Keresés

Részletes keresés

Abymot Creative Commons License 2019.03.11 0 1 16394

Igazad van, tényleg 2013. közepe óta nem csak egy adott vonatra szól, hanem az érvényességi időtartamon belül bármelyik vonaton felhasználható, amelyik nem helylegyes, vagy pót-és helyjegyes.

 

A 4 órás érvényességi limit bevezetéséből viszont a következő kérdésem merült fel: ha veszek pl. Tatabányától (mondjuk a pénztárban) egy jegyet Pl. a Délibe 11.00-kor, és mikor leérkezem a peronra, akkor érkezik Győrből a 25 percet késett 10.40-es személy (a 11.10-es vonatra meg mondjuk 15 perc kését írtak ki), akkor mi van?

Előzmény: sosiforda (16390)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.03.11 0 1 16393

Sziasztok!

Tavaly már kérdeztem, hogy mikor vonhatja be a jegyvizsgáló (jv) az igazolványokat.
2018 decembere óta viszont új üzletszabályzat van érvényben és ebben olvasatom szerint másképp van szabályozva az igazolványok bevonása.

MÁV Üzletszabályzat 9.1.6. c pontja:

"A vasúti társaság az utazásra jogosultság ellenőrzését követően  az  utas  menetjegyét,  igazolványát haladéktalanul  köteles  visszaadni,  kivéve,  ha  az Üzletszabályzat vagy a Díjszabás szerint be kell vonni azt."

MÁV díjszabás 1.2.18.1-es pontja felhatalmazza a jegyvizsgálót, hogy bármilyen általa hamisnak ítélt igazolványt bevonjon?
"Ha az utas
a)menetjegye adatait meghamisította vagy annak adatait, biztonsági elemeit oly módon manipulálta, hogy a felhasználási jogosultság nem állapítható meg egyértelműen, vagy hamis menetjegyet használ fel,


b)a   kedvezményre   jogosító   igazolványát   meghamisította   vagy   annak   adatait,  biztonsági  elemeit  oly  módon  manipulálta,  hogy  a  felhasználási  jogosultság     nem     állapítható     meg     egyértelműen,     vagy     hamis     kedvezményre jogosító igazolványt használ fel,


...

a vasúti társaság az utas birtokában levő
-menetjegyet,  
-a vasúti társaság által kiállított más igazolványt, iratot,
-jogszabálynak  vagy  az  igazolványt  kiállító  erre  irányuló  rendelkezése  esetén a más szervezet vagy személy által kiállított igazolványt, iratot bevonja...."

Honnan tudja a jv, hogy hamis az igazolvány? Speciális oktatást kapnak?

 

Ha én szülőként 6 hónapos gyerekemmel utazok és a 33 %-os kedvezményre jogosultságomat a gyermek születési anyakönyvi kivonatával igazolom és a jv azt mondja, hogy ez hamis akkor ezt bevonhatja?

65 év felett személyvonatokon az utazás ingyenes, ezt személyi igazolvánnyal kell igazolni. Ha a jegyvizsgáló megállapítja, hogy hamis az irat akkor bevonhatja?

 

Miért nem lehet úgy fogalmazni, hogy a jegyvizsgáló bevonhatja az alábbi igazolványokat: személyi igazolvány, lakcímkártya, útlevél, születési anyakönyvi kivonat, stb.

 

A következő igazolványokat a jegyvizsgáló nem vonhatja be: Buci Maci Magazin Tagsági Kártya, Országos Kék Túra Teljesítés Igazolás, stb.

Ha jól tudom a jegyvizsgálók minden egyes bevont igazolvány után bruttó 5000 Ft-ot kapnak.

asdf_ Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16392

Na, ilyenkor kialtok szerkesztes gomb utan, storno az egesz, hiszen a 6:48-as pontos volt, csak annak kesese eseten szallhatott volna fel a korabbi, szinten kesore.

Előzmény: asdf_ (16391)
asdf_ Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16391

Ezért nem szállhatsz fel a 6.48-as vonatra vett jeggyel a 6.42-es vonatra, akkor is, ha azt elérted. (ez volt a cikkben a probléma.)

 

Haaaaaaaaaaaaaaat, en nem vagyok ebben olyan biztos:

 

 

Késik az a vonat, aminek indulási idejével a jegyem érvényessége kezdődik. Elutazhatok egy korábbi vonattal?

Ha az utazásra kiválasztott vonat az utazás kiindulási állomásán több mint 10 percet késik, akkor az utazást a jegy érvényességének kezdete előtt 10 perccel másik, alkalmas vonattal megkezdheti. A korábbi vonatra a megfelelő felárat az utazás megkezdése előtt meg kell vásárolni.

A nagy kerdes persze, hogy menetrend szerint 10 perccel korabban, vagy tenylegesen 10 perccel korabban? Barhogy filozom, csak az utobbi esetet gondolnam ertelmezhetonek (ha a MAV nem igy erti, tetszett volna tisztazni, kiegeszites nelkul kenytelen vagyok inkluzive ertelmezni), ebben az esetben viszont a buntetes alaptalan volt.

Előzmény: sosiforda (16389)
sosiforda Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16390

De. hogy meglegyen a hivatalos szöveg is:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/vonatinfo-mindent-tudo-belfoldi-vasuti-utazastervezo-0

 

  • a Vonatinfós jegyek személyhez kötöttek (név, születési dátum)
  • visszatérítésük az érvénytartam kezdete előtt legkésőbb 1 órával lehetséges
  • elektronikus számlát állít ki hozzá a MÁV-START
  • 2018. december 9-től az e-vonatjegyek érvénytartama 100 km alatt 4 óra, 100 km fölött 24 óra

Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvényességi időn és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették). A helyjegy, pót- és helyjegy viszont csak azon a vonaton használható fel, ami a jegyen is jelezve van. A vonathoz kötött kedvezménnyel vásárolt e-vonatjegy is csak a jegyen feltüntetett napon és vonat(ok)on érvényes.

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
sosiforda Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16389

>Ez tényleg így van, hogy a neten vett jegy egy adott járatra szól? Lehet venni online olyan jegyet is, ami nem egy meghatározott vonatra szól? Ha nem, miért nem?

Ez azt jelenti, hogy ilyen jeggyel csakis kizárólag az adott vonattal lehet utazni?

 

NEM feltétlenül. Alapvetően nincs így. Kiválasztasz a Vonatinfóból egy adott összeköttetést, de a jegy km övezettől függően 4 óra hosszáig, vagy akár 24 óráig érvényes, de csak az adott vonat indulási idejétől. Vagyis nem előtte.

Ezért nem szállhatsz fel a 6.48-as vonatra vett jeggyel a 6.42-es vonatra, akkor is, ha azt elérted. (ez volt a cikkben a probléma.)  A 7.48-asra felszállhatsz.

Ha pl. Budapestről Békéscsabára veszel gyorspótjeggyel a 6.10-esre, akkor geész nap bármelyikkel mehetsz!

Kivétel: a pót-és helyjegyköteles vonatra szóló pót-és helyjegy, illetve a @ jellel megjelölt vonatra a 20 %-os kedvezményű jegy, ami vonathoz kötött.

 

Az szerintem sem jó és orvosolni kellene, hogy a Vonatinfó látja, hogy ott egy 60 percet késő vonat és Te nem vehetsz rá jegyet, hiába látja ő is, hogy még a valóságban nem ment el, de menetrend szerint már igen. Ebbe már én is belefutottam.

 

Lehet, hogy ennek az a magyarázata, hogy pl. 5-10 perc kését simán behozhat, így nem akarják véletlenül sem, hogy utólagosan tudj jegyet venni egy már valóban leindult vonatra, aminek esetleg pl. érkezéskor még 5 perc késése volt, de kevesebbet állt és pontosan elmegy, így viszont a menetrendi idő + 4 percnél rá még adna jegyváltási lehetőséget, egy pontosra meg nem.

 

 

 

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16388

Még annyit hozzátennék például vissza sem tudod váltani a jegyen feltüntetett kezdő időpont után ha nem használod fel!

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
asdf_ Creative Commons License 2019.03.10 0 0 16387

A legjobb azert megis az, hogy a 20 percet keso, 5 perc mulva erkezo vonatra nem tudsz online jegyet venni, mert az mar "elment". Meg persze az is egy finom eset lehet, amikor Szecson akar valaki Szolnok fele jegyet venni egy havariahelyzetes vonatra, ami sulyig helyi, onnantol meg a zonazo vonatszamaban kozlekedik.

Előzmény: gunji jackdaw (16386)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.03.10 0 1 16386

Nem szoktam netes jegyet venni (pénztárban vett bérletes vagyok), így elnézést, ha nem olvastam utána és butaságot kérdezek.

Ez tényleg így van, hogy a neten vett jegy egy adott járatra szól? Lehet venni online olyan jegyet is, ami nem egy meghatározott vonatra szól? Ha nem, miért nem?

Ez azt jelenti, hogy ilyen jeggyel csakis kizárólag az adott vonattal lehet utazni?

Mi a teendő, ha az adott vonat kimarad, törli a társaság? Kell venni másik jegyet, ha utazni akarok? Az eredeti jegy árát visszatérítik, vagy megy a levesbe?

Mi történik, ha késik a vonat? Üljek az állomáson várva a vonatot, akár hosszú órákat is?

Mi van, ha az adott vonatra nem férek fel, mert annyian utaznak rajta?

 

És még sorolhatnám. Vagy érdemesebb lenne az ügyfélszolgálatnál rákérdezni?

 

Abymot Creative Commons License 2019.03.09 0 1 16385

Igen, a vonathoz kötött jegy a kínálati és rugalmas szolgáltatás ellentéte (késés esetén pedig tévedéseket is eredményezhet). De érdekel ez nálunk bárkit is?

Előzmény: azigazifajvedo (16384)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.03.09 0 2 16384
macilaci___ Creative Commons License 2019.02.09 0 0 16383

Az előzőt úgy értem hogy ha a sebes után megy később személyvonat is,ami ugyanannyiba kerül,akkor azzal is mehetek nem? 

macilaci___ Creative Commons License 2019.02.09 0 0 16382

Sziasztok! Nagyon régen utaztam vonattal,így bocs ha hülyeséget kérdezek..
Ha én elvirán sebes vagy ic vonatra veszek jegyet,és mégsem azzal szeretnék menni,hanem kicsit később inkább egy személyvonattal,akkor ugye arra is érvényes a jegy ugyanúgy?Csak ott gondolom nem kérik a hely/pótjegyet...Előre is köszi a választ!

jack341 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 16381

Jaaa,értem.Köszönöm!

Előzmény: JCSABA (16380)
JCSABA Creative Commons License 2019.02.04 0 0 16380

Cegléd és Záhony közötti állomások között utazóknak nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani.

Előzmény: jack341 (16379)
jack341 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 16379

Sziasztok!

Az normális hogy az elvirán sebes vonatra nem enged pótjegyet venni csak menet jegyet?Pedig oda van írva a vonathoz hogy gyorsvonati pótjegy váltása kötelező..

Erről a vonatról lenne szó: http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/x/vt?v=3168&d=19.02.11&language=1&ed=5C545F43

Debrecenből szeretnék majd nyíregyházára menni,de csak a menetjegyet vagy bérletet engedi megvenni :(

Köszönöm!

azigazifajvedo Creative Commons License 2019.02.01 -1 0 16378

A MÁV S080-as vonali vágányzári utastájékoztatása eddig profi. A HÉV-eken külön szórólapok vannak kihelyezve, a Keleti pályaudvarnál megálló BKV buszokon is bemondják a vágányzárat továbbá a pályaudvarokon is hangosbemondóval és kifüggesztett menetrenddel tájékoztatják az utasokat. Tud a MÁV ha akar. :)

 

Mai nap az 1-es vágányról 7:55-kor induló 522-es Budapest Keleti- Sárospatak sebes vonat elején lévő 630-030-as Gigant meghibásodott, elé egy új gigantot állítottak. 31 perc késéssel 8:26-kor indult el a vonat.

 

A 2-es vágányon a 8:25-kor induló 502-es Budapest Keleti - Miskolc Tiszai IC állt, ez a vonat első osztályú kocsi nélkül közlekedett a mai napon. 8:26-kor mikor az 522-es sebes vonatot indították az IC kocsik előtt még nem állt mozdony.

 

Lehetséges-e hogy az 522-es sebes vonat az IC mozdonyát kapta meg és emiatt nem tudott időben elindulni az IC?

 

 

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2019.01.22 0 2 16377

Nagy kár, hogy pl. a minap 20.30 kor kiment  a lányom a Keletibe online vett jeggyel.Ott derült ki hogy még a 18 óra valamikor induló vonat sem hagyta el az állomást...információ, hogy mégis mikor ?... semmi.

Busz hozzánk nem jön este 18.30 és 23 óra között, mert ugye ott a vonat. No, gyere haza akkor Bp. városközponttól 30 kilométerre...  Vagy menj be reggel nulladik órára. Felkel, majd azzal kezdi hogy megnézi a vonatinfót, hogy épp mi a helyzet. Ha éppen gázolás volt, vagy hó esett, vagy kábel szakadt, vagy, vagy, vagy... akkor nem számíthatsz a tömegközlekedésre. Elkésel.  Mindennapos történet hogy autóval szaladgálunk a BKV szolgáltatásig. Egy nagyon rossz vicc az egész.

 

Előzmény: M44-419 (16324)
trakeszv6 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 16376

ezt itt is meglehetne csinálni,csak számolni kell a további késéssel /egy ilyen tortura 1 óra késést minimum csinálna,ja és természetesen a rendőrök kijönnének és szép pénzbüntetéseket rónának ki az egybegyülteknek.

Előzmény: gunji jackdaw (16375)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.01.12 0 1 16375

Azért kíváncsi lennék egy hasonló esetre Magyarországon: http://foter.ro/cikk/20190112_ma_nagybanyan_lazadtak_fel_az_utasok_videoval

Bár nincsenek kétségeim :(

Előzmény: gunji jackdaw (16373)
shadoe Creative Commons License 2019.01.11 -1 2 16374

Üdv. Rá se hederíts a trollkodókra. Ez a fórum mindenkié, kíváncsiak vagyunk a véleményedre, írjál csak ide nyugodtan. Ezt hívják demokráciának. Nehogy már majd más "szabályozza", hogy te ide beírhatsz vagy sem. Negligáld őket! 

Előzmény: gunji jackdaw (16373)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.01.11 0 2 16373

Üdv!

Az ünnepek előtt egy trollos beszólás miatt megfogadtam, hogy nem írok többet a vasutas fórumokra. A cég viszont megint szintet lépett egyet, így legalábbis itt kipanaszkodom magam, az ügyfélszolgálaton úgy tűnik amúgy is a levélírók idiótának nézésére vannak kiképezve. Ősszel írtam nekik, amikor a 40a-s felújítás miatti az egyik egyvágányos rész jelentősen elverte az ingákat (25-40 perc késés), de szerintük ezzel nincs semmi baj, megvizsgálták a helyzetet és szerintük 97%-os pontosság figyelhető meg a 15+ perces késésekre vonatkozóan. Kár, hogy a utazás közben ebből semmi nem látszott.

A napokban a MÁV verte a mellét, hogy milyen hű de dinamikusan nőtt a 30a vonalon (Balaton) utazók száma. Ehhez képest napi szinten rövidebb vonatok járnak, mint tavaly ősszel. Ma is a nagy déli rohamban a 4516-on szóló Flirt ment, láthatóan már a Déliben sokan nem fértek fel. Én is csak a következővel tudtam elmenni, de az is csak egy hibás ajtós szóló Flirt volt, szintén tömegnyomorral. Erre nincs miért büszkének lenniük.

shadoe Creative Commons License 2019.01.09 -1 4 16372

Az is megérne egy misét, hogy a legeslegújabb jegyvásárlási lehetőség a kalauzoknál, amely internet-alapú, mekkora összegbe fájt - úgy, hogy két állomás között számtalan alkalommal a szerencsétlen kalauz jegyet sem tud adni a digitális hulladék készülékével, mondván "nincs jel". De arról is regélhetnénk, hogy mondjuk Kecskeméten miért a Háry hotelben altatják a vasutas dolgozókat nyilván nem kevés pénzért, amikor ott lenne a MÁV épület, amit csak fel kéne újítani, ha lenne rá akarat. Majd ha ezeket a problémákat megoldják és érdemi választ kapunk rájuk, akkor már pofázhatnak arról, hogy a MÁV-nak miért éri meg vasútvonalakat bezárni, és utasokat veszíteni.

azigazifajvedo Creative Commons License 2019.01.09 0 3 16371

A MÁV költségvetése izgalmas témakör. 2009-ben az adósságállománya elérte az 1000 milliárd forintot (a magyar állam éves összbevétele 10 000 milliárd forint). Ezt az elmúlt években jelentősen csökkentették 64 milliárd forintra.

 

2009-ben a MÁV-figyelő blogon megjelent egy interjú Antal Dániellel az akkor megszüntetett Vasúti Hivatal vezetőjével. A bérekkel kapcsolatos részletet szeretném kiemelni az interjúból:

 

"A 2006. évi, elvileg a "legveszteségesebb" mellékvonalak bezárása vonalanként és éves szinten ténylegesen 70-80 millió forint megtakarítást hozott. Ez kevesebb, mint egy MÁV felsővezető bére közterhekkel. Vagyis ahány vezető, annyi vonal, akár így is számolhatunk. A legmagasabb és legalacsonyabb fizetések között közel százszoros különbségek is vannak, vagyis száz vezető kirúgásával elvileg tízezer munkahely szüntethető meg, ennyi bértömegcsökkentést lehet elérni."

 

"nálunk az évi 80 százalékos prémiumok kifizetése szinte automatikus."

 

Forrás: https://mavfigyelo.blog.hu/2009/09/29/egybillio_forint_antal_daniel_a_mav_adossagarol_es_a_jaratritkitasrol

 

Ha jól értelmezem akkor 2006-ban egy felsővezető bére bruttó 80 millió forint volt. Ez azt jelenti, hogy a havi nettó fizetése 4,3 millió forint volt.

 

A jelenlegi béreket nem tudom, de gondolom 2006 óta nem csökkentek. Lehetséges hogy 2010 óta csökkentették a felsővezetők számát és így kevesebb bért kell kifizetni.

 

Ha csak 25 felsővezető van és a bruttó bérük megegyezik a 2006-ossal akkor az  éves összes bérköltségük 2 milliárd forint. Ha a fizetésük a felére csökkenne akkor 1 milliárd forint bérmegtakarítás jelentkezne, amiből 316 új jegyvizsgálót lehetne alkalmazni.

Előzmény: _Nyuszi (16370)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16370

"Pedig megérné: pont a MÁV jelentette be, hogy amikor az 1-es vonalon fokozott ellenőrzést tartottak, jelentősen nőtt ott a jegybevételük. Pár plusz kalauz* simán kitermelné a bérköltségét."

 

Nagyon meglepne, ha itthon a jegyárbevétel fedezné a szolgáltatás árát. Vagy akár csak az élő személyzet árát.

Előzmény: beauvois (16368)
trakeszv6 Creative Commons License 2019.01.08 -1 2 16369

utasbarát- emlékszem mikor az 5km-es jegyet is megszüntették -az is utasbarát intézkedés volt....

Előzmény: shadoe (16365)
beauvois Creative Commons License 2019.01.08 0 1 16368

Pedig megérné: pont a MÁV jelentette be, hogy amikor az 1-es vonalon fokozott ellenőrzést tartottak, jelentősen nőtt ott a jegybevételük. Pár plusz kalauz* simán kitermelné a bérköltségét.

 

*mielőtt torokátharapás lenne: tudom, nem kalauz, hanem jegyvizsgáló, de még nyomtatott menetrendeben is " a kalauz, mint partner" szöveg volt.

Előzmény: Karger (16366)
haha 1970 Creative Commons License 2019.01.07 -4 1 16367

Például Velencén váltod meg a jegyet és máris megoldódott a probléma! Ja hogy sokan vannak, sorry!

Előzmény: Karger (16366)
Karger Creative Commons License 2019.01.07 0 2 16366

Buzi cég ez a MÁV, mert nem vesz fel elég kalauzt, ezért az utasokat bünteti a 4 órás jeggyel.

Kiváncsi leszek mi lesz majd nyáron, amikor minden nap családok mennek Bp-Velence szakaszon, és kérik apukát mondja meg mikor óhajt a három gyerekel haza indulni. Ha szakadni kezd az eső , neki akkor is Velencén kell maradnia , mert még nem érvényes a jegy? 

shadoe Creative Commons License 2018.12.12 -1 2 16365

A MÁV "utasbarát" intézkedései csak az utóbbi pár hétben: riogatnak vonalbezárásokkal, először Szabolcsban, majd tervezik a leépítést további 11 mellékvonalon. Újabb utasszivatás a menetjegy 4 órás korlátozásával - már az első napon kicsesztek velem is, aki előre tudott a korlátozásról (nem lehet rá felkészülni). Megszűnik a Start társkártya. A Kecskemét-Szolnok vonalon, amit én használok, olyan rohadt módon belassítottak már egy csomó szakaszt, hogy az utóbbi 2 hónapban még egyszer sem volt pontos a vonat, a késés "alap". Gondoltam rá, hogy beírok nekik, de minek. Ez egy szemét cég, az is marad. Lehet, nem sokáig utazom már vonattal, marad a busz vagy telekocsi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!