pedig nem szabályos. Most vettem használtan pár évesen, ezért jön ez most nálam elő. Mi a megoldás: szóljak a Toyota Bp.központnak, hogy ingyen cseréljék ki a lámpát, mivel szabályellenes, sőt törvény ellenes? De akkor át kell nézni az összes Toyota kocsit.
Persze kicsi vagyok én ehhez, de ettől még nem látok hátra semmit, de azt sem látják, ha tolatok.
TIS-el azt meg lehet nézni, hogy az opciót és mérőblokkokat felajánlja-e, de ha nem, akkor ugye nincs mire cserélni, hiszen csak ugyanolyan hardverre és fw-ra lehet.
Lehet hogy van backdoor, yarisworld szerű fórumokat kell átnyálazni.
Világítás probléma, se tompított, se távfény nincs, tehát egyik első izzó sem világít a négyből. A helyzetjelző jó elől-hátul. Tompított-táv váltásnál a relé kattog. Lámpamagasság állítás is működik. Így este ennyire tudtam behatárolni.
Mi a véleményetek, mi lehet a gond?
Holnap megkeresem a (kattogó) relét, multiméterrel megmérem odáig van-e fesz? Bár elvileg előrébb lehet a "szakadás", ahhoz meg kapcs. rajz kellene.
Tudnátok segíteni biztosíték és relékiosztás rajzzal? Nincs könyvem, és most a google sem a barátom... Esetleg kapcsolási rajzot tudtok-e?
Kellenek a hibakódok és nézni kell az élő adatokat.
Szakadt lambdavezeték, beteg katalizátor, rossz injektor, fals levegő, hibás új szonda, rossz szelep vagy rossz változó szelepvezérlés, kiégett kipufogótömítés egyaránt lehet.
A random alkatrészcserére érkező tippek túl drágák lesznek, vidd normális szervizbe legalább diagnosztikára.
Toyota Yaris Linea Shol 1.0 2000.évj. folyamatosan világít a Motorhiba ( sárga lámpa). Szerelő megcsinálta, lambaszonda csere....de két nap után ( kb .20.km. ) után újra villágít a sárga lámpa. Volt valakinek hasonló gond? Mi lehet az oka ?
Szeretnák tanácsot kérni, hova forduljak. A kocsim Toyota Yaris Bi-Tone Sensosmart tipusú. Az a gondom, de lehet, hogy ez nem csak az én problémám, hogy a tolató lámpám - lent van háturól nézve a baloldalon - gyárilag elég sötét - erősen piros-sárga - és nem lehet látni hátúl szinte semmit. Az lehet, hogy más látja ha tolatok, de ez így sötétben balesetveszélyes is. Nem tudom ezt hogy találták ki a Toyota "szerkesztők". Ki szeretném cserélni, vagy cseréltetni világos- vízszínű lámpára, de egyelőre nem találok a tipushoz megfelelőt. Külsőt tervezgetek felszerelni, dehát az nem esztétikus - ugyan praktikus.
Tudna valaki segíteni, hol találok eredeti, de tiszta világos tolatót a tipushoz.
Nem lesz benne relé, csak a menetfénnyel szereltekben egy külön kis biztosítéktáblán. A többin a kormánykapcsolón megy át amper, ennek a pogácsái égnek meg ill. hajolnak el.
Asszem. Egyszer valakinek csiszoltam is ilyet, de sajnos már pár éve ezt az autót lecseréltük és kidobtam a elektromos rajzaimat ehhez.
Tudnál nekem abba segíteni yaris 1.0 2003 tompitott vil. reléje merre található??Ha van venne egyáltalán.Randomba nem kapcsol fel a tompitott,de sokszor meg minden felkapcsolásnál működik.Azt irták hogy vagy relé ,vagy kormánykapcsoló (bajusz ) lehet.Régebben mintha hallottunk volna kattanást felkapcsolásnál.Most nem hallok,de felkapcsol igy is.Fene tudja...
A VFD-t meghajtó tranzisztorok füstölnek el, néha a panelról a nyák is. Vagy új tranyók és az esetleg elszakadt (asszem) 22ohmos ellenállások cseréje a megoldás, vagy le kell tolni az egész konvertert és egy külső panellel kell áramot adni a kijelzőnek. Egy olcsó cd-dc konverter teljesen elég, a potival be lehet állítani a szükséges feszt és áramot, ez a VFD állapotától függ.
A tranyók cseréje necces lehet, mert az öregedő VFD sokkal nagyobb áramot vesz fel, ezért az új tranzisztor sor is túlmelegszik előbb-utóbb. Alapvetően is ezért száll el a táp.
Nem. Odavittem a szerelőhöz, rossz volt. Elhoztam jó volt. Kérdeztem miért több nap a javítás, a válasz az volt, hogy várni kell az alkatrészre. Az talán segítség, hogy a faluban van egy autóalkatrész kereskedő aki a gyakori típusok típushibáit ismeri. Gondolom, hogy miből fogy sok. Meg lehet próbálni arrafelé is az érdeklődést.
Köszi az infót. Azt tudod-e esetleg hogy mi volt a megoldás? Mivel villamos mérnök vagyok (gyengeáramú és távközlési szakon) nem okoz problémát némi ilyen jellegű feladat. Ha tudom megoldom. És talán hasznára válhat másnak is hogy meg lehet oldani kb 2000 forintból.
Nekem most volt. A sebesség, fordulat és üzemanyag mennyiségmérő eltünt. 22E Ft volt a javítás plusz 5 eFt a szerelő amiért tovább vitte egy általa ismert műszerészhez.
Köszönöm szépen. Azt hiszem el lesz a párom anélkül is hogy a kocsi mondja meg mennyi az idő és a kinti hőmérséklet. :o) A fogyasztást meg amúgy is megmutatja a számla.
Szerintem nézesd meg villamosságissal inkább,bajuszkapcsoló,vagy a világítás reléje gyanús lehet,de ezek csak tippek. De hátha még jön válasz valakitől.